Gazeta de Sud, iunie 2006 (Anul 12, nr. 3432-3457)

2006-06-02 / nr. 3433

m. Liniștea se reinstaurează în cadrul reprezentativei României Pițurcă nu-i poartă pică lui Mutu Selecționerul tricolorilor susține că nu dă importanță incidentului pe care l-a avut cu „Briliantul“, adăugând însă că jucătorul trebuie să se disciplineze pentru a mai fi chemat la echipa națională. % Daniel BISTRICEANU 1, ■ ■ Selecționerul Victor Pițurcă susține că incidentul cu Adrian Mutu n-are nici o importanță pentru el, dar jucătorul lui Juventus trebuie să se încadreze în disciplina lotului pentru a mai fi chemat la echipa națională. Pițurcă crede că incidentul cu Adrian Mutu a fost exagerat de presă, adăugând însă că l-a avertizat pe „Briliant“ că trebuie să se supună disciplinei lotului pentru a mai fi convocat. „Nu a fost nici un incident cu Mutu, cred că s-a exagerat. A avut o ieșire, nu este un conflict între mine și Mutu. Pentru mine, acest incident nu are importanță. Mutu e un jucător ca toți ceilalți și, dacă se încadrează în disciplina lotului echipei naționale, vine la echipa națională, dacă nu, nu vine. Este unul din ultimele avertismente pe care i le-am dat lui Mutu. Nu am nevoie de jucători de genul ăsta. S-au ratat trei calificări și nu vreau să se rateze încă una. Chiar dacă sunt fotbaliști valoroși, prefer jucători care să vină la națională conștienți că vor să facă performanță“, a precizat Pițurcă. „Sunt fotbaliști care s-au remarcat“ Victor Pițurcă a apreciat că, în pofida greutăților cu care s-au confruntat tricolorii, turneul din SUA a fost util. „Nu-mi pare rău că am făcut acest turneu. Am avut momente foarte bune de joc și sunt fotbaliști care s-au remarcat, iar acest lucru este cel mai important pentru mine“, a menționat selecționerul român. Pițurcă n-a dat nume, dar a precizat că este mulțumit de jucători din campionat care au debutat la națională și de fotbaliști care mai trecuseră pe la națională, însă nu au convins atunci. „Mulți jucători care nu prea jucaseră la echipa națională au confirmat în fața unor adversari puternici. Nu pot spune că «stranierii» m-au dezamăgit. Ei au venit totuși după campionate grele și au făcut și o pauză, trebuia să mă gândesc înainte la asta; în meciul cu Irlanda de Nord și în cel cu Columbia, băieții au jucat la cel mai înalt nivel fizic care se putea în acele momente“, a opinat Pițurcă, întrebat dacă va construi naționala pe scheletul jucătorilor de la Steaua și Rapid, plus câțiva «stranieri», selecționerul tricolorilor a evitat să dea un răspuns tranșant: „Mai avem un singur joc amical în august, după care urmează jocurile oficiale în septembrie și atunci vom vedea pe cine ne vom baza. Mai e o perioadă destul de lungă și se pot întâmpla multe. Sper ca absolut toți să fie apți, pentru că în prezent am de unde să aleg și acest lucru este foarte important“. „Stoicikov trebuie să fie îngrijorat“ Victor Pițurcă a spus că nu a fost deranjat de faptul că selecționerul Bulgariei, Hristo Stoicikov, a urmărit meciurile tricolorilor din SUA, deoarece și staff-ul tehnic al naționalei României a avut un spion la turneul bulgarilor în Japonia. „Stoicikov trebuie să fie îngrijorat. Și eu sunt îngrijorat și mi-e frică de bulgari. Repet ce am spus la tragerea la sorți, avem o grupă foarte echilibrată. Mi-e frică de Bulgaria, dar pot să apară în cursa de calificare și Belarus, care are jucători foarte buni, și Slovenia. Eu spun că multe dintre aceste echipe se vor încurca la Tirana. O să vedeți!“, a spus antrenorul tricolorilor. Victor Pițurcă (dreapta) susține că incidentul din Statele Unite a fost deja uitat, iar Mutu se va face băiat cuminte Mitică Dragomir a făcut o „ mare “ descoperire „Unii tricolori fumează și beau pe ascuns!