Gazeta de Sud, august 2007 (Anul 13, nr. 3789-3815)

2007-08-08 / nr. 3795

GAZETA de SUD Miercuri, 8 august 2007 Handbal (f), Supercupa României (prima ediție) Oltchim Râmnicu Vâlcea - Rulmentul Brașov Sala Sporturilor „Concordia“ (Chiajna), astăzi, ora 19.00 (Sport.ro). Formații probabile: Oltchim, Huțupan - Elisei, Lecușanu, Gheorghe (Beșe), Meiroșu (Luca), Maier, Gâlcă. Antrenor: Gheorghe Tadici Rulmentul: Spirova - Voo, De Sousa, Damian (Hamciuc), Vintilă, Gogârlă, Răceală. Antrenor: Mariana Târcă. Chimistele pornesc favorite la cucerirea trofeului, în timp ce ardelencele, chiar dacă nu sunt puse la punct, speră să facă o figură frumoasă în acest derbi. Andi NICULESCU Supercupa României la handbal, disputată între Oltchim^Râmnicu Vâlcea și Rulmentul Brașov, este așteptată cu sufletul la gură de suporterii ambelor echipe. Chimistele vin după un sezon în care și-au spulberat adversarele din campionat și au realizat eventul, la „pachet“ cu Cupa Cupelor, și sunt favorite la victorie. Rulmentul a ratat accederea în grupele Ligii Campionilor și a fost eliminată de Zvezda Zvenigorod în Cupa EHF, dar promite o revenire spectaculoasă în acest sezon. Totuși, brașovenii au afirmat că nu sunt interesați de Supercupa României și că privesc meciul de astăzi ca pe unul de antrenament. „Noi suntem într-o situație delicată. Nu avem toate jucătoarele valide, astfel că nici măcar nu ne-am putut pregăti cum trebuie în această vară. Din păcate, am fost nevoiți să acceptăm acest meci, astfel că ne vom prezenta la el și vom face totul pentru a nu ne face de rușine. Cu siguranță, determinarea va fi mai mare decât la un meci oarecare“, a declarat tehnicianul Rulmentului, Mariana Târcă. De partea cealaltă, antrenorul Oltchimului, Gheorghe Tadici, se teme că postura de favorite li se poate urca la cap elevelor sale: „Am fost campioni, a trecut. Acum trebuie să o luăm de la capăt și să tratăm toate meciurile cu maximă seriozitate“, în derbiurile din campionatul trecut, dar și în finala Cupei României, (toate cele trei partide câștigate de vâlcence), Oltchim a avut un plus important: poarta, Luminița Huțupan Dinu fiind un adevărat înger păzitor. în partida de astăzi, Rulmentul Brașov poate ține pasul și la acest capitol, transferul rusoaicei Spirova fiind realizat în ultimul moment. Pentru piesa numărul unu a Brașovului, Simona Gogârlă, meciul de astăzi are o semnificație aparte. Lansată în marea performanță la Vâlcea, interni de la Rulmentul va juca pentru prima dată de la plecarea sa în Ungaria împotriva Oltchimului și le va avea ca adversare pe majoritatea colegelor sale de la naționala feminină, pregătită de Gheorghe Tadici, „tacticianul“ rivalei de astăzi. Avantajul chimistelor, și în special al Luminiței Huțupan, este că jocul Simonei Gogârlă și aruncările sale la poartă de pe postul de inter stângace sunt foarte cunoscute. Câștigătoarea Supercupei României la handbal feminin va primi zece mii de euro de la FRH. Oltchim vrea un nou trofeu în vitrină să vină Supercupa la Vâlcea! Războiul portarilor Ionela Gâlcă, golghetera campionatului trecut, promite că va marca de multe ori în poarta Rulmentului Brașov Judo. Sportivii de la CSM-LPS, pe podium în Turcia Adelina Ispas este campioană balcanică Patru judoka de la CSM - LPS „Petrache Trișcu“ din Craiova auarticipat recent la Campionatul Balcanic de Judo, juniori, găzduit de localitatea turcă Edirne. Cel mai bun rezultat l-a obținut Adelina Ispas, care a devenit campioană balcanică la categoria 70 kg. Oltenii au revenit din Turcia cu încă două medalii, ambele de bronz, câștigate de Mihaela Gavat (44 kg) și Raluca Dumitrașcu (40 kg). Al patrulea component al delegației craiovene, Sorin Sbora, a ocupat poziția a cincea la categoria 81 de kilograme. Toți cei patru judoka sunt pregătiți de Mihai Voinea. Daniela MITROI έn capitala Thailandei, Bangkok, debutează astăzi a 24-a ediție a Campionatelor Mondiale Universitare, competiție