Gazeta de Sud, iunie 2010 (Anul 16, nr. 4649-4674)

2010-06-24 / nr. 4669

GAZETA de SED Jot, 24 iunie 2010 SP@RT Italienii, obligați să câștige Echipa lui Marcelo Lippi are cuțitul la os după un start dezastruos și trebuie să obțină trei puncte în meciul cu Slovacia, pentru a ajunge în următoarea fază a competiției. Campioana mondială Italia se află într-o situație dificilă la CM 2010. „Azzurrii“ au început cum nu se poate mai prost competiția din Africa de Sud, cu două egaluri, 1-1 cu Paraguay și 1-1 cu Noua Zeelandă, având doar două puncte în Grupa F. Astăzi, selecționata antrenată de Marcello Lippi se vede nevoită să învingă Slovacia pentru a fi sigură că ajunge în optimile de finală ale Mondialului. Slovacia are doar un punct și nu are alternativă decât victoria. Ieri, cu o zi înainte de meci, liderul partidului Lega Nord, Umberto Bossi, al cărui vis este să dividă Italia și să creeze Republica Padania, a încins spiritele. „Italia - Slovacia? Cumpărăm meciul! O să vedeți că la anul vor fi doi sau trei jucători slovaci la echipele italiene!“, a declarat politicianul pentru Corriere dello Sport. „A întrecut măsura! E imposibil să spui așa ceva!“, a fost răspunsul dat cu promptitudine de Giancarlo Abete, președintele Ligii Profesioniste din Italia, în celălalt meci al Grupei F se întâlnesc Paraguay (4 puncte) și Noua Zeelandă (2 puncte). Echipa care se va clasa pe poziția a doua în această grupă va avea o misiune foarte dificilă, pentru că va da piept cel mai probabil cu Olanda. Batavii au antrenament cu public în Grupa F a Cupei Mondiale, de la ora 21.30 se dis pută ultimele două meciuri ale primei faze: Camerun - Olanda și Danemarca - Japonia. Prima dintre partide, între batavi și „leii neîmblânziți“ nu are practic miză. Olandezii au șase puncte, sunt calificați în optimi mai mult ca sigur de pe locul 1, în timp ce africanii au dezamăgit și ocupă ultima poziție a grupei, fiind eliminați deja pentru că nu au nici un punct. Cel mai interesant meci devine astfel cel dintre danezii lui Morten Olsen și niponii antrenați de Takeshi Okada. Fiecare dintre cele două combatante are trei puncte înaintea acestui derbi pentru calificarea în optimi, în caz de egalitate Japonia fiind avantajată de golaveraj: „în viață ai un număr limitat de astfel de șanse de a ajunge în optimile unui Campionat Mondial. Așa că vom da totul pe teren în meciul cu Danemarca pentru a ne califica. Acum avem numai gânduri pozitive în cap. Am trecut peste dezamăgirea pe care ne-a creat-o înfrângerea din meciul cu Olanda“, a declarat Makoto Hasebe, căpitanul naționalei Japoniei. La fel de încrezător în calificare este și selecționerul Danemarcei, Morten Olesa: „Știm că japonezii sunt niște luptători, știm că au o bună pregătire fizică și că au progresat foarte mult față de acum 20 de ani. Dar eu cred în calificare, am încredere în jucătorii mei că vor face cel mai bun meci de la această competiție. Echipa mea este pregătită psihic și fizic și știe ce are de făcut la acest meci“. Click News Atmosfera din lotul Italiei este tensionată înaintea meciului cu Slovacia Campionat fără campioana Metal Galați Federația Română de Volei definitivat, zilele trecute, programul Diviziei A1 pentru ediția 2010-2011, care va debuta pe 2 octombrie. Campioana din ultimii patru ani, CSU Metal Galați, nu s-a mai înscris în campionat, oficialii grupării de la malul Dunării motivând decizia prin lipsa banilor. După ce în urmă cu câteva luni aveau o echipă care participa, în premieră pentru România, în play-off-ul Ligii Campionilor, iubitorii voleiului din Galați, obișnuiți cu performanțele, nu vor mai vedea meciuri din prima ligă în sala dinocalitate, în locul echipei din Galați, în campionatul viitor va evolua formația CSM Lugoj, care a ocupat locul 3 în turneul de promovare al Diviziei A2. în etapa inaugurală, echipa masculină de la SCMUniversitatea Craiova (antrenor Dan Pascu) va juca pe teren propriu cu Unirea Dej, iar voleibalistele craiovene, pregătite de Bertholt Văsuică și Pușa Dina, vor evolua în deplasare, cu Universitatea