“ Revenit în țară după ce a întors ai reprezentativei tricolore soții reprezentativa României în consumând băuturi alcoolice și SUA pentru un turneu amical, fumând pe ascuns. _ președintele Ligii Profesioniste „Am văzut jucători ai echilor!i dei Fotbal,'!ftnmitru!‘!DragoiTuri! /ipeii naționaile! care fumează pe-ii (foto), a spus ieri că a văzut jucăascuns, dar mai grav este că mai și beau! Actele de indisciplină vin chiar de la marile valori“, a spus Dragomir. „Corleone“ nu a dorit să dea nume: „Deocamdată , nu este cazului iws ninuno Referindu-se la conflictul pe care selecționerul Victor Pițurcă l-a avut cu Adrian Mutu, Mitică Dragomir a precizat că antrenorul naționalei României este decis să nu ierte pe nici unul dintre fotbaliștii care vor greși grav. „Corleone“ a menționat că a vorbit cu Adrian Mutu, care a fost scos din lotul pentru meciul cu Columbia în urma unei dispute cu selecționerul, și l-a avertizat să-și revizuiască atitudinea, pentru că Pițurcă nu a cedat nici în conflictele cu Gheorghe Hagi, Gheorghe Popescu sau Mirel Rădoi. (D.B.) SPORT Anda Perianu s-a oprit în turul doi la Roland Garros A ratat întâlnirea cu Șarapova Sportiva română a jucat de la egal la egal cu australianca Alicia Malik și puțin i-a lipsit să obțină calificarea în • ;: t ■ ; . d ; turui trei. ai:competiției săi de la Paris. 1| Marian APIPIE Aventura primei jucătoare române de tenis care a depășit runda inaugurală a turneului de Mare Șlem de la Roland Garros, după o pauză de șase ani, a luat sfârșit. Anda Perianu, jucătoarea de 26 de ani care a readus România în circuitul profesionist feminin, a cedat greu în fața mult mai experimentatei sportive australiene Alicia Molik, după o oră și 43 de minute. Perianu a jucat de la egal la egal cu adversara sa și puțin i-a lipsit să obțină o calificare remarcabilă în turul trei. Jucătoarea română stabilită în SUA și pregătită de fostul tenisman român Silviu Tănăsoiu a câștigat primul set cu 6-3, cedându-l pe al doilea după o luptă strânsă, decisă la tiebreak (7-5). în setul decisiv, Perianu nu a mai avut resursele necesare și a pierdut cu 6-3, ratând o I 'perfformanța"inflxMicfi 'perimai ea. Per ansamblu, Anda Perianu a comis mai puține greșeli neforțate decât Molik, 42, față de §0 ale australiencei, însă nu a reușit nici un an, în timp ce adversara sa a izbutit șapte, și a comis patru duble greșeli, față de trei ale jucătoarei de la Antipozi. S-a ales cu 23.280 de euro Pentru sportiva româncă, accederea în turul doi la Roland Garros, competiție dotată la feminin cu premii în valoare de 6.145.760 de euro, a reprezentat cea mai bună performanță a carierei sale, ea ajungând pe tabloul principal din calificări. După acest succes, Periani, clasată înaintea întrecerii de pe zgura pariziană pe locul 177 WTA, s-a ales cu șapte puncte în ierarhia profesionistă și un cec de 23.280 de euro. Jucătoarea româncă trecuse în calificări de Meilen Tu (SUA), Petra Cetkovska (Cehia) și Edina Galid Vitseian în prim- turul a eliminat-o pe Lucie Safarova (Cehia), a 28-a favorită a turneului. Dacă ar fi trecut de Molik, Perianu ar fi întâlnit-o în turul trei pe rusoaica Maria Șarapova (nr. 4). Alte rezultate din turul doi în turul secund al competiției feminine de la Roland Garros s-au mai consemnat rezultatele: A. Mauresmo (Franța, nr. 1) - V. Dushevina (Rusia) 6-1,7-6 (5); J. Jankovic (Serbia) - M. Bartoli (Franța, nr. 25) 2-6, 6-4, 6-1; A. Rezai (Franța) - A. Sugiyama (Japonia, nr. 22) 4-6, 6-4,6-3; N. Vaidisova (Cehia, nr. 16) - T. Sun (China) 6-1, 6-3; V. Williams (SUA, nr. 11) - E. Laine (Finlan da) 7-6 (2), 6-2; K. Sprem (Creația) - S. Peng (China) 6-4, \ abandon Peng; J. Vakuleni* (Ucraina) - S. Atvidsson (Suedia, nr. 29) 6-1, 7«5r$$e^#(EI- veția, nr. 7) - J. Gajdosova (Slovacia) 6-4, 6-2; M. Șarapova •fRiisia. nr. 4) - I. Benesova*(Cehia) 