Gazeta de Sud, aprilie 2009 (Anul 15, nr. 4298-4321)

2009-04-08 / nr. 4304

învingeți! Derbiul campionatului se joacă în această seară pe „Ion Oblemenco“, Știința, echipa momentului, întâlnind liderul Dinamo, o formație care în Craiova a născut, de-a lungul confruntărilor directe, pe lângă rivalitatea cunoscută, și sentimente de repulsie și dispreț pentru unele fărădelegi săvârșite mai ales în perioada comunistă. Oltenii sunt deciși să arate și „câinilor“, așa cum au făcut-o cu campioana CFR Cluj, cum se trăiește triumful pe fostul „Central“. Admirabilii suporteri ai alb-albaștrilor sunt pregătiți să ofere și ei un spectacol pe măsura derbiului, Bănia așteptând ca meciul cu Dinamo să însemne răzmerița Științei împotriva Capitalei. Craiova așteaptă vremurile glorioase ale Științei pagina Studenții . Aproximativ 50 de studenți moldoveni, membri ai Organizației Studenților Basarabeni care urmează cursurile mai multor facultăți din Craiova, s-au adunat aseară în Piața „Mihai Viteazul“, într-un miting al tăcerii, în semn de solidaritate cu colegii lor din Chișinău. Alături de studenți, la miting au participat membrii Asociației Pro Basarabia și Bucovina. „Pe 6 aprilie s-a dat rezultatul alegerilor din Republica Moldova, în urma cărora comuniștii au ieșit câștigători. Din acel moment, în Moldova au fost declarate zile naționale de doliu. De aceea, purtăm lumânări, ca semn al durerii pe care o simțim“, a spus Lucia Basarab, studentă la Facultatea de Comunicare din Craiova. „Jos comuniștii, „Noi vrem dreptate“, „Nu ne îngropați viitorul“, au fost câteva din mesajele afișate de studenți pe pancarte. Dintre cei 50 de studenți moldoveni, doar 21 au reușit să meargă duminică la București să voteze. Pe 9 aprilie, manifestările studenților basarabeni vor continua în Craiova, începând cu ora 19.00. Ana DĂNESCU basarabeni au protestat în tăcere la Craiova Comentariu Vă mărturisesc că am fost tentat în aceste zile să scriu despre așa-zisa dramă a lui nea Gigi și să mă alătur astfel bocitoarelor, inchizitorilor de serviciu și specialiștilor în ale manipulării. Am rezistat tentației și am păstrat tăcerea. Nenea Gigi, tovarășul Geoană, marinarul Băsescu și capitalistul Crin sunt pentru mine doar reprezentanții unei clase politice decăzute, degenerate, care joacă la zaruri destinul neamului nostru. Gândurile mele, sentimentele mele se îndreaptă acum spre tinerii Basarabiei românești și spre revoluția lor de eliberare. La Chișinău, floarea tinereții basarabene s-a ridicat la luptă împotriva dictaturii. Unii ar spune că protestul basarabenilor este anticomunist,în Basarabia nu este comunism. Puterea este deținută de foștii comuniști. Economia este de tip capitalist și este controlată de mafia politico-economică. Țara este supusă voinței Rusiei, o Rusie capitalistă, aflată în plin proces de refacere a Imperiului Țarist în forma lui reinventată de Putin. Comunismul nu mai există în Basarabia nici măcar ca teorie. Tinerii basarabeni luptă, pur și simplu, pentru libertate, așa cum și generația mea și-a făcut datoria. Comunismul este doar falsul chip sub care politrucii de la Chișinău se înfățișează lumii, prin minciună, hoție și teroare. Nu știu dacă lupta tinerilor din Basarabia va fi victorioasă. Știu doar că jertfa sfinților generației mele, tinerii morți în decembrie 1989, ne-a dăruit libertatea, iar de această libertate și-au bătut joc asasinii lor, foștii comuniști, care s-au lepădat de crezul PCR și au îmbrățișat fără vreun scrupul sau vreo tresărire de conștiință haina politicianului „social-democrat“, „democrat-liberal“ sau „liberal“, slujind singurului zeu pe care inima lor îl poate recunoaște: banul! Basarabia este teritoriu românesc. Tinerii de acolo sunt români basarabeni, nu „moldoveni“. Viclenia fostului activist comunist, președintele Ion Iliescu, a făcut ca în Europa să existe două state locuite