Gazeta de Sud, ianuarie 2011 (Anul 17, nr. 4830-4853)

2011-01-14 / nr. 4839

2j|_ Ile Pașcalău, extrădat din Venezuela Controversatul afacerist craiovean a fost arestat în Venezuela, de unde va fi extrădat in România, ca să-și ispășească pedepsele cu închisoarea pentru proxenetism și înșelăciune prin obținerea unor restituiri ilegale de TVA. Adrian DINU La șapte ani după ce a fugit din țară ca să scape de pușcărie, fostul patron al localului de striptease Cafe de Paris, craioveanul Ile Tudor Pașcalău (foto), se întoarce în România. Nu de bunăvoie, ci în cătușe. El a fost arestat săptămâna trecută, în zona Nueva Esparta din Venezuela, sub acuzația de trafic de droguri, după cum a anunțat miercuri ministrul venezuelean de interne și justiție, Tareck El Aissami, pe Twitter. Va fi însă extrădat în România, în baza mandatului internațional de arestare emis pe numele său. Imediat după arestare, pe 4 ianuarie 2011, Biroul Interpol din Venezuela a încunoștiințat Biroul Național Interpol din țara noastră despre prinderea lui Pașcalău, iar autoritatea de la București a informat despre această arestare și poliția doljeană. Ile Tudor Pașcalău, de 53 de ani, figurează atât pe site-ul Interpol, cât și pe cel al Poliției Române cu mandat de arestare pentru fals, fraudă și spălare de bani emis de Tribunalul Dolj. TVA pentru o afacere fictivă Pe 26 decembrie 2006, procurorii DIICOT Dolj l-au trimis în judecată pe Pașcalău, sub acuzațiile de înșelăciune cu consecințe deosebit de grave, fals în înscrisuri sub semnătură privată și spălare de bani, în urma obținerii unei retumări ilegale de TVA de circa 370.000 de lei de la Direcția Generală a Finanțelor Publice (DGFP) Dolj. Povestea rezumării de TVA își are începutul în ianuarie 2004, când Pașcalău și-a transformat în patroană o angajată fidelă. Printrun act adițional la contractul de societate al SC MOHAIR CONF SRL Craiova, el i-a cedat Florentinei Dumitra nu doar administrarea, ci și părțile lui sociale. Imediat după ce a dispărut din actele firmei, a „copt“ o afacere fictivă care să-i aducă o consistentă returare ilegală de TVA. A obținut de la avocatul Dan Vulcan, administratorul SC TREASURE SOLUTION SRL din Sibiu, firmă aflată în lichidare, o factură care atesta achiziționarea de către SC MOHAIRD CONF SRL Craiova a unui număr imens de calculatoare și a unor softuri ultraperformante, în valoare totală de aproape două milioane de lei, de la firma sibiană. Pe baza acestei facturi, SC MOHAIR CONF SRL Craiova a solicitat de la DGFP Dolj o rezumare de TVA de 370.000 de lei. Control de ochii lumii în acel moment a intrat în scenă inspectoarea Georgeta Seftulescu (actualmente Prepeliță), desemnată să verifice admisibilitatea cererii de retumare a TVA. Așa-zisul control a fost efectuat de Seftulescu, sub îndrumarea directă a lui Ile Pașcalău, deși acesta nu mai avea, formal, nici o legătură cu afacerea. Semnătura inspectoarei a pus în mișcare un întreg angrenaj fiscal, ce a făcut ca DGFP Dolj să aprobe și să returneze în contul firmei solicitante suma de 370.000 de lei, cu titlul de TVA de rambursat. Lui Ile Pașcalău nu i-a rămas decât să retragă suma, pe 17 februarie 2004, din contul firmei, pe baza unui fals contract de împrumut. Cu banii în buzunar, patronul craiovean a părăsit țara în ziua următoare prin punctul de trecere a frontierei Calafat. Pentru rezumarea ilegală de TVA, el a fost condamnat definitiv de Curtea de Apel Craiova, pe 29 octombrie 2007, la zece ani de închisoare. Ile Pașcalău mai avea la