Gazeta de Sud, ianuarie 2013 (Anul 19, nr. 5430-5453)

2013-01-11 / nr. 5436

SPORT B3 Vineri, 11 ianuarie 2013 - Gazeta de Sud Voleibaliștii craioveni nu vor să părăsească podiumul Echipa masculină de volei SCM U Craiova a încheiat turul de campionat pe un istoric loc doi. Elevii lui Dan Pascu debutează duminică în retur, pe terenul campioanei Remat Zalău, echipă pe care au învins-o în tur. După un parcurs de excepție în turul campionatului Diviziei A1, pe care l-au încheiat pe locul doi, voleibaliștii de la SCM U Craiova vor disputa duminică primul meci din retur, în deplasare, în compania campioanei Remat Zalău, de la ora 17 (în direct la Dig Sport). Craiovenii au încheiat prima parte a sezonului cu 21 de puncte (7 victorii, 3 înfrângeri), fiind depășiți în clasament doar de vicecampioana CSM Tomis Constanța (23 de puncte). Făcând o radiografie a turului de campionat, antrenorul Dănuț Pascu se declară mulțumit de rezultatele obținute și speră că în partea a doua a sezonului elevii săi vor continua pe aceeași linie, mai ales că, mereu, echipa pe care a antrenat-o a avut un parcurs mai bun în retur. „Am încheiat turul pe locul doi, ceea ce nu s-a mai întâmplat la această echipă de 20 de ani. Stăm în coasta liderului, Constanța, echipă cu un buget de cinci-șase ori mai mare ca al nostru, și acest lucru nu poate decât să ne onoreze. Urmează un retur foarte greu. Vom avea șase meciuri în deplasare, patru acasă. Toate echipele își iau măsuri de precauție suplimentare. La începutul campionatului, multe echipe ne-au desconsiderat, lucru care a fost în favoarea noastră, dar în retur va fi foarte greu. Eu încerc să fiu cât se poate de realist și optimist. în vară am făcut șase transferuri, dintre care patru sau cinci sunt titulari. Echipa a început să se sudeze, ceea ce reprezintă punctul nostru forte. Abordăm toate meciurile la victorie, întotdeauna am jucat mai bine în retur pentru că am avut timp să punem la punct relațiile de joc. Mai avem probleme, cum ar fi lipsa de omogenitate. Sunt echipe precum Dej, Baia Mare, Dinamo ai căror jucători sunt de doi ani împreună și acest lucru se vede deoarece sunt tot timpul în fruntea clasamentului. Ar putea fi un obiectiv pentru noi ca anul viitor să păstrăm cât mai mulți jucători și să mai facem unu-două transferuri ca să ne propunem un obiectiv mai îndrăzneț", a spus Pascu. , de Seor&’ wot_nom ° n' _ como,are se#ra. PASCU: ȘI CÂND PIERDEM O FACEM LA MARE LUPTĂ Antrenorul SCMU Craiova a constatat cu mirare că oamenii din țară se uită cu alți ochi la echipa olteană: „La ora actuală, reprezentăm o surpriză pentru toată lumea. Chiar primim aprecieri. Lumea voleiului este ca o familie, cu oameni care nu sunt răutăcioși. Chiar mă bucur că culegem aprecieri. Jucătorilor le crește valoarea, au mai multă încredere“. Pauza scurtă dintre tur și retur nu le-a permis craiovenilor să dispute nici măcar un meci amical. în ceea ce privește disputa de duminică cu Remat Zalău, Pascu a menționat că echipa merge să câștige: „Șase din zece meciuri ale noastre s-au terminat cu scorul 3-2, ceea ce demonstrează că jucăm fiecare partidă până la capăt, nu renunțăm ușor. Zalăul a schimbat antrenorul, a adus doi brazilieni și a menținut obiectivul - câștigarea campionatului și a Cupei, chiar dacă nu a avut un tur bun. De fapt, cred că de la înfrângerea în fața noastră li s-a tras. Adversarele au prins curaj și au învins și ele Zalău. Mergem să jucăm". BOROTA AR VREA ÎN BĂNIE Gruparea craioveană este foarte aproape să-l legitimeze pe Dan Borota, fost căpitan al echipei de pe primul loc, CSM Tomis Constanța. Borota, care are 28 de ani și evoluează pe postul de extremă, s-a despărțit de formația de la malul mării în condiții amiabile, după ce a venit un nou antrenor în această iarnă, și este dispus să evolueze la Craiova. Dacă transferul se va realiza, jucătorul, component al lotului național al României și multiplu campion național cu formațiile din Baia Mare și Zalău, ar aduce un plus de experiență echipei SCMU. în lotul lărgit a fost cooptat un jucător de la Colegiul Național „Nicolae Titulescu", Daniel Gurs’Hu care a încheiat anul trecut, mioratul. Craiovenii speră să aibă motive de bucurie și după meciul cu Remat Zalău FOTO: Remus Badea Energia a început returul cu stângu. Deși a condus ostilitățile în teren aproape întreg meciul, echipa masculină de baschet Energia Rovinari a plecat învinsă, miercuri, de pe terenul formației CSU Atlassib Sibiu, în primul joc din retur. Gazdele s-au impus cu scorul de 73-68 (19-22, 18- 18, 14-18, 22-10). Wissek, fundașul american adus de Energia în această iarnă, nu a primit cartea verde pentru acest joc, el urmând să debuteze în tricoul gorjenilor la finele săptămânii, la partida cu BC Miercurea Ciuc. Janjusevic a avut 8 puncte și 12 recuperări, în vreme ce al doilea jucător nou-venit în echipa Energiei, care a jucat la Sibiu, americanul Kenner'*'ly, a strâns doar patru puncte și două recuperări. Cel mai bun marcator al Energiei a fost Louis Darby, cu 21 de puncte înscrise, însă acesta a avut o evoluție ștearsă, o posibilă cauză fiind timpul scurt de reacomodare cu fusul orar, jucătorul venind recent din SUA. Slobodan, Nikolic a trimis în teren jucătorii: Janiusevic (8), Deconescu, Gliga (10), Darby (21), Roșu (3), Bratoloveanu, Lăpuște (8), Steffel (11), Mocanu, Kennerly (4), Nikolic (3), Alionescu. Gorjenii se află pe locul 9 cu 24 de puncte, iar mâine joacă pe teren propriu, cu Miercurea Ciuc (locul 14,19 puncte). Pagină realizată de Daniela Mitroi-Ochea