Gazeta de Sud, ianuarie 2013 (Anul 19, nr. 5430-5453)

2013-01-04 / nr. 5430

SPORT . Vineri, 4 ianuarie 2013 • Gazeta de Sud Pregătiți pentru calificare Naționala de handbal masculin (tineret) a României va înfrunta, începând de astăzi, la Craiova, reprezentativele Rusiei, Israelului și Turciei, iar în urma acestor meciuri se va cunoaște echipa care va accede la Campionatul Mondial Astăzi debutează la Craiova, în Sala Polivalentă, turneul de calificare la Campionatul Mondial de handbal masculin U21 (tineret), cu participarea a patru formații: România, Rusia, Turcia și Israel. Duminică, după disputarea celor șase partide, echipa clasată pe primul loc va obține calificarea la Campionatul Mondial U21, programat tot anul acesta, în Bosnia și Herțegovina. Naționala României, pregătită de Leonard Bibirig și Ovidiu Mihăilă, se află în Bănie încă din 21 decembrie, iar Sorin Toacsen, directorul tehnic al echipelor naționale masculine ale României, a declarat ieri, în cadrul unei conferințe de presă, că tinerii handbaliști s-au simțit „importanți" în perioada în care au stat și s-au antrenat în capitala Olteniei. „Băieții au fost tratați bine la Craiova, s-au simțit și ei interesanți, ceea ce nu s-a întâmplat în alte orașe unde am jucat. De fapt, nu se întâmplă la nivel de juniori și tineret ca atâția oameni, gazdele, presa, să fie interesați de ei și să li se ofere cele mai bune condiții. Am găsit în această sală ce nu am găsit în altă parte și sper să-i recompenseze cu o calificare pe toți cei care cred în ei și îi susțin", a spus fostul mare portar, care are în palmares două titluri de campion cu echipa CS Universitatea Craiova. România va întâlni astăzi, în primul meci, de la ora 18.00, reprezentativa Turciei, mâine tricolorii vor juca contra Rusiei (11.30), iar duminică, în compania Israelului (ora 12.00). Tot astăzi are loc meciul Rusia-Israel (ora 15.30). TOACSEN NU DĂ PRONOSTICURI în ceea ce privește șansele de calificare, Sorin Toacsen a preferat să nu se hazardeze în declarații, așa cum a făcut-o în alte dăți, și consideră că atuul României este terenul propriu: „Mi-ar plăcea să spun că România este favorită, dar m-am hazardat de prea multe ori în pronosticuri. Nu pot crede că echipele adverse au venit să se plimbe la Craiova. Fiecare echipă are șansele ei să meargă la turneul final. Ne-am zbătut mult să organizăm în România acest turneu preliminar. Atuul nostru este că vom juca la Craiova în fața unui public cald". Oficialul federal a menționat că, în caz de calificare, „tricolorii“ vor fi recompensați cu o primă în limitele bunului-simț, iar dacă nu se vor califica, vor încerca acest lucru în viitor. „Această generație a mai ratat o calificare și probabil va mai rata pe viitor. Totuși, sper că la acest turneu acești tineri să-și ia zborul, cum se spune. Anul trecut, naționala de juniori a României s-a calificat la turneul final al CE, și, chiar dacă a obținut locul 11, pentru noi a reprezentat o realizare deoarece juniorii nu mai participaseră de 12 ani la un turneul final", a adăugat Toacsen. BILETUL COSTĂ CINCI LEI, DAR COPIII INTRĂ GRATIS Organizatorii - Federația Română de Handbal, Primăria Craiova, RAADPFL și oficialii Sălii Polivalente - își doresc o sală cât mai plină la partide. Intrarea va fi cinci lei la un meci sau șapte lei la două meciuri, iar biletele se pot procura de la casa de bilete a Sălii Polivalente. Vor intra gratis copiii cu vârsta sub 14 ani, dar nici fostele glorii ale sportului