Gazeta de Sud, septembrie 2007 (Anul 13, nr. 3816-3840)

2007-09-11 / nr. 3824

Calangiu, stăpâna licitațiilor Conducerea Spitalului Județean Craiova joacă alba-neagra cu hrana bolnavilor. Managerul Cristina Calangiu a anulat licitația pentru externalizarea serviciului de hrană a bolnavilor, deși desemnase câștigătoare una dintre firmele participante la licitație. Calangiu s-a răzgândit când a văzut că datele din studiul de fezabilitate întocmit în vederea licitației nu mai băteau cu realitatea. Greșeala a pornit tocmai din birourile conducerii spitalului, dar, după părerea managerului Calangiu, vinovați sunt, evident, alții. Mai precis, sindicatele, care o contrazic și spun că aceasta știa de mult despre problemele care au dus la anularea licitației, dar că nu a făcut nimic până acum pentru a le rezolva. pagina • Mititelu, dator 16 miliarde Primăriei Craiova Patronul clubului de fotbal Universitatea Craiova, Adrian Mititelu, a organizat ieri o conferință de presă pentru a se plânge că primăria i-a transmis nota de plată aferentă impozitului la stadionul „Ion Oblemenco“. 16,13 miliarde de lei vechi trebuie să achite societatea care administrează clubul, pentru folosința bazei sportive, începând din 2005. în luna iulie 2007, Direcția de Taxe a administrației locale a emis o decizie de impunere pe adresa SC FOTBAL CLUB U Craiova SA, prin care calcula valoarea cumulată a impozitului pe clădirile și terenurile aferente bazei sportive. Actul a fost transmis clubului, iar Mititelu s-a trezit ca sechestru asiguratoriu pe un teren din oraș. „Am sunat să întreb ce este cu această adresă. Cei de la Primăria Craiova ne-au spus inițial că este o greșeală, ne-au învățat să facem o contestație pe care primarul Antonie Solomon a respins-o“, a declarat Adrian Mititelu. Reprezentanții administrației locale spun că societatea este obligată să plătească impozit pe bunurile închiriate/concesionate, conform Codului Fiscal, „în ultimii ani, firma care administrează clubul nu a plătit nimic. Potrivit legii, chiriașul sau concesionarul trebuie să plătească, pe lângă chirie/redevență, și impozitul aferent. Noi am calculat suma pe baza datelor de inventar trecute în actele primăriei“, a spus, la rândul său, Ioan Văcariu, directorul Direcției de Impozite și Taxe a Primăriei Craiova. Firma în cauză a contestat la primărie decizia de impunere, pe motiv că valoarea mijloacelor fixe pentru care s-a calculat impozitul în luna iunie 2007 ar fi crescut „exagerat de mult“ față de cea din anul 2000, când Consiliul Local Craiova le-a preluat de la Direcția de Tineret și Sport Dolj; în 2000, acestea ar fi fost de 250,7 milioane de lei vechi; în 2007, valoarea de inventar era de peste 30 de miliarde de lei vechi. Trebuie spus însă că în această perioadă a intervenit o reevaluare a bunurilor. în cazul impozitului, se pare că singura soluție este cea a instanței. Bogdan GROȘEREANU Sfadă mare la PSD. După eșecul grav de la referendum - care a dat înapoi PSD cu un an - unii suflă și în iaurt. Alții sunt însă mai belicoși și cer un atac la baionetă asupra guvernului. Ultimii doresc să marcheze pentru electorat că PSD e totuși un partid de opoziție și că informațiile apărute în presă, cum că ar exista o înțelegere subterană între PNL și PSD, sunt doar speculații, bancuri, zvonuri și calomnii. Or, de felul cum este perceput partidul în perioada preelectorală depinde rezultatul în cele cinci rânduri de alegeri care vin. Atunci, în campanie, zic ei, tăișul criticii antiguvernamentale va fi tocit și prea puțin credibil. Asta, bineînțeles, dacă în 2007 PSD lasă impresia unei cârdășii cu Tăriceanu&Co. Dr, pentru „impresia artistică“ este nevoie de un atac dur la adresa liberalilor, declarații înflăcărate, tinerești; în plus, pretenția fermă de a prelua guvernul, afișată pe garduri, în conferințe de presă, în talk-show-uri. PSD, în postura de acum, nu mai este alternativă la guvernare. PD se anunță marele candidat pentru a lua locul PNL Tăriceanu. De unde agitația pesedistă din aceste ultime săptămâni pe tema unei moțiuni de cenzură. Ideea este că, dacă partidul nu face nimic, va cădea în anonimat. Altfel spus, va deveni în curând un partid de mâna a doua pe scena politică. E posibil ca anul 2008 să marcheze acest moment după aproape două decenii, când a fost în prim-plan, cel mai mare partid din România tranziției. PSD are nu numai Pocher la PSD probleme de imagine sau de lideri nu prea credibili. Are și una mai serioasă, de electorat. Structura socială s-a schimbat mult și electoratul lui Iliescu din anii '90 a cam dispărut. între timp, partidul nu a reușit să își creeze în tânăra generație noi votanți. Nu a reușit nici să se repoziționeze. Să câștige noi voturi la orașe, de exemplu. Tentativa de a atinge noi categorii de votanți a eșuat: în 2008, partidul nu va mai obține - în asemenea condiții - decât ceva mai mult de jumătate din numărul