Gazeta de Sud, ianuarie 2013 (Anul 19, nr. 5430-5453)

2013-01-10 / nr. 5435

SPORT E2 Joi, 10 ianuarie 2013’Gazeta de Sud „Leii“ din Bănie au trecut cu greu de „urșii“ din Banat Baschetbaliștii de la SCM U Craiova au învins pentru a treia oară în acest sezon pe Timba Timișoara. „Urșii“ din Banat și-au vândut scump pielea, părăsind terenul învinși, după ce avuseseră un avantaj destul de consistent. Echipa masculină de baschet SCM U Craiova a debutat cu dreptul în returul campionatului Ligii Naționale, dar nu fără emoții. Oltenii au învins marți seară, în Sala Polivalentă, pe nou promovata Timba Timișoara, scor 87-75, dar „urșii" din Banat au cedat cu greu, așa cum o făcuseră și în cele două confruntări anterioare, una din Cupă și una în turul campionatului. Cu câteva achiziții inspirate, printre care și fostul jucător al SCMU, Horton, Timba a început partida în forță, avea un neverosimil 18-8, după primul sfert, la jumătatea celui de-al doilea conducea cu 33-18, iar la pauză a intrat la vestiar cu două puncte avans (36-34). Craiova a început bine sfertul trei și a răsturnat situația. Elevii lui Mandic și-au revenit, scorul a urcat constant în favoarea lor, și-au adjudecat sfertul trei cu 26-12, iar înainte de ultimele zece minute de joc Rade Dzambic și colegii săi conduceau cu 60-48. Timișorenii au mai încercat o zvâcnire pe final, dar „Turbo" Rade a rezolvat problema învingătoarei cu o „triță" și câteva aruncări libere bine plasate la coș. Sfertul patru s-a încheiat la egalitate, 24-24. Partida a avut trei jucători în prim-plan, fiecare cu double-double-uri: Djurasovic de la SCMU, care a făcut cel mai bun meci al său de când s-a transferat în Bănie (21 de puncte, 12 recuperări), respectiv Brown (24 puncte, 10 recuperări) și Glynn (14 puncte, 10 recuperări). De departe, cel mai bun jucător al meciului a fost Rade Dzambic, care a marcat 18 puncte și a dat opt pase decisive. La meciul de debut pentru SCMU, Reinar Hallik a avut o evoluție promițătoare. Jucătorul eston în vârstă de 29 de ani a fost trimis în teren în locul lui Ionuț Drăgușin, a jucat 26 de minute, pe poziția 5, având un total de 13 puncte, cinci recuperări, trei pase decisive și un capac. CRAIOVENII ȘI-AU SURPRINS ADVERSARII PRIN JOCUL AGRESIV „A fost un meci dificil pe care l-am început ezitant, dar pe parcurs am îndreptat lucrurile. Am avut și publicul, din nou, alături de noi și nu putem decât să le mulțumim și să ne bucurăm că împreună putem să realizăm aceste spectacole sportive. O victorie importantă, muncită și meritată“, a concluzionat la finalul partidei managerul formației craiovene, Marius Toma. Pentru SCMU au evoluat: Darko Habus (2 puncte), Ionuț Drăgușin (4), Iulian Orbeanu, Rade Dzambic (18), Nikola Djurasovic (21). Au mai jucat: Cătălin Petrișor (3), LeVar Seals (9), Travis Bureau (17), Reinar Hallik (13). TEMIȘAN A ÎNCINS ATMOSFERA După a 11-a victorie stagională, SCM U Craiova, revelația acestui campionat, a acumulat 27 de puncte și înaintea meciurilor disputate aseară, după închiderea ediției, urcase pe locul doi în clasament, la doar două puncte în spatele liderului CSM Oradea. Următorul meci pentru Ionuț Drăgușin și colegii săi este programat duminică, în deplasare, cu BCM U Pitești (ora 18.00, în direct la DigiSport). Invitat special al meciului de baschet, dar și al celui de handbal feminin, desfășurat în aceeași zi, craioveanul Aurelian Temișan a interpretat „Oltenia Eterna Terra Nova", dar și alte melodii din propriul repertoriu. La primul meci în care au plătit bilet (5 lei), craiovenii au venit în număr mare la Polivalentă, aproximativ 3.000, iar unii chiar au apreciat faptul că nu mai este intrarea gratuită. Bogdan Burcea. Am obținut un punct meritat Bogdan Burcea, antrenorul echipei feminine de handbal SCM Craiova, a declarat la conferința de presă dinaintea meciului cu „U" Jolidon Cluj că își dorește un punct din disputa cu vicecampioana României. Dorința tehnicianului s-a împlinit, craiovencele reușind o remiză, scor 24-24, în Polivalentă cu una dintre cele două echipe care a reprezentat România în acest sezon al Ligii Campionilor. Dacă în prima parte a sezonului, adică anul trecut, craiovencele făceau o primă repriză bună și cădeau mereu pe final de meci, acum a fost invers și au ținut piept experimentatei echipe clujene, în minutul 20, „U“ Jolidon conducea cu 7-4, dar SCM a revenit spectaculos și a intrat la cabine în avantaj, 13-11. Ardelencele au început în forță repriza secundă, au marcat trei goluri fără să primească vreunul și au preluat conducerea. Oltencele au revenit și au obținut un punct mare, reușind să egaleze în ultimul minut de joc. Cu puțin noroc, dacă pasa portarului Ildikó Barbu ajungea la Carmen Ilie, SCM Craiova putea obține o victorie importantă, care ar fi fost a doua a sezonului. „A fost o partidă cu încărcătură emoțională mare. S-a cunoscut la noi, însă mă bucur că la sfârșit am reușit să smulgem un punct Jolidonului și i-am făcut astfel fericiți pe spectatori. Un punct pentru noi mare, care ne dă moral deosebit și curaj pentru meciurile care urmează. Am început bine prima repriză, pe urmă de la 15-13 am fost conduse cu 17-15, am revenit spre final și am obținut un punct binemeritat și dorit", a spus Burcea. Omologul său, Gheorghe Covaciu, a declarat că rezultatul este surprinzător. „Eu zic că este o surpriză. Un rezultat normal nu poate să fie. Noi am avut în ambele reprize avantaj de patru goluri. O felicit pe Ildi (Ildikó Barbu - n.r.) în poartă pentru că ea a făcut egalul și felicit spectatorii și echipa care și-au dorit să facă o partidă bună". Pentru SCM au evoluat: Ildikó Barbu - Mihaela Briscan (6 goluri), Daniela Băbeanu (5), Ana Maria Apipie (5), Alexandra Gogoriță (3), Elena Nicu (3), Cristina Florică. Au mai jucat: Ionica Munteanu, Carmen Ilie, Andreea Mitran, Andreea Dincu (2) și Andreea Pătuleanu. După nouă meciuri disputate, SCM Craiova are patru puncte și ocupă locul nouă, din 11 echipe. Următorul meci va fi pe 31 ianuarie, pe terenul echipei Corona Brașov. Pagină realizată de Daniela Mitroi-Ochea