Gazeta de Sud, septembrie 2001 (Anul 7, nr. 1980-2004)

2001-09-04 / nr. 1982

Marele Premiu de Formula 1 al Belgiei Michael Schumacher, a 52-a victorie în „Marele Circ“ de Daniel BISTRICEANU Marele Premiu de Formula 1 al Belgiei, care a contat pentru etapa a 14-a a Campionatului Mondial și s-a desfășurat pe circuitul de la Spa-Francorchamps, a fost cîștigat de pilotul german al scuderiei Ferrari, Michael Schumacher. Pilotul german și-a adjudecat titlul mondial în urma victoriei obținute în Marele Premiu al Ungariei, în urmă cu două săptămîni. Prin cîștigarea Marelui Premiu al Belgiei, germanul a depășit recordul de 51 de victorii în Formula 1 deținut de Alain Prost. Burti s-a accidentat Cursa de la Spa-Francorchamps a fost oprită în turul patru, în urma unui accident suferit de pilotul brazilian Luciano Burti (Prost- Acer). Monopostul lui Burti a ieșit de pe pistă în urma unui acroșaj cu Eddie Irvine (Jaguar) și s-a lovit de un perete de protecție, format din pneuri. Mașina de securitate a intrat imediat pe pistă pentru a le permite echipajelor de salvare să se deplaseze la locul accidentului. Pilotul Eddie Irvine a spus că Burn era conștient în momentul sosirii echipajelor de salvare, lucru confirmat de un medic al Federației Internaționale de Automobilism. Luciano Burți a fost transportat cu elicopterul la Spitalul Universitar din Liege, pentru a fi supus unui examen medical complet. Inginerul de pistă care îl asista pe Burți, Jean-Francois Sante Burți, a spus că pilotul brazilian a suferit numeroase contuzii, o cor^Mmație cerebrală puternică și aveau un hematom la față. Ierarhii fără surprize Grila de start pentru reluarea cursei a fost alcătuită în funcție de clasamentul existent în turul al patrulea, cînd a fost oprită competiția. La sfîrșitul cursei de la Spa- Francorchamps, s-au înregistrat următoarele rezultate: 1. Michael Schumacher (Germania / Ferrari) la 15:31.935 (viteza medie: 221,050 km/h); 2. David Coulthard (Marea Britanie / McLaren-Mercedes) la 10 secunde și 98 de miimi; 3. Giancarlo Fisichella (Italia / Benetton-Renault) la 27.742; 4. Mika Häkkinen (Finlanda / McLaren-Mercedes) la 36.087; 5. Rubens Barrichello (Brazilia /Ferrari) la 54.521; 6. Jean Alesi (Franța / Jordan-Honda) la 59.684; 7. Ralf Schumacher (Germania / Williams-BMW) la 59.986; 8. Jacques Villeneuve (Canada / BAR Honda) la 1:04.970; 9. Heinz-Harald Frentzen (Germania / Prost-Acer) la un tur; 10. Jos Verstappen (Olanda / Arrows-Asiatech) la un tur; 11. Olivier Panis (Franța / BARHonda) la un tur; 12. Enrique Bernoldi (Brazilia / Arrows-Asiatech) la un tur. 13. Tarso Marques (Brazilia / European Minardh) la patru tururi. Clasamentul general al piloților: 1. Michael Schumacher (Germania) 104 puncte; 2. David Coulthard (Marea Britanie) 57; 3. Rubens Barrichello (Brazilia) 48; 4. Ralf Schumacher (Germania) 44; 5. Mika Häkkinen (Finlanda) 24; 6. Juan Pablo Montoya (Columbia) 15; 7. Jacques Villeneuve (Canada) 11, Nick Heidfeld (Germania) 11; 9. Jarno Trulli (Italia) 9, Kimi Raikkonen (Finlanda) 9; 11. Giancarlo Fisichella (Italia) 8; 12. Heinz-Harald Frentzen (Germania) 6; 13. Olivier Panis (Franța) 5, Jean Aleși (Franța) 5; 15. Eddie Irvine (Marea Britanie) 4; 16. Jenson Button (Marea Britanie) 2; 17. Jos Verstappen (Olanda) 1 punct, De la Rosa (Jaguar) 1. Clasamentul constructorilor: 1. Ferrari 152 puncte, 2. McLaren-Mercedes 81, 3. Williams- BMW 62, 