Gazeta de Sud, iulie 2011 (Anul 17, nr. 4978-5003)

2011-07-27 / nr. 5000

SPORT Q Miercuri, 27 iulie 2011 • Gazeta de Sud LIGA) Etapa î, rezultate: Rapid - SC Vaslui 3-0, Dinamo - FCM Tărgu Mureș 1- 0, CS Mioveni - „U“ Cluj o-1, Voința Sibiu - Steaua 1-1, Ceahlăul Pandurii 1-1, CFR Cluj - Astra 2-0, FC Brașov - Caz Metan Mediaș 2- 1, Concordia Chiajna - Sportul Studențesc 1-2, Petrolul Oțelul 2-1. Etapa viitoare: vineri, 29 iulie: Sportul Studențesc - Ceahlăul Piatra Neamț (ora 18.30 - Digi Sport); sâmbătă, 30 iulie: FCM Tărgu Mureș - CFR Cluj (ora 18.30 - Digi Sport), „U“ Cluj - Rapid București (ora 20.20 - Antena 1), FC Vaslui - Petrolul Ploiești (ora 22.00 - Digi Sport); duminică, 31 iulie: Astra Ploiești - Voința Sibiu (ora 18.30 - Digi Sport), Steaua București - CS Mioveni (ora 20.15 - Dolce Sport), Caz Metan Mediaș - Dinamo București (ora 21.30 - Digi Sport); luni, 1 august: Pandurii Tărgu Jiu - FC Brașov (ora 18.30 - Digi Sport); marți, 2 august Oțelul Galați - Concordia Chiajna (ora 20.30 - Digi Sport). PE SCURT Loghin, aur la 2.000 de metri obstacole Sportivii români au debutat cu dreptul la cea de-a 11-a ediție de vară a Festivalului Olimpic al Tineretului European de la Trabzon (Turcia), în prima zi a concursului de atletism Dana Elena Loghin câștigând medalia de aur în proba feminină de 2.000 m obstacole, cu un nou record al competiției - Gmin.40s93/100, informează Agerpres. Medalia de argint a revenit germanei Johanna Christine Schulz, în Gmin.46s49/100, bronzul intrând în posesia atletei sârbe Olja Nikolic, în Gmin.46s49/100. La competiția din orașul turcesc Trabzon participă 1.700 de sportivi (cu vârste de 14-15 ani) din 38 de țări europene, în nouă discipline. Delegația României cuprinde în total 48 de sportivi: 20 de atleți, 7 înotători, 12 judoka, 7 gimnaști și 2 jucători de tenis, purtătoarea de drapel a delegației fiind campioana mondială la săritura în înălțime în întrecerea cadeților, Ligia Grozav. Dragoș Agache a ratat calificarea în finală la 50 de metri bras Sportivul Dragoș Agache a ratat calificarea în finala probei de 50 de metri bras, la CM de natație de la Shanghai, informează Digi Sport. Dragoș Agache a încheiat a doua semifinală pe locul șase, cu timpul de 27,71 secunde; în serii, românul a încheiat cursa cu timpul de 27,75 secunde, situându-se pe locul nouă. Finala probei de 50 metri bras va avea loc astăzi. La CM de natație de la Shanghai, România mai este reprezentantă de Camelia Potec. Sportiva noastră a ratat finalele la 400 și 1500 de metri liber și va mai lua startul într-o singură probă, cea de 800 de metri liber. ♦ Grupaj realizat de Alexandru Vîrtosu SPORT. PAGINA 16 DĂNĂNAE SEMNEAZĂ CU TOMSK M Cristi Peptan cristi.peptan.gds.ro Pandurii a mai lansat un jucător în Liga I în prima rundă a sezonului 2011-2012. Alexandru Vlad, 22 de ani, a debutat în jocul cu Ceahlăul scor 1-1, când l-a înlocuit la pauză pe Constantin Grecu, accidentat, iar prestația sa a fost destul de curajoasă. Faptul că a făcut pasul în Liga I atât de devreme l-a surprins și pe jucător. „Nu mă așteptam să joc din prima etapă. Erau Grecu și Cardoso înaintea mea, dar sunt fericit că am debutat în Liga I și sper că am făcut-o