Gazeta de Moldavia, 1857 (Anul 29, nr. 1-101)

1857-09-19 / nr. 74

- 290 - acela de a rosti dorințele sale, impune îndatorirea de al în miarginile tratatului. Sperezu, Domnilor, pune în lucrare că veți aprețui atăt curețiea vintelor mele ce sănt tot acele ce le-am adpecat ventrabiluiui vostru prezident, și dorința mea de a întimpina ori ce ne șțtălugere chear de la începutul relațiilor noastre. Ja palatul administratia ce fac pregătrri pentru ne întărzieta descidere a rivanului ad-hoc. Sala cea mare în prijma salei Tronului s'au ales pentru istu obiect. DD. Deputați de la ținuturi s'au asignat a se afla în Capitală pănă la 21 a curentei avănd deschiderea Divanului a să face în 22. Ecs. Ca Sir Hanri Lișpon buluer, Komicap pienipotent a Maiestăței Care Britanice pentru reorganizarea principatelor, au sosit Luni în a noastră Capitală. Ecs., Ca priiminduse la bariera din Păcurari, de cătră Șeful Poliției, D-lui Postelnicul A. Sturdza și de reziegiul n nicișalinței D-lui Postemicul G. Dpvriul, au $oct escortat de o . de onop pănă la otelul său în casile D. Mix. Cantacuzin, unde ce aflnu mmțiuniți ui DD. Minictpi. Mulica militară și mulțime de locuitori, cu toate că era mrăiu noaptea au salutat, ne Ece. Sa a supra norocitei sale sosiri. -. Adoua-zi D. Comisar, însoțit de un cortej de onor, au făcut vizită Er. Sale Prințului CAIMACAM, la Palat în prezența DD. Minictpi mi a înalților foncționeri, Exe. Ca au priimit ne urmă vizitele a înaltului Cler mi a voerilor celor mari făcănd și Ecs. Sa contra uizită. Ecs. Sa D. vazili Comisar șenipotent a Rosiei au npiimit ne Eminențiea Ca I41 Mitponoaitsa, precum și pe boerii princinal, cărora de aseminea leau făcut vizită. DEPARTAMENTUL de FINANS. Hpin apostiliea din 10 acurentei luni însepinată de Eke. Ca Prințul CAIMAKAM, asupra raportului acestui Denapt. eub No. 7436, încuniințăndusă puncturile de poștă regulate acuni din nou în partea beseritiei Moldovei, cu care pe lăngă că se deschide comunicațiea postală cu partea aceasta a Modovei prin trii părți, adică ne la Leuva Galați mi Vadul lui Isac, anoi să unesc rile de poștă de comerț și de vamă a Rosiei, în derecțiile următoare. 1-iu Poșta Cordenii urmează à ce strămutu la Bunești cu un adaos de șăse cui, Ka să ce scutească fiecul dé plata progonului ue ce dă astădzi pentru caii ce ce eu în trebile Guvernului, din Eini aa Huși, căci de la Poeana Cărnului merge drept la Bunești, și de acolo la Huși, fără să mai treacă prin poștele Movila, Soleștii și Vasluiu. 2-le Drăncenii 3-le Cărpinenii, 4-le Leuva, 5-le Boroganii, 6-le gura Epurenii, T7-le Costandenofca, 8-le Cahulul, 9-le Vadul lui Isac, 10-le - ța, 11-le Pechea, 12-le Pelinei Moldovei, 13-le Vălcăneștii, 14-le Bolgrad Tabac, 16-le Tașbunar, 17-le Ismail, 18-le Făntăna Zinilor, 19-le Dimitreștii, 20-le Tatarbun,r, 21-le Chipiea, 22-le Vălcov. Zece poște de la No. 2, și pănă aa No. 11, cu numer de 106 cai, sau regulat a ce da în antrepriză prin licitație în Camera Sfatului Administrativ la douzeci și două douzeci mi trii mi douzeci mi cinci a viitoarei luni Octomvrie. Iar celelante 11 poște cu 128 cai, din care unile Bin An coloniile bultare s'au însărcinat pe D-lui dregătoriel coloniilor a le da acolo setenilor care s'au arătat amateori, cu condiții avantajoase pentru fisc. Drept aceea se aduce