Gazeta de Sud, iulie 2005 (Anul 11, nr. 3151-3176)

2005-07-09 / nr. 3158

12 SP;jRT GRARTA de SUD, Sîmbătă, 9 iulie 2005 Antrenorul „minerilor“ vrea o colaborare profesionistă cu „pandurii“ Lung nu acceptă să i se bage pe ari fotbaliști Divizionara B Minerul Motru se pregătește în localitate pînă pe 11 iulie, cînd va pleca într-un cantonament de 12 zile la Predeal, sub comanda antrenorului Silviu Lung. Tehnicianul încearcă să identifice calitățile fotbaliștilor săi și să-și formeze un lot pe care să se poată baza în sezonul viitor, cînd vor retrograda șase echipe. După o săptămînă de observații, Lung și-ar mai dori un mijlocaș la închidere și un fundaș, compartimentul defensiv fiind la prima vedere călcîiul lui Ahile. Exigent, fostul internațional urmărește ca jucătorii săi să execute exercițiile cu responsabilitate, lăudîndu-i cînd este cazul, corectîndu-i de fiecare dată cînd fotbaliștii nu înțeleg ce li se cere. La ședința de pregătire de ieri, antrenorul Silviu Lung a lucrat cu 27 de „mineri“, dintre care șase fotbaliști de la Pandurii Tîrgu Jiu. Arcanu s-a pregătit separat, el exprimîndu-și dorința de a rămîne la Minerul Motru, după ce a fost abandonat de antrenorul Emil Săndoi, primind acordul lui Lung în acest sens. Ceilalți „panduri“ prezenți la antrenament, Nicola, Lăpădat, Bucă, Cristea și Lecoviște, au participat la tot programul, ultimul fiind certat în permanență la jocul-școală, deoarece ținea prea mult mingea. Bucă a ieșit în evidență prin evoluția sa, fostul „pandur“ fiind dispus la efort, reușind în plus să marcheze cu o execuție de excepție în vinciul porții lui Bălici. Pătru și Beniamin Popescu sunt fotbaliștii pe care Lung i-ar vedea evoluînd fără probleme în prima divizie. Jucătorul de la Apulum Alba Iulia, Nedelea, a fost trimis să-și rezolve singur problemele cu clubul ardelean, motrenii nefiind dispuși să ofere nici un euro pe transferul acestuia. Poenaru, de la Building Vînju Mare, este una dintre țintele lui Lung, care și-l dorește la Minerul Motru, gorjenii fiind dispuși să negocieze cu patroana Mihaela Giuca pentru a-și asigura serviciile micuțului fotbalist. Caibîr, unul dintre titularii sezonului trecut, este accidentat, urmînd ca, la începutul săptămînii viitoare, să fie consultat de medicul echipei naționale, Pompiliu Popescu. Dacă va primi acordul acestuia, Caibîr se va alătura lotului în cantonamentul de la Predeal. Colaborarea dintre Pandurii Tîrgu Jiu și viitorul „satelit“ Minerul Motru nu este văzută cu ochi buni de antrenorul Silviu Lung, care nu acceptă să i se bage pe gît fotbaliști. Tehnicianul este dispus să renunțe la banca tehnică a motrenilor dacă aceste practici continuă. • Cristi PEPTAN FC Caracal continuă să exporte Romeo Pădureț a plecat la Gloria Bistrița! De ieri, FC Caracal a intrat în febra pregătirilor pentru noul sezon competițional. Nae Ungureanu, secondat de Sabin Ciurea, au avut, la primul antrenament, vreo 26 de jucători. 13 sunt din lotul vechi (inclusiv cei care au revenit de la echipele la care au fost împrumutați): Pasăre, Vodiță, Nicola, Năutu, Militari, Moșteanu, Băla, Săvulescu, Cioponea, Zubiși, Petrescu, Cojocaru și Rebiga. Alături de aceștia, au fost ieriși 13 jucători noi, aflați în probe, iar azi urmează să mai ajungă și alții. Sunt așteptați și încă trei jucători ai FC Caracal, împrumutați: Crețu, Cîmpeanu și Burchel. După plecarea lui Bornescu la Universitatea, rezerva de portar (Vintilă) a fost pus pe liber, motiv pentru care ieri s-au aflat în pregătiri la Caracal vreo cinci portari. Astăzi este programat un fel de trial al jucătorilor, un joc școală pe parcursul a trei reprize. Președintele executiv, Jean Nițulescu, a afirmat: „Nu are rost să nominalizăm pe jucătorii noi care sunt la pregătiri, deoarece nu toți vor rămîne, mulți sunt în probe. Majoritatea sunt din Oltenia, dar avem și din zonele limitrofe Olteniei. După ce antrenorul Nae Ungureanu își va spune cuvîntul asupra lotului, atunci vom demara acțiunea de legitimare la FC Caracal, deoarece trebuie să acoperim multe posturi deficitare după plecările din această vară. Pe lîngă lotul aflat acum la Universitatea, a plecat astăzi și Romeo Pădureț, care a primit acceptul clubului de a juca la Gloria Bistrița“. In privința controversatului caz al jucătorului Dorel