Gazeta de Sud, aprilie 2009 (Anul 15, nr. 4298-4321)

2009-04-02 / nr. 4299

GAZETA de SUD Joi, 2 aprilie 2009 SP-VRT Loturile naționale de gimnastică vor participa la CE de la Milano, acestea reprezentând primul test important înaintea participării la JO din 2012, găzduite de Londra.  Alexandru VIRTOSU Ediția 2009 a Campionatelor Europene de gimnastică artistică de la Milano, programată să debuteze astăzi și să se termine duminică, a strâns la start 237 de sportivi din 38 de țări. România va fi reprezentată în Italia de zece gimnaști, pentru că întrecerea de la Mediolanum Forum, prima majoră din noul ciclu olimpic, este un prilej de verificare a noilor loturi ale țării noastre în contextul noului cod de punctaj introdus de federația internațională. CE 2009 cuprinde întreceri și finale la aparate și individual compus, competițiile pe echipe fiind programate anul viitor. Din lotul feminin, pregătit de Nicolae Forminte, fac parte gimnastele Sandra Izbașa, Anamaria Tămîrjan, Gabriela Drăgoi și Diana Chelaru, ultima în calitate de debutantă ca senioare la o competiție majoră. „La aceste Europene vreau să văd care ne e locul după noul cod de punctaj. Este prima competiție majoră după JO de la Beijing și reprezintă o șansă să vedem ce putem. Fetele se acomodează cu sala și cu aparatele, iar din punct de vedere medical, avem în continuare aceleași dificultăți“, a afirmat Nicolae Forminte. Lotul masculin, antrenat de Nicușor Pascu, este alcătuit din Flavius Koczi, Daniel Popescu, Marius Berbecar, Alin Jivan, Cosmin Popescu și Robert Stănescu. Răzvan Șelariu, accidentat la o mână, a ratat prezența la acest European. Obiectivul României este să obțină una-două medalii și două locuri patru-șase pentru ambele loturi. Conform noului cod de punctaj, aparatele puternice ale echipei României sunt afectate, având în vedere că sunt limitate elementele acrobatice la sol și bârnă. La paralele nu s-a schimbat nimic, în timp ce la sărituri a fost declasată o săritură. Buget inexistent, pretenții modeste Mircea Apolzan, secretar general al FRG, a afirmat că această competiție de la Milano are rolul de pregătire pentru loturile României. „Acest concurs reprezintă prima verificare a noilor loturi cu care am început acest ciclu olimpic. Nu au fost schimbări fundamentale, dar încercăm să promovăm gimnaști mai puțin experimentați și nu pe cei cu experiență și cu concursuri la activ; în afară de asta, este primul concurs la care se aplică noile coduri de punctaj ale federației internaționale, adoptate la sfârșitul anului trecut și la începutul acestui an“, a afirmat Apolzan. Pregătirea gimnaștilor pentru această primă competiție majoră a anului a fost afectată din cauza lipsei bugetului de la MTS pentru primele trei luni, o situație nemaiîntâlnită în sportul românesc, motiv pentru care obiectivele sunt mai modeste. „Având în vedere cum a demarat pregătirea în acest an, din punct de vedere financiar, lipsind bugetul de la MTS, ne-am descurcat și noi cum am putut și, ca atare, și obiectivele sunt mai modeste“, a punctat Apolzan. „Mediolanum Forum este o sală excepțională, cu 12.000 de locuri, iar interesul este mare. Sala va fi plină la finalele pe aparate și la individual compus. Ne este cunoscută, participăm aici în fiecare an și nu vor fi probleme cu acomodarea“, a completat oficialul FRG. Astăzi sunt programate calificările în concursul feminin, iar mâine, cele la masculin. Sâmbătă vor