Gazeta de Sud, august 1996 (Anul 2, nr. 423-449)

1996-08-30 / nr. 448

■Flavius Stoican Astăzi în preliminariile CE (echipe de tineret) ROMÂNIA LITUANIA Echipa națională de fotbal (tineret) a României începe campania pentru calificarea la CE printr-un joc contra formației similare a Lituaniei. Practic, la această oră, preparativele echipei sînt încheiate, sub îndrumarea colectivului tehnic coordonat de antrenorul principal Victor Pițurcă. în context, să amintim despre aportul FC Universitatea reprezentat prin doi selecționabili (posibili titulari) - Stoican și Luțu, antrenorul portarilor Gabi Boldici și maseurul Ion Buciugă. Meciul are loc pe terenul Stadionului Național, începînd cu ora 20.00. Urăm echipei noastre un debut de bun augur. După accidentul din meciul Sportul-Universitatea, Portarul Lulelaru privește astăzi la televizor partida de tineret România-Lituania • Cătălin Iulian Lulelaru (născut în 12 septembrie 1976 - Craiova), selecționatul lotul de tineret pentru partida România-Lituania, va privi acest meci din tribună! • Titularizat în meciul Sportului cu Universitatea, actualul component al studenților bucureșteni, Lullaru, a suferit un stupid accident. Fiind dus la Spitalul de Urgență, pentru entorsa pe care a „contractat-o“, i s-a aplicat o atelă gipsată (antrebrațul drept). Extrem de afectat de această nefericită întîmplare, ne-a vizitat ieri la redacție. I-am adresat cîteva întrebări: - Cum ai fost primit la Sportul? - Bine, foarte bine. Important este să joc. - Te „ lupți “ cu Preda pentru titularizare? - Da. La început l-au preferat pe el, apoi am avut eu evoluții bune. Acum, ghinionist, am ratat. - Am înțeles de la tatăl tău că Preda și cu tine ați dat cu banul pentru titularizare în ultimele două meciuri importante (cu Dinamo și Universitatea?!). - Da, așa a fost, înaintea meciului cu Dinamo, antrenorul Mihail Marian ne-a chemat pe amîndoi și ne-a spus cam așa: „Sînteți tineri, vreau să vă ofer șansa de a apăra amîndoi. Cădeți voi de acord pentru aceste meciuri“ (cu Dinamo și Universitatea, n.n.). Eu, firesc, miaș fi dorit să apăr în meciul cu Universitatea. Am dat cu banul și a ieșit ca Preda să apere cu Dinamo, iar eu cu Universitatea! - De ce? - Păi, simplu, am vrut să demonstrez Craiovei că meritam să rămîn acasă, unde sunt și student la FEFS. - Ce s-a întîmplat în finalul meciului Sportul- Universitatea? - La un corner executat de Universitatea, am sărit cu un buchet de jucători. Vrind să nu cad pe Olăroiu, m-am ales cu o entorsă de col (la mîna dreaptă). Mîine (astăzi, n.n.) urmează să mi se scoată atela și apoi încep recuperarea. - Regrete? - Of, enorme. Am pierdut tineretul. Aveam mari șanse să fiu titular în meciul România- Lituania, îmi pare rău. Sper să-mi revin. - Un pronostic pentru întîlnirea de astăzi, România-Lituania? - Cred că România va cîștiga. • A consemnat Ion JIANU Handbal masculin. CE de tineret Danemarca cîștigă titlul european în finala Campionatului European de Handbal masculin, rezervat echipelor de tineret, s-au întîlnit formațiile Danemarcei și Spaniei. Victoria a revenit handbaliștilor danezi cu scorul de 26-19 (12-8). Turneul final al Campionatului european de handbal tineret s-a desfășurat la Oradea. FOTBAL Barga a cîștigat Supercupa Spaniei în cea de-a doua manșă a Supercupei Spaniei la fotbal. Atletico Madrid a obținut victoria asupra formației FC Barcelona cu scorul de 3-1 (1-0). Golurile au fost înscrise de Juan Lopez ’28, Juan Esnaider ’58, Milinko Pantic ’75, respectiv Hristo Stoicikov ’55. Cu scorul general 6-5, FC Barcelona a intrat în posesia trofeului. De remarcat este faptul că victoria în Supercupă reprezintă primul succes semnificativ obținut de formația catalană de la venirea pe banca tehnică a antrenorului britanic Bobby Robson. McManaman și Fowler nu vor juca în partida de la Chișinău Selecționerul reprezentativei Angliei, Glen Hoddle a anunțat că cei doi internaționali de la FC Liverpool, Steve