bine. Domnul Grigoraș mi-a spus să joc cu tupeu și să-mi fac treaba“, a spus Vlad. Călit un an în Liga a IIa, la Săgeata Năvodari, Alexandru a fost surprins să constante că e mai ușor imprima divizie. „E frumos în Liga I. Mi s-a părut bine. Sincer, e mai ușor ca la B. în Liga a II-a se joacă mai tare, mai dur, aici e mai aerisit jocul“, susține fundașul pandurilor. Vlad crede că și-a făcut treaba bine la debut și speră ca antrenorul să-l aleagă în continuare în primul unsprezece. „A fost bine, a fost un meci frumos, foarte important, puțină presiune. Am avut puține emoții, vă dați seama, la debut. Mă bucur că a ieșit bine. Dacă tot a fost nevoie de mine, am încercat să-mi fac treaba cât mai bine. O să vedem în continuare pe cine o să aleagă domnul antrenor“, a mai declarat Alexandru Vlad. Titularul postului de fundaș stânga la Pandurii, Constantin Grecu, a suferit o ruptură musculară la Piatra Neamț, astfel că în rundele următoare lupta pentru titularizare pe postul respectiv se va da între Vlad și Cardoso. CRIC: TOȚI AU PĂRUT DEBUTANȚI! Petre Grigoraș continuă tirada împotriva elevilor săi după remiza cu Ceahlăul, declarându-se mulțumit doar de Stromajer și Chiricheș. Grig consideră că jucătorii săi s-au comportat ca niște novici la Piatra Neamț, deși numai unul, Vlad, avea cu adevărat statut de debutant. „în afară, poate, de Stromajer și Chiricheș, care au mai încercat să facă câte ceva, nimeni nu a ieșit în evidență, din contră, toți au părut debutanți! Pârlă și Pintilii, care este căpitanul echipei, nu s-a văzut... Deci aproape întreaga echipă a părut o debutantă, în același timp, e clar că a fost un examen pentru unii dintre jucători, dar fiecare meci constituie un examen în sine. Iar acum, după doar un meci, e prematur să trag concluzii vizavi de unii jucători. Deci nu voi lua nici o măsură în acest sens“, a declarat Grigoraș. Tehnicianul dă vina pe mentalitatea păguboasă a jucătorului român. „Poate a fost și vina noastră că nu i-am trezit mai devreme, evoluția lor este responsabilitatea noastră, în pauza meciului de la Piatra Neamț, le-am zis că antrenorul din fotbal vine și pleacă, așa că poate să sosească și Murinho la Pandurii, că doar nu joacă el, jucătorii singuri trebuie să câștige. Deci singura noastră problemă de acum este legată de mentalitate și doar cu efort susținut poți să obții rezultate“, a mai spus Grigoraș. BUN ȘI UN PUNCT Punctul obținut la Piatra Neamț l-a mulțumit pe Petre Grigoraș, însă pentru a se declara cu adevărat satisfăcut de acest debut, tehnicianul vrea trei puncte în jocul următor, de acasă, cu FC Brașov. „Este doar un punct, dar sunt mulțumit și cu el, ce să fac acum? însă aștept și un reviriment la nivel mental, dacă meciul cu Brașov M acasă va fi câștigat, apoi , că ne putem declara mulțumiți cu adevărat. Patru puncte după două meciuri, eu zic că ar fi bine, am fi în grafic", consideră Grigoraș. Vlad. E frumos în Liga I Revenit de la Săgeata Năvodari în această vară, fundașul stânga Alexandru Vlad a debutat în prima ligă la Piatra Neamț Alexandru Vlad (tricou galben) nu se aștepta să debuteze în Liga I în meciul cu Ceahlăul Ne-am aflat rivalii din cupele europene la handbal Echipele de handbal