activ o condamnare la șapte ani de închisoare, pentru proxenetism și corupție sexuală, pronunțată în 2003 de Judecătoria Sibiu. Í Complicii, încă judecați Dacă dosarul lui Ile Pașcalău s-a finalizat mai repede, cel în care sunt judecați complicii săi, Georgeta Seftulescu și Dan Vulcan, nu s-au încheiat încă, în octombrie 2006, Tribunalul Dolj i-a găsit vinovați pe cei doi, sancționându-i cu câte zece ani de închisoare. Pe 19 aprilie 2010, Curtea de Apel Craiova le-a redus celor doi pedepsele la câte un an și șase luni de închisoare cu suspendare. Verdictul final este așteptat însă pe 21 ianuarie 2011, la înalta Curte de Casație și Justiție. Stonet Computers str. Libertății, nr. 2 0251 -417 816 0351 -407 219 office@stonet.ro www.stonet.ro EVENIMENT Deși avocata lui Rommel Voicu a cerut judecarea clientului său în baza Legii micii reforme în justiție și condamnarea la cel mult zece ani de închisoare pentru uciderea lui Andrei Goreci, Tribunalul Dolj l-a condamnat la 16 ani și opt luni de închisoare. Atât Voicu, cât și celelalte părți din dosar au posibilitatea să facă apel împotriva deciziei Tribunalului Dolj. Aldeziz MARIN Ziua de ieri, 13 ianuarie, a fost una cu ghinion pentru Rommel Voicu, tânărul trimis în judecată pentru omor calificat, tentativă de omor calificat și port ilegal de armă albă, după ce i-a înjunghiat pe elevii Andrei Goreci și Cristian Manea. La primul termen, care s-a judecat ieri la Tribunalul Dolj, avocata lui Voicu a solicitat judecătorilor aplicarea articolului 320 din Legea nr. 202/2010 privind unele măsuri pentru accelerarea soluționării proceselor. Potrivit noilor prevederi legale, inculpatul și-a recunoscut faptele comise așa cum au fost descrise de procurori în rechizitoriu, condiții în care instanța poate aplica o pedeapsă redusă cu o treime, în cazul lui Voicu, care ar fi putut fi condamnat la o pedeapsă cu închisoarea între 15 și 25 de ani pentru omor calificat, pedeapsa este între 10 și 16 ani și opt luni de închisoare. Scandalul în urma căruia au fost înjunghiați cei doi elevi a avut loc pe 7 octombrie 2010, în apropierea Liceului „Tudor Arghezi“ din Craiova. Manea a fost rănit, iar Andrei Goreci a murit la scurt timp după ce a fost lovit de două ori cu cuțitul în inimă. A cerut aplicarea Legii micii reforme Parchetul de pe lângă Tribunalul Dolj a dispus, pe 27 decembrie, trimiterea în judecată a lui Rommel Voicu pentru comiterea infracțiunilor de omor calificat, tentativă de omor calificat și port ilegal de armă albă. Dosarul a fost înregistrat pe rolul Tribunalului Dolj și, după ce s-a dispus prelungirea arestului preventiv, primul termen a fost fixat pentru 13 ianuarie. Ieri, ședința de judecată a început cu o cerere a avocatei inculpatului, Anca Ionica, aceasta solicitând judecătoarei Ștefana Rădulescu, președinta completului de judecată, declararea ședinței nepublică, precizând că faptele comise de clientul său au fost prezentate excesiv de presă. După ce avocatul părților civile, Sebastian Rădulețu, a intervenit și a explicat că o ședință de judecată poate fi secretă numai în anumite condiții, care nu au fost însă îndeplinite în acest caz, judecătoarea i-a cerut inculpatului părerea. Voicu a murmurat doar „să nu fie de față presa“, iar cererea a fost respinsă de instanță. După aceea, avocata lui Rommel Voicu a cerut aplicarea prevederilor Legii nr. 202/2010, mai exact, aplicarea art. 320, care prevede reducerea la o treime a limitelor pedepsei prevăzute de lege dacă inculpatul a recunoscut săvârșirea