Gazeta de Sud, august 2006 (Anul 12, nr. 3484-3510)

2006-08-09 / nr. 3491

m \ SPORT La Universitatea, lucrurile au revenit la normal Strigă reîncărcat Deși părea hotărât să renunțe la funcția de antrenor principal, „Olandezul“ a revenit asupra deciziei, motivul invocat fiind că nu poate sta departe de fotbal. ul Alexandru VÎRTOSU Telenovela „uite Strigă, nu e Strigă“ a rulat doar câteva zile, și asta pentru că oficialii Științei au pus capăt neînțelegerilor luni seară, cele patru ore de negocieri purtate cu „Olandezul“ finalizându-se favorabil. „Pacea“ a survenit după ce Ovidiu Stingă a luat parte la primul antrenament al săptămânii, dar nu în calitate de antrenor, ci de jucător, de pregătirea juveților ocupându-se Silvian Cristescu. Revenirea lui pe banca Universității nu a schimbat cu absolut nimic datele problemei în privința cooptării altui „strateg“. Staff-ul alb-albastru urmează să se „îmbogățească“, în perioada imediat următoare, și cu un director tehnic, în atenția lui Adrian Mititelu fiind Nae Ungureanu, Costică Ștefanescu și Grigore Sichitiu. Oficial, îi merge bine Așa cum era normal, Ovidiu Stîngă a oferit și câteva explicații cu privire la demisia și revenirea sa, motivându-și decizia prin faptul că nu poate sta departe de fotbal și de Universitatea. „Olandezul“ a afirmat că nu a mai făcut față stresului cumulat, dar, în „minivacanța“ de care a beneficiat, a reușit să-și facă ordine în gânduri, conștiința dictându-i că trebuie să se întoarcă și să-și ducă misiunea la bun sfârșit. Ovidiu Stîngă a ținut morțiș să puncteze faptul că nu l-au impresionat rugămințile jucătorilor și nici discuția purtată luni seară cu oficialii olteni, ci faptul că nu poate sta departe de fotbal. "„Fotbalul m-a făcut să revin. Nu pot sta departe de gazon, este vorba de plăcerea de a juca fotbal și de a fi mereu implicat în viața sportivă. Nu m-au impresionat telefoanele primite de la jucători, pentru că nu sunt un tip ușor de influențat, în plus, ei trebuie să impresioneze publicul, spectatorul, nu pe mine. De fapt, nimeni nu mi-a influențat decizia. Repet, fotbalul m-a făcut să mă răzgândesc. Sunt multe lucruri de spus cu privire la ce s-a întâmplat. Motivele pentru care am renunțat sunt stresul, presiunea. Nu doresc nimănui să aibă parte de un astfel de «concediu», pentru că a fost cumplit, în cele din urmă, mi-am făcut ordine în gânduri și am decis să continuu treaba începută“, a spus Stîngă, care a negat vehement faptul că ar fi avut o ofertă de la PSV Eindhoven, pentru a prelua o echipă de juniori. Vrea să revină pe teren Redescoperindu-și marea dragoste pentru fotbal, Ovidiu Stîngă a afirmat că nu exclude posibilitatea să evolueze în partida cu FC Argeș, mai ales că a ispășit cele două etape de suspendare. „Olandezul“ se teme însă de faptul că nu se va ridica la nivelul așteptărilor, lăsând să se înțeleagă faptul că l-au marcat evenimentele petrecute în ultima vreme, în plus, nici la capitolul sănătate nu stă prea bine. „Nu știu dacă voi juca sâmbătă, deși aș vrea, pentru că nu pot să stau departe de teren, dar trebuie să recunosc că îmi este puțin frică. Nu vreau să întorc capul după și să regret că am jucat, pentru că nu știu în ce măsură am reușit să trec peste evenimentele din ultima perioadă. în plus, mai sunt și problemele medicale pe care le am“, a spus tehnicianul craiovean, punctând și faptul că este convins că echipa va avea altă „față“ în meciul cu FC Argeș. „Vreau să mă ajute cineva“ încă din iarna trecută, Ovidiu Stîngă a căutat să coopteze un tehnician experimentat la echipă, care să-l ajute să descopere tainele activității de antrenor, însă, spre deziluzia sa, nici unul dintre olandezii contactați nu a acceptat oferta. Cu toate că sezonul