Gazeta de Sud, mai 2011 (Anul 17, nr. 4927-4952)

2011-05-25 / nr. 4947

SPORT in Miercuri, 25 mai 2011 • Gazeta de Sud PE SCURT Românii i-au învins pe moldoveni în deschiderea Campionatului Național de box - juniori, găzduit de Sala Sporturilor „Ion Constantinescu“ din Craiova, luni seară a avut loc un sparring între loturile naționale ale României și Bulgariei. Românii au câștigat șase din cele șapte partide, singurul care nu a reușit să se impună fiind craioveanul Marke Cioacă (52 de kilograme), care a fost învins de Alexandr Rascan, în schimb, Răzvan Andreiana (56 kg), Dragoș Marin (60 kg), Daniel Bădulescu (64 kg), Ionuț Gheorghe (69 kg), Bogdan Juratoni (75 kg) și Bogdan Niculae (91 kg) și-au depășit adversarii. Alți doi craioveni au boxat în meciuri amicale și au pierdut. Mădălin Sârbi a fost depășit de Marius Hondaru, iar Irinel Olaru a fost depășit de Veronel Tărău (CS Pandurii Târgu Jiu). Campionatul național de juniori a debutat ieri și se va încheia vineri. Hănescu - Djokovic, în turul doi Jucătorul român de tenis Victor Hănescu (locul 60 ATP) s-a calificat în turul doi la Roland Garros, al doilea turneu de mare șlem al anului, după ce l-a învins pe francezul Benoit Paire (locul 101 ATP), în turul inaugural, scor 7-5,4-6,6-1,7-6. Hănescu va juca astăzi în compania sârbului Novak Djokovic, al doilea favorit al competiției. ♦ Grupaj realizat de Daniela Mitroi-Ochea Codruț Cioroiu a câștigat o etapă din campionatul de viteză în coastă Pilotul craiovean Codruț Cioroiu a participat weekendul trecut la etapele trei și patru din Campionatul Național de raliuri, viteză în coastă (CNVC), desfășurate la Alba Iulia - Straja. „Cioară“, așa cum îi spun prietenii, a concurat pe un Mitsubishi Lancer EVO 8 la grupa A și clasa A5, fiind primele etape la care a luat startul în acest sezon. La finalul etapei a treia s-a clasat pe locul șase la grupa A, locul șase la A5 și locul 12 în clasamentul general, iar în etapa următoare a reușit să câștige la grupa A și la A5, iar la general s-a clasat pe șase. Pilotul a declarat în etapa a treia că a întâmpinat probleme cu mașina, dar și pe traseu: „în etapa a treia am avut foarte multe probleme tehnice, la frâne, suspensie, pentru că am făcut eforturi să terminăm mașina într-un timp record. Cu toate acestea am reușit să mă clasez în prima manșă de concurs pe locul doi la grupa A și nu am forțat pentru că nu aveam frâne și am protejat mașina pentru ultima urcare. La ieșire din parcul de service, când mă îndreptam spre start, un furtun de la turbo a plesnit și, neavând altul de rezervă, am încercat să improvizăm ceva. Cu toate eforturile mecanicilor, nu am reușit în timp util să ajungem la start, așa că am retrogradat pe locul șase. Cursa a fost dificilă și plină de evenimente nefericite din cauza nisipului de pe traseu, dar și a uleiului curs de la transmisia spartă a mașinii unuia dintre concurenții. în etapa următoare, Codruț a ocupat primul său podium din acest sezon. După patru etape disputate, Codruț Cioroiu, care a luat startul doar la două, ocupă locul 4 la grupa A și locul trei la A5, în clasamentul open se află pe locul cinci. ♦ Daniela Mitroi-Ochea Codruț Cioroiu (albastru), la festivitatea de premiere SPORT PAGINA 16 GĂMAN ȘI BĂRBOIANU, AȘTEPTAȚI LA ȘTIINȚA Energia vrea cât mai sus în competiția surprizelor opt echipe din Liga Națională vor lupta, la Drobeta Turnu Severin, pentru trofeul Cupei României Cristi Peptan JcS, cristi.peptan@gds.ro E nergia Pandurii Târgu Jiu debutează astăzi, de la ora 16.00, în direct la DigiSport Plus, la turneul final al Cupei României la handbal masculin, în compania ocupantei locului 2 în Liga Națională, HC Odorhei. Competiția este găzduită de Sala Sporturilor din Drobeta Turnu Severin, în perioada 25 - 27 mai, și va alinia la start primele opt clasate din Liga Națională de handbal masculin, în prima zi sunt programate