McManaman și Robbie Fowler, nu vor face deplasarea la Chișinău, pentru partida cu Moldova, programată duminică în preliminariile Campionatului Mondial, grupa a 2-a europeană. Ambii au suferit accidentări în zona dorsală. „Au fost supuși unor examene cu raze X și diagnosticul a fost clar: nu vor putea juca. Este, totuși, important că am stat de vorbă cu ei“ a declarat Hoddle. El nu va putea conta nici pe serviciile fundașului Steve Howey și mijlocașului Darren Anderton, de asemenea indisponibili. La ora actuală, medicii lotului englez speră ca alți trei jucători din lot, Paul Gascoigne, Les Ferdinand și David Baty, să se refacă în proporție de 100 % pentru a juca împotriva Moldovei. Delegația Angliei va sosi la Chișinău în cursul zilei de vineri. Rusia . Brazilia 2-2 în meci amical Reprezentativele de fotbal ale Rusiei și Braziliei au terminat la egalitate, 2-2 (1-0) într-o partidă amicală disputată la Moscova, în prezența a 20.000 de spectatori. Au marcat: Iuri Nikiforov ’18, Vladislav Radimov ’80 , Donizetti ’47, Ronaldo ’85. Argentinianul Gabrich a semnat pentru Ajax Atacantul argentinian Ivan Cesar Gabrich (24 de ani) a semnat un contract pe o durată de 5 ani cu echipa olandeză Ajax Amsterdam, informează Reuter. Fostul jucător al echipei Newell Old Boys va face pereche în linia de atac a campioanei Olandei cu Patrick Kluivert. Cupa Italiei - turul al doilea Empoli - AC Milan 1-1; Spăl - Reggiana 2- 4; Lucchese - Vicenza 1-2; Cremonese - Udinese 2-1; Cesena - AS Roma 3-1; Bologna - Torino 2- 1; Cosenza - Fiorentina 1-3; Avellino - Lazio 0-1; Bari - Verona 1-1; Pescara - AC Parma 3-1; Monza - AC Napoli 0-1; Chievo Cagliari 2-3; Ravenna - Inter Milano 0-1; Fidelis Andria - Juventus 0-2. Cantonament la Brașov cu • „Universitatea“ Craiova a ajuns ieri la Brașov (hotelul ARO) pentru o scurtă perioadă de ozanificare la munte. Antrenorul principal Sorin Cîrțu a deplasat un lot de jucători din care absentează următorii: Curt, Gabi Popescu (lotul A), Stoican, Luțu (lotul de tineret, însoțiți de secundul Gabriel Boldici și maseurul Ion Buciugă), Crăciunescu (susține examen de admitere la Universitatea din Craiova cibernetică) și Silvian Cristescu (învoit pentru admitere la Facultatea de Educație Fizică și Sport și pentru clarificarea problemelor care-i preocupă în această perioadă). Din echipa de tineret au fost „urcați“ la munte următorii: Nicola, Beldeanu, Constantinescu, Vrăjitoarea. Reamintim: Lung, Sava și Iordache sunt plecați cu lotul național de juniori. Mediafax dezinformează Știrea transmisă ieri de agenția Mediafax cu privire la o pretinsă ședință a Consiliului de Administrație al FC Universitatea privind înlocuirea antrenorului Sorin Cîrțu a fost una inventată de redactorul respectivei agenții. Președintele Victor Becali nea precizat următoarele: „Astăzi (ieri, n.n.) urmează să am un dialog cu Sorin Cîrțu la Brașov. După aceea vom lua o hotărîre. In rest, doar speculații“. Gane, în așteptarea debutului la Osasuna Ionel Gane are emoții pentru debutul său la Osasuna, el fiind deja „instalat“ în Spania. A fost cedat definitiv clubului de liga a II-a („pentru o sumă convenabilă“ - Victor Becali), iar el a semnat un contract cu Osasuna pentru trei ani. I s-a transmis cartea verde, aceasta însemnînd că Ionel Gane ar putea debuta duminică (atunci este programată prima etapă). Frăsineanu, drept de joc pentru Universitatea Romulus Buia a redevenit al Universității Craiova, el semnînd un contract pentru trei ani. Ieri s-a rejudecat cazul mijlocașului Dănuț Frăsineanu (reamintim, suspendat pentru șase luni pentru o așa-zisă dublă semnătură). în sfîrșit, FRF a făcut dreptate: a anulat suspendarea, Frăsineanu avînd drept de joc pentru Universitatea. Mitulețu ia Constructorul Junioril Mitulețu (Electroputere) - cedat Universității pînă în vara anului 1997 - a fost împrumutat divizionarei C Constructorul Craiova pînă la 15 iulie 1997. Reamintim: Constructorul a legitimat