Gazeta de Sud, februarie 2008 (Anul 14, nr. 3941-3965)

2008-02-28 / nr. 3964

IAZETA de SUD Joi, 28 februarie 2008 Handbal (f). Jucătoarele vâlcene, hotărâte să nu cedeze nici un punct în Rusia Mergem să câștigăm Oltchim vreo două puncte la Togliatti, pentru a-și asigura prezența în semifinalele Ligii Campionilor. 1Andi NICULESCU Egalul de la Nürnberg și înfrângerea de la Győr au făcut ca partida de sâmbătă de la Togliatti să fie crucială pentru campioana României la handbal feminin, Oltchim Râmnicu Vâlcea. Chimistele au mare nevoie măcar de un punct pentru a rezolva, în mare parte, problema calificării în semifinale. Oltencele au un ascendent moral în fața rusoaicelor, pe care le-au învins clar, de două ori, în ultima jumătate de an, și spun că sunt gata să le bată și a treia oară. „Trebuia să avem patru puncte“ Președintele CS Oltchim, Ioan Gavrilescu, a declarat că după tragerea la sorți de la Viena nu luase în calcul un succes sau un rezultat de egalitate în Ungaria: „Am făcut și noi o ședință după tragerea la sorți a grupelor semifinale și am încercat să fim obiectivi. în momentul acesta, Oltchim trebuia să aibă patru puncte, după două victorii, acasă cu Lada și în deplasare la Älümberg. Nu luasem în calcul un punct sau două la Gyor. Din păcate, avem numai trei puncte, iar punctul lipsă trebuie să-l recuperăm în Rusia. Chiar și în cazul în care vom pierde, tot noi suntem cu prima șansă la calificare“. Gavrilescu exclude un eventual aranjament între ETO Gyor și Lada în penultima etapă a Grupei A: „Nu am discutat cu cei de la Győr din trei considerente: se puteau simți prost, nu era momentul și nici nu era o onoare pentru noi. Oricum, nu cred în varianta unui eventual aranjament la acest nivel. Și noi eram calificați cu două etape înainte de terminarea grupei preliminare și nu am mers la Viborg și Buducnost cu echipa a doua. Am mers cu titularele și am câștigat pentru că așa îi stă bine unui club mare, care se respectă. Din păcate, avem probleme de lot. Acum mă pun și eu în situația lui Tadici: din patru extreme are numai două valide. Ce ar putea să facă?“. „O victorie la un gol ne-ar mulțumi. E Handbalista Clara Vădineanu spune că echipa este mobilizată pentru a aduce ambele puncte din Rusia: „O victorie la un singur gol diferență m-ar mulțumi. Nu ne gândim decât la această partidă, care este foarte importantă pentru noi. Ne pare rău pentru insuccesul de la Gyor. Cred că și-a pus amprenta asupra jocului nostru și presiunea publicului. Am greșit mult la finalizare, în momente-cheie ale meciului“. Adriana Țăcălie, surpriza plăcută a Oltchimului din ultima vreme, și-a completat colega: „Noi am greșit, noi trebuie să o dregem. Trebuie să arătăm că a fost doar un accident care nu se va mai repeta. Le cunoaștem bine pe rusoaice și trebuie să le învingem. Noi ne vom strădui, vom încerca să greșim cât mai puțin pe tot parcursul meciului și să fim mult mai atente pe finalul de repriză și de meci“. Sunt eroine în ciuda eșecului de la Gyor, Gheorghe Tadici a ținut să-și îmbărbăteze elevele: „Handbalistele de la Oltchim sunt adevărate eroine. Gândiți-vă numai la Luca, handbalistă care strânge din dinți și joacă în ciuda faptului că are probleme medicale. Altă jucătoare s-ar fi băgat în pat și ar fi așteptat să-i meargă leafa. Au adus cele mai bune rezultate din sportul românesc pe echipe de după revoluție și au un aport foarte mare la rezultatele naționalei. Din păcate, trecem printr-o perioadă dificilă. Avem multe accidentări, ne lipsesc handbaliste care ne puteau ajuta mult. Una peste alta, mergem la Togliatti să învingem, rezultat care ne-ar asigura calificarea în proporție de peste 90 la sută“. Gheorghe Tadici nu crede că oficialii de la Lada vor apela la șicane pentru a câștiga meciul: „Pentru ele este ultimul tren. Dacă nu ne înving, pot merge la Gyor doar în excursie. Normal că vor face totul pentru a se impune, dar nu cred că vor apela la mijloace nesportive. Știu ce s-a întâmplat cu Amariei în finala ediției trecute a Ligii Campionilor, dar nu plec cu idei preconcepute“. Elisei, încă două luni de pauză Extrema Valentina Ardean Elisei a primit o veste proastă de la Kiel, unde se află pentru controale medicale