competițional se află în plină desfășurare, Stîngă nu a renunțat la ideea cooptării unui director tehnic și, în timpul negocierilor de luni seară, una dintre condițiile impuse de „Olandez“ a fost chiar aceasta. De altfel, Ovidiu Stîngă s-a arătat indiferent față de persoanele propuse de oficialii clubului, afirmând că singurul lucru de care este interesat este să primească ajutorul unei persoane abilitate. „îmi este indiferent cine va ocupa funcția de director tehnic. Poate să fie și domnul Sichitiu, sau oricare altă persoană, nu asta mă interesează. Sunt multe lucruri de învățat și de reglat și este foarte indicat să fie mai multe păreri pentru că numai atunci putem să facem o treabă bună. Vreau să m să ajute cineva“, a concuis Ovidiu Stîngă. Ovidiu Stângă a decis să rămână la Știința lf Eugen Neagoe este mulțumit de apărarea echipei sale Dacă sezonul trecut meciurile cu Rapid și Dinamo au coincis cu cele mai drastice înfrângeri ale „pandurilor“ în Divizia A, în Liga I lucrurile par să se fi schimbat în bine dacă ne raportăm la aceiași adversari. Cristi PEPTAN Deficitul de șase goluri din campionatul precedent, 0-3 atât cu Rapid, cât și cu Dinamo, a fost redus la unul singur acum după 1-1 cu echipa lui Lucescu și 0-1 în Ștefan cel Mare cu Dinamo. Sistemul de joc, calitatea jucătorilor, experiența de un an în primul eșalon, dăruirea, aportul conducerii tehnice sunt câștigurile „pandurilor“, în timp ce lipsa de omogenitate și de pregătire fizică sunt lipsurile din acest debut de campionat; în urmă cu un an, „pandurii“ s-au baricadat în defensivă cu cinci fundași indiferent că a fost vorba de tactica lui Săndoi sau Hizo, în timp ce acum au abordat jocurile într-un sistem modern, 4- 4-2 cu Rapid și 4-5-1, mai precaut, cu Dinamo. Jucătorii i-au dăruit mai mult, atât cât le-a permis pregătirea fizică, iar experiența și valoarea cuplului de fundași centrali, Rus - Chibulcutean, au fost determinante. Chiar dacă a gafat cu Rapid, portarul Guso este mai sigur decât Tibi Lung și Pustinjakovic, bosniacul dominând careul de șase metri spre deosebire de predecesorii săi, ambii jucători de linia porții. Actuala echipă a lui Pandurii se apără și atacă cu întreg efectivul pentru că se bazează pe fotbaliști dispuși la efort și cu calități tehnice. Toți în apărare, toți în atac Antrenorul Eugen Neagoe este mulțumit de apărarea echipei sale și cere mai mult în faza ofensivă de la elevii săi. „Eu nu o să schimb, cel puțin în faza defensivă, sistemul de joc. Așa joacă toate echipele mari și încercăm să facem ce fac acestea. Dacă reușim sau nu, vom vedea. Avem jucători buni, singurul lucru de care mă temeam și mă tem în continuare este pregătirea fizică pe care acum nu o avem. Toată lumea trebuie să facă faza de apărare, toată lumea trebuie să facă faza de atac, așa e la fotbal. Chiar dacă am jucat cu Dinamo și Rapid, mi-aș fi dorit să marcăm mai mult. Tactic, ei s-au achitat de sarcini atât cât au putut fizic să le îndeplinească. Din păcate, nu am reușit să punem la punct pregătirea fizică și omogenitatea“, a spus „Geană“. Căpitanul „pandurilor“, Florin Stângă, crede că teama de „câinii roșii“ i-a împiedicat să obțină un punct în „Groapă“. „Cu Rapid sunt mulțumit de rezultat, cu Dinamo sunt puțin dezamăgit. Am început cu teamă, nu am avut încredere în noi, ăsta e singurul lucru care a făcut diferența între noi și Dinamo. Dacă am fi jucat cu Dinamo peste cinci etape, altfel ar fi stat lucrurile“, a declarat Stângă. „Cu Gloria va fi mai greu“ Ex-brașoveanul crede că meciul cu Gloria Bistrița va fi unul pe viață și pe moarte, iar în calitatea sa de lider de echipă acesta promite că toți jucătorii se vor mobiliza pentru a obține cele trei puncte. „Cu Gloria sunt convins