Gazeta de Sud, august 2005 (Anul 11, nr. 3177-3203)

2005-08-05 / nr. 3181

T 12 SP^RT Steliștii au ajuns în turul trei preliminar al Ligii Campionilor Antrenament pentru Rosenborg Liga Campionilor, turul doi preliminar, manșa secundă Steaua - Shelbourne 4-1 în tur, 0-0 . Stadion „Steaua", spectatori: 12.000. • Au marcat: Nicoliță '18, V. Iacob '27, Diniță '61, Oprița '90 p / J. Byrne '38. Steaua: Hamutovski - Ogăraru, E. Baciu, Ghionea, Neșu - Nicoliță ('90, Paraschiv), Rădoi, Lovin, Boștină ('75, Oprita) - N. Dicu, V. Jacob ('46, Dinilă). Antrenor: Oleg Protasov. Shelbourne: Delaney - O. HearyJ. Harris, Rogers, Crawley ('58, Flaming) - Baker ('80. J. Ndo), S. Byrne, A. Moore ('66, Hoolahan), Cahill -J. Byrne, Crowe. Antrenor: Pat Fenlon. • Cartonașe galbene: Dinifă (2) / A. Moore, J. Ndo. • Cartonase roșii: N. Dicä (’5), Dinițâ ('90) / Rogers (’5). • Au arbitrat: C. Colombo -V. Texier, E. Dansault (toți din Franța). Steaua a avut ceva emoții pînă să obțină calificarea în turul trei preliminar al Ligii Campionilor și să se afle la doar două partide de grupele competiției, unde nici o echipă românească nu a mai ajuns în ultimii zece ani. După remiza de la Dublin, trupa lui Protasov a tremurat puțin pînă să se desprindă de irlandezii de la Shelbourne, extrem de ambițioși. De altfel, înainte să-și vadă de joc, cei din teren au avut de împărțit unele polițe rămase din tur, Dică și Rogers luînd dumul vestiarelor încă din minutul cinci, unde au continuat disputa începută pe teren. Oaspeții au fost foarte aproape să marcheze primii, după o lovitură de cap a lui J. Byrne și o bîlbîială între Hamutovski și Rădoi, mingea lovind bara. Scăpați ca prin minune, steliștii au ripostat și au marcat de două ori, prin Bănel Nicoliță ('18), după o lansare de 50 de metri a lui Ghionea, și Victoraș Iacob ('27), servit ideal de... Crawley. Shelbourne a redus din diferență în minutul 38, prin Jason Byrne, dar nu a reușit decît să mai facă două cadouri roș-albaștrilor, care nu au iertat. Portarul irlandez Delaney a luptat la marginea terenului, iar Dinuță a interceptat și a trimis în poarta goală ('61), meciul a devenit între timp un antrenament util în privința dublei cu Rosenborg, fiind închis de reușita din penalti a lui Oprița, după un henț în careu al lui Heary. Protasov a fost mulțumit La finalul partidei, antrenorul ucrainean Oleg Protasov s-a declarat satisfăcut de victoria elevilor săi, arătîndu-se optimist și în privința confruntărilor cu Rosenborg. „Sunt mulțumit că am cîștigat și ne-am calificat. Știam că nu va fi ușor. Puteam să închidem jocul mai repede, dar este bine și așa. L-am schimbat pe Victoraș Iacob pentru că la pauză a avut febră și a vomitat. Nu comentez deciziile arbitrului legate de eliminări, însă în Europa cum greșești, cum ești taxat, orice eroare se plătește“, a spus Protasov, care a completat că Steaua poate trece și de Rosenborg. Și Pat Fenton, tehnicianul irlandezilor, a fost mulțumit, dar de faptul că elevii săi au marcat în Ghencea, „lucru pe care nu l-au reușit multe echipe în fața Stelei“. „Am primit ușor golul trei, sunt dezamăgit de jocul fundașilor și cred că am luat niște goluri fără sare și piper“, a mai spus Fenton, care a acuzat și unele scandări rasiste venite din tribune: „Nu este posibil ca, în cupele europene, cei doi jucători de culoare din echipa mea să fie agresați verbal de spectatori“. • Marian APIPIE Diniță (dreapta) a înscris în poarta irlandezilor, dar nu va juca în prima manșă a întîlnirii cu Rosenborg Liga Campionilor Programul partidelor din turul trei în turul trei preliminar al Ligii Campionilor, programat pe 9/10 