Gazeta de Sud, ianuarie 2009 (Anul 15, nr. 4224-4246)

2009-01-22 / nr. 4239

SPORT Căpitanul Universității din 1991, Adrian Popescu, susține că afirmația finanțatorului potrivit căreia actuala echipă a oltenilor ar fi cea mai valoroasă de după Craiova Maxima, Mititelu omițând performanța echipei din 1991, este deplasată. Juan JIANU A a fost nelipsit de la meciurile de acasă ale Universității. Care este opinia ta despre evoluțiile și rezultatele oltenilor din turul de campionat? Mi-a plăcut jocul Universității. Este o formație bună, construită în timp, în anumite condiții. De aproape trei ani, Universitatea și-a alcătuit o echipă din tineri, interdicția FIFA de a nu mai transfera jucători creându-i, într-un fel, un avantaj. Știința a ajuns acum o echipă competitivă, la care însă au contribuit de-a lungul anilor mai mulți antrenori, printre care Ștefan Stoica și Florin Cioroianu. Domnul Nicolo Napoli a cules roadele, cum se spune, în contextul de care am vorbit. Știința este de locul patru - In prima parte a campionatului, Universitatea a avut parte de unele erori de arbitraj, ceea ce a facut-o să se claseze doar pe locul șase. Cum comentezi? Nu știu dacă e cazul să facem atâta tam-tam numai pe acele greșeli de arbitraj... Mai sunt și alte echipe care au avut de suferit de pe urna erorilor arbitrilor, în altă ordine de idei, consider că, într-adevăr, locul Craiovei ar fi mai sus de locul șase, poate patru. Afirm asta fără să țin cont de lamentările pe seama unor greșeli, poate omenești, ale arbitrilor, și pretind că echipa a avut evoluții bune, apreciate. Totuși, deși a jucat bine, Universitatea a pierdut destule puncte, mai ales acasă, în meciurile cu Timișoara, Otopeni, Brașov, Rapid, Steaua. Cu punctele pierdute în aceste partide, Craiova ar fi fost, cum spuneam, mai sus de locul șase. Contează rezultatele, nu vorbele - Ca fost căpitan al Universității care a adus eventul campionat-cupă în 1991, cum comentezi declarația finanțatorului că această echipă a Craiovei 2009, de care vorbim acum, ar fi cea mai valoroasă trupă a Științei de după „Craiova Maxima“, omițănd astfel performanța voastră istorică din 1991? E o declarație a domnului Mititelu, ca multe altele... în opinia mea, „clasamentul“ valorii și perfomanțelor Universității, de-a lungul anilor, ar arăta astfel: 1. „Craiova Maxima“, 2. „Campioana unei mari iubiri“ a lui Oblemenco și 3. „Campioana provinciei“ din 1991. Rezultatele sunt cele care contează, restul e vorbărie. Fac o paranteză: pe vremea când Gică Popescu juca la Lecce, iar Panucci la Roma, dacă nu mă înșel, cei doi s-au centrat pe tema ideii de rezultate, valoare, ceva asemănător cu subiectul nostru. „Bă, dar tu ce-ai câștigat cu Fecce, ce performanțe ai?“, l-a întrebat Panucci pe Gică. Asta e, rezultatele sunt cele care rămân în istorie... A, că Gică era un fotbalist cu o carieră fabuloasă în spate, asta-i altă discuție. - Revenind la oile noastre, care ar fi răspunsul tău in legătură cu afirmația finanțatorului Mititelu? - Totul se rezumă la rezultate, asta vreau să subliniez. Că ai jucători mai buni sau mai talentați, asta-i altă idee, însă, ca performanțe rămân chestiile concrete, adică titlurile, cupele, calificările și reușitele din cupele europene. Și, până una alta, în 1991, noi, cei care am luptat pentru culorile alb-albastre, am câștigat eventul campionat-cupă. Ca atare, afirmația domnului Adrian Mititelu este, din punctul meu de vedere, deplasată. Ca s-o spunem pe-n dreaptă, pe noi, anumiți fotbaliști câștigători ai eventului din 1991, Mititelu ne jignește! De fapt, prin această declarație el își laudă marfa, asta-i ideea. Dar nu trebuia s-o facă așa, îmi doresc ca echipa actuală să depășească performanțele tuturor celor trei generații de care am vorbit mai sus. Popescu: Mititelu ne-a jignit! „Gattuso“ a refuzat să dea probe în Germania și a ratat și transferurile la Internaținal