de români. Podul de flori de peste Prut a fost risipit de lașitatea politicienilor români, dar și de slugărnicia lor față de Moscova sau de Bruxelles. Revolta tinerilor basarabeni are loc într-un moment nefericit. România, țara-mamă, este sfâșiată de scandalurile puse la cale de o minte pe cât de diabolică, pe atât de bolnavă. Românii din țară au obosit, s-au îmbolnăvit. Puterea lor de a-și iubi frații de dincolo de Prut s-a stins de multă vreme. Abia mai au puțină vlagă să reziste la răutatea celor care conduc țara spre dezastru. Totuși, câțiva mai suntem creștini și români. Inima noastră bate în aceste clipe nu pentru Becali sau pentru familia Băsescu ori pentru cei care ne profanează puținele zile ale vieții noastre amare. Inima noastră este acum la Chișinău, în Basarabia, iar sufletul nostru redescoperă dragostea de frați. Paradoxal, situația de chin și jertfă de la Chișinău este descrisă cu mare măiestrie, talent și sinceritate de poetul Adrian Păunescu. Acel Păunescu despre care s-a zis că a fost „poet de curte“ pentru Ceaușescu. Poate că Păunescu are o vină pentru care va plăti în fața lui Dumnezeu, dacă oamenii nu-i vor cere această de Marcel RADUȚ SELIȘTE plată, însă, sunt convins că nu politicianul, ci marele poet Adrian Păunescu a reușit să mărturisească despre Basarabia ceea ce și eu simt, alături de voi, românii care au rămas români, pentru frații noștri de la est de Prut: „Se urcă Basarabia pe cruce / Și cure pentru ea se pregătesc/ Și primăvara jertfe noi aduce / Și plânge iarăși neamul românesc. / Noi n-avem nici un drept la fericire, / Mereu în casă moare cineva / Și n-are țara dreptul să respire / Și nici pe-acela, simplu, de a visa, / De acolo unde s-a sfârșit pământul, / Vin triburi, să ne ia pământ și frați / Și-n fața lor abia rostim cuvântul / Și, prin tăcere, suntem vinovați. / Ce cale poate țara să apuce? / în tragica, neconvertita zi, / Se urcă Basarabia pe cruce / Și nu știm învierea când va fi“. (Adrian Păunescu, „Basarabia pe cruce“). Mai am un singur dor, Basarabia! EDECA GROUP PREȚURI PROMOTIONALE 9 ► toate tipurile de betoane ► panouri de gard bordurat ► apartamente zona McDonald’s bloc nou ► teren parcelat pentru case -15 euro/m2 © 0351.420.178 0733.100.422 0788.172.099 Mâine, la ora 14.00, la biroul de publicitate al Gazetei de Sud situat vis-a-vis de cinematograful Modern, are loc tragerea la sorți pentru desemnarea câștigătorilor la Tombola Abonaților și concursul “îți plătim întreținerea!”. (ed 36.196) SC SUCPI SA închiriază la prețuri avantajoase •spații comerciale • birouri • hale industriale cu suprafețe cuprinse între 200 - 2.000 mp dotate cu instalații de ridicat (pod rulant 5 tone) și utilități • platforme betonate exterioare pentru depozitare materiale. Relații la sediul societății: Str. Calea București nr. 129A, Craiova. Tel. 0251.438.001. 0742.130.155. (Autopromovare) (cd 36.218) Călinoiu, șef la piețe Șef peste piețele și târgurile Craiovei rămâne Gheorghe Călinoiu, directorul demis în vara anului trecut prin dispoziție a primarului. El a atacat în instanță primăria și a câștigat procesul. A obținut în primă fază victoria la Tribunalul Dolj, cu titlu executoriu, fiind reîncadrat pe 5 decembrie 2008. Primăria a atacat hotărârea Tribunalului Dolj, însă ieri magistrații Curții de Apel Craiova au decis irevocabil în favoarea lui Călinoiu. Acesta a fost demis în urma unui raport al comisiei de disciplină a Primăriei Craiova, care a considerat că directorul este culpabil de abateri disciplinare și de nerespectarea hotărârilor consiliului local care vizau închirierea spațiilor publice din piețe. Comisia constata anul trecut că anumite societăți au primit mai mult teren decât era prevăzut în hotărârile consiliului. Gheorghe Călinoiu a recunoscut că au existat „mici greșeli“, dar a apreciat că s-a exagerat la întocmirea raportului. Marian BĂDÎRCI