actual de parlamentari. PSD iese din calculele unei coaliții de guvernare în care să joace rolul dominant. Altfel spus, azi e mai puternic decât va fi mâine. De unde graba în această toamnă de a tranșa anumite raporturi de forță cu PNL, cu PD, cu oricine. Nu întâmplător PSD - îngrijorat de ce va obține la alegeri - ar dori un pact politic încheiat de pe acum, „pe șase ani“, care să transgreseze anul 2008, cu „locale“ și „parlamentare“. O dată cu acel moment, slăbiciunea partidului va fi evidentă și pozițiile de negociere a unei eventuale coaliții ar fi mult mai slabe și față de PNL, și față de PD. Aceeași analiză a vulnerabilităților au în vedere și cei care se opun moțiunii de cenzură, în fond, deși PSD ar depune moțiunea, cei care ar câștiga dacă guvernul cade ar fi pediștii, favoriții lui Băsescu. Pentru PSD, ar fi un adevărat dezastru. Electoratul propriu ar fi pierdut, puțini ar mai rămâne fideli partidului. Ion Iliescu a dat deja declarații de distanțare. Și nu e singurul care cere prudență. Lecția referendumului a fost clară. PSD nu își poate permite încă o înfrângere de proporții. E clar că PSD în acest moment nu poate risca o bătălie politică decisivă. El are nevoie de timp mai mult ca de orice pentru a se reface. Abia în vară, la locale, și în toamnă, la parlamentare, PSD poate spera să iasă consolidat. Așadar, calculul este invers celor care se grăbesc și vor moțiune. Ei cred că partidul cade cu fiecare zi și cer o bătălie decisivă acum pentru a se reface. Ca un jucător de pocher care pierde. Unii tergiversează și duc o bătălie de uzură, sperând să întoarcă roata norocului. Alții se grăbesc și joacă tare, mize din ce în ce mai mari, ca să nu piardă și mai mult. Dar cu riscul să se curețe. Care este tactica mai bună? 1 Titlurile zilei EVENIMENT/ PAGINA 2 Moarte la indigo în urmă cu doi ani, un mehedințean de 23 de ani din satul Burila Mare a scăpat ca prin urechile acului de moarte, după ce s-a dat jos din mașina în care se afla cu prietena lui. Un autoturism a lovit autovehiculul pe care tocmai îl părăsise, iar viitoare lui soție a murit pe loc între fiarele contorsionate ale mașinii SOCIETATE/PAGINA 5 Dezastru în școli Situația școlilor din județul Dolj înainte de începerea anului de învățământ este dezastruoasă, recunoaște conducerea ISJ. Fondurile pentru reparații și igienizări zac nefolosite, în timp ce școlile arată deplorabil, cele mai multe neavând nici măcar autorizație sanitară de funcționare ECONOMIE/PAGINA . Constructorii ocolesc drumurile județene Reglare de conturi și împușcături în Craiova Atac armat în stradă Două grupuri de tineri s-au „vânat“ ieri în Craiova, în timpul conflictului fiind trase mai multe focuri de armă. Aldeziz MARIAN Cartierul craiovean George Enescu a fost ieri, în jurul orei 18.00, scena unui conflict între două grupuri de tineri care au încercat să-și rezolve neînțelegerile folosind săbii, bâte și pistoale. Polițiștii doljeni au fost sesizați prin 112 că în zona cimitirului Sineasca din Craiova, pe strada Peneș Curcanul, se trag focuri de armă. Ajunși la fața locului, nu au mai găsit decât cartușele și mai mulți martori care au văzut incidentul. Unul dintre ei a povestit că au apărut patru mașini în zonă, iar din ele au coborât mai mulți tineri înarmați până în dinți. „Au coborât mulți cu bâte, săbii și pistoale și s-au dus spre patru băieți care erau aici, strigând: «Hai să-i omorâm!». S-au luat după ei și au început să tragă cu pistoalele, după care s-au urcat în mașini și au fugit. Cred că nu a durat mai mult de două - trei minute totul“, a declarat I.B., un minor care a asistat la incident. Conform aceluiași martor, cei patru tineri au fugit, iar după ce agresorii au plecat, s-au urcat în mașini și au pornit în urmărirea lor. Poliția face cercetări La fața locului s-au deplasat mai multe echipaje de polițiști de la Secția 5 care au stabilit, din declarațiile martorilor, că mai mulți tineri au tras câteva focuri de armă pe strada Peneș Curcanul. La fața locului au fost găsite șapte tuburi goale de cartușe, provenite, cel mai probabil, din pistoale cu gaze. „In prezent se audiază martorii și se fac cercetări pentru identificarea celor implicați în acest incident“, a explicat subcomisarul Maria Vasile, purtătoarea de cuvânt a IPJ Dolj. Scena împușcăturilor a fost filmată cu telefonul mobil de un tânăr care s-a trezit între cele două grupuri. Din păcate, acesta nu a reușit să surprindă agresorii sau mașinile cu care veniseră, pentru că încerca să se ferească de gloanțe. 1 Angajări GAZETA de SUD ú Cotidian al oltenilor de pretutindeni Vânzători volanți - Craiova Distribuitori abonamente zona Brazdă și Revine Relații la telefon 0251/412.253 De ce să te abonezi prin rețeaua de distribuție a Gazetei de Sud? Sună acum la 0251/412.146 și un agent te va vizita pentru abonare în cel mai scurt timp. GAZETA de SUD . Cotidian al oltenilor de pretutindeni «S3 t