avea loc finalele la individual compus (feminin și masculin), iar duminică, la aparate (feminin și masculin). Avem și arbitri la Milano Țara noastră are o reprezentare importantă și la nivel oficial în acest concurs de la Milano. La masculin avem doi arbitri, fiind vorba despre Augustin Pop și Dragoș Bârzu, iar la fete, pe Eliza Stoica și Olga Didilescu. Președintele Adrian Stoica este delegat tehnic al FIG pentru această competiție, Dan Grecu participă în calitate de șef al brigăzii de arbitri de la sol, iar Mircea Apolzan, delegat tehnic al Uniunii Europene de Gimnastică pentru această competiție, adică director de concurs. Gimnaștii români, în jocuri Sandra Izbașa și compania speră să obțină medalii la CE de la Milano Vâlcencele s-au întors din „Paradis“ Handbalistele de la Oltchim Râmnicu Vâlcea s-au întors aseară din cantonamentul centralizat de trei zile în stațiunea Moeciu. Narcisa Lecușanu și compania au avut doar program de recuperare și s-au bucurat de o minivacanță pe cinste. Vâlcencele s-au bălăcit în piscină, s-au bătut cu zăpadă și au făcut zeci de fotografii, dar gândul le-a stat tot la semifinala Ligii Campionilor contra danezelor de la Viborg. Tehnicianul Radu Voina a decis ca în cele trei zile să nu se lucreze tehnico-tactic, singurul moment în care campioanele s-au întâlnit cu mingea fiind la bazinul de înot, când au încins o partidă ad-hoc de polo. „Condițiile de cazare și masă au fost la superlativ. Chiar nu am avut de ce să ne plângem. Noi știam ce găsim aici, de asta am și ales Moeciu pentru acest cantonament. Am avut parte și de zăpadă, ceea ce ne doream foarte mult. Cred că această perioadă le va ajuta mult pe fete. De mâine în acolo (astăzi - n.r.) fetele reiau munca, pentru că Oltchim are de jucat o semifinală de Liga Campionilor“, a spus „vicele“ Petre Berbecaru, cel care a fost preferatul fetelor pentru bătaia cu zăpadă. „Avem multe informații despre Viborg“ Tehnicianul Radu Voina crede că decizia cantonamentului de la Moeciu a fost înțeleaptă: „Fetele și-au încărcat bateriile, aveau mare nevoie de aceste zile de relaxare. Cred că s-au simțit bine, așa am observat. Nimeni nu le-a stresat, au făcut ce au dorit. Știu că le este și lor greu. Au avut un sezon încărcat cu meciuri la echipa de club și la națională, cu zile libere foarte puține“. Antrenorul campioanei României așteaptă cu încredere meciurile din semifinalele Ligii Campionilor din această lună: „Avem toate informațiile necesare despre Viborg. Nu ne putem plânge de nimic, le putem studia în amănunt. Trebuie să le găsim punctele slabe și să le exploatăm așa cum trebuie. De acum în acolo intrăm în linie dreaptă cu pregătirile pentru meciul cu Viborg“. Voina o protejează pe Motogna Voina nu va apela la serviciile Valeriei Motogna Beșe pentru „dubla“ cu Viborg, fostul căpitan al naționalei venind după două operații dificile: „Vali este o luptătoare, dar mai are până să fie refăcută în totalitate. Nu merită să riscăm. O vom lăsa să-și ducă la final recuperarea și apoi vom conta pe ea“. Andi NICULESCU Granzîi, în sferturi Tenismenii Rafael Nadal și Roger Federer, principalii favoriți ai turneului internațional masculin de tenis de la Miami (SUA), dotat cu premii totale de 4,5 milioane dolari, au reușit calificarea în sferturile de finală ale competiției, în faza optimilor, ibericul a dispus în două seturi, scor 7-6, 7-6, de elvețianul Stanislas Wawrinka, în timp ce Federer s-a impus