amănunțite. „După controlul preliminar, i s-a recomandat să mai stea două luni în recuperare. Noi sperăm ca ea să poată face această recuperare și să revină la finalul lunii martie pentru a juca în semifinalele Ligii Campionilor și în meciurile importante de campionat. Tadici speră să se bucure după meciul cu Lada Togliatti .... at pol ß.......1 - - ji-j Tmr I - zrisM 3.! pbt1 ■ Handbal (). Fostul portar al naționalei României, la borna 39 Sorin Toacsen și-a aniversat ziua 9 prin muncă Antrenorul echipei de handbal Energia Pandurii Târgu Jiu,Sorin Toacsen, a împlinit ieri 39 de ani, dar se simte cu 12 ani mai tânăr. „Mă simt ca la 27 de ani“, a spus Toacsen, care este încă jucător activ la gruparea gorjeană. Tehnicianul a programat de ziua sa un antrenament fizic solicitant și dorește să culeagă roadele muncii duminică, în partida de pe teren propriu cu Bucovina Suceava, când așteaptă un cadou de două puncte de la elevii săi. „O victorie chiar și la două goluri mai mulțumim cadoul perfect de ziua mea. Dacă zic mai puțin de două goluri o să avem emoții, dar, dacă este victorie și un joc plăcut pentru public și reușim să ridicăm sala în picioare la sfârșit, aș fi foarte mulțumit“, a afirmat Sorin Toacsen. Doi jucători au fost menajați la ședința de pregătire de ieri, Truică și Iordan, primul fiind apt pentru jocul cu Suceava. „Iordan a făcut puțină alergare, nu știu dacă va juca duminică, dar sigur la următorul meci, cu Dinamo, va fi apt 100 la sută“, a spus tehnicianul echipei gorjene. Preda, motiv de discordie Deranjați că Energia a pierdut la Reșița, conducătorii clubului l-au tras la răspundere pe antrenorul Sorin Toacsen pentru că nu l-a convocat pe Cristian Preda. După ce a primit semnale de la suporterii echipei că Preda pierde nopțile prin baruri, Toacsen a renunțat la jucător, mai ales că are aproape tot lotul valid și are de unde alege. Cum și ieri s-a antrenat fără chef, Preda a fost avertizat de Sorin Toacsen. „Pofta vine antrenându-te! Dacă nu se antrenează nu joacă, dacă nu joacă nu câștigă și dacă nu câștigă trebuie să facă altceva. Eu nu mă refer aici numai la Preda, e valabil pentru orice jucător“, a precizat Toacsen. Pentru atitudinea sa delăsătoare, Cristian Preda a fost suspendat de club în turul campionatului, dar a fost readus după ce lotul grupării gorjene a fost decimat de accidentări. Cristi PEPTAN Baschet (m) - Divizia B. Craiova are o șansă în plus să acceadă în play-out SCM-U organizează turneul semifinal Sala Sporturilor din Craiova va găzdui în perioada 5-9 martie unul dintre cele două turnee semifinale ale Diviziei B masculine de baschet, în afară de echipa organizatoare, SCM-Universitatea Craiova, la turneu vor participa alte cinci echipe: Granitul București, BC Giurgiu, Laguna București, CSM București și Poli Iași. ț. Ca o noutate față de anii trecuți, cele două echipe care vor merge mai departe nu vor fi stabilite la Craiova, ci în urma unui al doilea turneu, cu aceleași formații, care se va ține la Giurgiu, în perioada 26-30 martie. După ce anul trecut s-a descurcat bine cu organizarea unui turneu similar, Craiova a primit și de această dată credit din partea Federației Române de Baschet (FRB). „Șansa de a organiza acest turneu semifinal la Craiova ne pune la încercare și din punct de vedere baschetbalistic și organizatoric. Sperăm că ne vom achita de sarcini, iar cel mai important lucru este să obținem calificarea la turneul de promovare“, a spus ieri Marius Toma, antrenor secund la SCM U Craiova. Pentru că turneul semifinal este programat mult mai devreme decât se preconiza, echipa craioveană a fost nevoită să-și modifice programul. Alb-albaștrii au revenit marți din cantonamentul de la Olănești, unde au stat opt zile în loc de zece, iar turneul amical de la sfârșitul acestei săptămâni a fost anulat. „Trebuia să jucăm meciuri la București cu echipele cu care ne vom întâlni la turneu, așa că am renunțat, de frica unor accidentări“, a spus antrenorul principal al oltenilor, Paul Nicolae. Acesta a adăugat că are tot lotul valid, inclusiv cei trei jucători sârbi, cărora le-au fost rezolvate problemele legate de viza de ședere în România. Și Târgu Jiu găzduiește un turneu Colege de serie în sezonul