4. Sauber-Petronas 20, 5. BAR-Honda 16, Jordan-Honda 16; 7. Benetton-Renault 10, 8. Jaguar 5, 9. Prost-Acer 4, 10. Arrows-Asiatech 1 punct. Nouă abandonuri Pe circuitul Spa-Francorchamps s-au înregistrat nu mai puțin de nouă abandonuri. Cauzele acestora au fost următoarele: Fernando Alonso (Spania / European Minardh): defecțiune a cutiei de viteze în turul al 3-lea, Luciano Burti (Brazilia / Prost- Acer): accident în turul al 4-lea, Eddie Irvine (Marea Britanie / Jaguar): acroșaj în turul al 4-lea, Kind Räikkonen (Finlanda / Sauber- Petronas): defecțiune a sistemului de transmisie în turul al 5-lea după primul start, Nick Heidfeld (Germania / Sauber-Petronas): acroșaj în primul tur, Pedro de la Rosa (Spania / Jaguar), acroșaj în primul tur, Juan-Pablo Montoya (Columbia / Williams-BMW), defecțiune a motorului în turul al 2-lea, Jenson Button (Marea Britanie / Benetton-Renault): ieșire de pe pistă în turul al 18-lea, Jarno Trulli (Italia / Jordan-Honda), defecțiune a motonului în turul al 31 -lea după al doilea start. Coulthard este mulțumit După ce a cîștigat Marele Premiu al Belgiei, Michael Schumacher a spus: „Desigur, problemele tehnice cu care s-au confruntat cei de la echipa Williams-BMW ne-au avantajat, pentru că, altfel, nu sunt sigur că aș fi putut să-l întrec pe fratele meu. Așa a fost să fie. Am făcut o cursă fară istorie și sunt uimit de acest rezultat. Am atacat în forță pînă la cea de-a doua oprire a mea la standuri, pentru că am plănuit să-mi iau un avans suficient de mare pentru a putea face o oprire suplimentară, în caz că ar fi fost necesar. Am comis o greșeală, la virajul al 15-lea, din cauza lipsei de concentrare. Mă jucam cu prea multe butoane de la bordul monopostului meu. Am virat prea larg și am fost pe punctul de a atinge o barieră. Spa este unul dintre circuitele unde piloții își pot demonstra valoarea și o victorie obținută aici are întodeauna ceva foarte special.“ La rîndul său, pilotul scoțian al grupării McLaren-Mercedes, David Coulthard, a spus că este mulțumit că a reușit să se claseze pe locul al doilea în cadrul Marelui Premiu al Belgiei: „Sunt satisfăcut de acest rezultat, mai ales pentru că nu am avut o poziție de start foarte avantajoasă. Din fericire, apă este un circuit pe care se pot efectua depășiri. Cei de la echipa mea mi-au asigurat un monopost performant, însă am fost impresionat de viteza pe care a atins-o autovehiculul pilotat de Giancarlo Fisichella, care a fost foarte rapid pe porțiunile strategice din circuit. Sunt mulțumit pentru că am menținut, de asemenea, distanțele față de Barrichello și Ralf Schumacher și miam consolidat a doua poziție în clasament.“ Lleyton Hewitt a fost acuzat de rasism de către afro-americanul James Blake Michael Schumacher a obținut în Belgia cea de-a 52-a victorie din carieră, doborînd astfel recordul deținut de Alain Prost Ț ) Organizatorii US Open au decis Hewitt nu este rasist Organizatorii turneului US Open au anunțat ciă nu vor dicta nici o sancțiune împotriva tenismanului australian Lleyton Hewitt care a acuzat un arbitru de linie că l-a favorizat pe adversarul său James Blake. Hewitt, cap de serie numărul patru, a protestat în cursul partidei respective împotriva deciziei unui arbitru de culoare de a-l sancționa, pentru a treia oară, pe motiv de greșeală de picior. Jucătorul australian, care l-a învins, cu scorul de 6-4, 3-6, 2-6, 6-3, 6-0, pe afro-americanul James