Gazeta de Sud, septembrie 2009 (Anul 15, nr. 4425-4450)

2009-09-16 / nr. 4438

Sancționat * pentru oprire neregulamentară Un cititor GdS a trimis ieri, pe adresa redacției fotografii în care se observă cum șoferul unui Volkswagen Passat și-a lăsat mașina într-o zonă unde oprirea și staționarea sunt interzise, la intersecția străzilor Popa Șapcă și Maiorescu, în fața Colegiului „Carol I“ din Craiova. Deși în fotografiile trimise de cititor apare și un polițist comunitar care pare că se uită resemnat la autoturismul staționat chiar la ieșirea din sensul giratoriu, conducerea Poliției Comunitare Craiova a explicat că acesta și-a făcut datoria. Potrivit lui Constantin Petrescu, șeful Poliției Comunitare Craiova, polițistul care apare în imagini nu a stat degeaba, ci a fotografiat autoturismul, șoferul acestuia urmând să fie sancționat contravențional. Constantin Petrescu a explicat că, în astfel de cazuri, autovehiculul care staționează neregulamentar este fotografiat, după care urmează identificarea proprietarului. Acestuia i se trimite o notificare pentru a anunța cine a condus mașina în ziua respectivă, după care șoferul va fi sancționat contravențional. Șeful Poliției Comunitare Craiova a explicat că, în acest caz, conducătorul auto va fi sancționat în baza unei hotărâri a consiliului local, cu o amendă între 500 și 1.000 de lei. Aldeziz MARIN Un cititor GdS a fotografiat o mașină staționată neregulamentar, la ieșirea dintr-un sens giratoriu 7-'W, EVENIMENT Doi tineri au fost arestați preventiv pentru comiterea mai multor infracțiuni de furt calificat, aceștia fiind prinși pe rând în flagrant în Craiova și în Deva. Aldeziz MARIN Inspectoratul de Poliție al Județului (IPJ) Dolj a comunicat că ieri ofițeri de la Secția 3 Poliție Craiova au efectuat trei percheziții domiciliare, două în comuna Dobrotești și una la o locuință din Craiova, pentru a găsi bunuri provenite din comiterea de furturi săvârșite de doi tineri care au fost arestați preventiv. Polițiștii doljeni au explicat că unul dintre cei doi, Cosmin Vancea, de 19 ani, din comuna Dobrotești, a fost prins în noaptea de 8 spre 9 iunie, în timp ce încerca să spargă un magazin de pe strada Spaniei din Craiova. Acesta era însoțit de încă o persoană, însă aceasta a reușit să fugă: în urma investigațiilor, oamenii legii au stabilit că persoana care a reușit să fugă este Gheorghe Mincă, de 20 de ani, din comuna doljeană Dobrotești. Bărbatul a fost dat în consemn la frontieră, iar polițiștii au luat legătura cu colegii lor de la Serviciile de Investigații Criminale ale IPJ Sibiu, Hunedoara și Timiș, pentru că existau indicii că Mincă se afla cazat în diferite locații de pe raza acestor județe, în noaptea de 14 spre 15 iulie, Mincă a fost prins în flagrant în Deva, în timpul comiterii unui furt dintr-un hotel. După finalizarea cercetărilor de către IPJ Hunedoara, la sfârșitul lunii august, doljeanul a fost transferat în arestul IPJ Dolj pentru cercetări. 13 furturi la activ Polițiștii doljeni au stabilit în baza probelor strânse că Gheorghe Mincă și Cosmin Vancea au comis împreună 13 furturi în Craiova, din anul 2005 și până în prezent (nouă furturi din locuințe, trei furturi din societăți comerciale și un furt de autoturism), fapte rămase în evidență cu „autori necunoscuți“. După ce au strâns suficiente probe care să dovedească activitatea infracțională a celor doi tineri, oamenii legii au solicitat Judecătoriei Craiova trei autorizații de percheziții, în baza acestora, ieri, polițiștii de la Secția 3 au efectuat trei percheziții domiciliare, două acasă la Mincă și Vancea și una la o locuință din Craiova, aparținând fraților Victor și Costinel Begu, existând date că la aceștia sunt