Stoică, aflat în pregătiri cu echipa Pandurii în Italia, președintele lui FC Caracal a spus ieri: „Lucrurile mi se par clare, adică principalul finanțator al FC Caracal, George Ilinca, a spus-o tranșant că Dorel Stoica este netransferabil pentru Pandurii Tîrgu Jiu. Reamintesc, FC Caracal a trimis două faxuri clubului Pandurii, pe 4 și pe 6 iulie, prin care le-am comunicat celor de la Tîrgu Jiu decizia Comitetului Director al clubului, anume că actul din iunie, convenția din 14 iunie își pierde valabilitate, iar jucătorul Stoica trebuie să se prezinte la FC Caracal, echipă cu care se află sub contract. Termen de prezentare: 8 iulie, adică astăzi (ieri - n.r.). Stoica nu s-a prezentat la Caracal, dar eu sper că pînă luni, 11 iulie, jucătorul se va prezenta la pregătirile echipei noastre“, în privința zvonurilor mai vechi, conform cărora Jean Nițulescu ar putea pleca la clubul Pandurii, în staff-ul divizionarei A, oficialul caracalean a spus ieri: „Nu este adevărat, nu mă duc la Tîrgu Jiu. Probabil că cineva face mișto la adresa persoanei mele și lansează fel de fel de vorbe despre mine. Eu nu plec din Caracal!“ • Ion JIANU Pentru că atît Staicu, cît și Mititelu se considerau îndreptățiți să primească banii pentru transferul jucătorului la Poli Iași Miclea trebuie să se întoarcă la Universitatea • Marius Stan, președintele clubului moldovean, susține că nu a avut cui să plătească suma pentru achiziționarea fotbalistului, deoarece noua structură a grupării din Bănie nu este înscrisă la FRF . „Miclea mi-a spus că a fost somat să se prezinte la Craiova, dar că își dorește să continue cu noi“, a menționat oficialul moldovean Statutul noului club patronat de Adrian Mititelu este destul de neclar, acesta nefiind înscris la Federația Română de Fotbal (FRF), motiv pentru care gruparea olteană nu poate efectua deocamdată tranzacții. Conform președintelui grupării Poli Iași, Marius Stan, atît fostul patron al Universității Craiova, Dinei Staicu, cît și noul conducător, Adrian Mititelu, au pretins de la gruparea moldoveană ultima tranșă de 50.000 de dolari în contul transferului definitiv al lui Romulus Miclea. Neștiind cui trebuie să plătească, Marius Stan s-a adresat FRF, care i-a comunicat că noua structură a clubului din Bănie nu este înscrisă la forul fotbalistic românesc. în aceste condiții, Marius Stan a spus ieri că Romulus Miclea nu va rămîne la gruparea ieșeană, deși, în urmă cu cîteva zile, anunțase că va semna un contract pe trei ani. Stan a precizat că banii pe care Poli Iași intenționa să-i achite Universității au fost cheltuiți. „Noi am vrut să achităm cei 50.000 de dolari către Universitatea, însă, în acel moment, atît Dinel Stancu, fostul patron, cît și Adrian Mititelu, actualul patron, au revendicat acești bani. în aceste condiții, am cerut Federației Române de Fotbal să ne comunice cui trebuie să plătim suma de transfer pentru Miclea. Cum noua structură nu s-a înscris la federație, nu am avut cui să-i plătim. Acum, chiar dacă am ști cui să dăm banii, nu-i mai avem, așa că, cel mai probabil, Miclea va pleca la altă echipă“, a spus președintele clubului ieșean. Stan a adăugat că suporterii formației ieșene intenționează să organizeze luni un miting în favoarea achiziționării lui Miclea de la Universitatea Craiova. „Vicepreședintele Sorin Boca mi-a spus astăzi că toți jucătorii au comunicat conducerii clubului că sunt dispuși să renunțe la o parte din suma pe care trebuie să o primească în urma atingerii obiectivului în sezonul trecut pentru a se stringe cei 50.000 de dolari necesari pentru transferul lui Miclea“, a dezvăluit Stan. „Mă bucur că acest jucător este atît de iubit la Iași. Din discuția purtată cu Miclea, el mi-a spus că a fost somat să se prezinte la Universitatea Craiova, dar că își dorește să continue cu noi“, a menționat Marius Stan, înainte de începerea sezonului 2004/2005. Miclea a fost împrumutat de Universitatea grupării ieșene pentru un an, cu opțiune de cumpărare, în schimbul a 100.000 de dolari, plătibili în două tranșe egale. * • Daniel BISTRICEANU Micleanu vrea să reîmbrace tricoul Universității Scarlatache - da, Olteanu -nu Doar un „cline“ în curtea „pandurilor“ înțelegerea dintre Pandurii Tîrgu Jiu și Dinamo București în privința transferurilor lui Scarlatache și Olteanu nu