Pitești și FC Drobeta. jfc Lucian CAZAN Titular în echipa care reușea să readucă Universitatea Craiova în prima ligă în 2006, Robert Săceanu a ieșit din circuit în ultima vreme, viitorul său ca fotbalist fiind sub semnul incertitudinii. După venirea lui Nicolo Napoli, i Robert Săceanu bate pasul pe loc Săceanu a ieșit din schema tactică gândită de italian, pierzând treptat contactul cu echipa. Antrenorul Ștefan Stoica a încercat să-i dea o mână de ajutor, luându-și „copilul“ la Gloria Buzău. Cum „satelitul Stelei“ nu a avut un parcurs foarte bun, Stoica a fost demis, iar Săceanu a ajuns din nou pe drumuri. S-a întors în Bănie și a sperat că va primi o nouă șansă din partea tehnicianului din Peninsulă. „Am revenit la Craiova, iar acum o să intru în programul lui Nicolo Napoli. Mă bucur foarte tare că pot să mă antrenez cu Știința, echipa mea de suflet“, spunea Robert în septembrie 2008. A fost dezamăgit, în iarnă rămânând din nou pe dinafară. Săceanu nu se află acum nici în lotul mare al Universității, dar nu se antrenează nici cu satelitul. Aleargă de unul singur, luptând cu kilogramele, și așteaptă ca fotbalul să-i ofere o nouă șansă. A refuzat probe de joc în Rusia și Germania în ultima vreme, mai multe cluburi au fost interesate de serviciile lui Gattuso din Bănie. Ștefan Stoica, ajuns între timp la Internațional Pitești, l-a vrut alături de Stoianof și pe Robert Săceanu. De asemenea, Eugen Neagoe, care a preluat în această iarnă FC Drobeta, echipă aflată în lupta pentru promovare în Liga I, l-a dorit pe mijlocașul craiovean. De fiecare dată negocierile au eșuat, Săceanu cerând mai mulți bani decât erau dispuse cluburile să-i ofere. „Eu mi l-am dorit și mi-l doresc în continuare pe jucător pentru că îl cunosc și consider că poate să ne ajute. Am plecat deja în cantonament în Serbia fără el, dar sper ca până la întoarcere lucrurile să se rezolve“, a spus ieri Eugen Neagoe. împrumutat la Gloria Buzău până în iunie 2009, Robert Săceanu este liber până la vară, după care va reveni la Universitatea, echipă cu care mai are contract până în 2011. Jucătorul a mai fost solicitat de FC Argeș, dar au fost și câteva oferte din străinătate, însă nici acestea nu s-au concretizat. „Săceanu a avut oferte din Germania și Rusia, liga a doua, dar a refuzat să meargă acolo să dea probe“, spun surse apropiate fotbalistului, care, de asemenea, susțin că finanțatorul Științei, Adrian Mititelu, ar fi de acord să-l vândă pe Robert Săceanu pentru 60.000 de euro. Atacantul spaniol Ibon Perez Arrieta a reușit să înscrie de trei ori în numai douăzeci de minute, în primul amical al pandurilor din Antalya. Cristi PEPTAN Echipa Pandurii Târgu Jiu a susținut ieri, la Belek, primul amical al stagiului din Turcia cu o echipă de amatori din Germania, SV Germania 90 Schoeneiche, și nu cu SG Hönningen, așa cum fusese anunțat inițial, gorjenii impunându-se cu scorul de 4-0. Antrenorul Sorin Cîrțu a început jocul cu: Stanca - Mândrean, Rus, Rusu, Grecu - Vasilache, Stancu, Morgan, Stângă - Pițurcă, Simion, iar scorul la pauză a fost 0-0. Cîrțu a aliniat în partea a doua altă formulă de echipă în care și-au făcut apariția și fotbaliștii aflați în probe Bondzulic, Martinovic și Pejic, alături de Popete, Chibulcutean, Pîrvu, Vancea, Păcurar, Tremonti, Armeta și Raskovic. Gorjenii au deschis scorul în minutul 50 prin Armeta și l-au majorat zece minute mai târziu, prin sârbul Raskovic. Același Armeta a mai marcat de două ori în minutele 65 și 70, stabilind scorul final al meciului. Pandurii se relaxează în fața laptopului După istovitoarele antrenamente din cursul zilei, pandurii primesc permisiunea după ora 20.00 să se relaxeze, majoritatea petrecându-și timpul în fața laptopului, pe internet sau vizionând un film. Ilie Iordache și Orac sunt parteneri la table sau rummy, iar Ionuț Stancu joacă biliard cu juniorii din lotul lui Cîrțu. A patra