bunuri provenite din comiterea furturilor săvârșite de tinerii din Dobrotești, în urma perchezițiilor au fost identificate și ridicate mai multe bunuri electronice, electrocasnice și telefoane mobile, ale căror caracteristici corespund cu cele ale obiectelor sustrase de cei doi. Prejudiciul cauzat în urma comiterii celor 13 furturi a fost estimat la 40.050 de lei, fiind recuperat în proporție de aproximativ 70%. Reprezentanții IPJ Dolj au explicat că se continuă investigațiile pentru documentarea întregii activități infracționale a celor doi, dar și pentru recuperarea în totalitate a prejudiciului. Spărgători aruncați după gratii In urma perchezițiilor, polițiștii au găsit mare parte din bunurile furate Arestați pentru trafic de persoane Patru gorjeni, membri ai clanului Petru, au fost arestați preventiv, fiind acuzați de constituire de grup infracțional organizat, trafic de minore și trafic de persoane, dar și de complicitate la trecerea frauduloasă a frontierei. Mihaela FLOROIU Membrii unui clan de romi din Târgu Jiu au profitat doi ani de naivitatea unor femei tinere, printre care și minore, cărora le-au promis că le vor găsi un loc de muncă în Italia. Infractorii duceau fetele în Italia, unde, ajutați de alți complici, le obligau sa se prostitueze. Oamenii legii au finalizat cercetările și au documentat întreaga activitate infracțională a grupului de crimă organizată alcătuit din opt persoane de etnie romă. Membrii clanului Petru au reușit în ultimii doi ani să scoată din România șapte femei, printre care trei minore. Fetele, cu vârste cuprinse între 14 și 22 de ani, erau duse în Italia, unde erau forțate să se prostitueze. Potrivit polițiștilor, romii le promiteau fetelor un loc de muncă sigur, dar, odată ajunse în Peninsulă, acestea aflau adevăratele intenții ale infractorilor. Membrii clanului Petru rămași în țară țineau legătura cu ceilalți suspecți care supravegheau „munca“ fetelor în Italia. Procurorii gorjeni au dispus trimiterea în judecată a celor opt membri ai clanului, patru dintre ei fiind arestați preventiv, trei cercetați în stare de libertate, iar o persoană se sustrage cercetării penale. Mii de euro din „munca“ fetelor în perioada în care au făcut trafic de persoane, suspecții au efectuat transferuri de bani din Italia în România, în valoare de peste 94.000 de euro. Comisarul-șef Dumitru Manolea, șeful Serviciului de Combatere a Crimei Organizate Gorj, a declarat că pentru finalizarea acestui dosar, polițiștii au colaborat cu oamenii legii din Italia. Polițiștii gorjeni au confiscat de la domiciliile suspecților peste 1,2 kg de bijuterii din aur, 1.300 de euro, două autoturisme și peste 65.000 de lei. „Cercetările în acest dosar au durat destul de mult. Conversațiile telefonice între infractori se desfășurau în limba romanes. Fetelor le promiteau că le ajută să-și găsească de lucru, că vor câștiga bani și le scoteau din țară fraudulos. Odată ajunși în Italia, unde erau ajutați de contrcubinul uneia dintre membrele clanului, un italian de 66 de ani, le obligau pe fete să se prostitueze. Din declarațiile victimelor rezultă că acestea erau agresate fizic dacă refuzau. Cei patru arestați preventiv sunt acuzați de f <nWl constituire de grup infracționl organizat, trafic de minore, trafic de persoane și ajutare la trecerea frauduloasă a frontierei. Aceștia riscă până la 12 ani de închisoare“, a spus comisarul Manolea. O? C <30 ■sia , G.i craiova.ro Or» escu.ro Abonează-te la Gazeta de Sud cu 49% reducere! întrebarea zilei la www.gds.ro Credeți că motocicliștii sunt mai periculoși in trafic decât șoferii de autovehicule? DA: 73% N: 27% încheie o asigurare RCA la Autoasig și primești cadou un abonament la GAZETA de SUD