nu vor fi nevoite să scoată bani din buzunar pentru a viziona partidele. „Oamenii iubitori de sport trebuie să renunțe la un pachet de țigări pentru a plăti intrarea la un turneu internațional. Nu cred că este o sumă colosală", a încheiat Toacsen. Lotul de tineret al României cuprinde 17 jucători, dar la un meci pe foaie vor fi trecuți doar 16. Iată jucătorii care fac parte din lot: Dragoș Nedelcu, Darius Cătălin Makaria, Florin Bogdan Baican, Răzvan Florin Mledenciu (Energia Pandurii Târgu Jiu), Albert Georgian Cristescu, Mihai Marcel Sandu, Cosmin Demis Grigoraș, Marius Alin Szőke, Claudiu Ștefan Subturică, Bogdan Ciprian Vancea, Nicușor Negru, Alexandru Dedu, Iulian Halca, Ionuț Ciprian Iancu, Ștefan Târzioru, Ramon Alin Șomlea, Dan Emil Racoțea. Aproximativ 100 de jandarmi din cadrul Grupării de Jandarmi Mobile Craiova vor asigura condițiile de securitate pentru toți participanții la această manifestare sportivă și vor acționa pentru prevenirea fenomenului infracțional și contravențional, intervenind în cazul în care ordinea publică va fi tulbură. Aceștia vor fi sprijiniți de efective din cadrul IPJ Dolj, Poliției Locale Craiova și ISU Dolj. Gruparea de Jandarmi Mobilă Craiova invită spectatorii să respecte prevederile legale pe timpul deplasării către locul de desfășurare a competiției sportive, în apropierea și în interiorul Sălii Polivalente. Tinerii tricolori speră să aibă motive de bucurie și după turneul de calificare la Campionatul Mondial de la Craiova SCM U Craiova a luat un pivot din naționala Estoniei Jucătorul eston Reinar Hallik a semnat ieri un contract cu formația masculină de baschet SCM U Craiova. Hallik, component al naționalei Estoniei, evoluează pe postul de pivot, vine de la „U“ Mobitelco Cluj și măsoară 2,08 metri. Conducerea clubului ardelean, de comun acord cu jucătorul baltic, a decis încheierea relațiilor contractuale deoarece erau prea mulți jucători pe postul 4. „După revenirea lui Steve Ross pe poziția 4, erau prea mulți jucători cu valențe de extreme sau pivot și am decis împreună cu Reinar să punem punct colaborării cu acesta. Vom vedea dacă vom mai aduce sau nu alt jucător", a declarat Mircea Cristescu, președintele celor de la „U“ Mobitelco Cluj pentru site-ul oficial al clubului. Hallik, care mâine va împlini 29 de ani, a fost transferat de „U“ Mobitelco vara trecută. Estonul a intrat pe teren în 12 meciuri din turul campionatului, având o medie de 5,5 puncte și 2,9 recuperări pe meci. Hallik a mai jucat la echipele: Hotronic (2001-2002), Rudentes (2002-2003 și 2004-2005), Tallin Kalev (2003-2004) și Tarvas (2006- 2007, 2009-2010, 2011-2012), în Suedia, la Sallen (2005- 2006), în Finlanda, la Lappeenrannan NMKV (2007- 2008) și în Franța, la Avignon (2010-2011). Titluri câștigate în carieră. Hallik a fost finalist în Cupa Estoniei și în Liga Estoniei (2004 și, respectiv, 2010) și a jucat în finala Cupei Ligii Baltice (2012). A evoluat în EuroCup cu Tallin Kalev și Lappeenrata, în Liga Baltică (Andentes) și în Cupa Ligii Baltice (Tarvas). Echipa SCM U Craiova a mai semnat contracte cu doi juniori de lot național: Andrei Damian (component al naționalei României U18) și Marius Ciotlăuș (naționala U16). Jucătorii craioveni și-au reluat pregătirea miercuri, iar primul meci oficial din 2013 îl vor disputa marți, 8 ianuarie, acasă, cu Timba Timișoara, de la ora 19.30. Pagină realizată de Daniela Mitroi-Ochea Hallik (șort alb), la prima poză de grup alături de colegii sârbi