Gazeta de Sud, septembrie 2009 (Anul 15, nr. 4425-4450)

2009-09-12 / nr. 4435

2i „Tunete“ în Fața Luncii Polițiștii doljeni, însoțiți de luptătorii DPIR, au efectuat vineri dimineață, în cadrul operațiunii „Tunetul“, o razie în cartierul fața Luncii. Potrivit reprezentanților IPJ, între orele 6.00 și 10.00, polițiștii Secțiilor 1 și 6 Poliție au organizat razia în sistem integrat în zona cartierului Fața Luncii, la care au participat și luptători din cadrul Detașamentului Poliției pentru Intervenție Rapidă. 56 de polițiști și 34 de jandarmi au efectuat descinderi în 14 locuri și medii cunoscute cu potențial criminogen, au legitimat 256 de persoane și au fost instituite zece filtre auto, în cadrul cărora au fost oprite pentru control 182 de autovehicule. De asemenea, în baza autorizațiilor de percheziție emise de Judecătoria Craiova au fost efectuate patru percheziții domiciliare la locuințele unor romi despre care existau date că au comis fapte de natură penală, în timpul perchezițiilor au fost depistate patru persoane care se sustrăgeau cercetărilor, acestea fiind conduse la sediul secțiilor de poliție, unde oamenii legii au reușit să soluționeze două dosare penale aflate în evidență cu „autori necunoscuți“. Polițiștii au mai constatat 38 de abateri de natură contravențională, pentru care au aplicat amenzi a căror valoare a fost de 3.920 de lei. Aldeziz MARIN Acțiune pentru depistarea șoferilor băuți Patru doljeni s-au ales cu dosare penale și alți 22 au rămas fără permisele de conducere în urma unei acțiuni organizate joi seară, în orașul Dăbuleni și comunele învecinate, de Serviciul Poliției Rutiere Dolj. Conform reprezentanților IPJ Dolj, joi, între orele 18.00 și 23.00, Serviciul Poliției Rutiere Dolj a organizat o amplă acțiune pentru prevenirea accidentelor rutiere pe raza orașului Dăbuleni și a comunelor arondate. Cei 26 de agenți care au participat la acțiune au controlat 468 de autovehicule și au legitimat 583 de persoane. Aproape un sfert din șoferii verificați au fost găsiți în neregulă. Polițiștii de la Rutieră au aplicat 119 sancțiuni, în valoare totală de 21.180 de lei, au reținut 22 de permise de conducere (11 pentru depășiri neregulamentare și tot atâtea pentru conducerea unui autovehicul sub influența băuturilor alcoolice), dar și șapte certificate de înmatriculare. De asemenea, patru șoferi au fost depistați în timp ce conduceau autovehicule având o alcoolemie de peste 0,40 mg/1 alcool pur în aerul expirat. Celor patru conducători auto - Petre Martin, de 61 de ani, Nicușor Morariu, de 44 de ani, Gelu Diaconu, de 51 de ani, și Victor David, de 43 de ani, li s-au recoltat probe biologice și li s-au întocmit dosare penale. Aldeziz MARIN Judecătoria Motru Sentința nr. 1815 Ședința Publică da la 9 iulie 2009 Președinte Constantin Iacob Grefier șef Alina Delia Dobreanu în numele Legii Hotărăște Admite acțiunea civilă în constatare formulată de reclamantul Popescu Ilie domiciliat în municipiul Motru, bl. N4, sc. D, ap. 5, jud. Gorj In contradictoriu cu pârâtul Bufu Dumitru, domiciliat în comuna Alunu,jud. Vâlcea. Constată intervenită vânzareacumpârarea unui autoturism Dacia 1300 cu numărul de înmatriculare 1GJ-8678 între reclamant în calitate de vânzător și pârât în calitate de cumpărător la data de 30.06.1994, pentru suma de 1.000.000 lei. Dispune radierea acestui autoturism din evidența fiscală a reclamantului cât și din evidența Poliției Rutiere Gorj. Cu recurs in termen de 15 zile. Pronunțată în ședința publică de la 9 iulie 2009 la Judecătoria Motru. Președinte Grefier EVENIMENT Acatist contra justiției Protestul judecătorilor și procurorilor din România a început să mă scârbească. Și nu doar pe mine. Sunt milioane de oameni care se speresc pe salarii de 200-300 de euro pe lună și nu fac asemenea fire. Magistrații au trebuie să recunosc o meserie periculoasă. Iau decizii cu privire la soarta unor oameni, la bunurile și libertatea lor, iar asta nu-i un lucru ușor. Trebuie să fii tare ca să n-o iei razna uitându-te în fiecare zi în spate și gândindu-te dacă nu cumva acolo te pândește vreunul care s-a simțit nedreptățit de o decizie a ta. Judecătorii și procurorii nu trebuie să se lase doborâți de această teamă, ci, dimpotrivă, trebuie să-și păstreze verticalitatea și să dea hotărâri corecte