la cunoștința publică, ca toți amateorii ce vor fi penpoștele citate că se dau aice, să se înfățoșeze în Camera Sfatului, în zilele însemnate cu garanțiile cuvenite, unde cetindusă condițiile ce Ba face addefinitivă în ce de ne urmă dzi a strigărilor. giudecațiea ssub-scrisi Șef Denapt, N. Milo. No. 7852, în 46 Septemvrielu57. - - DEPARTAMENTUL cultului și al Instrucției publi ce. bărlad și La Scoalele publice de fete din te posturile de suplente la clasa 1-iu cu care este unit, un onoraru lei pe anu; să publică concure pănă la finitul lunei Septemvrie anul curent. De la doritoarile a ocupa aseminea posturi se cere se fi absoșit înfățoșa învățătură la Institutul central de fete din Iași; ele se vor locomentile de capacitate mi moralitate în cancileriea consiliului ecolar, spre a ce ezamina în 30 Septemprie 1857. sevb-sprie) Director Dulgțescu No. 5727, în 16 Septemprie 1857. D. A Bict au dat iepi al doile concert în saloanele D. Consul de Popoie sa Kdpe au atistpt Ecs. Lor Prințul Canmanain și DD. Coșisari precum și o aleasă couielale. D. Vist s'au produs în acts sară cu șiai multe à sale cominuneri, între npripe ab brilat mai cu samă Suvenirul de Odesea, atăi prin originaxitatea priilor paționale Rosiene, căt și prin ecspresiea și gibatiea MM. que vous apprécierez et la franchise de mon langage, le même que j'ai tenu à votre vénérable Président, et mon désir de prévenir tout malentendu dès ce début de nos relalions. Oln fait au Palais Administratif les préparatifs pour la prochaine ouverture du Divan ad-nos, La grande salle, vis-à-vis celle du trône, a été choisie pour cet Il a été assigné à MM. les députés des districts de se trouver dans la efet. Capitale fle 21 du ct. vu que l'ouverture du Divan doit se faire le 22. - 5. Ehs. Sir Henry Lylton Bulver, Commissaire plénipotentiaire de Sa Majesté Britannique pour là réorganisation des Principautés, est arrivé lundi dans notre Capitale. S. Exec. qui a été reçue à la barrière de Pacourari par Mr. le Rostelnic A. Sioguza, Sneg de Rolise, et Mr. le Rostelnic G: Dgagliitusne, rgesident dé la’ manisiralite, a été escortée rag une gardé d'honheur à son quartier, maison de Mr. Cantacuzène, où se trouvaient réunis MM. les Ministres. musique militaire et une foule d'habitants ont, quoique tard dans la nuit, l'heureuse arrivée de 8. Exec. Le lendémain Mr. le Commissaire, accompagné d'un cortège d'honneur, a fait sa visite à S. Ehs. le Prince Caïmacam, au palais, en présence de MM. les ministres et des hauts fonctionnaires. 8. Exc. a recu ensuite les visites du haut clergé et des grands Voragdu, et a fait ses contre-visités. S. Ehe. Mr. dé Basily, Commissaire plénipotentiaire de Russie a reçu 8. Eminence le Métropolitain, ainsi que les principaux Boyards, auxquels il a ensuite rendu visite, qu'au No. DÉPARTEMENT DES FINANCES. 