faptelor până la începerea cercetării judecătorești. Inculpatul și-a recunoscut faptele în fața instanței de judecată, răspunzând cu un simplu „da“ la întrebarea dacă își recunoaște faptele așa cum au fost descrise în rechizitoriul întocmit de procurori. , ., • . Nu a fost însă de acord cu sumele cerute de părțile civile, deoarece Cristian Manea a solicitat 500.000 de lei drept daune morale, iar familia Goreci, peste două milioane de lei, reprezentând daune morale și materiale. Avocata lui Voicu a solicitat disjungerea și amânarea cauzei pe latură civilă, pentru a putea discuta cu familia clientului său și pentru a stabili dacă familia Voicu dispune de bani pentru a plăti daunele morale și materiale. Deși procurorul de ședință și avocatul părților civile nu au fost de acord, instanța a dispus disjungerea procesului pe latură civilă și amânarea judecării caiifei pentru 27 ianuarie, mai ales că Spitalul de Urgență Craiova nu comunicase până ieri cuantumul cheltuielilor de spitalizare în cazul lui Cristian Manea. 10 sau 16 ani de închisoare plus un spor de până la cinci ani în continuare, instanța a dat cuvântul părților pe latura penală a cauzei. Procurorul a precizat faptele pentru care inculpatul a fost trimis în judecată, a descris evenimentele din ziua de 7 octombrie și a explicat că s-a stabilit cu certitudine că Voicu a avut intenția de a ucide, mai ales că s-a înarmat cu un cuțit, că a lovit în inimă și că el este cel care a provocat incidentul în urma căruia Andrei Goreci și-a pierdut viața. Susținând că faptele comise de inculpat sunt deosebit de grave, procurorul a solicitat ca instanța să îi aplice maximul special al pedepsei, adică 16 ani și opt luni de închisoare; în replică, avocata inculpatului a susținut că Rommel este un copil fără antecedente penale, care a urmat o școală și care nu merită să fie pedepsit cu mai mult decât cu minimul special prevăzut de lege - zece ani de închisoare. Au urmat argumentele avocatului părților civile, care a susținut în fața judecătoarei că nu există nici o circumstanță atenuantă care să justifice aplicarea minimului special al pedepsei în acest caz. Din contră, se poate vorbi de circumstanțe agravante, mai ales că unii martori au declarat că Voicu a afirmat că se va duce la liceu să îi taie pe cei care s-au luat de fratele său; în plus, pe 7 octombrie, acesta a plecat înarmat de acasă și i-a amenințat din nou pe tineri că îi taie dacă Alexandru nu se bate cu fratele său; în aceste condiții, având în vedere și faptul că este vorba de un p concurs de infracțiuni, avocatul a susținut că instanța ar trebui să aplice și un spor de până la cinci ani de închisoare la maximul pedepsei, conform prevederilor legale. Avdenta lui Rommel a luat cuvântul din nou și a susținut că acesta nu a luat Cuțitul la el în mod special, ci îl purta de obicei la el; în plus, Rommel a regretat cele întâmplate, o pedeapsă maximă ar fi „distrugătoare“ pentru el, pentru că nu se va mai putea integra în societate; în final, i-a fost dat cuvântul inculpatului, care a spus numai câteva cuvinte: „Regret fapta, îmi pare rău“.  