și trei japonezi, doi șase absențe dintre aceștia (Ken și Sozo) au și evoluat în ultima partidă de campionat. Mîine, Ilie Bălăci și Constantin Oțet, la Poiana Brașov Mîine, delegația echipei Al Nassr din Ryad (Arabia Saudită) va sosi în România (Aeroportul Otopeni), după o escală la Istanbul. Printre cei 45 de arabi, se vor afla și patri români: Ilie Bălăci, Constantin Oțet, Ion Manu și un fost maseur al FC Argeș (Crevețeanu). Aflat în vizită la FC Universitatea, cunoscutul dr. Beldiman (Spitalul Clinic nr. 1 Craiova) întreba despre situația fostului director tehnic al Universității, prof. Constantin Oțet. Și (telepatie, nu?!) peste un minut sună telefonul. La celălalt capăt al firului... Ilie Bălăci și Constantin Oțet! Dr. Beldiman s-a întreținut cu „nea Tică“ și așa am aflat că prof. Oțet se simte bine. S-a îngrășat (are 83 kg). în altă ordine de idei, luni este programat amicalul dintre Universitatea și echipa Al Nassr Ayad. • Grupaj realizat de Ion JIANU Rezultate contradictorii în prima etapă a Diviziei . Prima etapă a campionatului diviziei C din județul Olt a scos în evidență cîteva rezultate surprinzătoare, multe dintre echipele cu pretenții la promovare înregistrând înfrângeri. Se observă în acest context o inversare a polilor campionatului anterior. Dar iată rezultatele: Recolta Stoicănești - Brias Brebeni 0-0; Hidroolt Rusănești - Energia Cilieni 2-3; Alprom - Voința Greci 2-0; Progresul Corabia - SM Drăgănești 4-0; Oltețul Osica - Constrictorul Slatina 4-0; IOR Balș - Rapid Piatra-Olt 3-2; Petrolul Potcoava - Victoria Cezieni 3-0; Viitorul Slătioara - Sporting Slatina 2-3; • Dan BĂLĂȘESCU Liceul cu program sportiv organizează, în ziua de 6 septembrie 1996, ora 9.00, la stadionul „Central", concurs de selecție pentru admiterea în clasa a V-a cu profil de atletism. Candidații sunt rugați să aibă asupra lor și avizul medical. Măsuri ferme împotriva huliganilor Conducerea clubului suedez Djurgarden a făcut cunoscut că a pus la punct un plan de măsuri drastice împotriva huliganilor, așa-ziși fani ai echipei de fotbal, care prin comportamentul lor împiedică desfășurarea partidelor. Cele mai recente incidente s-au petrecut luni, în timpul meciului cu IKF Goeteborg, cînd mai mulți spectatori au fost răniți. Am întrerupt orice legătura între clubul nostru și cei care se autointitulează simpatizanții noștri. Cei care au provocat incidente în timpul partidei cu IKF Goeteborg vor fi identificați cu ajutorul camerelor de luat vederi pe care televiziunea națională le-a avut instalate pe stadion. Nu le vom permite huliganilor să mai ia parte la nici un meci, fie de fotbal, fie de hochei. Se pare că ei sunt în jur de 100. Indentificîndu-i vom fi siguri că nici unul dintre acești așa-ziși suporteri, dintre care mulți vin pe stadion în stare de ebrietate, nu vor mai avea acces pe stadion. Dacă nici aceste măsuri nu vor da rezultate, atunci sîntem deciși să retrogradăm în cea de-a doua divizie de fotbal“, a declarat președintele clubului Djurgarden, Mats Olsson. Conducerea clubului mai are în vedere și amînarea partidei cu echipa AIK, de miercurea viitoare. De asemenea, clubul va propune ca meciul cu Halmstad, din 16 septembrie, să se joace cu porțiile închise, dacă protecția spectatorilor, jucătorilor și arbitrilor nu va putea fi asigurată: în sezonul trecut, clubul Djurgarden a fost amendat cu suma de 320.000 coroane suedeze (50.000 dolari) pentru faptul suporterii au atact pe arbitrul de centru care a condus partida cu Halmstad. „Papa“ Williams este furios Patronul scuderiei Williams este furios din cauza ultimelor hotărîri ale Federației Internaționale de Automobilism privind renunțarea la ședințele de antrenamente în Formula 1. Frank Williams a declarat revistei L'Equipe: „Este cel puțin o copilărie să crezi că poți veni sîmbătă dimineață la un Mare Premiu, să evoluezi în cîteva tururi de încercare și să te califici într-o poziție foarte bună pe grila de start. Este