august (prima manșă) și 23 / 24 august (manșa a doua), lupta pentru un loc în grupele competiției va fi aprigă, cîteva întîlniri fiind chiar incendiare. Capul de afiș este dat de confruntarea dintre Inter și Șahtior, dispute precum Everton - Villarreal, Sporting - Udinese sau Betis - Monaco anunțîndu-se și ele extrem de interesante’.. ’mist * Iată programul partidelor din ultima rundă preliminară: Steaua - Rosenborg, FC Basel - Werder Bremen, Artmedia Bratislava - Partizan Belgrad, Șahtior Donețk- Inter Milano, Manchester United- Debrecen, Malmö FF - FC Thun, Everton - Villarreal, FC Liverpool - ȚSKA Sofia, Sporting Lisabona - Udinese, Valerenga - FC Bruges, Rapid Viena - Lokomotiv Moscova, Anderlecht - Slavia Praga, Anorthosis Famagusta - Glasgow Rangers, Brondby IF - Ajax Amsterdam, Betis Sevilla - AS Monaco, Wisla Cracovia - Pamtihinaikos. Formațiile elimina!te din această fază a Ligii Campionilor vor lua startul în primul tur al ‘ Cupei UEFA, programat pe 15-29 septembrie. (M.A.) GAZETA de SED, Vineri, 5 august 2005 ■■■■■■■■■ Surpriză în turul doi preliminar al celei mai importante competiții fotbalistice intercluburi Dinamo Kiev a părăsit cupele europene După disputarea manșei secunde a turului doi preliminar al Ligii Campionilor, cele două formații pentru care au evoluat și fotbaliști români, Dinamo Kiev și Șeriff Tiraspol, au părăsit competiția, luîndu-și astfel adio de la cupele europene. Vicecampioana Ucrainei, o prezență constantă în grupele celei mai importante întreceri continentale intercluburi, care în sezonul trecut obținuse zece puncte dintr-o grupă cu Real Madrid, AS Roma și Bayer Leverkusen, a fost împiedicată de „novicea“ FC Thun, vicecampioana Elveției reușind o victorie la limită, 1-0, suficientă pentru a accede în turul următor. După 2-2 la Kiev, elvețienii au tras cu dinții să nu primească gol, Bernardini punînd apoi punct în ultimul minut de joc speranțelor de calificare ale ucrainenilor, la care doar Cernat a fost titular, Ghioane și Irimia nefiind convocați. Nici cei șase români de la Șeriff Tiraspol, Huțan, Lăcustă, Florescu, C. Ionescu, Cociș și V. Dinu, nu au avut mai mult noroc, echipa moldoveană fiind eliminată de Partizan Belgrad, prin două victorii cu 1-0. Ca un fapt inedit, ambele reușite ale sîrbilor au venit de la același jucător, Odița, și în același minut, 64. Cea mai mare surpriză au produs-o ciprioții de la Anorthosis Famagusta, care au lăsat pe dinafară vicecampioana Turciei, Trabzonspor, iar cel mai neașteptat rezultat a fost obținut de Debrecen, ungurii reușind un incredibil 5-0 la Split, în fața campioanei Croației, Hajduk. Singurul „stranier“ român care a trecut în turul trei al competiției este Marius Mitu, însă ex-craioveanul, accidentat, nu a apucat încă să evolueze pentru Anderlecht. Rezultatele din turul doi .Iată rezultatele consemnate în manșa isbundă a turului cioi preliminar al Ligii Campionilor: Neftci Baku (Azerbaidjan) - Anderlecht (Belgia) 1-0 (în tur, 0-5) - Cordas '5-p; Haka Valkeakoski (Finlanda) - Valerenga (Norvegia) 1-4 (0-1) - Lehtinen '9 / Waehler '27, T.A. Fio '29, '75, Iversen '60; Maccabi Haifa (Israel) - Malmö FF (Suedia) 2-2 (2-3) - Colautti TO, Sevilia '60 / Afonso '21, Abelsson '89; Lokomotiv Moscova (Rusia) - FK Rabotnicki (Macedonia) 2-0 (1-1) - Sennikov '75, Asatiani '85; Liverpool (Anglia) - FBK Kaunas (Lituania) 2-0 (3-1) - Gerrard '77, D. Cisse '86; Celtic Glasgow (Scoția) - Artmedia (Slovacia) 4- 0 (0-5) -./Thompson '22-p, Harison *45, McManus^'54, Béáttie’ ’82; Trabzonspor (Turcia) - Anorthosis Famagusta (Cipru) 1-0 (1-3)-Fatih Tekke '40; Sheriff Tiraspol (Moldova) - Partizan Belgrad (Serbia-Muntenegru) 0-1 (0-1) - Odita '64; ȚSKA Sofia (Bulgaria) - FK Tirana (Albania) 2-0 (2-0) - Gueye '3, Todorov '90; Brondby IF (Danemarca) - Dinamo Tbilisi (Georgia) 3-1 (2-0) - Lorentzen TO, '42, Kamper '86 / Iașvili 66; FC Thun (Elveția) - Dinamo Kiev (Ucraina) 1-0 (2-2) - Bernardini '90; Rapid Viena (Austria) - F91 Dudelange (Luxemburg) 3-2 (6- 1) - Lawaree '47, '81, Dollinger '86 / Tosun '7-autogol, Gruszczynski '38; Hajdúk Splits (Croația).