8. Exec. le Prince Caïmacam, par son apostille du 10 du de se Département sous No. 7436; ct. au rapport a a bienvoulu donneg son autorisation pour la Bessarabie Moldave, legcei tout en ouvrant une communication postale sur trois points avec celle ragtie-ei de la Moldavie, relie aussi les points de posté sur la voie commerciale et lès . douanes russes, dans les directions suivantes : | “ sont destinés à être gemis à forfait par voie des enchères, lesquelles auront lieu dans la salle du Sonseil Administratif les vingt-deux, vingt-trois et vingt-cinq du mois d'Octobre prochain. Quant aux autres postes, avec 128 chevaux, dont les unes se M. l'administrateur dé ces colonies a été qui se sont présentés comme amateurs, colonies bulgares, trouvent dans les chargé de les remettre aux villageois, . te„.. N 4, déslii 1:42 N - jet avec des conditions avantageuses pour le fisc. En conséquence, ce Département porte ces disposilions à la cofinaissance pupce. et invite les personnes, qui voudraient prendre à leur charge celles des dans la allé du saptionu requises, el après lecluré des conditions, Gadjudication définitive sera faile le dernier jour des criées. (signé) Le Chef du Département N. Milo. 1852, Le 16 Septembre 1857. : s A DERACTEMENT DU CUBTH afin que le fise soil exempt de la paie qui était allouée jusqu'à présent pour les attelages réclamés pour le besoin du Gouvernement, depuis Jassy à Houche, un que depuis la poste de Poïana Kernoului on passera de linStruétion publique. Le poste d'institutrice-suppléante de 1-ghe classe aux écoles publiques de filles et à Odobeschty étant vacant, posté auquel est alloué ot pouvant exhiber des certificats de capacité et de moralité, à se présenter No. 5727. Le 16 Seplembre 1857. ‘res, ainsi que l'élite de la sociélé, y ont assisté, le désireraient osspper un tel poste, sont invitées 30 Seplembre courant à la chancellerie du Conseil scolaire où l'examen aura lieu, (signé) le Directeur Doultstheseou, M. L. Miesi a donné hier son second Concert dans les salons de M. le Sonsul de Popoff. LL. Excellences le Prince Ca ma cam et les deux Sommiusai- Mr. Wiest s'est fait en tendre en celle occasion avec plusieurs de ses nouvelles compositions, parmi lesquelles brillait surtout le , Souvenir d'Odessa”, tant par l'originalité des airs nationaux rus= ses, que, par l'expression et l'habileté de l'exécution qui caractérisent ce rand agtiuti; aussi la société a șaniteste l'appréciation de son talent par des üf Iațdisuementu geiteges. - cnre cprabterează pe istu mare artistu Societatea sine a inmpentului său prin vii mi dese aplaudări. cucu punctu- Renii, 15 din aceste ecsetutuOdobești aflănduse vacande 2400, a manifestat piea aprecursul de | è u- Se RC ‘hi le nouvel arrangement des relais dé poste dans , annuel de 2400 piastres, ce Département porte à concours est ouvert jusqu'à ® demoiselles qui, ayant terminé leurs études 4. kia, nag, La poste de Kordény sera fixée 11, qui compteront ensemble six chevaux, à Bounesce hty, 21. et de là Soleschty et de Vasloți. 2. Drentschény, 3. Kerpinény, 4 Léova, 17. Ismail, 18. Fountana Zinilor, Conseil, et munies des » À Kostandinofka, 16. Tasch-Bounar 12. Pélini Moldoxi, “se à postes qui à Berlud, Kilia, Et à Houche, sans 8. Kahoul, 9. Vadoul 22. Vilkof. se remettent ici, f 13. à la à 5. Borogany, 14. 6. Goura Epouréni, Dix de ces relais, savoir ceux depuis se présenter aux - indiqués à le No. La salué à Bouneschty, avec pne augmentation plus toucher loui Isaac, 106 chevaux, Voulkaneschty, fin du présent 10 Froumouchitza, l'institut central des de de directement aux postes de Movila, 11. Pé2, jus Réni, 15. Bolgrad Tabac, 29. Dimitreschti, 20. Tatar-Bou la connaissance publique, qu'u mois de Septembre, et que les 347 un honoraire filles à Jassy,