Gazeta de Sud, mai 2005 (Anul 11, nr. 3100-3124)

2005-05-31 / nr. 3124

GAZETA de STD, Marți, 31 mai 2005 Turneul de tenis de la Roland Garros, junioare Monica Niculescu, în turul secund Jucătoarea română de tenis Monica Niculescu s-a calificat în turul al doilea al turneului de juniori de la Roland Garros. Niculescu, desemnată cap de serie numărul 7, a învins-o în runda inaugurală, cu scorul de 3-6,7-5,7-5, pe rusoaica Evgenia Grebenyuk și va juca în faza următoare a competiției cu franțuzoaica Youlia Fedossova, învingătoare cu 6-4, 7-6, în fața americancei Jennifer Stevens; în turul doi al acestei întreceri a ajuns și Alexandra Dulgheru, favorita numărul 9, care a depășit-o ieri, cu scorul de 6-3,6-1, pe Gracia Radovanovic (Franța), urmînd să o întîlnească în această fază pe jucătoarea japoneză Ayumi Morita. Ieri s-a mai calificat și Raluca-Ioana Olaru, cap de serie numărul 14, care a trecut de italianca Karin Knapp cu scorul de 6-3,6-4. Olaru va juca în turul secund cu învingătoare dintre Ire na Pavlovié (Franța) și Polona Rebersak (Slovenia). în schimb, nu au trecut de runda inaugurală a turneului de juniori Sorana Cîrstea, întrecută cu 6-2, 6-3, de argentiniana Florencia Molinero, și Mihaela Buzărnescu, eliminată de daneza Caroline Wozniacki, scor 3-6, 6- 2,4-6. în competiție se mai află și Mădălina Gojnea (nr. 15), care ieri, în primul tur, a învins-o pe italianca Sara Errani cu 6-3, 6-1. SPORT 13 Hănescu va da piept cu Federer în sferturile turneului de la Roland Garros Față în față cu „extraterestrul“ Turneul feminin de tenis de la Roland Garros Surpriza Sesil Karatantcheva Victor Hănescu a fost pînă acum surpriza plăcută a Internaționalelor Franței, reușind un parcurs de excepție care l-a adus în faza sferturilor de finală ale turneului de Grand Slam dotat cu premii în valoare totală de 6.370.980 de euro. Cehul Michal Tabara, argentinianul Juan Ignacio Chela, peruanul Luis Homa și argentinianul David Nalbandian au fost „victimele“ tenismanului român. Ultimul adversar era considerat cel mai dificil, dar Hănescu a reușit un meci de senzație în fața favoritului numărul 10 al competiției, pe care l-a făcut să-și pună mîinile în cap de mirare, iar apoi în șolduri de resemnare, 6-3, 4-6, 5-7, 6-1, 6-2, și Victor a ajuns în sferturi, după ce s-a impus categoric în trei din cele cinci seturi. „Hănescu a jucat incredibil de bine. M-a surprins total. I-a reușit totul. Nu am fost obosit, pur și simplu nu am avut soluții în fața lui“, a spus după meci Nalbandian, un jucător despre care românul afirmase că i-a fost teamă pentru că îl văzuse doar la televizor. Cea mai mare performață din cariera lui Victor Hănescu i-a adus acestuia un salt de peste 30 de locuri în clasamentul ATP prin cele 50 de puncte acumulate, care îl apropie de primii 30 de jucători ai lumii, dar și un cec în valoare de 116.180 de euro. Sfertul de finală de la Roland Garros îi scoate însă în față tenismanului român cel mai de temut adversar, elvețianul Roger Federer, numărul 1 mondial. Puțini sunt cei care în ultimii ani de dominație ai „extraterestrului“ se pot lăuda cu o victorie în fața acestuia, ultimul care i-a căzut la picioare fiind spaniolul Carlos Moya, cap de serie numărul 14 la Openul