Adresele din Oltenia unde poți încheia RCA prin Autoasig. Craiova: Str. Madona Dudu 2-4 (birou de publicitate GDS), Str. Madona Dudu nr. 5 (in fata Asirom), Craiovița Nouă - Bd. Oltenia, nr. 61, Bl. C, parter(biroul de publicitate GDS), Craiovița Nouă, Orizont - Piața, Piața Centrală, Piața Valea Roșie, Brazdă - Baba Novac (biroul de publicitate GDS), Bd. 1 Mai, in fata fac. de medicină, Bd. 1 Mai - Pelendava, la intrare, Bd. 1 Mai - Magazin papetărie de la statia de taxi Sandu, Str. Brestei - Langa ITP, Craiovița Nouă Chiriac - Magazinul de Piese Auto. Craiovița Nouă Garii - magazinul din fața pieței. Slatina: centru, lângă Ardaf. Segarcea: centru, lângă BRD. Slatina, lângă Ardaf. Calafat: centru. Balș: centru. Băilești: centru, lângă judecătorie. Pentru detalii, apelați Autoasig la tel. 0761322.922. 20 de litri gaz Instalații Originale Olandeze PRINS NOU!!! ♦curățat, testat INJECTOARE DIESEL ȘI BENZINA Prețuri Promoționale SCHIMBULEI * preț fara tva MA WOfrOMA CIRATU’TA * pentru instalații cu preț mai mare de 850 lei Vă așteptăm în Craiova, Str. Caracal, nr. 146 (fost RAR) 0251.547.571 0788.491.415 0251.542.254 7► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală Participi automat la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud ► Economisești 49% față de prețul de la chioșc Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. Costul include și distribuția prin rețelele proprii: 6,6 RON. Preț abonament: numai 16 lei" * 1 -30 septembrie ** Rate începând de la lei Instalații GPL Omologate începând de la LEI 630*251/412.146 telefon abon are 11 oportunități pentru afacerea fa miliei Bustuchin, că în punctul Zăvolcești se află o instalație artizanală prin intermediul căreia se sustrage țiței. S-a constatat că instalația era ascunsă sub un teren agricol, în direcția gospodăriilor Aureliei B. și a lui Titu E, situate ■e la 150 m de locul de perforare a care au fost identificate 150 de litri de ulei industrial și 100 de litri de țiței și gazolină, precum și recipiente goale ce aveau urme de produse petroliere. A fost identificat un furtun de circa 60 m atașat la capătul instalației, care ducea la o anexă situată în curtea locuinței de distrugere și furt calificat, urmând să fie prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Târgu Cărbunești cu propunere de arestare preventivă“, a declarat Romina Dochian, purtătoarea de cuvânt a IPJ Gorj. Mihaela FLOROIU Deținut înjunghiat de colegul de cameră Un deținut din cadrul Penitenciarului de Maximă Siguranță din Târgu Jiu a fost înjunghiat luni seară în umăr de unul dintre colegii săi de cameră. Bărbatul, care are 46 de ani și este condamnat la cinci ani de închisoare pentru furt, a fost transportat la spital, în prezent fiind internat la infirmeria penitenciarului. Atacatorul are 39 de ani și este condamnat la opt ani de închisoare pentru tâlhărie. Gheorghe Enache, directorul Penitenciarului de Maximă Siguranță din Târgu Jiu, a declarat că viața rănitului nu este în pericol. Potrivit acestuia, deținuții reușesc să sustragă diferite materiale din cadrul atelierelor unde lucrează, din care improvizează arme albe, iar gardienii nu reușesc tot timpul să le depisteze. Eugen MĂRUȚĂ Reținut pentru furt de gazolină Poliția din Târgu Cărbunești a fost sesizată de reprezentanții unei firme din Craiova, care asigură paza conductelor magistrale de petrol pe raza comagistralei Bustuchin - Țicleni. „în cauză au fost aprobate de Judecătoria Târgu Cărbunești percheziții domiciliare la locuințele celor două familii, ocazie cu Aureliei B., de 63 de ani. Florin. Viorel F., de 29 de ani, din comuna Bustuchin, fară ocupație, a fost reținut pe bază de ordonanță pentru comiterea infracțiunilor uL