Blake, i-a spus arbitrului principal că arbitrul de linie îl favorizează pe adversarul său. Hewitt a lăsat să se înțeleagă că motivul acestei atitudini a arbitrului este că acesta are aceeași culoare a pielii ca și jucătorul afro-american. „Sancțiunile pentru greșeală de picior au fost dictate împotriva mea numai dintr-o parte a terenului. Priviți în partea aceea, priviți în partea aceasta și spuneți-mi care este similaritatea“, a strigat tenismanul australian către arbitrul principal. James Blake a spus că din aceste afirmații ale lui Hewitt se deducea că arbitrul de linie vizat nu a avut o atitudine imparțială și l-a favorizat pe jucătorul afro-american. „Eu am avut impresia că Hewitt asta a vrut să spună“, a precizat Blake. Tenismanul australian a negat că remarcile sale la adresa arbitrului respectiv ar avea un caracter rasist: „Nu era nimic rasist în ceea ce am spus, provin dintr-o țară multicultural, nu sunt deloc rasist. Nu am făcut niciodată afirmații cu caracter rasist. Dacă unii au interpretat greșit vorbele mele, atunci îmi cer scuze, pentru că eu m-am referit la altceva.“ Arbitrul turneului US Open, Brian Early, a spus că, după ce i-a audiat pe toți cei implicați și după ce a vizionat înregistrarea video a partidei dintre Hewitt și Blake, „s-a decis că nu a fost comisă nici o încălcare a codului de reguli din cadrul turneelor de Mare Slam.“ (MEDIAFAX) Turneul de tenis US Open Martina Hingis s-a calificat Jucătoarea elvețiană Martina Hingis, cap de serie numărul unu, a învins-o în turul al treilea al ultimului turneu de Mare Slam al anului, US Open, care se desfășoară la Flushing Meadows, pe Jelena Dokid (Iugoslavia, nr.14), cu scorul de 6-4, 6-0. Alte rezultate înregistrate în această fază a turneului US Open: Lindsay Davenport (SUA, nr. 3) - Elena Lihovțeva (Rusia, nr. 21) 6- 3, 0-6, 6-3; Dara Bedanova (Cehia) - Monica Seles (SUA, nr. 7) 7-5, 4-6, 6-3; Serena Williams (SUA, nr. 10) - Justine Henin (Belgia, nr. 6) 7-5, 6-0 (feminin); Tommy Haas (Germania, nr. 16) - Jim Novak (Cehia) 6-3, 6-4, 6-2; Lleyton Hewitt (Australia, nr. 4) - Albert Portas (Spania, nr. 25) 6-1, 6-3, 6-4; Andy Roddick (SUA, nr. 18) - Alex Corretja (Spania, nr. 11) 6- 4, 6-2, 6-2; Tommy Robredo (Spania) - Juan Carlos Ferrero (Spania, nr. 5) 7-6 (7/5), 4-6, 6-4, 4-6, 7- 6 (7/1); Albert Costa (Spania) - Goran Ivanisevici (Croația, nr. 15) 6-4, 7-6 (7/4), 7-6 (7/2); Amaud Clement (Franța, nr. 12) - Carlos Moya (Spania, nr. 17) 6-7 (3/7), 6- 4, 6-4, 6-0; Evgheni Kafelnikov (Rusia, nr. 7) - David Nalbandian (Argentina) 3-6, 6-4, 6-2, 6-2; Gustavo Kuerten (Brazilia, nr. 1) - Max Mimi (Belarus) 6-7 (5/7), 5-7, 7- 6 (7/4), 7-6 (7/3), 6-2. (D.B.) Martina Hingis este principala favorită a turneului feminin de la US Open, care se desfășoară la Flushing Meadows ChA(ETA de SO), Marți, 4 septembrie 2001 Handbal. Juniori III TCIF, în turneu Echipa de handbal (juniori III) a AS TCIF Craiova va participa la sfîrșitul acestei săptămîni la un turneu de pregătire la Turnu Severin. Pentru meciurile oficiale din noul sezon, antrenorul Ion Cioc are la dispoziție următorul lot de jucători: I. Dumitru, M. Florea, D. Radu, D. Stoian, C. Becheanu, M. Ivașcu, Al. Marinescu, I. Mincan, C. Danciu, D. Danciu, R. Mihai, A. Șerban, C. Ilie. Tinerii handbaliști craioveni au participat la două stagii de pregătire, la munte și la mare, conducerea asociației sportive TCIF (C. Rada - președinte, O. Coteț - vicepreședinte) suportînd toate cheltuielile. în primul turneu al CN de handbal pentru juniori III, care se va desfășura la Alba Iulia, între 21-23 septembrie, TCIF va întîlni formațiile CSS Hunedoara, LPS Tîrgu Jiu, CSS Craiova, CSS Sibiu și CSS Alba Iulia. Următorul turneu se va desfășura în Bănie, între 19-21 octombrie, și va fi organizat de CSȘ Craiova. (M.