parizian, și pe care Federer l-a spulberat duminică seară. Cu toate că specialiștii preconizau un meci strîns, Moya fiind un jucător excelent pe zgură, elvețianul nu i-a dat nici o șansă fostului lider ATP, pe care l-a învins după trei seturi, 6-1, 6-4, 6-3. Roger Federer trage pentru a-și trece în palmares singurul titlu care îi lipsește, însă a dat dovadă de fair-play înaintea confruntării de astăzi cu Victor Hănescu, afirmînd că românul este un adversar de luat în seamă, care a progresat mult în ultimul timp. „împotriva lui Hănescu nu am mai jucat decît o singură dată, anul trecut, la București, în Cupa Davis, iar meciul s-a desfășurat pe zgură. Sunt încrezător, dar cred că el a progresat de atunci, așa că meciul nu este dinainte cîștigat“, a spus Federer. Pus în fața unui „fenomen“ al sportului alb, Hănescu și-a făcut curaj, convins că nu are ce pierde. „Este numărul 1 mondial, a venit la Paris să cîștige, însă eu mă simt bine fizic, chiar dacă în acest moment sunt puțin obosit. Vreau să-mi joc șansa pînă la capăt. Sper să fac un meci cît mai bun.“ în competiția feminină de tenis de la Roland Garros, dotată cu premii de 5.819.145 de euro, jucătoarea bulgară de numai 15 ani, Sesil Karatantcheva (foto), continuă să uimească. După ce a depășit-o în turul trei pe mult mai celebra Venus Williams, Karatantcheva s-a calificat duminică în sferturile de finală ale turneului, în urma victoriei din optimi în fața elvețiencei Emmanuelle Gagliardi, scor 7-5, 6-3. în antepenultimul act al competiției, jucătoarea de la sud de Dunăre o va întîlni pe rusoaica Elena Likhovtseva, a 16-a favorită a turneului, care a învins-o pe compatrioata sa Elena Dementieva (nr. 4) în trei seturi, 7-6 (7), 5-7, 7-5. în alt meci, americanca Lindsay Davenport, cap de serie numărul 1, a întrecut-o cu 1-6, 7-5, 6-3, pe jucătoarea belgiană Kim Clijsters (nr. 14). Favorita gazdelor, franțuzoaica Mary Pierce (nr. 21) și-a asigurat și ea un loc în sferturi după victoria cu 6-1,1-6, 6-4 în fața elvețiencei Patty Schnyder (nr. 8), fază în care se va „bate“ cu Davenport. Un alt duel al rusoaicelor, Nadia Petrova (nr. 7) a învins-o pe Elena Rovina (nr. 12) cu scorul de 7-5, 3- 6, 6-4, în timp ce favorita numărul doi, Maria Șarapova, a trecut de spaniola Llagostera Vives cu 6-2,6-3. în competiția de dublu, perechea formată din jucătoarea română Andreea Vane și Eva Bimerova din Cehia s-a calificat duminică în optimi, după succesul din turul doi, cu scorul de 6-3, 3-6, 6-1, în fața mult mai celebrului cuplu Daniela Hantuchova (Slovacia) / Ai Sugiyama (Japonia), în această fază, Vane și Bimerova au întîlnit ieri tandemul Emilie Lott (Franța)/ Nicole Pratt (Australia) în fața căruia au pierdut cu 4-6, 6-4, 1-6. Federer este în formă maximă Hănescu nu are ce pierde Frmula 1, Marele Premiu al Europei Alonso a profitat de ghinionul lui Raikkonen FLT NO FROM ZU502 LCA/ ZU503 OTP/ ZU502 LCA/ ZU503 OTP/ EFFECTIVE FROM 19th APRIL TO 29 OCTOBER 2005 GSA of Hefios Airwoys for " i!Q«MA1K3N: 1. 