o mare greșeală și este un lucru periculos“. în continuare, „Papa“ Williams a spus: „Vorbim de Formula 1, de pericolul acestor curse, de punerea lor la punct și de verificarea și reverificarea automobilelor și noi ce facem sîmbătă, doar turul de încălzire? Acest sport constă în încercarea de a fi cel mai bun. De aceea cred că trebuie păstrată și ziua de vineri de antrenament“. Creativitate și rigoare la standul tehnic al echipei Williams-Renault înaintea celei de-a 13-a etape a Campionatului Mondial de automobilism viteză în circuit, destinat automobilelor de Formula 1, lidera clasamentului general al constructorilor, gruparea franco-britanică Williams-Renault, conduce detașat, „cu neobrăzare“, după cum scrie revista L 'Equipe. „Unul dintre punctele forte ale mașinii Williams FW 18 este caroseria aerodinamică“, declară Bernard Dudot, directorul tehnic al Renault Sport. „Echipa tehnică de la Williams are o experiență extraordinară în ceea ce privește comportamentul automobilului pe pistă. Mulți dintre adversarii noștri se folosesc doar de datele furnizate în sufletiile aerodinamice. Noi corelăm aceste date cu cele furnizate de automobil în timpul rulajului. Nicăieri în lumea Formulei 1, un colectiv tehnic nu a ajuns la un grad atît de mare de însumare a datelor, în caietul nostru de sarcini sunt trecuți parametrii extrem de «severi» în ceea ce privește șasiul automobilului. Motorul Renault de care dispunem este în stare să funcționeze la temperaturi foarte înalte, cum nici un alt propulsor din Formula 1 nu este capabil. Acest lucru ne-a permis să micșorăm considerabil dimensiunea radiatorului, îmbunătățind astfel aerodinamica“. Directorul tehnic de la Renault Sport a mai precizat: „Williams a beneficiat de experiența compartimentului Renault Sport încă din 1989. Williams și cu Renault se cunosc foarte bine, iar cele două colective îmbină în mod fericit creativitatea și rigoarea“. CM de ciclism pe velodrom Shane Kelly cîștigă proba de contracronometru Proba masculină de contracronometru, din cadrul Campionatelor Mondiale de ciclism pe velodrom, de la Manchester, s-a încheiat cu victoria pistardului australian Shane Kelly, înregistrat cu timpul de 1 min.02 sec.777 miimi, nou record mondial. în finală, Kelly l-a întrecut pe germanul Soren Lausberg (1:02,795). Medalia de bronz și-a adjudecat-o un alt concurent german, Jan Van Eilden, cronometrat în 1:04.541. In timpul finalei, medaliatul cu aur al probei a fost înregistrat cu o viteză medie de 57,345 km/ h. în proba de keirin, pe primul loc s-a situat americanul Marty Nothstein, înregistrat pe ultimii 200 m cu timpul de 10,982 secunde. Medalia de argint a revenit australianului Gary Neiwand, iar medalia de bronz a fost cîștigată de Frederic Magne (Franța). în cursa „americană“ (50 km), pe prima treaptă a podiumului au urcat Silvio Martinelli și Marco Villa (Italia) - 34 de puncte, timp înregistrat 55 min.47 sec.4 zecimi, urmați de Scott McGrory - Stephen Pate (Australia) - 25 de puncte și de Andreas Kappes - Cartesn Wolf (Germania) - 23 de puncte. Turul Olandei. Van Heeswijk a cîștigat etapa a 2-a Olandezul Max Van Heeswijk a cîștigat la sprint cea de-a 2-a etapă din Turul Olandei, disputată pe ruta Harlem - Almere (195 km). El a trecut linia de sosire după 4 ore, 39 de minute, 6 secunde, fiind urmat cu același timp de un grup condus de belgianul Johan Capiot și de germanul Sven Teutenberg. în clasamentul general, lider rămîne italianul Federico Colonna, cu timpul total de 8 ore, 22 de minute, 0 secunde, urmat la 1 secundă de Van Heeswijk și de australianul Robbie McEwen. Olympiakos o învinge pe Steaua Roșie în primul meci al turneului internațional de baschet masculin de la Belgrad, formația greacă Olimpiakos a întrecut cu scorul de 71- 57 (40-34) echipa Steaua Roșie din Belgrad. La turneu mai iau parte echipele Partizan (Iugoslavia), Alba (Germania), Dinamo (Rusia) și Benetton (Italia) Citius, altius, fortius! t* * *