și legale. Salarii și pensii după lege Tocmai pentru acest stres continuu sunt și plătiți corespunzător. Au salarii bune, de zeci de ori mai mari decât cei care dau cu sapa ori muncesc în vreo fabrică pentru câteva sute de lei pe lună. Mai mult, au și o lege specială, în baza căreia, la final de carieră, pot primi o pensie mai mare chiar decât salariul din perioada în care erau în activitate. Luna trecută, un cunoscut judecător de la Curtea de Apel Craiova a ieșit la pensie. Nu-i pot ura decât viață lungă și fericire. Puțini știu însă că va primi o pensie de... 8.100 de lei pe lună. Valoare netă. E meritul lui, a muncit vreo trei decenii pentru asta, iar legea specială îi dă dreptul să primească o asemenea sumă. De la 1 septembrie însă, tensiunea din justiție a răbufnit. Instanțele și Parchetele au decis întreruperea sau restrângerea activității, în semn de protest față de subfinanțarea justiției și salarizarea magistraților în raport cu celelalte puteri ale statului, precum și față de proiectul Legiicadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice. La început, le-am înțeles nemulțumirea. Sistemul judiciar chiar era subfinanțat. Procurorii și judecătorii veneau de acasă inclusiv cu hârtie de scris, pentru că nu mai primeau de la serviciu, iar pentru efectuarea unor expertize așteptau luni de zile până se găseau fonduri ca să le plătească. Magistrați plătiți ca parlamentarii Problemele astea s-au rezolvat însă. Cu vreo lună în urmă, în ciuda crizei financiare, s-au găsit bani pentru o rectificare de buget care să acopere măcar strictul necesar până la sfârșitul anului. S-au găsit bani de combustibil pentru mașinile trase pe dreapta și chiar pentru ceva rechizite, iar multe dintre expertizele necesare pentru finalizarea dosarelor penale au fost deja achitate cu banii puși la dispoziție de guvern. Lunea trecută, guvernul a rezolvat și nemulțumirile magistraților privind coeficienții din Legea unitară de salarizare, pentru care executivul își va asuma răspunderea în parlament. Salariile magistraților au fost aduse la nivelul senatorilor și deputaților, depășind chiar veniturile unor membri ai guvernului, iar legea va include și o prevedere specială, prin care li se garantează că nu vor primi bani mai puțini decât nivelul salariului din mai 2009. Astfel, coeficienții pentru judecătorii cu grad de înaltă Curte de Casație și Justiție s-au stabilit între 8,75 și 11,2 salarii minime pe economie. Totodată, baza de calcul pentru un judecător de curte de apel sau un procuror de același grad a crescut între 6,45 și 8,3 salarii, în noua variantă, pentru un judecător de tribunal sau un procuror de Parchet de pe lângă tribunal s-a stabilit un coeficient cuprins între 6,2 și 8 salarii minime, majorat față de varianta anterioară. Un magistrat cu grad de judecătorie va putea obține un coeficient între 4,5 și 7,3, de asemenea majorat semnificativ față de ultima variantă. Un judecător sau procuror cu vechime de până la trei ani va avea un salariu calculat cu un coeficient între 3,5 și 4,4 salarii minime. Coeficientul pentru șefii din justiție, respectiv pentru șeful CSM, al instanței supreme și pentru procurorul general este de 11,7, egal cu cel al premierului. Protest fără justificare Și totuși, protestele continuă, deși atât ministrul justiției, cât și președintele țării i-au rugat pe magistrați să-și reia activitatea. Lor însă nu le pasă. Vor bani mai mulți, tot mai mulți, cât mai mulți... De parcă ar fi mai catolici decât papa, judecătorii continuă să refuze judecarea proceselor. Disperat că nu poate să pledeze intr-un dosar, pe motiv că judecătorii au decis amânarea fără motiv a cauzei, avocatul craiovean Ion Șt. Diaconu a apelat zilele trecute la Judecătorul suprem“. A mers adică la biserica de peste drum, unde a dat un acatist împotriva magistraților de la Judecătoria Craiova. Ce le-a „urat“, nu putem reproduce. Așa cum nu putem reproduce nici ceea ce le doresc magistraților bieții oameni care, apucând în aceste zile calea Parchetelor sau instanțelor, sunt trimiși înapoi acasă, pentru că nimeni nu vrea să le ia cererile. „E grevă“, li se spune. Vineri,procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Craiova s-au gândit să-și extindă protestul, intrând în „silenzio stampa“. Au refuzat să dea relații