că va fi mai greu decât cu Rapid și Dinamo, deoarece ei vor veni să se apere. Au văzut că nu suntem echipa pe care toată lumea o dădea ca și retrogradată. Se vor apăra și vor încerca pe contraatac, în timp ce în precedentele jocuri noi am fost cei care ne-am apărat. Vom avea un meci dificil, dar vă promit că vom face tot ce depinde de noi pentru victorie“, a afirmat Stângă, noul purtător al banderolei de căpitan la Pandurii. „Pandurii“, tari în defensivă Antrenorul Eugen Neagoe (centru) are încredere în cuplul de fundași centrali Rus-Chiburcutean Miercuri, 9 august 2006 GAZETA de SID Aproape de Universitatea! Un cunoscut editorialist, Radu Paraschivescu, a scris ieri în Gazeta Sporturilor despre „ofensiva Craiovei, clară doar în plan verbal“, în care este criticat Adrian Mititelu pentru faptul că se refugiază în spatele iubirii pentru Craiova, de unde emite enormități ș.a.m.d. Este criticat și Dorel Stoica pentru o declarație după meciul pierdut în fața campioanei, cum că Universitatea ar fi meritat un egal, o afirmație, într-adevăr, surprinzătoare având în vedere jocul etalat sâmbătă. Dacă meciul nu s-ar fi văzut și la TV, poate că am fi crezut și noi în declarația lui Stoica. Și el, probabil, a fost injectat de superoptimismul patronului și s-o fi gândit că dă bine o asemenea declarație. Sau, cum bine remarca editorialistul de la GS, la Craiova resursele de haz par nesfârșite. Meciul cu Steaua însă trebuie uitat acum, nu se mai poate face nimic. Ne putem răzbuna pe Steaua în decembrie, atunci când jucăm meciul retur. Până atunci însă, Craiova are un tur dificil, iar următorul meci, cel cu FC Argeș, este cel mai greu. Piteștenii au pierdut acasă în fața fostului lor antrenor, iar acum actualii tehnicieni, frații Giannini, speră ca băieții să se revanșeze la Craiova. Universitatea are în următoarele trei etape partide dificile, cu FC Argeș (a), Rapid (d) și Dinamo (a). Dacă ar fi să ne luăm după rezultatele Științei din primele două etape, ar trebui să ne îngrijorăm, dar în fotbal un meci nu seamănă cu altul, cum se spune. Indiferent de prețul biletelor, suporterii adevărați ar trebui să fie sâmbătă la meci. Universitatea chiar are nevoie în acest moment de al 12-lea „titular“, publicul! Unii observatori din București percep faptul că oltenii nu mai sunt susținuți ca pe vremuri ca pe o posibilă pierdere a identității Universității, ceea ce este o eroare. Absenteismul temporar al miilor de suporteri de pe „Ion Oblemenco“ n-are nici o legătură cu identitatea Științei. Craiova, după retrogradarea din 2005, chiar că a luat-o de la zero, asta e de apreciat la Adrian Mititelu, iar jucătorii trebuie priviți cu înțelegere. Și încurajați! Altfel, este posibil ca sâmbătă, în meciul cu FC Argeș, pe teren să intre și jucătorul Ovidiu Stîngă, care ar putea să-și facă astfel o reintrare spectaculoasă la Universitatea, după ce săptămâna trecută a decis să plece nu numai de la club, ci chiar din România. \ Juveților le-a venit inima la loc Bucuroși de revedere . Prezența lui Ovidiu Stîngă la antrenamentul de dimineață, susținut pe stadionul „Tineretului“, de la ora 10.00, i-a bucurat foarte tare pe jucătorii Științei, care, în ciuda faptului că au fost supuși unor exerciții extrem de solicitante, au fost foarte bine dispuși. Glumele strecurate printre exercițiile prescrise de fostul și, totodată, actualul antrenor al Universității au avut un efect pozitiv, toți județii părăsind arena cu zâmbetul pe buze, în aceeași notă desfașurându-se și cea de-a doua „lecție“ a zilei. Astăzi, fotbaliștii Universității vor întâlni într-un joc-școală echipa antrenată de Florin Cioroianu. Duelul cu „satelitul“ esteprogramat de la ora 18.00, locația urmând să se stabilească cu