6-4, 6-1; K. Srebotnik (Slovenia, nr. 24) - A. -Harklero^É (SUA) 6-3, 6-2; 1). Safina (Ru" sia, nr. 14) - H. Sromova (Cehia) 6-0, 6-2; F. Schiavone (Italia, nr. 9) - M. Müller (Germania) 6-2, 6-2; F. Pennetta (Italia, nr; 17) - Flipkens (Belgia) 6-1, 6-0;. N. Li (China) - A. Chakvetadze (Rusia, nr. 27) 7-5, 6-3; S. Kuznetsova (Rusia, nr. 8) - M. Santangel' (Italia) 7-5, 6-2; A. Ivani^fc (Serbia, nr. 19) - E. Loit (FraȘ^ 6-1, 6-1; D. Hantuchova (Slovacia, nr. 15) - E. Gagliardi (Elveția) 3-6, 6-2, 6-3; G. Dulko (Argentina, nr. 23) - Y. Fedak (Ucraina) 6-2, 6-4; A. Myskina (Rusia, nr. 10) - M. Czink (Ungaria) 6-2, 6-4; S. Perry (SUA) - A. Morigami (Japonia) 6-3, 6-0. 4 K | Turneul masculin de tenis de la Roland Garros Federer a trecut în turul trei .Marian APIPIE Roger Federer, principalul favorit al turneului de la Roland Garros, dotat la masculin cu premii de 6.711.040 de euro, s-a calificat fără probleme în turul al treilea al competiției. Elvețianul, numărul 1 mondial, l-a învins în runda a doua, în trei seturi, scor 6-1, 64, 6-3, pe modestul Alejandro Falla din Columbia (locul 139 ATP), după o oră și 26 de minute de joc. Următorul adversar al lui Federer va fi chilianul Nicolas Massu, cap de serie numărul 32, care a trecut cu 64,75, 6-4, de bielorusul Max Mimyi (49 ATP), în turul trei a ajuns și al treilea favorit al turneului, argentinianul David Nalbandian, căruia i-au fost necesare două ore și 32 de minute ca să-l elimine pe unul dintre reprezentanții gazdelor, Richard Gasquet, în fața căruia s-a impus cu 6-2,3-6,7-5,6-0. Sud-americanul va juca în turul trei cu rusul Dmitri Tursunov. Trei capi de serie eliminați în această fază a competiției s-au înregistrat și surprize. Una este eliminarea argentinianului Jose Acasuso, cap de serie numărul 26, care a pierdut cu 4-6, 7-6 (2), 6-3,6-1 în fața cehului Lukas Dlouhy, clasat pe locul 89 în ierarhia ATP, cealaltă înfrângere a reprezentatului gazdelor Sébastien Grosjean. Francezul, cap de serie numărul 21, a cedat în fața argentinianului Vassalle Arguello, jucător venit din calificări și clasat pe locul 181 ATP, după patru ore de joc, scor 6-1, 4-6, 6-4, 5-7, 2-6. Ieri a mai părăsit competiția și cipriotul Marcos Baghdatis (nr. 19), învins în cinci seturi de francezul Julien Benneteau, scor 3-6, 6-4, 6-3, 6-7, 6-4. Unul dintre cele mai interesante meciuri din runda a treia va fi cel dintre spaniolul Carlos Moya, cap de serie numărul 30, și rusul Nikolai Davidenko, al șaselea favorit al întrecerii. Primul l-a învins cu 6-3, 6-4, 6-2 pe rusul Mikhail Youzhny, iar Davidenko a beneficiat de abandonul brazilianului Flavio Laretta, când scorul îi era oricum favorabil, 6-3, 4-1. Alte rezultate în turul al doilea al turneului masculin de pe zgura de la Paris s-au mai înregistrat rezultatele: T. Berdych (Cehia, nr. 20) - F. Volandri (Italia) 6-3, 6-1, 6-1; N. Kiefer (Germania, nr. 13) - M. Gicquel (Franța) 6-0, 6-1, 5-7, 3- 6,11 -9; M. Ancic (Croația, nr. 12) - P. Capdeville (Chile) 7-5,6-3,7- & (3); A. Montanes (Spania) - L. Galvani (Italia) 7-5, 6-1, 3-6,2-6, 6-4; R. Sluiter (Olanda) - N. Lapentti (Ecuador) 6-1, 6-4, 6-1; G. Gaudio (Argentina, nr. 10) - E. Korolev (Rusia) 6-3, 6-7 (7), 6-4, 3-6, 6-4; J.C. Ferrero (Spania, nr. 24) - P. Kohlschreiber (Germania) 6-2,6-4,6-2; T. Robredo (Spania, nr. 7) -1. Bozoljac (Serbia) 7-5, 6-2,3-6,6-1; D. Tursunov (Rusia,nie) 6-3, 6-2, 4-6, 6-4; A. Martin (Spania) - D. Kindlmann (Germania) 6-3,6-3,6-3; L. Hewitt (Australia, nr. 14) - M. Montcourt (Franța) 7-5, 6-3, 6-3; D. Hrbațy (Slovacia, nr. 22) - I. Karlovic (Croația) 4-6,6-4,6-7,7-5,6-2; O. Rochus (Belgia, nr. 27) - J. Vanek (Cehia) 6-2,6-0,6-2; R. Stepanek (Cehia, nr. 11) - D. Sanguinetti 1 INTERNAȚIONALELE 1 I FOTBAL (AMICAL) / ROMÂNIEI CHILE - SUEDIA *