tot în două acte, scor 6-3,6-2, în fața americanului Taylor Dent. Alte rezultate în optimi: Novak Djokovic - Tomas Berdych 6-3, 6-2; Jo-Wilffied Tsonga - Gilles Simon 6-7,6-3,6-2; Andy Murray - Viktor Troicki 6-1,6-0; Fernando Verdasco - Radek Stepanek 6-2, 6- 2; Andy Roddick - Gael Monfils 7- 6, 6-4; Juan Martin Del Potro - David Ferrer 6-3,6-2. în proba de simplu feminin, în faza sferturilor de finală, rusoaica Svetlana Kuznețova (nr. 8) a transpirat puțin cu daneza Caroline Wozniacki (nr. 13), dar a câștigat cu 6-4,6-7,6-1, în timp ce Victoria Azarenka (Rusia, nr. 11) a avut o misiune ușoară cu australianca Samantha Stosur, câștigând cu 6-1,6-0. Alexandru VÎRTOSU Kohl a mărturisit Ciclistul austriac Bernhard Kohl, declasat de pe locul trei obținut la Turul Franței 2008 pentru dopaj, a recunoscut ieri că a utilizat mai multe metode de dopaj, în special dopajul sanguin, precizând că a frecventat laboratorul vienez Humanplasma. „Stefan Matschiner mi-a furnizat produsele dopante. Am procedat, de asemenea, de trei sau patru ori la dopaj sanguin“, a mărturisit Bernhard Kohl, suspendat doi ani pentru dopaj. Fostul său manager Stefan Matschiner, arestat marți seară, a mărturisit anchetatorilor că l-a ajutat pe Kohl să practice dopajul sanguin, după ce inițial negase că ar fi furnizat cuiva produse dopante. Alexandru VÎRTOSU Test cu naționala de tineret pentru handbaliștii craioveni Partida se va desfășura astăzi, de la ora 17.00, la Severin, acolo unde „tricolorii“ mici se află în pregătire de câteva zile.  Daniela MITROI Profitând de pauza în campionatul Diviziei A, antrenorii echipei masculine de handbal CS Universitatea Craiova, Paul Stuparu și Cătălin Popescu, au perfectat zilele trecute un meci amical cu naționala de tineret a României. Partida va avea loc astăzi, de la ora 17.00, la Drobeta Turnu Severin, acolo unde „tricolorii“ mici, pregătiți de Otto Heel și Eugen Bote, se află în pregătire de câteva zile. Pe lângă jocul cu CS Universitatea, selecționata de tineret are programată în acest weekend, tot la Severin, o dublă confruntare în compania echipei similare a Serbiei. Antrenorul principal al formației craiovene, Paul Stuparu, a spus ieri că acest meci este binevenit pentru jucătorii săi: „Va fi un antrenament util în compania unei echipe mult mai valoroase decât cele care sunt în Divizia A. Vom rula întreg lotul“. Până pe 25 aprilie, când se va relua campionatul, cu returul II, craiovenii intenționează să mai dispute câteva jocuri amicale. Naționala de tineret a României, formată din jucători născuți în anii 1988 și 1989, se pregătește pentru turneul de calificare la Campionatul Mondial, programat în perioada 9-13 aprilie. Craiovenii, oficial lideri Conform clasamentului omologat pe 31 martie pe siteului oficial al Federației Române de Handbal (FRH). CS Universitatea Craiova ocupă primul loc în seria D a Diviziei A, și are cu un punct mai mult decât următoarea clasată, HC Arad. Ultima confruntare dintre aceste echipe, programată pe 2 mai, la Arad, devine decisivă. „Am înțeles că Aradul nu a mai câștigat la masa verde meciul cu Sânnicolau Mare, pe care îl pierduseră pe teren, și suntem noi pe primul loc, cu un punct mai mult decât ei. Dacă îi batem la ei acasă, nici nu ar mai conta meciul de la Severin, cu HC Designit. Băieții se pregătesc serios pentru meciul de la Arad“, a explicat antrenorul Stuparu. Echipa cheltuie jumătate din bugetul clubului Directorul