presei nu doar despre protestul lor, ci și despre orice dosar pe care-l cercetează, iar asta exact intr-un moment în care anchetează multe cauze de interes public. Ce-ar mai vrea? Bani mai mulți? Pensii mai mari? Nici eu * nu mai înțeleg. Poate e cineva în stare să-mi explice... y Adrian DINU Magistrații nu se mai satură de bani Băsescu a cerut urmărirea penală a lui Mușetescu Președintele Traian Băsescu i-a transmis vineri ministrului justiției, Cătălin Predoiu, cererea de declanșare a procedurilor legale pentru urmărirea penală a lui Ovidiu Tiberiu Mușetescu, fost ministru al autorității pentru privatizare și administrarea participațiunilor statului. Procurorul general Laura Kovesi a cerut, pe 29 iunie, președintelui declanșarea procedurilor pentru formularea cererii de începere a urmăririi penale a lui Ovidiu Mușetescu, fost șef APAPS și fost ministru, în legătură cu privatizarea SC ALRO SA Slatina și SC ALPROM SA. Procurorul general, sesizat prin referatul Direcției Naționale Anticorupție, a solicitat președintelui României declanșarea procedurilor pentru formularea cererii de începere a urmăririi penale față de Mușetescu Tiberiu Ovidiu, fost președinte al Autorității pentru Privatizare și Administrarea Participațiunilor Statului (APAPS) și membru al guvernului în perioada 2001-2003 pentru săvârșirea infracțiunilor de abuz în serviciu prevăzute de art. 248 Cod penal raportat la art. 2.481 din Codul Penal și stabilirea cu intenție a unei valori diminuate față de valoarea comercială reală a bunurilor aparținând operatorilor economici la care statul este acționar, comisă în cazul acțiunii de privatizare a SC ALRO SA Slatina și SC ALPROM SA, în dosarul nr. 54/P/2005 al Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție - Direcția Națională Anticorupție, se arată în comunicatul Parchetului General. Newsln întrebarea zilei la www.gds.ro. Credeți că bugetarii au motive justificate să declanșeze greva generală? DA: 52% NU: 48% Abonează-te la Gazeta de Sud! Vei avea parte de dragoste la prima vedere. O să te îndrăgostești de oferta noastră, abonează-te la Gazeta de Sud pentru minimum două luni și primești cadou Cartela Vodafone cu credit inițial de 4 euro, în contul celor 4 euro, vei primi 500 de minute și 500 de SMS-uri în rețea și 50 de minute naționale și internaționale, dacă activezi extraopțiunea apelând *147. 500 pentru numai 1 j 4 N. Abonează-te acum. 1.Prin SMS 2. Telefonic Abonament 2 luni (10 euro): Sună la 0251/412.146 și trimite golf la 7411, valabil noi ne ocupăm de restul, pentru Vodafone și Orange Preț abonament: 16 lei/lună. Cartela Vodafone minute și SMS-uri în rețea vodafone 50 minute naționale și internaționale euro credit / lună Activează extraopțiunea la *147#. Partener: Pompierii doljeni, la ceas aniversar Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) „Oltenia“ Dolj a aniversat vineri 161 de ani de la actul eroic al pompierilor bucureșteni. Pe 13 septembrie 1848, 150 de pompieri conduși de căpitanul Pavel Zăgănescu au luptat împotriva trupelor de ocupație otomane pe Dealul Spirii, iar lupta și sacrificiul lor au făcut ca această zi să devină Ziua Pompierilor. Cu acest prilej, ISU Dolj a organizat o festivitate vineri, începând cu ora 10.00, la sediul Detașamentului nr. 2 Pompieri Craiova, în prezența reprezentanților administrației publicelocale și județene, pompierii au primit raportul și au intonat Imnul de stat, au prezentat semnificața Zilei Pompierilor din România și au dat citire mesajelor de felicitare. ' Festivitatea s-a încheiat cu defilarea subunităților și a fanfarei și cu prezentarea unor exerciții demonstrative și a tehnicii de luptă împotriva incediilor și dezastrelor. Aldezir MARIN Abonează-te la Gazeta de Sud cu 49% reducere! * - Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. ** - Costul include și distribuția prin rețetele proprii: 6.6 RON. ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automate la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud ► Economisești 49% față de prețul de la chioșc II/412.146 TELEFON ABONARE Reporter GDS Tu faci știrile. www.gds.ro/reporter 1. Surprinzi o întâmplare 2. Trimiți imagini sau filme 3. Mesajul tău este publicat 4. Câștigi lunar premii Preț abonament: numai 16 lei 1x^AJUTOR PERFORMANT” 10 xj OOTlELINOI