Cluj. Voleibaliștii de la SCMU și-au aflat și adversara din turul întâi al Cupei României, urmând să înfrunte Universitatea Cluj. Echipa feminină de la SCM U va intra în concurs în turul doi și va întâlni câștigătoarea din partida Provolei Botoșani - CSM Lugoj. Cupa României se va desfășura la Baia Mare, în perioada 11-19 octombrie. Sistemul de desfășurare a Diviziei A1, atât la feminin, cât și la masculin, după sezonul regulat, va fi cel din urmă cu două campionate. S-a renunțat la turnee finale, astfel că primele opt clasate vor juca în play-off (locul 1 cu locul 8, 2 cu 7,3 cu 6,4 cu 5 în primul tur etc.), iar ultimele patru, în playout. Din sezonul 2010-2011, vor fi puse în practică două reguli adoptate la Adunarea Generală a FRV din aprilie. Prima se referă la sistemul de punctaj: 3 puncte pentru victorie cu 3-0 sau 3-1, 2 puncte pentru victorie cu 3-2, 1 punct pentru înfrângere cu 2-3, 0 puncte pentru înfrângere cu 0-3 sau 1-3. A doua limitează numărul de jucători străini prezenți concomitent în teren la doar patru, astfel că echipele din Divizia A1 sunt obligate să aibă în teren minimum doi jucători români pe toată durata unei partide. Daniela MITROI-OCHEA Patru românce din cinci continuă la Wimbledon și fastă pentru tenismenele române prezente la turneul de Mare Șlem de la Wimbledon, patru jucătoare cunoscând succesul în actul inaugural, informează Agerpres. Prima noastră victorie a înregistrat-o olteanca Monica Niculescu (foto), jucătoarea de 23 de ani (137 WTA), născută în Slatina, a acces în turul doi după ce a învins-o cu scorul de 6-3, 6-2, pe argentinianca Gisela Dulko (42 WTA). Eleva lui Călin Stelian Ciorbagiu s-a impus la capătul a 82 de minute, succesul asigurându-i un cec de 18.750 de lire sterline (circa 22.450 de euro), această sumă fiind contabilizată, de altfel, de toate sportivele noastre care au acces în turul secund. Monica Niculescu, jucătoare care a urcat pe tabloul principal după ce a trecut de calificări, va juca în turul doi îm potriva italiencei Flavia Penetta, a zecea jucătoare a lumii. Un succes destul de greu de obținut a fost cel al Edinei Gallovits, care este prezentă pentru a cincea oară pe iarba londoneză, unde a mai obținut o dată calificarea în turul doi. Jucătoarea timișoreană de 26 de ani, ocupantă a poziției 90 în clasamentul WTA, a dat peste cap calculele hârtiei, învingând-o pe elvețianca Timea Bacsinszky, locul 37 WTA, cu 4-6, 7-5, 6-3. Edina Gallovits nu va avea o adversară prea comodă în turul doi, estoniana Kaia Kanepi (80 WTA) dovedind asta chiar aici, la Wimbledon, eliminând-o în turul inaugural pe australianca Dulgheru și Olaru, victorii muncite Revelația tenisului românesc, Alexandra Dulgheru (21 de ani, 31 WTA), a reușit să debuteze cu dreptul la Wimbledon, calificându-se în manșa secundă după ce a învins-o pe Kimiko Date Krumm, în trei seturi, cu 6-2, 6-7 (3), 6-1. Eleva lui Adrian Marcu și Daniel Dobre a câștigat după aproape două ore în fața tenismanei japoneze, care va împlini 40 de ani pe 28 septembrie. în faza următoare a competiției. Alexandra Dulgheru o va întâlni pe italianca Romina Sarina Oprandi, jucătoare care a trecut cu 6-4,1-6,6-3 de britanica Heather Watson. O victorie frumoasă și destul de surprinzătoare a obținut-o Raluca Olaru (114 WTA), bucureșteanca de 21 de ani câștigând cu 5-7, 6-4, 6-4 în fața franțuzoaicei Alizé Cornet (77 WTA), partida durând două ore și 45 de minute. Sportiva noastră, antrenată de Michael Schapers, va evolua în manșa secundă împotriva rusoaicei Maria Șarapova (17 WTA), cap de serie numărul 16, care a trecut, cu 6-1, 6-0, de compatrioata sa Anastasia Pivovarova (127 WTA). Singura reprezentantă a noastră care a dezamăgit la cel de-al treilea turneu de Mare Șlem al anului a fost Sorana Cârstea, jucătoare pregătită de Antonio Van Glidhen. Târgovișteanca de 20 de ani (55 WTA) a confirmat perioada proastă pe care o traversează, fiind eliminată de Petra Kvitova (62 WTA), sportiva cehă impunându-se cu un dublu 6-2, la capătul a doar 55 de minute. Pentru participarea la turneul