s-a finalizat decît parțial, doar primul dîndu-și acordul să evolueze pentru gorjeni în sezonul viitor. Fundașul Scarlatache, care a jucat la Dinamo II sezonul trecut, s-a înțeles cu reprezentantul tîrgujienilor, fostul prefect Toni Greblă, și și-a dat acordul pentru împrumutul pentru un an la gruparea gorjeană; în schimb, Olteanu a renunțat din motive necunoscute la transferul la clubul Pandurii. Scarlatache va pleca astăzi, cu avionul, în Italia, unde va face joncțiunea cu lotul lui Săndoi în cantonamentul de la San Pellegrino. Congolezul Armei a ajuns tot pe calea aerului în Italia, îmbarcîndu-se la Timișoara, și a fost preluat de antrenorul Emil Săndoi de pe aeroportul din Verona. Aseară s-au purtat primele negocieri în Italia pentru aducerea portarului sîrb Dejan Pesic, care a evoluat la FC Brașov în returul sezonului trecut. Pesic a negociat și cu FC Vaslui și le-a cerut moldovenilor 70.000 de euro, o sumă considerată prea mare pentru o nou promovată. Se pare că prețul cerut „pandurilor“ va fi rezonabil, grație prieteniei antrenorului Emil Săndoi cu agentul fotbalistului. Programat astăzi, primul amical al echipei Pandurii în Italia s-a amînat pentru duminică, adversarul fiind nedesemnat încă. Cel mai probabil, Săndoi va contacta o echipă de amatori din zonă, la fel cum a făcut și anul trecut, elevii săi avînd nevoie la începutul pregătirilor de un adversar accesibil. • Cristi PEPTAN Tom boias BwBBBUCP ABONEAZA-TE SI CISTIGI! 9 9 . ÍÜB aster? Os ans30©tti] 01310® a p©2ECQ3) Qjen^psüßöixte y w fl lei lei noi) Abonează-te la GAZETA de SUD în perioada 15 Iunie -10 Iulie 2005 și poți cîștiga premii în valoare de zeci de milioane de lei! Sejur oferit cu sprijinul agenției de turism MAPAMOND. Bilete de avion și o gamă largă de oferte turistice în țară și în străinătate. Tel: 0251/415.071 Dacă te abonezi prin sistemul de distribuție propriu al GAZETEI de SUD, ești înscris automat la tombolă, iar dacă alegi alte modalități de abonare, trebuie doar să pui dovada plății într-un plic, pe care să îl trimiți la adresa: GAZETA de SUD, str. Cîmpia Islaz, nr. 97A, Craiova. Tragerea la sorți va avea loc pe data de 12 iulie 2005, iar cîștigătorii vor fi anunțați pe data de 13 iulie 2005, în GAZETA de SUD. Te poți abona: o prin sistemul propriu de distribuție (0251/412.146) v la birourile de publicitate ale Gazetei v la chioșcurile RODIPET v la oficiile Poștei Române GAZETA de SUD Cel mai citit ziar regional din România Și Dacia Mioveni a făcut „figuri“ cu Universitatea Amicalul buclucaș . Cum toate lucrurile din „ograda“ echipei de suflet a oltenilor au un iz de incertitudine, venise timpul și pentru partidele amicale „parafate“ de conducerea grupării alb-albastre. La începutul săptămînii, oficialii craioveni „bătuseră“ palma cu Minerul Motru, însă noul tehnician al „minerilor“, Silviu Lung, nu a îmbrățișat această idee, spunînd că mai întîi trebuie să-și definitiveze lotul pentru pregătiri. Cum varianta aceasta a picat instantaneu și Universitatea nu găsea un „partener de joacă“ pentru azi, s-a ivit Dacia Mioveni, care a părut interesată de o dispută cu proaspăta divizionară B. Staff-ul alb-albastru s-a grăbit să fixeze atît ora cît și locul de desfășurare, adică astăzi de la ora 18.00, pe stadionul „Ion Oblemenco“. Și așa a rămas pînă joi seară, cînd, conducătorii de la Mioveni au început să pună condiții, iar Universitatea, de dragul unui amical, s-a coborît la nivelul oaspeților, acceptîndu-le ora de joc. Drept urmare, amicalul Universitatea Dacia Mioveni se va disputa de la ora 17.00 pe stadionul „Ion Oblemenco“, dacă nu plouă, sau „Electro“ din Valea Roșie, în cazul în care norii își vor face „de cap“. O altă „certitudine“ la capitolul joc de pregătire este cel cu Sportul Studențesc, care, de asemenea, era fixat pentru 16 iulie și, mai nou, va avea loc trei zile mai tîrziu, asta în cazul în care „gașca nebună“ nu este lovită de amnezie. Dacă pînă acum am vorbit de „certitudini“, trebuie să menționăm că sunt discuții avansate pentru o întîlnire și cu CSM Rîmnicu Vîlcea, pentru săptămînă următoare, dar mai este mult pînă atunci... •Alexandru VÎRTOSU DACAIR____TRAVEL pachete turistice de 3,4,7 și 10 nopți de la 327 euro/persoană Tel.: 021/315.24.20 office@dacair.com Fax: 021/311.23.10 www.dacair.com A V i (