16 ani de închisoare pentru Rommel Voicu Voicu a fost adus ieri la Tribunalul Dolj de la Penitenciarul de Minori și Tineri Craiova Pedeapsa Aseară, în jurul orei 18.00, Tribunalul Dolj s-a pronunțat și l-a condamnat pe Rommel Voicu pentru faptele comise. Judecătorii au cântărit dovezile din dosar și au hotărât să îl condamne pe inculpat la 16 ani și opt luni de închisoare pentru omor calificat. Pentru tentativă de omor calificat l-a condamnat la opt ani și patru luni de închisoare, iar pentru port ilegal de cuțit, la un an și patru luni. Instanța a contopit pedepsele, Voicu urmând să execute pedeapsa cea mai grea, cea de 16 ani și opt luni de închisoare. Ü întrebarea zilei la www.gds. Credeți că între Victor Pițurcă și Adrian Mititelu mai exista cale de împăcare? DA: 28% NU: 72% „Cerul a câștigat un înger“ Ieri, la prima ședință de judecată a procesului lui Rommel Voicu, au fost prezenți mai mulți prieteni și colegi ai lui Andrei Goreci. Au îmbrăcat tricouri pe care era tipărită fotografia lui Andrei, sub care a fost scris „Vrem să nu mai moară tineri ca Andrei“; în plus, tinerii au desfășurat un banner pe care se putea citi „Noi am pierdut un prieten, cerul a câștigat un înger“. Prietenii și colegii lui Andrei au explicat că au venit la Tribunal din cauza zvonurilor că inculpatul ar putea fi condamnat numai la zece ani de închisoare, dar și pentru a-și exprima solidaritatea cu familia Goreci. Două gorjence au fost mușcate de o pisică turbată Două femei din orașul gorjean Țicleni au fost mușcate și zgâriate de o pisică turbată. Acestea sunt angajate ca vânzătoare la un magazin din orașul Țicleni, cartierul Gura Lumezii, și marți au fost mușcate și zgâriate de o pisică ce intrase în unitatea alimentară și pe care femeile au vrut să o alunge. A doua zi, Dumitru Ghebaur, proprietarul pisicii, a găsit animalul decedat și a anunțat medicul veterinar. Aflând de incidentul din magazin, veterinarul le-a sfătuit pe cele două vânzătoare să meargă la medicul de familie pentru a li se administra preventiv tratamentul antirabic. Dumitru Ghebaur i-a povestit veterinarului că pisica ieșea frecvent în afara gospodăriei situate în apropierea unei păduri, astfel fiind posibil să fi intrat în contact cu vreun animal sălbatic bolnav. Cadavrul pisicii a fost dus la laboratorul Direcției Sanitar-Veterinare din Târgu Jiu, iar ieri, după efectuarea analizelor, medicii veterinari au ajuns la concluzia că pisica suferea de rabie, „în conformitate cu prevederile legislației sanitar-veterinare în vigoare, au fost anunțate autoritățile locale din Țicleni și li s-au comunicat măsurile care vor fi luate. Cetățenii trebuie să anunțe imediat medicul veterinar despre orice îmbolnăvire sau deces al animalelor domestice și sălbatice cu simptomatologie nervoasă și agresivitate nejustificată. Se interzice lăsarea câinilor și a pisicilor libere în afara gospodăriilor, pentru a nu intra în contact cu animale sălbatice infestate. Acesta este primul caz de rabie la pisici, după mai bine de trei ani în care nu am avut probleme: în 2007 am înregistrat un focar de rabie în Târgu TM' Jiu“, a spus Ion Iliuță, directorul DSV Gorj. Tot în cursul acestei săptămâni, mai exact miercuri, în comuna Bengești-Ciocadia, a fost depistat un caz de rabie la o vulpe împușcată în timpul unei partide de vânătoare. Potrivit conducerii DSV Gorj, în 2010, au fost înregistrate 14 focare, iar în 2009, 94 de focare, acela fiind și anul cu cele mai multe cazuri de radie din ultimul deceniu. Mihaela FLOROIU Abonează-te la Gazeta de Sud cu 58% reducere! Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. Costul include și distribuția prin rețelele proprii: 0,6 RON. Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală Participi automat la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud ► Economisești 58% față de prețul de la chioșc 6^ 6251/412.146 TELEFON ABONARE Pref abonament: numai 17 lei"