partidele: joc 1: Bucovina Suceava - Știința Dedeman Bacău (ora 14.00), joc 2: HC Odorheiul Secuiesc - Energia Pandurii Târgu Jiu (ora 16.00), joc 3: UCM HC Caraș Severin - Transilvania Cluj (ora 18.00) și joc 4: HCM Constanța - CSM Satu Mare (ora 20.00), toate fiind transmise în direct de DigiSport Plus. Câștigătoarele se califică în semifinale, unde vor juca împerecheate 1 cu 2 și 3 cu 4. Cu lotul decimat, Energia își păstrează optimismul că poate trece de turul inaugural, mai ales că are un ascendent moral asupra echipei din Odorhei, pe care a învins-o în campionat de două ori. „E un meci de cupă, diferit de cele din campionat. Am fost cam nașii lor în acest campionat și, probabil, vor încerca să-și ia revanșa. Ei vin după o performanță extraordinară, au terminat pe locul 2, și vor fi foarte motivați. Din punct de vedere al lotului, Șandru este indisponibil și s-ar părea că și Enache are probleme medicale, restul sunt valizi. Revine și Ilieș. Nu e 100% valid, dar îl vom folosi cu HC Odorhei. Și Mărgineanu ar putea fi suspendat pentru că a luat roșu în ultima etapă“, a spus Liviu Andrieș. HCM CONSTANTA E FAVORITĂ Cum turneul este foarte condensat, HCM Constanța, echipa cu lotul cel mai numeros și valoros, are prima șansă la câștigarea Cupei României. Energia se va baza pe un număr restrâns de jucători, date fiind indisponibilitățile, însă e hotărâtă să lupte pentru șansa ei. „E un turneu în care se pot întâmpla multe lucruri. Depinde de fiecare echipă cum tratează aceste jocuri. Ca și antrenor, îmi doresc să merg cât mai sus, băieții la fel, rămâne să ne și exprimăm în teren la nivelul dorințelor, întâlnim echipe cu loturi mult mai numeroase decât al nostru și va fi foarte greu. Cupa este o competiție a surprizelor. S-a văzut și la fete, unde ocupanta locului 5 a ratat cupele europene. HCM Constanța are prima șansă. Nu cred că îi poate pune cineva piedică. Se joacă trei jocuri în trei zile și depinzi foarte mult de banca de rezerve. Cum Constanța are 20 de jucători în lot, ei sunt favoriți. Lotul nostru e foarte șubred, a mai afirmat Andrieș. Antrenorul gorjenilor, Liviu Andrieș (în dreapta), știe că în cupă pot apărea rezultate-surpriză Karatiștii de la Washi s-au întors cu opt medalii de la Europene Sportivii de la CS Washi Craiova au revenit încărcați de medalii de la Campionatul European de Karate Fudokan, desfășurat în capitala Serbiei (Belgrad), cu participarea a 700 de sportivi. Elevii lui Daniel Antici și Simona Cojocariu au obținut opt medalii, dintre care două titluri europene, cinci medalii de argint și una de bronz. Cel mai important rezultat îl reprezintă medalia de argint cucerită de Adela Marin la fukugo, senioare. „Adela este în primul an la seniori și a concurat într-o probă complexă. După ce a confirmat la categorii mai mici de vârstă promite și la seniori. Acum și-a păstrat locul doi ocupat în finala Campionatului Național și a fost depășită de o româncă. Laura Severin, de la Olimpia București, a explicat antrenorul Antici. Pe cea mai înaltă treaptă a podiumului au urcat echipa de en-ku mixt, categoria copii 1, alcătuită din Maria Antici și Andrei Wojkicki, dar și echipa de en-bu masculin (copii 2), formată din Marius Marogel și Andrei Nicoliță. Medaliați cu argint, în afară de Adela Marin, au mai fost următorii reprezentanți de la CS Washi Craiova: Răzvan Gigea (copii 3) - kata individual, Andrei Nicoliță (copii 2) - kumite individual, echipa feminină de kata (copiii), compusă din Maria Antici, Alina Zamfir-Ciobanu și Andra Ștefanovici și echipa de en-jy mixt (copii 2) în componența Andra Ștefanovici - Andrei Nicoliță. Andra Ștefanovici a mai obținut o medalie, bronz la kata individual. O altă sportivă de la Washi prezentă la Europene, Andreea Dima, a concurat la categoria copii 3, dar s-a clasat în afara podiumului. • Daniela Mitroi-Ochea Antrenorul Antici și medaliații de la Belgrad