* Debrecen (Dng;tria\.\ 0-5 (0-3) - Halmosi T, '27, Kerekes '22, Sidibe '7.5, Kiss '90. • Marian APIPIE Poli Timișoara a fost egala marelui Juve Revoluția fotbalistică de la Timișoara a atins apogeul miercuri seară, cînd campiona Italiei, Juventus Torino, a poposit pe „Dan Păltinișanu“ pentru un amical cu Poli. Trupa lui Olăroiu a fost la înălțime, fiind egala celei mai celebre formații din Peninsulă (2-2), sosită în Banat, cu două excepții (Del Piero și Trezeguet), cu toate vedetele. . Violeții au intrat chiar în avantaj la pauză, spre bucuria celor peste 30.000 de spectatori care au creat o atmosferă cu adevărat italiană, golul venind după o fază pornită de la Viorel Moldovan și finalizată cu sînge rece de Gigel Coman ('21), care nu a ținut cont că l-a avut în față pe cel mai scump portar din lume. Revenirea „Bătrînei Doamne“ sa datorat lui Mutu, atacantul român egalînd după o centrare a lui Ibrahimovici ('48), tot el fiind la originea penaltiului obținut de Zebina și transformat de fostul atacant al lui Ajax ('52). Bănățenii nu au părăsit însă terenul învinși, Paleacu egalînd în ultimul minut după ce a transformat un penalti acordat de Marian Salomir pentru un fault comis de Cannavaro asupra lui McKain. Iată și cele două formații care s-au înfruntat la Timișoara: Poli: M. Popa - Olah ('59, Bătrînu), McKain, Cînu ('88, M. Rus), Bălace ('88, S. Rădoi) - Caramarin ('75, Silvășan), Osei, Naidin ('88, Velcea), G. Coman (71, Găldean) - V. Moldovan ('75, Mansour), G. Bucur ('79, Paleacu). Juventus: Buffon - Zebina ('87, Birindelli), Thuram, Cannavaro, Zambrotta ('87, Pessotto) - Camoranesi, Vieira, Emerson ('61, Blasi), Nedved (77, Olivera) - Mutu ('61, Zalayeta), Ibrahimovici. Capello. „Poli este pregătită pentru campionat" Concluzia acestui test de verificare a fost trasă de tehnicianul lui Juventus, Fabio Capello. „Poli a jucat un amical de prestigiu, important în istoria lor. Echipele din România joacă un fotbal bun. Au jucători de un nivel bun. Această echipă este deja pregătită pentru campionat, în timp ce noi mai avem de lucru. Mi-a plăcut evoluția generală a echipei, jucătorii s-au prezentat bine, mai ales în repriza a doua. Sunt însă supărat pentru că echipa nu a rămas în atac și a fost egalată în minutul 94. Publicul a fost foarte frumos, ospitalier, a fost frumos să jucăm cu stadionul plin. Partida a fost bună, am întîlnit o formație bine organizată, care ne-a creat probleme mai ales prin viteza atacanților, în condițiile în care noi sîntem încă în pregătiri“, a menționat antrenorul care are la activ titluri de campion cu AC Milan, Real Madrid, AS Roma și Juventus, în privința lui Adi Mutu, Capello a precizat: „Mutu trebuie să lucreze ca toți ceilalți, este loc pentru toată lumea. Campionatul este foarte lung și este nevoie de răbdare. Nu există nici o îndoială că este un jucător bun. Mutu s-a mișcat bine, ca toți ceilalți și el muncește foarte mult, pentru că nu are vivacitatea necesară, fiind în perioada de pregătire“. • Marian APIPIE CURSURI de tenis de cîmp! GAZETA «K SJI) și Clubul Sportiv RECON oferă lunar, pentru 12 cititori fideli, cursuri gratuite de inițiere în tenis de cîmp. Cîștigătorii