Gazeta de Sud, iunie 2002 (Anul 8, nr. 2204-2228)

2002-06-22 / nr. 2222

Fane Stoica, Mitriță și Claudiu Niculescu își serbează mîine ziua de naștere Trei fotbaliști olteni sînt născuți în aceeași zi Trei fotbaliști olteni - toți internaționalii - sînt născuți pe 23 iunie, dar in ani diferiți: Ștefan Stoica (1967), Dumitru Mitriță (1971), Claudiu Niculescu (1976). Ei au debutat și s-au consacrat la Universitatea Craiova, cifrele carierei lor la clubul din Bănie fiind următoarele: 94 meciuri/10 goluri (Stoica), 111/6 (Mitriță), 94/31 (Niculescu). în perioada alb-albastră, cei trei au fost selecționați în lotul A, în „Anuarul fotbalului românesc“ existînd următoarea evidență: Stoica - două meciuri, în 1990, Mitriță - un meci, 1999, Niculescu - un joc, 2000. Din 1991, Fane Stoica a jucat în Grecia, acolo unde se află și în prezent, ca antrenor la Veria (juniori). Este coordonatorul centrului de copii și juniori de la Veria. A revenit la Universitatea în sezonul '94-'95, dar a evoluat doar în șapte partide și s-a reîntors în Grecia. „Iubesc Draiane Stoica a jucat mulți ani în Grecia sub tricoul echipei Veria iova, iubesc Universitatea, dar m-am simțit bine în Grecia, unde am avut parte de o carieră deosebită. Acum am îmbrățișat cariera de antrenor“, a spus Fane Stoica. Mitriță a jucat în Craiova la Universitatea și Electroputere, din 1990 și pînă în 1997, cu excepția turului '93-'94, cînd a evoluat la Farul. La Universitatea a avut cea mai apreciată evoluție, iar în vara lui '97, impresarul FIFA, Rodion Cămătaru, i-a îndrumat pașii spre echipa olandeză Heerenveen. Din sezonul trecut, „Piticul“ s-a transferat la Steaua, deși a avut, printre alte oferte, și varianta prelungirii contractului cu Heerenveen. Mîine împlinește 31 de ani. Claudiu Niculescu este produsul școlii oltene de fotbal, el remarcîndu-se la Extensiv. A debutat la Universitatea (martie 1998), echipă pe care a slujit-o pînă în vara anului trecut. La sugestia lui Nețoiu, a preferat să îmbrace tricoul „dinilor roșii“, iar luna trecută a devenit campion cu Dinamo. Claudiu are doar 26 de ani. • Ion JIANU Președintele FIFA s-a trezit cam tîrziu Blatter este nemulțumit de arbitrajele de la Cupa Mondială 1 mc 9. Președintele FIFA, Joseph Blatter, a anunțat că vor fi luate rapid mai multe măsuri pentru îmbunătățirea arbitrajului și a estimat că prestația unor arbitri a fost unicul aspect negativ“ al Cupei ondiale din Coreea de Sud și Jannn. Blatter a precizat că unele măsuri vor fi anunțate pe 27 și pe 28 iunie, cu ocazia Comitetului Executiv al FIFA. în același timp, doi reprezentanți ai Comisiei Arbitrilor din cadrul FIFA, mexicanul Edgardo Codesal Mendez și germanul Volker Roth, au spus că sunt „foarte mulțumiți“ de prestația arbitrilor. „Este adevărat că anumite decizii sunt discutabile, dar jocul a devenit prea rapid pentru ocaiul omului, iar arbitrii nu sunt mașini“, a spus Codesal. Președintele FIFA nu are însă aceeași părere ca Edgardo Cadesal. Blatter a spus că toate competițiile organizate de FIFA nu au fost de ajuns pentru „a-i reda pe arbitri și pe asistenți“. Blatter a precizat că, în timp ce arbitrii principali au avut o prestați „aproape bună“ la Cupa Mondială, asistenții au fost „un dezastru“, mai ales în ceea ce privește problema ofsaidului. „Trebuie să schimbăm sistemul de selecție și de pregătire a arbitrilor pentru Cupa Mondială. La un turneu final al Cupei Mondiale sunt prezenți cei mai buni jucători și cele mai bune echipe. Deci, trebuie să fie prezenți și cei mai buni arbitri, indiferent de naționalitatea lor. O competiție care este la fel de importantă ca Jocurile Olimpice nu poate fi un teren pentru antrenamente și experiențe“, a spus Blatter. Președintele FIFA a precizat că nu mai dorește ca brigăzile delegate la meciuri să fie formate din arbitri ce au naționalități diferite. „O comunicare neadecvată este la originea celor mai multe dintre greșelile de arbitraj“, a spus Joseph Blatter. Președintele FIFA a adăugat că în arbitraj vor intra și