clubului CS Universitatea, Pavel Badea, se bucură că jucătorii craioveni au urcat pe primul loc în seria D a Divizei A, dar totodată este realist și spune că pentru a rezista în Liga Națională echipa craioveană ar mai avea nevoie de câțiva jucători experimentați, iar clubul universitar nu dispune de atâția bani. „Mă bucur că s-a creat un nucleu de jucători, majoritatea craioveni, și că suntem primii în serie. Dar este foarte greu de ținut această echipă, care cheltuie într-un sezon 50 la sută din bugetul clubului nostru, în condițiile în care ne-a plecat sponsorul, ne este destul de greu. Clasarea handbaliștilor noștri pe primul loc în serie, la finalul sezonului, ar aduce un punctaj foarte mic pentru CS Universitatea, spre deosebire de sporturile individuale, care punctează mult. La noi, punctele înseamnă bani“, a spus fostul fotbalist al Universității Craiova. Lucian Arsene (la minge) și colegii săi vor înfrunta naționala mică a României 1« Ignat înfruntă Chiajna Sala Sporturilor din Craiova va găzdui astăzi, cu începere de la ora 16.30, un meci de futsal contând pentru faza a treia din Cupa României, între formația craioveană Școala de Șoferi Ignat și prim-divizionara Concordia Chiajna. Partida va fi arbitrată de bucureșteanul Andrei Chivulete, fiul fostului arbitru internațional Florin Chivulete, și de Cristian Ghena (Roșiori), iar observator a fost delegat Ion Săvulea (Târgu Jiu). Școala Ignat este singura echipă din campionatul județean care a ajuns în această fază a competiției, în care, în afară de City’us II Târgu Mureș (Liga a II-a), restul combatantelor sunt din prima ligă. Școala Ignat a trecut în turul I de Gecorom Craiova, scor 10-8 după prelungiri, iar în turul II a învins o echipă din prima ligă, Futsal Municipal Reșița, scor 3-1, în ceea ce privește adversara de astăzi, Concordia Chiajna , ocupă locul doi în play-off-ul Ligii I, la două puncte în spatele primei clasate, CSP Deva. Echipa ilfoveană a terminat pe primul loc în Seria Est a sezonului regulat, devansând campioana en-titre ACS Odorheiu Secuiesc, care s-a clasat doar pe locul trei. Concordia Chiajna, echipă pregătită de Jean Cosac, se bazează mai mult pe cei trei jucători brazilieni din lot, Cleber „Clebinho“, Ribeiro, Lima, iar portarul Juverdeanu, component al naționalei de futsal a României, dă încredere coechipierilor. Lotul echipei Școala Ignat cuprinde jucătorii: Surdu, M. Mihalache, Sandu, Stanciu, Zaharia, Bădoi, Cocoșilă, Băluțoiu, Nicolae, Bădan, Hrelea, Dragomir, Daniela MITROI Toyota s-a resemnat în privința lui Trulli Echipa de Formula 1 Toyota a decis să nu mai facă apel la penalizarea primită de pilotul italian Jarno Trulli, care ocupase inițial poziția a treia la finalul MP al Australiei, menționând într-un comunicat că „orice apel va fi respins și nu mai are nici un rost să conteste decizia privind penalizarea pilotului“. în urma hotărârii Toyota, pilotul britanic Lewis Hamilton (McLaren) va rămâne pe locul trei în clasamentul final, după ce terminase inițial pe poziția a patra. Trulli a ajuns de pe locul trei până pe 12 după ce a fost penalizat cu 25 de secunde la finalul cursei de la Melbourne, deoarece l-a depășit pe Hamilton în timp ce pe circuit se afla safety car-ul. Următoarea etapă din campionat va avea loc duminică, la Sepang (Malaiezia). Alexandru VÎRTOSU I TENIS/Turneul de la Miami I RALIURI/ CM - Portugalia, avancronica 20.00 - Eurosport 00.00 - Eurosport