Ș.) SPORT 11 Campionatul municipal de minifotbal S-a jucat prima etapă Duminică, în Sala Sporturilor din Bănie, s-au disputat partidele primei etape din cadrul primei ligi valorice a campionatului municipal »e de minifotbal, competiție ajunsă la ediția a doua. Iată rezultatele înregistrate: Promat - NGC 3-9, Larisa - Sporting BV 11-4, Universitarii Geospect - Athletic 8-6, Atlantique - Club Passione 3-7, Topway - LNT 8-5, Real D - Lucky Star 8-7, Tudival - KO 7-7. Partida Venus Eforie - Millenium 2000 a fost amînată. Etapa viitoare programează, pe 8-9 septembrie, următoarele întîlniri: NGD - Millenium 2000, Sporting BV - Venus Eforie, KO - Larisa, Lucky Star - Tudival, Club Passione - Real D, Topway - Atlantique, Athletic - LNT, Promat - Geospect. (M.S.) Campionatul Național de juniori Remiză în derbiul Băniei Duminică, în cadrul primei etape a Campionatului Național de fotbal pentru juniori republicani, formațiile craiovene au obținut următoarele rezultate: juniori A: Școala „Gică Popescu“ - Universitatea 0-0, Sporting Slatina 0-1; juniori B: Școala Gică Popescu“ - Universitatea 0-0, Sporting Slatina - Extensiv 3-0. (M.S.) Jocurile Bunăvoinței Aur pentru Sabina Cojocaru Gimnasta română Sabina Cojocaru a cucerit medalia de aur în concursul individual compus din cadrul Jocurilor Bunăvoinței de la Brisbane, cu un total de 36,854 de puncte. Sportiva română le-a devansat pe gimnastele ruse Svetlana Horkina, clasată pe locul al doilea, cu un total de 36,617 puncte, și Elena Zamolodcikova, medaliată cu bronz, care a obținut 36,312 puncte. (D.B.) Natalia Andrei, , director adjunct la DTS Începînd cu 1 septembrie, fosta atletă de renume mondial Natalia Andrei a fost numită director adjunct la DTS Dolj. Natalia Andrei a spus: „Sper să fac lucruri bune. Ca director adjunct mă voi ocupa în exclusivitate de probleme de sport. Numirea a fost făcută de MTS.“ (I.J.) CS Pandurii Tîrgu Jiu, fără gaze și curent Din cauza datoriilor mari către furnizori, Clubul Sportiv Pandurii Tîrgu Jiu riscă să fie deconectat de la rețeaua de gaze și curent electric. Debitul clubului către ROMGAZ și SC ELECTRICA se ridică la peste 43.000.000 de lei. Mihai Prunariu, președintele clubului, a precizat: „Am fost avertizați de către societățile care ne furnizează curentul și gazele că pe 4 septembrie ne vor tăia de la rețea. Există facturi neplătite de pe lunile iunie și iulie. Pe de o parte, obținem performanțe, iar pe de alta, am ajuns într-o situație jenantă. Sperăm că vom obține sprijinul primăriei, pentru a rezolva această problemă.“ (E.M.) ’ Reuniunea atletică de la Rieti Ionela Tîrlea, pe locul doi Ionela Tîrlea s-a clasat pe locul doi în proba de 200 de metri din cadrul reuniunii de la Rieti, fiind cronometrată cu timpul de 22 de secunde și 77 de sutimi. Tîrlea a fost devansată de cameraneza Myriam Leonie Mani (22.54), în timp ce pe locul trei s-a clasat nigerinaca Mercy Nicu (22.82), în proba de săritura în înălțime. Monica lagăr s-a clasat pe locul patru, cu o performanță de 1,88 metri. (MEDIAFAX)