zi petrecută în Antalya a fost mai lejeră pentru jucătorii gorjeni, care au susținut un singur antrenament, iar dupăamiază li s-a dat voie să plece în orașul Antalya, la cumpărături. „Prada“ a fost însă nesemnificativă, pandurii ținându-și diurna în portofele, având în vedere că este abia începutul primului stagiu de pregătire. După ce portarul Răzvan Stanca și-a aniversat ziua de naștere cu apă plată și lămâie în cantonamentul din Antalya, Alexandru Păcurar a primit acordul antrenorului să facă cinste cu un pahar de vin de ziua sa. Păcurar și-a sărbătorit împlinirea a 29 de ani în camieră, preferând să se odihnească, iar seara a conversat pe internet cu prietena sa. Acesta susține că de la zece ani își petrecu ziua de naștere numai prin cantonamente. „N-am mai sărbătorit de mult timp ziua de naștere pentru că în perioada aceasta sunt mereu în cantonamente. Nici nu-mi mai amintesc de când n-am mai avut o petrecere de ziua mea... Cred că de la 14 ani, când eram la CFR Cluj, la juniori“, a spus Păcurar. Tilincă revine în iarbă Aflat în recuperare după ce a suferit în jurul campionatului o ruptură parțială a ligamentului colateral intern, atacantul Cosmin Tilincă va începe și alergările ușoare pe iarbă, pe lângă exercițiile de la sala de forță. „Medicul care m-a consultat la București mi-a spus că pot începe alergările ușoare pe teren în paralel cu exercițiile de forță pe care le fac la sală și recuperarea la piscină. Nu am voie să fac alergări în ritm rapid și nici schimbări bruște de direcție, dar sper că în curând voi putea. Eu cred că la finalul acestui stagiu voi putea intra pe teren normal cu echipa“, a spus Tilincă. Acesta va fi supravegheat de asistentul Florin Rașoveanu. „Cred că pot să alerg fără probleme. Voi fi supravegheat de asistentul nostru. Normal ar fi ca la tot programul pe care îl fac să am supraveghetor și îndrumare de la o persoană autorizată. Am văzut că un jucător de la echipa a doua a celor de la Galatasaray, care se află în același hotel cu noi, a venit la piscină cu fizioterapeutul după el. Acesta îi spunea tot ce are de făcut și chiar îl filma ce făcea și dacă făcea corect. Ei au un om care se ocupă doar de accidentați“, a precizat Tilincă. Pandurii, victorioși în primul amical între antrenamente, fotbaliștii se destind după bunul plac, Iordache și Orac fiind parteneri de table t 4 Joi, 22 ianuarie 2009 GAZETA de SUD Oltenii trag tare Ajunși marți după-amiază în Antalya, jucătorii Universității Craiova nu au avut timp de respira. De cum s-au cazat la hotelul Atlantis din stațiunea Belek, albalbaștrii au fost puși la muncă, Nicolo Napoli programând un antrenament lejer, de dezmorțire. De ieri însă, Dorel Stoica și compania au intrat în pâine, susținând două ședințe de pregătire, cea de dimineață având caracter fizic și durând o oră și jumătate. Doar cei trei portari au avut acces la minge, restul jucătorilor intrând pe mâna preparatorilor fizici. Alb-albaștrii o vor ține așa până duminică, zi în care este programat primul meci amical. Partenera de verificare a Universității va fi o formație din liga a cincea germană, Sportfreunde Siegen, ocupanta locului șapte în campionatul regiunii Nordrhein Westfalen, unde mai activează o serie de echipe-satelit ale unor grupări precum Alemannia Aachen, Fortuna Düsseldorf, Arminia Bielefeld sau MSV Duisburg. Rămas acasă pentru că nu a primit viză de Turcia, Julius Wobay urmează și el un program de antrenament special, stabilit de Nicolo Napoli. Leonezul se pregătește de unul singur dimineața, iar după-amiaza se alătură colegilor de la echipa a doua. Mijlocașul Științei speră să ajungă în Antalya până la sfârșitul săptămânii și spune că ratarea primei părți a cantonamentului din Turcia nu-i va afecta pregătirea. Adversara de duminică a Științei este antrenată din mai 2008 de slovacul Peter Nemeth (36 de ani), care a activat ca jucător la Siegen