rezervată sportivilor care sunt studenți sau absolvenți de studii superioare. Din delegația României fac parte și trei sportivi de la CSM Craiova: Alina Blaru și Marius Ionescu (la Pietism) și Loredana Iordăchioiu (scrimă). Prima va intra în concurs mărșăluitoarea Alina Olaru, în proba de 20 de kilometri, urmând să ia startul mâine dimineață, la ora locală 6.30. Pe 10 august, Marius Ionescu va alerga în calificările cursei de 5.000 m. Concursul de spadă individual, în care este angrenată Loredana Iordăcioiu, este programat pe 12 august. Trei zile mai târziu este programată întrecerea pe echipe, iar Iordăchoiu și colegele sale vor încerca să urce pe podium. Dacă va trece de serii la 5.000 m, Marius Ionescu va alerga în finala programată pe 12 august. Trei zile mai târziu, elevul lui Cătălin Geapana va lua startul și la 10.000 de metri, proba sa preferată. întrebat despre obiectivul lui Marius, care a avut un an foarte bun, antrenorul Cătălin Geapana a spus: „Țintim cât mai sus, dar sunt și probleme, cum ar fi acomodarea cu fusul orar, temperatura ridicată. Am vorbit cu Marius și se simțea bine. Sper că își va face cursa lui obișnuită“. Altă atletă craioveană, Andreea Stroe, va participa la sfârșitul săptămânii la un concurs balcanic pentru juniori II, care va avea loc în Turcia. Stroe va lua startul în două probe, 800 și 1.500 m. Daniela MITROI Campionatele Mondiale Universitare Alina Olaru ia prima startul la Bangkok Legendele tenisului feminin mondial, invitate la BCR Open Navratilova si Seles 9 9 se duelează si în România . Fostele mari tenismene Martina Navratilova și Monica Seleș se vor întâlni intr-un meci demonstrativ, care va avea loc pe 16 septembrie, în ultima zi a Turneului BCR Open România. „Virginia Ruzici ne-a ajutat și vom avea un meci demonstrativ între Martina Navratilova, care are mai multe titluri câștigate decât Dinamo și Steaua împreună, și Monica Seleș. Vom încerca să facem cât mai multe meciuri de acest gen și astfel le vom aduce față în față pe Raluca Olaru și pe Sorana Cârstea. Anul viitor promitem o surpriză de proporții și la nivel masculin“, a declarat ieri unul dintre organizatorii BCR Open Romania, Bogdan Enoiu, despre meciul demonstrativ. Cele două tenismene s-au întâlnit de 34 de ori în cariera profesionistă, în 20 de partide impunându-se Navratilova. Martina Navratilova a câștigat 167 de turnee, din care 18 de mare șlem, în timp ce Monica Seleș s-a impus în 53 de turnee (nouă de mare șlem). Daniela MITROI FC Drobeta își testează forțele cu FC Brașov și Sportul Severinenii fac amicale tari După amicalul susținut în deplasare la Chiajna, meci câștigat de severineni cu 3-2, echipa condusă de Marian Bucurescu va susține astăzi o partidă amicală în compania formației conduse de Răzvan Lucescu, FC Brașov. Partida se va disputa pe terenul „ICIM“ din Brașov. Antrenorul severinean va deplasa un lot de 18 jucători din cei 34 pe care-i are la dispoziție, lot în care se regăsește și mijlocașul sârb Milan Starcevic, jucător ce se află în probe alături de conaționalul său, portarul Dragan Starcevic. FC Drobeta se va deplasa sâmbătă în Regie, unde va întâlni într-o altă partidă amicală pe Sportul Studențesc. „Doresc să disputăm câteva jocuri cu echipe tari de Liga a II-a, pentru a vedea unde ne situăm“, a afirmat Marian Bucurescu. Dan RADU t FC Oltchim merge bine în ,,mandatul“ Deaconescu S-a schimbat obiectivul După ce Costel Gaiță a demisionat sau a fost demis (părerile sunt împărțite), echipa de Liga a III-a FC Oltchim a început în forță cu Marian Deaconescu antrenor, câștigând o partidă amicală, susținută în compania grupării Athletic Sibiu (colegă de serie), cu scorul de 6-1. Acest rezultat l- a făcut pe președintele clubului, Mihai Diculoiu, să vadă în echipa chimistă o candidată certă la promovare. Cum mai este ceva timp până la debutul sezonului, FC Oltchim continuă seria amicalelor. Astăzi și mâine, vâlcenii vor juca