puțin timp înainte de primul fluier. Mâine, când se va intra și în regim de cantonament, alb-albaștrii vor efectua o singură ședință de pregătire, de la ora 18.00, în timp ce vineri, de la aceeași oră, vor avea loc ultimele retușuri pentru partida cu FC Argeș. (A.V.) Din ce în ce mai mulți oficiali la Universitatea Geolgău, președinte începând de ieri, staff-ul albalbastru a mai suportat o modificare, în conducerea clubului fiind cooptat și Gheorghiță Geolgău. De altfel, fostul component al Craiovei Maxima și-a început activitatea la Universitatea încă de acum două săptămâni, dar abia ieri a fost învestit în funcția de președinte al Științei. Asta deoarece Gheorghiță Geolgău nu și-a putut rezolva problemele contractuale de la fostul loc de muncă. (A.V.) Aflat în litigiu cu Unirea Urziceni Jovanovic mai stă o săptămână Colonia ex-iugoslavă de la Pandurii Târgu Jiu a fost refăcută după ce sezonul trecut au evoluat pentru gruparea gorjeană patru fotbaliști din țara vecină. Singurul rămas este Vranjkovic, alături de acesta sosind alți trei plavi în această vară, Guso, Jovanovic și Vidakovic. Jovanovic nu a debutat încă la Pandurii și va rata și meciul cu Gloria Bistrița, aflându-se în continuare în litigiu cu fostul său club, Unirea Urziceni, după ce Comisia pentru Statutul Jucătorului a amânat ieri cu o săptămână luarea unei decizii. Gruparea din Urziceni susține că Jovanovic mai are contract până în anul 2007, în timp ce jucătorul spune că a semnat cu Unirea doar până în 2006. Dacă nu poate să-și probeze calitățile de atacant în Liga I, sârbul face pe translatorul pentru colegii săi Vranjkovic și Vidakovic. Cei trei sunt nedespărțiți și, la fel ca Guso, au aceleași gusturi muzicale, muzica sârbească. „Doar muzică sârbească ascultăm, nu ne place muzica românească. Se poate spune că suntem naționaliști. Dintre artiștii internaționali ascultăm Madonna“, a explicat Jovanovic gusturile muzicale ale plavilor. Astfel, la antrenamentele „pandurilor“ au mai ajuns ieri un ■ nigerian, aflat în probe, și fostul jucător al Sportului Studențesc Marian Dedu, care va semna un contract cu gruparea din Târgu Jiu. (C.P.) Ghicește scorul la meciurile Universității și poți câștiga: La fiecare 4 etape se vor acorda 3 premii constând într-o minge de fotbal și un abonament la un teren de fotbal cu gazon artificial (4 ședințe x 1,5 ore): jonthal Abonamente teren Echipamente inscripționate (gazon artificial) “Craiova Maxima” La finalul turului și al returului se vor acorda câte 3 mari premii, fiecare constând într-un echipament de fotbal inscripționat cu sigla Craiova Maxima, o minge de fotbal și un abonament la un teren de fotbal.& Universitatea II __ FC Argeș Craiova I___I ____ (scor pronosticat) Nume............................................................................................... Prenume......................................................................................... Adresă .............................................................................................. B.l...........................Vârstă............Telefon................................. ^ Concurs organizat de GAZETA de SITI . Perioada de desfășurare: durata C.N. de Fotbal Liga 1.2006-2007. raioanele se completează cu scorul pronosticat și se trimit pe adresa redacției cel târziu cu o zi înaintea desfășurării meciului Extragerile intermediare se realizează la fiecare 4 etape. La extragerile intermediare participă I taloanele ce conțin scorul corect la oricare din meciurile din Ultimele 4 etape. La marile extrageri participă automat toate taloanele care conțin scorul corect la oricare meci din ultimele 17 etape. Regulamentul concursului este publicat săptămânal în Suplimentul TV Sud. V