regulat. SCM U Craiova și Energia Rovinari au fost repartizate în serii diferite la turneul semifinal. Craiovenii au fost distribuiți în prima serie, în timp ce Energia Rovinari face parte din a doua, alături de formațiile Vulturii Baia Mare, RK Sfântu Gheorghe, Gladiator Cluj-Napoca, Magic Coroana Brașov și CSU Galați. Primul turneu se va ține în Baia Mare (5- 9 martie), iar cel de-al doilea va fi organizat de Energia Rovinari, la Târgu Jiu (26-30 martie), în ședința de marți a Biroului Federal al FRB s-a discutat despre turneele semifinale ale Diviziei B, nu și despre sistemul competițional pentru sezonul viitor. Propunerea ca numărul de echipe din Divizia A să crească de la 14 la 16 va fi discutată ulterior. Daniela MITROI SPiiRT In ! Scurte știri Futsal, calificări CM. începe turneul de la Buzău Doi jucători de la FC Craiova, portarul Cătălin Rizan și atacantul Alin Bugălă, fac parte din lotul naționalei României de futsal, care, începând de astăzi și până duminică, va participa la turneul de calificare la Campionatul Mondial, care se desfășoară în Sala Sporturilor din Buzău. Astăzi, echipa tricoloră, pregătită de Zoltán Jakaab, va întâlni în meciul de debut Belarusul, într-un meci transmis în direct de Antena 2, cu începere de la ora 17:30. Tot azi, Belgia va înfrunta Muntenegru. România va juca vineri cu Muntenegru (Antena 2, ora 17.30), iar duminică, în compania Belgiei (Antena 2, ora 21.00). La turneul final din Brazilia, 2009, se vor califica echipele clasate pe primul loc în cele zece grupe din zona europeană, plus cele mai bune două naționale de pe locul secund. Așadar, în total, 12 formații se vor califica la play-off, sistem în care se vor disputa două meciuri, pe 12 aprilie (tur), respectiv pe 14/15 aprilie (retur). Cele șase echipe naționale câștigătoare ale play-off-ului vor fi calificate la turneul final din Brazilia. Daniela MITROS Atletism, Campionatul Mondial indoar 40.000 de dolari, o medalie de aur Federația Internațională de Atletism (IAAF) a anunțat că va premia cu 40.000 de dolari fiecare sportiv care va câștiga o medalie de aur la Campionatele Mondiale de sală, ce vor avea loc la Valencia, în perioada 7-9 martie. O medalie de argint va fi recompensată cu 20.000 de dolari, iar cea de bronz, cu 10.000 de dolari. IAAF va pune la dispoziție premii totale de 2,49 milioane de dolari, urmând ca și locurile patru, cinci și șase să primească 8.000, 6.000, respectiv 4.000 de dolari. De asemenea, IAAF a precizat că un record mondial va fi recompensat cu 50.000 de dolari. România va fi prezentă la Mondiale cu 14 sportivi, iar șanse mari pentru cucerirea unei medalii cu craioveanca Liliana Popescu, deținătoarea celui de-al treilea rezultat mondial al sezonului în proba de 1.500 m (4:03,33), Adelina Gavrilă, la triplusalt, și aruncătoarea Anca Helene. Daniela MITROI Tenis de masă. Campionatul Mondial. Româncele înfruntă Germania în optimi Selecționata feminină de tenis de masă a României va întâlni naționala Germaniei azi, de la ora 13:30, în optimile de finală ale Campionatului Mondial de la Guangzhou. în cazul în care va trece de optimi, România va întâlni în sferturile de finală selecționata Chinei, care s-a calificat deja în această fază alături de Hong Kong, Japonia și Singapore. Selecționata României, formată din Elizabeta Samara, Daniela Dodean și Iulia Necula, s-a calificat ieri în optimile de finală ale Campionatului Mondial, după ce a învins Polonia în ultimul meci din grupa B, scor 3-1; în celelalte meciuri din grupă, România a învins Ungaria și Ucraina (3-0) și a fost depășită de Singapore (0-3). Reprezentativa noastră și-a asigurat și la masculin calificarea în optimi, după ce a învins seri naționala Belgiei, scor 3-0, în cadrul penultimei runde a grupei A. Astăzi, echipa tricoloră, formată din Andrei Filimon, Adrian Crișan și Constantin Cioti, va întâlni în ultima rundă a grupei A selecționata Austriei. Daniela MITROI Etapa a 34-a (24 mai) FCM Reșița - CSM Vâlcea Liberty Oradea - Gaz Metan Mediaș FC Drobeta - Câmpia Turzii Alba Iulia - Corvinul Hunedoara FC Târgoviște - Poli II Timișoara Arieșu Turda - Jiul Petroșani FC Caracal - Minerul Lupeni CFR Timișoara - FC Bihor Mureșul Deva - FC Argeș