feminin Oțelul Galați, CSM București și HC Zalău și-au aflat adversarele din cupele europene, după tragerea la sorți de seri, de la Viena. Oțelul Galați o va întâlni pe KHF Kastrioti (Kosovo) în turul doi al Cupei Cupelor, prima manșă fiind programată pe 1-2 octombrie, cea de-a doua pe 8-9 octombrie. în turul trei al Cupei EHF (turul pe 5-6 noiembrie, returul pe 12-13 noiembrie) se vor întâlni învingătoarea din partida SPR Lublin (Polonia) - CSM București și câștigătoarea confruntării din turul II, dintre Maccabi Ramat Gan (Israel) și Bnei Hertzeliya (Israel), cu HC Zalău. în Challenge Cup, handbalul feminin românesc nu are reprezentante; în Liga Campionilor, Oltchim Râmnicu Vâlcea și „U“ Jolidon Cluj și-au aflat adversarele la finalul lunii trecute. Formația olteană va evolua în grupa preliminară D, cu SD Itxako, Dinamo Volgograd și o echipă din turul doi preliminar, în timp ce „U“ Jolidon Cluj a fost repartizată în grupa 1, din turul secund, cu formațiile Viborg, Rostov Don și o echipă din turul I. La masculin, în turul trei al Challenge Cup (turul în 26-27 noiembrie, returul în 3-4 decembrie), CSU Suceava va juca împotriva formației Bnei Herzeliya (Israel), iar HC Caraș-Severin o va întâlni pe HK Spartak Varna (Bulgaria), în turul trei al Cupei Cupelor. Energia Pandurii Târgu Jiu va da piept cu Pallamano Intini Noci, prima manșă având loc în Italia, pe 26-27 noiembrie, returul fiind programat pe 3-4 decembrie, în turul secund al Cupei EHF (turul în 8-9 octombrie, returul în 15-16 octombrie). HC Odorheiu Secuiesc va juca împotriva unei echipe din turul preliminar al Ligii Campionilor. Campioana HCM Constanța va evolua în grupele Ligii Campionilor, aflându-și adversarii încă de luna trecută, „marinarii“ întâlnind în grupa C pe HSV Hamburg, Cimos Koper, St. Petersburg HC, Wisla Plock și o echipă din turul preliminar. ♦ Alexandru Vîrtosu Poloiștii români, pe locul 11 sau 12 Naționala de polo a României a fost învinsă, ieri, de reprezentativa Canadei, scor 8-12 (2-2, 2-4, 3-3, 1-3), în meciul contând pentru clasarea pe locurile 9-12, la CM de la Shanghai, informează Digi Sport. Golurile au fost marcate de C. Radu (3), Negrean (3), Chioveanu (1), Georgescu (1) pentru România, respectiv Boyd (4), Constantin (3), Kudaba (1), Graham (1), Diggle (1), Vikalo (1) și McElroy (1) pentru Canada; în meciurile din grupe, România a fost învinsă de Australia (8-9) și Serbia (5-12), obținând o singură victorie, în fața Chinei (14- 10). A urmat barajul pentru sferturile de finală, pierdut în fața Muntenegrului, cu 4-8, și meciul cu Canada, primul din turneul pentru locurile 9-12. Tricolorii vor juca ultimul meci mâine, pentru locurile 11-12, cu Japonia, de la ora 4.30. Ieri urma să se dispute și meciurile din sferturile de finală: Ungaria - SUA, Serbia - Germania, Croația - Muntenegru și Italia - Spania. Semifinalele și meciurile pentru locurile 5-8, 9-10, respectiv 11-12 vor avea loc mâine, iar finalele pentru medalii și partidele de clasament final, 5-6 și 7-8, două zile mai târziu. La ediția din 2011, obiectivul României a fost trecerea de faza grupelor. Primele trei clasate la CM de la Shanghai se califică la JO de la Londra. • Alexandru Vîrtosu