Gazeta de Sud, mai 2012 (Anul 18, nr. 5226-5251)

2012-05-23 / nr. 5244

SUBIECTUL ZILEI Q Miercuri, 23 mai 2012 • Gazeta de Sud Liceele au început lupta pentru elevi Elevii craioveni caută specializări practice, mulți dintre ei dorind să urmeze cursurile unui liceu de unde să se aleagă cu o diplomă de manichiuristă sau de asistentă medicală ori de specialist în domeniul hotelier. Cei care vor performanță se îndreaptă spre colegiile teoretice cu tradiție din Craiova. A Maria Cernătescu maria.cernatescu@gds.ra bsolvenții ciclului gimnazial din Bănie au avut ieri posibilitatea să-și aleagă liceul pe care vor să-l urmeze sau să se reorienteze, dacă vor altă unitate decât cea pentru care optaseră inițial. Liceele craiovene și-au expus ieri ofertele de școlarizare pentru anul 2012-2013, pentru absolvenții claselor a VIII-a la Teatrul Național „Marin Sorescu". Este o tradiție ca unitățile de învățământ din Craiova să-și prezinte cartea de vizită în fața elevilor care urmează să se înscrie la cursurile liceale. Metodele acestora sunt diversificate și atractive pentru absolvenții de ciclu gimnazial, care astfel își pot forma o părere despre specializările pe care vor să le urmeze. Ofertele au fost bogate, de la profilul uman la cel tehnic, de la cel real la cel teologic, de la științe sociale la servicii. O întreagă paletă din care tinerii să aleagă: Colegiul Tehnic de Arte și Meserii „Constantin Brâncuși“, Liceul Teoretic „Tudor Arghezi“, Colegiul Național „Elena Cuza“, Colegiul Național „Frații Buzești", Seminarul Teologic „Sfântul Grigorie Teologul", Colegiul Național „Carol I“, Colegiul Tehnic „Costin D. Nenițescu“ și lista poate continua. OFERTE ATRACTIVE Adolescenții care s-au oprit la standul Colegiului „Constantin Brâncuși" au putut găsi următoarele oferte: tehnician în turism, tehnician în domeniul hotelier, tehnician în activitatea de poștă, dar și specializări în designul ambiental și vestimentar. „Ne recomandă cei 141 de ani de tradiție, noi continuăm tradiția spiritului brâncușian. Absolvenții noștri se pot specializa ca tehnicieni în turism, comerț, achiziții produse, averi și școală postliceală", a explicat prof. Mihail Stan. Colegiul „Frații Buzești" s-a prezentat prin înșiși elevii săi. „Cartea de vizită sunt rezultatele noastre. Vreau să vă spun că mediile cu care s-a intrat în anul școlar trecut sunt peste 9,50. Eu am fost aleasă să îmi prezint școala la Bursă, pentru că, împreună cu colegele mele avem cele mai bune rezultate din clasă", a spus Cristina Andreea Dumitrescu, elevă în clasa a X-a , la Colegiul „Frații Buzești" din Craiova. Cele mai asaltate standuri au fost cele ale școlilor care și-au prezentat „pe viu" domeniile de specializare, cum ar fi Colegiul Tehnic „Costin Nenițescu", ai cărui elevi au demonstrat cum este să fii specialist în estetica și igiena corpului uman sau în industria textilă și pielărie. De asemenea, elevii Liceului „Marin Sorescu" au găsit o metodă inedită de a-și prezenta școala, și-au demonstrat măiestria artistică în fața tuturor, schițând un portret sau interpretând un cântec. ALEGERE PRACTICĂ Ce își doresc adolescenții craioveni? „Am venit să mă interesez pentru liceu, încă nu am optat pentru unul; îmi doresc o specializare pentru manichiuristă și pedichiuristă. Pot învăța o meserie pentru viitorul meu", a afirmat Mădălina Goanță, elevă la Școala Generală nr. 36 din Craiova. Rebeca, altă absolventă a clasei a VIII-a, își dorește specializare în domeniul medical. „Eu vreau să urmez un liceu sanitar pentru că îmi doresc să devin asistent medical", a spus adolescenta. Liceul „Marin Sorescu" a avut o metodă inedită de a-i atrage pe tineri BURSA ÎN MEDIUL RURAL Astăzi se desfășoară „Caravana bursei ofertelor școlare 2012“ în următoarele locații: Grupul Școlar „Dimitrie Filișanu" Filiași, Liceul Teoretic „Constantin Brâncoveanu" Dăbuleni, Crupul Școlar „Vintilă Horia“ Segarcea, Liceul Teoretic „Mihai Viteazul" Băilești și Crupul Școlar „Ștefan Milcu" Calafat. în perioada 28 mai - 1 iunie 2012, caravana va merge pe următoarele trasee: Craiova - Terpezița - Sălcuța - Unirea; Craiova - Cotești - Melinești - Fărcaș; Craiova - Malu Mare - Bratovoești - Amărăștii de Jos; Craiova - Predești - Brabova - Seaca de Pădure; Craiova - Calopăr - Giurgița - Bârca. X. „Bursa ofertelor școlare" este o acțiune care sprijină orientarea școlară și profesională a absolvenților de gimnaziu. Fiecare unitate de învățământ va prezenta profilul pentru anul școlar 2012-2013, numărul de locuri propuse, condițiile specifice, facilitățile oferite. Bursa este în acest an la cea de-a XIV-a ediție și a fost organizată prin grija Inspectoratului Școlar Județean Dolj și a Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Dolj, prin Centrul Județean de Asistență Psihopedagogică. PLAN DE ȘCOLARIZARE PENTRU CLASA A IX-A „Anul școlar 2012-2013 prevede peste 6.000 de locuri pentru școlile craiovene pentru clasa a IX-a, din care 2.500 pentru profilul teoretic, 3.178 pentru cel tehnic și 308 pentru profilul vocațional. Din acest an se reînființează și învățământul profesional, care se adresează celor care promovează clasa a IX-a anul acesta sau din anii anteriori, dar care nu au împlinit 18 ani. Unitățile școlare au propria strategie de prezentare a ofertei de școlarizare, pentru a atrage elevii din clasa a VIII-a", a precizat Cătălin Spiridon, inspector general adjunct al ISJ Dolj.