2-4 Street, district I, Bucharest; Tel: (44021) 315 24 20; fax 1+4021) 311 23 10 or □ □□■ ■ La Marele Premiu al Europei, a șaptea etapă a CNN de Formula 1, norocul a fost de partea felferului în ierarhia piloților, Fernando Alonso. Spaniolul își luase gîndul de la primul loc, care părea adjudecat de finlandezul Kimi Raikkonen, așa cum se întîmplase și în precedentele două întreceri din acest sezon. Pe 58 de tururi ale circuitul de la Nurburgring, pilotul de la McLaren- Mercedes a fost mai bun, dar în ultimul tur monopostul său a rămas fară o roată și a fost nevoit să asționeze, iar Alonso, aflat în spatele său, a profitat. Plecat de pe poziția a șasea a grilei de start, pilotul de la Renault a trecut primul linia de sosire, cu timpul de o oră, 31 de minute și 466 de miimi. Aceasta a fost a patra cursă cîștigată de Fernando Alonso, care este lider detașat în clasamentul general al piloților, eșecul principalului său urmăritor, Kimi Raikkonen, facîndu-l să-și mărească avantajul. Deși a alergat pe pămînt natal, Michael Schumacher s-a clasat abia pe locul cinci, însă scuderia Ferrari a obținut zece puncte, cele mai multe într-o etapă pînă acum, grație și locului trei ocupat de celălalt pilot, Rubens Barrichello. Pe poziția a doua s-a clasat însă un german, Nick Heid Ifeld de la Williams-BMW, care a plecat din pole position, dar a ajuns la 16 secunde și 567 de miimi după Alonso.  Clasamentul cursei iată care a fost ordinea sosi- Irii în MP al Europei: 1. Fernando lAlonso (Renault), 2. Nick Heid- Ifeld (Williams-BMW), 3. Rubens Ißarrichello (Ferrari), 4. David Icoulthard (Red Bull), 5. Michael |Schumacher (Ferrari), 6. Giancana Fisichella (Renault), 7. Jüan Pablo Montoya (McLaren-Mercedes), 8. Jarno Trulli (Toyota), ?. Vitantonio Liuzzi (Red Bull), |10. Jenson Button (BAR-Honda), 11. Kimi Raikkonen (McLa[•en-Mercedes, a abandonat, dar a rost clasificat), 12. Takuma Sato (BAR-Honda), 13. Jacques Villeneuve (Sauber), 14. Felipe Mássá (Sauber), 15. Tiago Monteiro (Jordan), 16. Narain Karthikeyan (Jordan), 17. Christijan Albers (Minardi), 18. Patrick Eriesacher (Minardi). Au abandonat Mark Webber (Williams-BMW, în primul tur) și Ralf Schumacher (Toyota, ín turul 34). La finalul cursei, Fernando Alonso a afirmat că această performanță și clasarea pe poziția a șasea a coechipierului său, Giancarlo Fisichella, arată că echipa Renault merită să fie în frunte. „Am făcut o cursă foarte bună. Mașina a mers perfect. Am pierdut timp la început, la prima frînare, și chiar am crezut că pentru mine cursa s-a terminat atunci cînd Ralf Schumacher m-a lovit din spate. M-am temut că s-a defectat ceva, dar după cîteva viraje a fost clar că totul era în regulă“, a spus pilotul spaniol: în ierarhia piloților, Alonso are 59 de puncte, fiind urmat de Raikkonen (27), Trulli (27), Heidfeld (25), Webber (18), Fisichella (17), R. Schumacher (17), M. Schumacher (16), Montoya (16), Barrichello (15), Coulthard (15), Wurz (6), Villeneuve (5), Pedro de la Rosa (4), Klien (3), Massa (2) și Liuzzi (1). La echipe, clasamentul se prezintă astfel: 1. Renault 76 de puncte, 2. McLaren 53 p, 3. Toyota 44 p, 4. Williams 43 p, 5. Ferrari 31 p, 6. Red Bull 19 p, 7. Sauber 7 p. • Pagină realizată de Marian APIPIE BUCHAREST/LARNACA/BUCHAREST ® HIILU ©^1§Smift TUESDAY/DAY 2 RIDAY/DAY 5 mum TIMINGS 08:00 -10:55 11:55-14:35 19:45 -22:40 23:40 -02:20 ALL TIME ARE LOCAL www.dacalr.com .Jm Raikkonen a condus pînă în ultimul tur, dar Alonso a cîștigat cursa *