foști fotbaliști, fără ca aceștia să fie nevoiți să înceapă această meserie de la eșalonul cel mai de jos. Blatter a estimat că unii arbitri greșesc deoarece „nu simt jocul“. Blatter a lansat un apel către arbitrii rămași la Cupa Mondială ca, atunci cînd au dubii în privința unei faze, să se abțină; în ciuda problemelor de arbitraj, FIFA a precizat că nu va lua în discuție posibilitatea ca arbitrii să poată urmări pe loc reluarea unei faze pentru a lua o decizie. „Probabil că, într-o zi, această problemă va fi discutată, dar în situația actuală nu este un subiect ce va fi dezbătut de FIFA. Arbitrul este cel care conduce un meci. El trebuie să ia o decizie“, a spus purtătorul de cuvînt al forului fotbalistic internațional. (M.F.) Deși președintele clubului Perugia, Luciano Gaucci, l-a insultat pe jucătorul sud-coreean Antrenorul Serse Cosmi și-a cerut scuze față de Ahn Jung-hwan Antrenorul echipei italiene Perugia, Serse Cosmi, și-a cerut scuze față de jucătorul sud-coreean Ahn Jung-hwan, care evoluează de doi ani la această grupare, pentru insultele pe care i le-a adresat pentru că a marcat „golul de aur“ în meciul dintre echipele Italiei și Coreei de Sud, scor 1-2, din optimile de finală ale Cupei Mondiale. „îl rog să mă scuze, îl consider un jucător cu un potențial enorm. Nu voi avea nimic de obiectat dacă responsabilii clubului vor dori să-i prelungească acordul și pentru sezonul viitor“, a spus antrenorul formației Perugia, Serse Cosmi. Oficialii clubului italian vor lua, pînă la sfârșitul lunii iunie, o decizie în ceea ce îl privește pe Alin. „Nu îi voi prelungi contractul. Nu merită acest lucru. Cînd a ajuns la noi nu avea bani nici să-și cumpere un sandviș. S-a îmbogățit fără să aibă evoluții excepționale, iar la Cupa Mondială a denigrat fotbalul italian“, a spus președintele clubului Perugia, Luciano Gaucci, într-un interviu acordat la cîteva ore după eliminerea selecționatei Italiei de la Cupa Mondială. La rîndul său, Ahn a spus că nu ar fi rămas la echipa Perugia chiar dacă președintele clubului i-ar fi cerut acest lucru. „Voi face tot posibilul pentru a juca la o echipă mai bună, într-un campionat mai bun“, a spus jucătorul sudcoreean. Ahin a fost împrumutat clubului Perugia de echipa Busan în luna august 2000. Gruparea italiană i-a prelungit contractul și pentru sezonul 2001/2002. (M.F.) Președintele Perugiei, Luciano Gaucci, nu mai vrea să audă de jucătorii sud-coreeni GACKETA de SUD, Sîmbătă, 22 iunie 2002 să se implice în sport „Toți m-au dezamăgit: administrația, antrenorii și voleibaliștii!“ 99 CS Universitatea a înscris în campionat ambele echipe (m. 1) Iulică Băloi și Constantin Chițigoi declarau în urmă cu un an, la o conferință de presă: „U Pro Volei Craiova are ca obiectiv al sezonului 2001/2002 cîștigarera campionatului și a Cupei României. Pe plan european, clasarea în primele opt echipe. Reprezentanților mass-media li s-au înmînat un material din care reieșea că în doi ani U Pro Volei Craiova va deveni un club profesionist adevărat în România. U Pro Volei este (a fost) o echipă apărută ca urmare a asocierii CS Universitatea, Poliuretan Invest și fundația „Pro Volei“, principalul finanțator fiind Dragoș Cotarcea (Poliuretan). Din toate declarațiile pompoase de anul trecut, suporterii craioveni ai echipei au fost obligați să fie mulțumiți cu locul cinci, iar acum află că echipa nu mai are susținere financiară pentru sezonul care începe la sfârșitul lunii septembrie. Dragoș Cotarcea a precizat că va organiza o conferință de presă pentru a oferi detalii. Oricum, decizia finanțatorului e cunoscută. Cotarcea: „Renunț la echipă, adică mi-am retras sprijinul financiar. De ce? Din motive personale. Am fost foarte dezamăgit de ceea ce mi s-a întîmplat în sport și nu mai vreau să am de-a face cu sportul. Sunt extrem de mîhnit. Mi-am făcut treaba, am investit bani mulți, mai mulți decît ar fi trebuit. Rezultatul acestui efort uriaș din partea mea? Ei n-au făcut nimic. Ei fiind toți cei care au fost plătiți, adică