tragerii la sorți se vor antrena de trei ori pe săptămînă, timp de două luni, la Clubul Sportiv Recon. Pentru a participa la concurs, trebuie să completezi și să trimiți cel puțin șapte taloane, pînă pe data de 10 august 2005. Cu cît trimiți mai multe taloane, cu atît ai mai multe șanse de cîștig. Tragerea la sorți va avea loc pe data de 12 august, iar cîștigătorii vor fi anunțați în numărul din 13 august al GAZETEI de SUd. Cursurile vor fi organizate la Clubul Sportiv RECON (str. Viitorului, nr. 12, lîngă Restaurantul Hanul Doctorului). I TALON DE PARTICIPARE CONCURS Cursuri de tenis de cîmp" 1 I Nume....75......................................................... I Prenume.............................................................. I B.l............................Adresă.................................... .....................A...................................4..................... I ^vîrstâ..............».Telefon......................................... în cel mai tare meci amical disputat în România Cupa UEFA Intertoto, semifinale, manșa secundă Clujenii joacă finala cu Lens Aventura europeană a echipei CFR Cluj continuă, ardelenii ajungînd în finala Cupei Intertoto, unde, într-o campanie selectă, se vor „bate“ cu francezii de la Lens pentru accederea în primul tur al Cupei UEFA. Pentru celelalte două locuri de UEFA se luptă Hamburg SV și Valencia, respectiv Deportivo La Coruna și Olympique Marseille. Fără Dorinel Munteanu în teren (suspendat), „feroviarii“ s-au distrat miercuri după-amiază cu lituanienii de la Zalgiris Vilnius, pe care i-au învins cu scorul de 5-1, în manșa secundă a semifinalelor competiției. Ex-sovieticii și-au arătat limitele și au fost o pradă ușoară pentru CFR, marea surpriză din Intertoto. Golgheterul echipei în această competiție, Cosmin Tilincă, a marcat al șaptelea său gol, deschizînd scorul cu un lob cu capul peste portarul lituanian, ieșit dintre buturi (T1). Pînă la pauză, Jula a punctat pentru 2-0, dintrun penalti (44), la reluare gazdele izbutind încă trei goluri spectaculoase, prin Coroian (’50), lob de la 18 metri, Minteuan ('56), după o frumoasă acțiune personală, și Anca (72), șut din mijlocul careului. Golul de onoare al celor de la Zalgiris a I fost reușit de Joskas ('80). Adversara „ceferiștilor“ din finala de pe 9 și 23 august, RC Lens, a spulberat fosta echipă a lui Dorinel Munteanu, VfL Wolfsburg, cu 4-0, după 0-0 în Germania, golurile francezilor fiind reușite de Aruna (43), Keita (48) și Jemaa ('88, '90). în celelalte partide din returul semifinalelor acestei competiții s-au înregistrat rezultatele: Roda Kerkrade - Valencia 0-0 (în tur, 0-4), Hamburg SV - Sigma Olomouc 3-0 (1-0)-B. Lauth '30, '82, van der Vaart '56, Newcastle - Deportivo La Coruna 1-2 (1-2) - Milner '39 /J. Andrade 45, Manits 48, Olympique Marseille - Lazio Roma 3-0 (1-1) - Niang '60, Mendoza '62, Riberg '65. (M.A.) Clujenii (în vișiniu) au asaltat poarta lituanienilor Contra va fi coleg cu Craioveanu Clubul Atletico Madrid a anunțat ieri că a ajuns la un acord cu gruparea Getafe pentru împrumutul fundașului român Cosmin Contra, în sezonul viitor, la formația la care evoluează și atacantul oltean Gică Craioveanu. „Atletico Madrid și Getafe au ajuns la un acord pentru ca fotbalistul român Cosmin Contra, care este în cantonament în Anglia, cu echipa antrenată de Carlos Bianchi, să fie împrumutat, în sezonul viitor, la gruparea condusă de Angel Torres“, a anunțat Atletico Madrid pe site-ul său de internet, împrumutul va fi definitivat după ce Contra va semna, urmînd ca apoi să fie la dispoziția antrenorului Bernd Schuster. (D.B.) ' i\