londonez, unde anul trecut a fost eliminată în turul trei, iar în 2008 în manșa secundă, Sorana Cârstea a încasat un cec de 11.250 de lire sterline (aproximativ 13.450 de euro). Click News Samantha Stosur (6 WTA), a șasea favorită a competiției și fina lista de la Roland Garros, după ce s-a impus cu un dublu 6-4. li Ungur, In optimi la Reggio Emilia Tenismanul Adrian Ungur (25 de ani, 146 ATP) a reușit calificarea în faza optimilor de finală ale turneului challenger de la Reggio Emilia (Italia), dotat cu premii totale de 42.500 de euro, după ce l-a învins pe marocanul Reda El Amrani, în trei seturi, cu 6-2, 3-6, 7-6 (5), informează Agerpres. Ginerele lui Ilie Bălăci s-a impus după două ore și 32 de minute de joc, victorie în urma căreia și-a asigurat 730 de euro și 8 puncte ATP, dar își va putea mări câștigul în cazul unui succes în optimi, în fața italianului Federico Gaio, în cadrul aceluiași turneu, arădeanul Marius Copil (19 ani) a fost depășit de francezul Jonathan Dasnieres de Vergy cu 6-2, 6-0, rezultat în urma căruia s-a ales cu 440 de euro. La Challengerul de la Marburg (Germania), dotat cu premii totale de 30.000 de euro, Victor Crivoi (28 de ani, 168 ATP), cap de serie numărul cinci, a fost învins în manșa inaugurală de cehul Jaroslav Pospisil, cu 6-3, 6-1. Elevul lui Claudiu Munteanu, perdant în ambele întâlniri de până acum cu Pospisil, în 2004 și 2005, s-a ales cu 310 euro pentru participare. Click News 1» SUA, în optimi Statele Unite ale Americii au obținut o calificare meritată în optimile Cupei Mondiale, după victoria cu 1-0 obținută ieri, la Pretoria, în fața Algeriei, în Grupa C a competiției, printr-un gol marcat de Donovan în minutul 90+1. Ambele formații aveau ieri nevoie de victorie pentru a trece de grupe. „Yankeii“ adunaseră două puncte din meciurile cu Anglia și Slovenia, în timp ce CM 2010 Grupa C SUA - Algeria 1-0 Stadion „Loftus Versfeld“, Pretoria, spectatori: 44.000 A marcat: Donovan ‘90+1 SUA: Howard - Cherundolo, Bocanegra, DeMerit, Dempsey, Bornstein - Donovan, Edu (‘64 Buddle), Bradley - Altidore, Gomez (‘46 Feilhaber). Selecționer: Bob Bradley. Algeria: M’Bohli - Bougherra, Halliche, Belhadj, Yahia - Lacen, Yebda, Kadir - Matmour (‘86 Saifi), Djebbour (‘66 Ghezzal), Ziani (‘69 Guedioura). Selecționer: Rabah Saadane. A arbitrat: Frank De Bleeckere (Belgia) algerienii aveau un singur punct din meciul cu slovenii. Africanii au dominat teritorial prima repriză, au avut o posesie mai bună a balonului, dar americanii au fost mai periculoși în atac. Herculez Gomez l-a pus la grea încercare pe portarul algerian M’Bohli în minutul 12, dar acesta a fost la post; în minutul 19, SUA a trimis mingea în plasă, dar golul lui Dempsey a fost anulat pe motiv de ofsaid. Prima parte a meciului, în care algerienii nu au avut nici o oportunitate de a marca, s-a încheiat cu o nouă fază periculoasă la poarta africanilor, Altidore și Donovan încurcându-se reciproc în loc să șuteze; în repriza a doua s-a jucat pe contre. Algeria a ratat prima ei ocazie de gol în minutul 52, când Yelida a șutat pe lângă poartă. Americanii au replicat imediat, iar Dempsey a șutat în bară în minutul 57. Feishaber a avut și el șansa să facă 1 -0 pentru SUA (‘66), dar M’Bohli s-a opus cu un reflex excelent. Portarul algerian nu a mai putut face nimic în primul minut al prelungirilor, când Donovan a marcat în urma unui contraatac. Click News Englezii și-au respectat blazonul Pentru a accede în optimi fără a depinde de rezultatul celuilalt meci din Grupa C. SUA - Algeria, naționala Angliei avea nevoie ieri de un succes în disputa cu Slovenia, în timp ce selec-CM 2010 Grupa C Slovenia - Anglia O-l Stadion „Nelson Mandela Bay“, Port Elizabeth, spectatori: 40.000. A marcat: Defoe ‘23. Slovenia: S. Handanovic - Brecko, Suler, Cesar, Jokic - Birsa, Koren, Radosavljevic, Kirm (‘78, Matavz)Ljubijankic ('62, Dedic), Novakovic. Selecționer: Matjaz Kek. Anglia: James - Johnson, Upson, Terry, A. Cole - Gerrard, Lampard, Barry, Milner - Defoe (‘85, Heskey), Rooney (‘71, J. Cole). Selecționer: Fabio Capello. A arbitrat: Wolfgang Stark (Germania) ționata pregătită de Matjaz Kek s-ar fi mulțumit și cu o remiză. După un început de meci echilibrat, englezii au pus treptat stăpânire pe joc și au deschis scorul în minutul 23, când Milner a centrat de pe dreapta, iar Defoe, deși era talonat de un fundaș, a reușit să înscrie cu un șut fără preluare. Tot Milner a centrat pentru Defoe și trei minute mai târziu, însă portarul Handanovic a respins până la Lampard, care a șutat peste poarta goală. Englezii nu au redus presiunea la care au supus defensiva slovenă nici în repriza secundă, iar portarul Handanovic a avut mult de lucru. Spre finalul meciului au ieșit și slovenii la joc, însă defensiva britanică a scăpat cu fața curată. Cum în celălalt meci al grupei, SUA a câștigat cu 1-0 în fața Algeriei, Anglia s-a calificat în optimi de pe poziția a doua, iar slovenii au plecat acasă. Daniel BISTRICEANU -------------------------------------------------------------- Novanc. Am venit pentru locul 1 Atât Marius Novanc, cât și Dan Savenco, pivoții achiziționați de Energia Pandurii de la Steaua, au ales Târgu Jiu pentru a se bate la titlu în viitorul sezon. Cristi PEPTAN Vasile Stângă, antrenorul Energiei și selecționerul României, este magnetul care i-a atras pe internaționalii români la Târgu Jiu și, totodată, garantul performanței. Marius Novanc s-a bătut cu Steaua la titlu, sub comanda lui Stângă, și speră să facă același lucru și la Târgu Jiu. „O contribuție serioasă a avut-o la venirea mea aici și domnul Stângă. Spui Vasile Stângă, spui performanță. Sper să ne batem sezonul care vine la titlu. Vreau să fiu tot timpul acolo sus și sper ca împreună cu această echipă să ajung acolo“, a spus Novanc, recunoscând că a dat cu greu Bucureștiul pe Târgu Jiu, fiind un obișnuit al evenimentelor mondene. La rândul său, Dan Savenco a trebuit să facă față unei concurențe serioase la Steaua și cert este că nici la Energia nu va fi mai ușor, având de luptat pentru titularizare cu doi internaționali, Novanc și Gioroiu. Savenco are și un mic dezavantaj, acela că este un obișnuit doar al fazei defensive, Stângă punându-i în vedere să-și perfecționeze și faza ofensivă. „Sunt obișnuit cu concurența. La Steaua eram patru pivoți foarte buni și cred că această concurență se ridică. Deși Steaua este un brand, jucând acolo, am terminat anul trecut doar pe locul cinci, unul dezamăgitor. Energia m-a surprins plăcut sezonul trecut. Pentru mine, venirea la Târgu Jiu în acest moment este un pas înainte, atâta timp cât sezonul trecut Energia a terminat în clasament în fața Stelei. Am venit pentru locul 1. Pentru asta luptăm, vrem să luăm campionatul“, a spus Savence. Transferuri s-au făcut, dar bani există? Energia și-a adus jucători cu nume și pe salarii peste media echipei, însă nu și-a achitat integral restanțele financiare din sezonul trecut. în condițiile în care bugetul a rămas același, este interesant de văzut cum se vor acoperi creșterile salariale, cu atât mai mult cu cât se așteaptă o reorganizare a Centrului Energetic Rovinari. „Mai sunt ceva restanțe financiare. Mai au de luat câțiva jucători o parte din salariile pe luna mai și ar mai fi de dat primele de obiectiv; în rest, totul e achitat la zi. Dacă am promis o primă de obiectiv, deși doar am spus-o și nu e prevăzută în contract, am s-o dau, numai că este o sumă extrabugetară și este deștul de greu de făcut rost de bani. Ați stabilit un buget pe care am putijit să-l constituim și este destul de greu să avem un buget la nivelul celor asigurate de Constanța și Reșița. Ceea ce ne propunem air trebui să se reflecte și în bugete, a declarat președintele secției de handbal a clubului Energia, Gore Popescu. Organizezi un eveniment de calitate? Noi te ajutăm să îl promovezi gratuit! O Concerte Baluri Spectacole Acțiuni caritabile Târguri și expoziții Alte evenimente Promovează-ți evenimentul în Gazeta de Sud, la Radio Sud și pe craiova.ro fără costuri. Contactează-ne pentru detalii la telefon 0723.292.269 sau e-mail promovare@gds.ro. autopromovare)