administratorii, antrenorii și voleibaliștii. Toți m-au dezamăgit. Aș avea multe de spus. Voi organiza o conferință atunci cînd se vor clarifica anumite probleme. Oricum, nu doresc să las în urma mea lucruri neclarificate. N-am pretenții financiare“. Cotarcea a precizat că, în aceste zile, va discuta cu primarul Craiovei pentru ca echipa să fie preluată de consiliul local: „Dacă va fi preluată de consiliul local, eu aș rămîne doar sponsor. Am mai discutat cu reprezentanții primăriei acest subiect, dar este dificil din punct de vedere financiar să preia și voleiul. Bunăvoință există, dar bani nu sînt. Mai ales pentru unii care nu își fac treaba“. Directorul CS Universitatea, George Burcea, a spus: „CS Universitatea a înscris în campionat ambele echipe de volei, masculin și feminin. Problema este că ele nu își vor putea desfășura activitatea competițională din cauza absenței fondurilor. Nu știu prea bine ce s-a întîmplat la U Pro Volei, dl. Cotarcea și cei din anturaj comunicau cu CSU doar cînd aveau vreo problemă deosebită. Dl. Cotarcea, principalul finanțator, nu s-a consultat în nici o problemă cu CSU. Am auzit că, de exemplu, unor oameni din administrația fundației le-a dat salarii de 25 de milioane de lei. Pentru ce? Pentru a administra banii lui? Nu sunt banii mei, e problema lui! Acum însă se plînge că a fost păcălit și că nu mai susține financiar echipa. Un voleibalist anume avea 2.000 de dolari salariu, iar tatăl voleibalistului era plătit cu 4.000 de dolari. Foarte bine. Dar unde sînt rezultatele anunțate?“ • Ion JIANU Dragoș Cotarcea, finanțatorul U Pro Volei (m), nu mai vrea Vărul gimnastei americane Dominique Moceanu va juca în echipa de baschet a României Vărul gimnastei americane de origine română Dominique Moceanu, Tega Moceanu, care în prezent evoluează la formația Houston University în Campionatul Universitar nord-american, va juca în echipa națională de baschet a României, a spus ieri președintele Federației Române de Baschet (FRB), Ioan Dobrescu. Tega Moceanu, de 22 de ani, locuiește împreună cu familia sa la Houston, dar are cetățenie română. „Am auzit de mai multă vreme de acest tînăr jucător și am discutat de cîteva ori cu tatăl său. Ne-am documentat și am ajuns la concluzia că este util echipei naționale. Are 22 de ani, o înălțime de 2,02 metri și este foarte puternic. Poate să joace și pivot, și extremă, așa că se încadrează perfect în schema noii echipe naționale, formată din jucători tineri, mulți dintre ei activînd în campionatul nord-american. Moceanu este cetățean român, iar singurul lucru pe care îl avem de făcut este acela de a-l legitima la FIBAL, a spus Dobrescu. Președintele FRB a precizat că Tega Moceanu intenționează ca din sezonul următor să se transfere la o echipă din Europa. (M.F.) SPORT 11 —Tr------------------------------------------------------------------------------------------------In turul doi preliminar al Ligii Campionilor Dinamo o va întîlni pe FC Bruges Campioana României, Dinamo București, va evolua cu formația belgiană FC Bruges în turul doi preliminar al Ligii Campionilor, s-a stabilit ieri, la Geneva, în urma tragerii la sorți. Partida tur se va disputa la Bruges, pe 31 iulie, în timp ce returul este programat la București, pe 7 august, în turul preliminar al Cupei UEFA. Rapid București va juca în compania echipei slovene NK Gorica, în timp ce FC Național va întîlni formația albaneză SK Tirana. Pe 15 august, Rapid va juca pe teren propriu, iar FC Național în deplasare, manașa secundă a acestor întîlniri uimind să se dispute pe 29 august. (D.B.) Turneul de tenis de la Bois-le-Duc Lleyton Hewitt a trecut de turul secund Principalul favorit al turneului de tenis masculin de la Bois-le-Duc, Lleyton Hewitt (Australia), l-a învins în turul al doilea, cu scorul de 6-4, 5-7, 7- 6 (7/4), pe Mihail Lujnîi (Rusia). Alte rezultate înregistrate în manșa secundă a competiției de la Bois-le-Duc, care este dotată cu premii în valoare totală de 400.000 de dolari: Guillermo Canas (Argentina, nr.3) - Kenneth Carlsen (Danemarca) 6-4, 6-4; Arnaud Clement (Franța, nr.7) - Michael Russel (SUA) 7-5, 6-0; Cedric Pioline (Franța) - Nicolas Escude (Franța, nr.5) 4-6, 3-1, abandon. In competiția feminină de la Bois-le-Duc, în sferturile de finală s-au înregistrat următoarele rezultate: Tina Pisnik (Slovenia) - Kim Clijsters (Belgia, nr.1) 7-6 (7/5), 6-2. Elena Dementieva (Rusia, nr.4) - Magdalena Maleeva (Bulgaria, nr.5) 6-2, 0-6, 6-1; Eleni Daniilidou (Grecia) - Amelie Mauresmo (Franța, nr.3) 6-4, 6-4; Justine Henin (Belgia, nr.2) - Elena Bovina (Rusia) 7-6 (7/4), 6-4. (D.B.) Cupa Dinamo la box Pugiliștii gorjeni au triumfat din nou Boxerii gorjeni de la cluburile Minerul Jiuț Mătăsari și CS Pandurii Tîrgu Jiu s-au întors recent cu cinci medalii de la turneul de box dotat cu trofeul Cupa Dinamo; întrecerile s-au desfășurat la București și au reunit aproximativ 100 de pugiliști cădeți, juniori și seniori de la 16 cluburi din București și din țară. Cel mai bun rezultat pentru județul Gorj a fost obținut de Abel Cătufoiu, de la Minerul Jilț Mătăsari, care a cîștigat medalia de aur învingîndul-l în finală pe Mădălin Pavel de la Dinamo București. Alți doi pugiliști pregătiți de antrenorul Ion Geică la Mătăsari au reușit să ocupe locul doi în clasamentul final. Constantin Lupșoiu, la categoria 54 kg, și Laurențiu Cucu, la 57 kg, au ajuns în finală, dar au intrat doar în posesia medaliei de argint. Aceeași performanță a fost obținută și de boxerii gorjeni Leonard Ioncilă și Ionuț Neamțu de la CS Pandurii Tîrgu Jiu, ambii fiind pregătiți de antrenorul Doru Neamțu.Component al lotului național de juniori, Ionuț Neamțu a participat însă în concurs pentru Dinamo Erbașu București, club la care se pregătește de mai multă vreme. A lipsit motivat de la acest turneu Petrișor Gănănău, care a fost prezent în această perioadă în Italia la un turneu internațional de box, de unde s-a întors cu o medalie de bronz. Acesta își va relua pregătirile peste cîteva zile alături de ceilalți componenți ai lotului național, în vederea participării la Campionatul Mondial de la Havana. (M.P.) ■A ■ ' 1 ............. * ' ' s . n... începînd de luni La CS Pandurii se verifică performanțele La clubul Sportiv Pandurii se desfășoară, începînd de luni, un control al activității sportive în vederea stabilirii exacte a performanțelor obținute la cele patru discipline sportive. Clubul Pandurii este subordonat Ministerului Tineretului și Sportului și pregătește sportivi la patru discipline: atletism, box, lupte și radiogoniometrie. La inițiativa directorului acestui club, Mihai Prunariu, și a directorului adjunct, Ion Buză, se desfășoară aici o verificare a activității sportive de performanță. Controlul are loc cu sprijinul inspectorilor Direcției pentru Tineret și Sport, fără a afecta însă programul de pregătire al sportivilor. Directorul Mihai Prunariu a spus că este vorba de un control de rutină care se face periodic pentru a stabili activitatea fiecărei secții și pentru întocmirea unei situații reale a activității sportive de la club. Timpul pentru verificări este de două săptămîni, perioadă în care antrenorii și sportivii se vor pregăti conform programului obișnuit. (M.P.) Automobilism, Formula 1 Schumacher este fanul Turciei Pilotul german Michael Schumacher i-a determinat pe organizatorii Marelui Premiu de Formula 1 de la Nürnberg să devanseze ședința de calificări de astăzi, de la ora 13.00, la ora 12.15 (ora Germaniei), pentru a putea urmări meciul Senegal -Turcia, din sferturile de finală ale Cupei Mondiale. „Sînt de partea Turciei", a spus Schumacher. Organizatorii Marelui Premiu de Formula 1 de la Nürnberg au considerat oportun ca ora ședinței de calificare să nu coincidă cu ora de disputare a meciului Senegal-Turcia, în urma acestei reprogramări, ședința de calificări urmează să se termine, în mod normal, la ora locală 13:15, cu 15 minute înainte de începerea partidei Senegal-Turcia, din sferturile de finală ale Cupei Mondiale. (M.F.)