pe baza Oltchim în compania echipelor Minerul Mătăsari și Mineral Motru, în timp ce „bomboana de pe tort“ este amicalul de sâmbătă, de la Horezu, când elevii lui Deaconescu vor da piept cu Petrolul Ploiești, echipă de Liga a II-a. Adi STROESCU V SPORT Baschet (m). FIBA EuroCup Clujenii n-au noroc în lume Echipa clujeană de baschet masculin „U“ Mobitelco Cluj nu are motive de bucurie, după ce a aflat că în turul doi al FIBA EuroCu va întâlni formația elenă PAOK BC Marfin Salonic. Reprezentanta României la această competiție de anvergură va disputa meciul tur în Grecia, pe 20 noiembrie, iar returul la Cluj, pe 27 noiembrie, de la ora 20:30. „Dacă putem vorbi de un avantaj, ar fi acela că jucăm meciul tur în Grecia, iar returul acasă. Baschetul grecesc este foarte puternic, iar PAOK este o echipă de top. Sunt încrezător, dar în acest moment nu pot vorbi de ce șanse am avea la calificare“, a spus președintele executiv al clujenilor, Mircea Cristescu. WESTERN UNION Nici antrenorul echipei „U“ Mobildelco Cluj, Miodrag Perisic, nu este optimist în privința calificării: „PAOK este un nume mare în Europa, care trebuie respectat, încă nu au format echipa, dar sunt sigur că vor avea un lot de valoare, pentru că este un club cu o istorie și tradiție“. „U“ Mobidelco Cluj, care s-a clasat pe poziția a cincea în sezonul trecut al Ligii Naționale, și-a prezentat lotul de jucători cu care încearcă să se califice în grupele FIBA EuroCup și să se claseze pe unul dintre locurile 1- 4 în campionatul intern: Milan Medvedi, Mihai Popa, Branko Cuie, LeVar Seals, Paul Chetreanu, Uce Ihendindiu, Mihai Silvășan, Răzvan Cenean, Flavius Lăpuște, Sașa Vukas, Zoran Krstanovic, Ionuț Mocanu. Grecii au o carte de vizită impresionantă PAOK Salonic este a treia echipă elenă pe care o întâlnește „U“ Mobitelco în Europa, după Panionios, în sezonul 1991-1992, și Apollon Patras, în sezonul 1996- 1997. Performanțele continentale ale grecilor de la PAOK Salonic sunt următoarele: câștigătoarea Cupei Saporta (1991); câștigătoarea Cupei Radivoj Kovac (1994); finalista Cupei Cupelor (1992 și 1996) și locul trei în aceeași competiție (1993); participantă în Euroligă (1998 - 2000); participantă în Korac Cup(1994, 1997, 2002); participantă în Cupa Cupelor (1992,1993, 1995, 1996); participantă în EuroCup (2006); participantă în USEB Cup (2007). Pe plan intern, PAOK Salonic a câștigat campionatul de două ori (1959 și 1992) și Cupa Greciei de trei ori (1984,1995,1999). Grecii au și cinci titluri de vicecampioni (1983, 1993, 1994, 1998, 2000), iar în sezonul precedent au ocupat locul șase în campionatul elen. în aceeași competiție va mai juca și Elba Timișoara, care va întâlni în turul întâi preliminar formația ucraineană BC Dnipro, în FIBA EuroCup destinată echipelor feminine, România este reprezentată de BC ICIM Arad, care va juca în runda preliminară și care face parte din Grupa Ș, alături de Pankup Ted Kolesi (Turcia), Apollon Ptolemaida (Grecia) și Hemofarm Vrsac (Serbia). Primul meci al echipei arădene va fi în deplasare, contra formației elene Apollon, pe 11 noiembrie. Alexandru VÎRTOSU WLm:] li »Vil >1*MH PIESA CU PIESA! Completează puzzle-ul cu 5 tranzacții Western Union ® și ia-ți Ticketul câștigător!* BRD și Western Union ți-au pregătit o promoție extraordinară. In perioada 30 !■ © iulie 2007 - 30 aprilie 2008, la 6 tranzacții Western Union efectuate în unitățile BRD câștigi automat un Ticket Cadou ® în valoare de 10 lei.* în plus, la sfârșitul promoției, dacă ai completat cuponul cu cele 5 ștampile poți câștiga unul din cele 6 premii constând în produse electrocasnice: 5 premii în valoare de 1.000 euro fiecare sau marele premiu în valoare de 5.000 de euro. *în limita stocului disponibil, maxim 10.000 de Tichete Cadouu Regulamentul de participare/desfășurare este disponibil pe www.transferdebani.ro Valoarea totală aproximativă a premiilor este de 40.000 euro. GROUPF SOC I FT F GENERALE *