din 2003. Fost internațional, cu 22 de selecții în naționala Slovaciei, Nemeth a mai evoluat în cariera sa la echipe precum Zilina, Inter Bratislava sau Banik Ostrava și Eintracht Frankfurt. Sportfreunde a fost prima echipă din seria sa care și-a început pregătirile, nemții disputând până acum două amicale. Vinerea trecută, aceștia au învins cu 3-2 pe TuS Hiltrup, iar morți au fost depășiți cu 3-2 de echipa Under 23 ale clubului VfL Bochum, rezultat cu care amatorii din Siegen se mândresc pe site-ul oficial al clubului. Sportfreunde s-a întărit serios în această iarnă cu un portar - Pascal Kurz, trei fundași - Thorsten Dinkel, Marcel Abele și Tim Bauer, , patru mijlocași - Daniel Cartus^-Daniel Pichler, Timo Schlabach și Alexander Ecker, și patru atacanți - un turc, Emrah Bodur, un jucător din Mali, Bakary Sinaba, unul din Ghana, William Anane, și un neamț, Joseph Laumann, în lot mai aflându-se și un fundaș polonez, Daniel Bogusz, adus de la Arminia Bielefeld în 2005. Următoarele partide amicale ale Universității Craiova în Antalya se vor disputa pe 27 și 29 ianuarie, cu elvețienii de la Lucerna, respectiv austriecii de la Sturm Graz. Marian APIPIE Coltul microbistului ! Acum ai ocazia să îți spui părerea despre ce se întâmplă în sportul românesc sau internațional. Transmite comentariul tău la office@gds.ro, pe pagina www.gds.ro sau la tel. 0251/412.146. Cavi La prima vedere, transferul lui Șoavă pare ratat, dar, deocamdată, nu o să îmi dau cu părerea, că mi-am mai dat când a venit Napoli, care părea un antrenor , slab, și m-am înșelat. Când a plecat din România, •*’Șoavă era cam slăbuț, dar mă gândesc că o fi învățat și el ceva prin Rusia. Timpul va dovedi dacă a învățat sau nu. Dacă ne gândim că Stoica ar juca fundaș, iar Șoavă - mijlocaș defensiv e bine. Oricum, mai slab decât Stoica mijlocaș nu cred că poate fi. Stoica este printre primii fundași centrali din România, dar, ca mijlocaș, dezamăgește. Aici este întrebarea: ce se va întâmpla cu Barbu sau Găman? Timpul le va rezolva pe toate. Să sperăm că va fi bine pentru echipă! suporter De când suntem prieteni cu Dinamo? Acum cândva timp, la Poiana Brașov, Mititelu îl sună pe Turcu, acum plecăm cu ei în cantonament, nu mai înțelegem nimic și spunem că nu ne interesează titlul. E ca și cum am spune luați-l voi, că noi ne dăm la o parte, nici nu încercăm să vă batem sau să vă incomodăm. Deci, valoarea lui Mititelu & Co este de la locul patru în jos, frumos. A mai declarat Mititelu și despre Ionescu că îl dă lui Becali și nu la Steaua, de parcă Ionescu s-a transferat la Becali la stână, cioban. Rușine! Când faci declarații de genul ăsta înseamnă că ești satelit, nimeni altupă, da’ voi sunteți sălbatici? Păi dacă Dinamo e pe primul loc și are cele mai mari șanse să câștige campionatul, iar el crede asta, ce aveți voi împotrivă? Dacă stau să mă gândesc și eu, tot Dinamo cred că o să ia campionatul. Asta ce înseamnă, că trebuie să zic că Vaslui va lua campionatul? Asta înseamnă că ești dinamovist sau ce? Dacă ar fi întrebat acum un jucător de la Real cine crede că o să ia campionatul, eu sunt sigur că ar recunoaște că Barcelona o să îl ia. Iar referitor la faptul că are prieteni la Dinamo ... toate echipele mari au prieteni la rivalele de o viață. Prin diferite conjuncturi ajungi să ai și prieteni la rivale, fără să vrei. Mai ales dacă ești om de națională. Așa că nu mai fiți nebuni și sălbatici, că nu e absolut nimic rău în asta! Costake Bănjică, ești dus rău! Păi, mă, poți să compari pe Craioveanu cu Baird, Săndoi cu Mitchell, Stângă cu Dilevski? Și exemplele pot continua. Penibil! Notă: GAZETA de SUD nu este responsabilă juridic pentru conținutul textelor de mai sus. HANDBAL (m)/ România Slovacia TENIS / Australian Open 10.30 - Eurosport 18.00 - TVR 2 *#* Tj^ 1 La ** i* jipfS / v A* H-fjț mn f*U#> 1 ■ *~M 1 22.00 - SportKlub__________23.00 - Eurosport T I '