Gazeta de Sud, ianuarie 2013 (Anul 19, nr. 5430-5453)

2013-01-22 / nr. 5445

SUBIECTUL ZILEI, PAGINILE 2-3 DIAMANTE ÎN MOLOZSPORT Marți, 22 ianuarie 2013* Gazeta de Sud Q3 Luță a dat startul pregătirilor CS Apa a început în forță pregătirile pentru retur, Costinel Răduț și colegii săi fiind „forjați“ bine de antrenori pe aleile Parcului „Nicolae Romanescu" Vacanța e de domeniul trecutului în ceea ce o privește pe CS Apa Craiova, divizionara C reluându-și de ieri antrenamentele pentru returul campionatului, la finele căruia trebuie să se claseze pe locul șapte. Costinel Răduț și colegii săi au servit prima ședință de pregătire din an pe aleile din Parcul „Nicolae Romanescu", în „meniul“ lui Ionel Luță și Florin Dumitru figurând alergări contra cronometru și multe elemente de stretching, pentru „dezmorțire". Deși nu le-a fost deloc ușor, exercițiile la care ost supuși solicitându-i serios, jucătorii craioveni nu au uitat să glumească, Adrian Surdu, Nicușor Grecu și Costi Răduț fiind în primplan cu „perlele“. „Nu vrem să-i facem atleți, dar ca să joci fotbal trebuie în primul rând să poți să alergi. Abia apoi vom trece la elementele tehnicotactice, specifice postului. Cu siguranță, echipa va arăta bine în retur“, a explicat „secundul" Florin Dumitru, pentru GPS. La prima lecție din an au fost prezenți următorii jucători: portari: Nicușor Grecu, Adrian Surdu; jucători de cp: Frank Orban, Mihăiță Cristian Chiriță, Cătălin Marian Duicu, Florin Alexandru Dreșcă, Daniel Alexandru Duca, Mihnea Firoiu, Cătălin Nicolae Niță, Dănuț Stancu, Costinel Răduț, Robert Ionuț Căle, Octavian Alex Trăistaru, Robert Simion, Mădălin Poenaru, Marius Eduard Dinu, Bogdan Pârvoiu, George Smarandache, Bogdan Bușică, Ștefan Stancu, Marian Ghiță și Ionuț Duță. „NU NE GÂNDIM LA RETROGRADARE“ Antrenorul principal al CS Apa Craiova, Ionel Luță, a explicat că nu-și face probleme în privința retrogradării, pentru că echipa va miza pe tineri valoroși, care, cu o pregătire foarte bună, va urca încet, dar sigur în clasamentul seriei a 4-a din Liga a III-a. „Suntem un staff care neam propus să aducem cât mai mulți jucători tineri, talente din Craiova sau din regiunea Olteniei, și să reușim să atragem spectatorul la fotbal, să vină să-i vadă pe acești copii dornici de performanță. Era normal să fie destui jucători trecuți la capitolul sosiri și plecări, pentru că așa se întâmplă în viața fiecărei echipe. Ne-am propus să avem grijă de aceste talente, care în anii trecuți s-au pierdut cu mare ușurință, iar în timp să devină un model pentru copiii care acum s-au apucat de fotbal sau sunt la început“, a spus „principalul“ Ionel Luță, explicând că obiectivul său este crearea unei echipe competitive, nicidecum evitarea retrogradării: „Noi ne-am propus să alcătuim o echipă care să facă performanță, nu ne gândim la retrogradare. Trebuie să facem un nucleu de jucători tineri, valoroși, care, prin munca lor, să ne facă să ne gândim la lucruri bune, la performanță. Trebuie să ne dorim să jucăm cât mai sus". „ȚÂCA" ZAMFIR A FOST NUMIT DIRECTOR TEHNIC începând de ieri, stafful echipei CS Apa Craiova a primit ajutoare din partea conducerii, Nicolae „Țâcă“ Zamfir fiind numit director tehnic. „Mi s-a propus să vin și să ajut această echipă și nu puteam refuza. Trebuie să înțelegem că fotbalul craiovean, care în trecut era numărul unu în țară, acum suferă foarte mult, mai ales din pricina dezafilierii Universității. CS Apa este singura echipă din Craiova aflată în competițiile FRF și trebuie să avem grijă de ea, mai ales din perspectiva fotbalului juvenil. Nu trebuie să creștem copii pentru celelalte echipe din țară, ci pentru noi, doar așa putem redeveni o forță în fotbalul românesc. CS Apa poate reprezenta un punct de plecare în acest sens", a spus „Țâcă" Zamfir, pentru GPS. „Ne bucurăm că a venit și nea «Țâcă» lângă noi, pentru că dânsul are o experiență vastă și poate veni oricând cu sfaturi. Unul propune ceva, celălalt spune altceva sau îl completează pe primul, în felul acesta se găsește cea mai bună soluție, deci echipa are numai de câștigat", a spus Florin Dumitru. Pentru fotbaliștii craioveni, programul de pregătire din această săptămână va continua în nota în care a început, mai exact cu câte un antrenament fizic în fiecare zi, în jurul orei 11.00, exceptând ziua de joi, când este programată vizita medicală (ora 12.30). Odată dezmorțiți, alb-albaștrii vor susține și un prim joc amical, pentru ca staff-ul tehnic să-și facă o idee despre nivelul la care se află echipa după o săptămână de pregătire. „Sâmbătă, la ora 12.00, vom juca un amical pe «Termo» cu Energia Craiova, să vedem unde ne aflăm cu pregătirea și să-i ajutăm pe cei noi să se integreze mai repede în jocul nostru. Apoi vom intra în cantonament, aici, pe plan local, și vom stabili și alte jocuri de verificare, dar până atunci trebuie să stăm bine din punct de vedere fizic“, a explicat Ionel Luță. Jucătorii craioveni au tras tare la primul antrenament din acest an Tudor.Va fi greu să ne salvăm Formația CSM Vâlcea și-a reluat ieri-dimineață pregătirile pentru returul campionatului. Elevii lui Laurențiu Tudor șiau început ziua cu vizita medicală, efectuată la Spitalul Județean din localitate, apoi au susținut primul antrenament din 2013 pe stadionul „Municipal". Din lotul oltenilor au lipsit Toma, Vizitiu, Traoré, care își discută rezilierea contractului, Văduva, căruia i-a expirat împrumutul de la Steaua, și stranierii N’kongue și Daouda, care au fost învoiți de conducere și sunt așteptați la finalul lunii. Singura noutate de la echipă a fost mijlocașul craiovean Olivian Surugiu (22 ani), în timp ce portarul Dumitru Hotoboc (34 ani) va sosi zilele acestea, în perioada următoare sunt așteptați mai mulți juniori în probe, urmând ca staff-ul tehnic să decidă dacă va opri vreunul dintre ei, „în primul rând, obiectivul este menținerea în Liga a II-a. Va fi greu, pentru că retrogradează două formații, dar încercăm să creăm o echipă mult mai bună decât în tur. Sperăm ca jucătorii cu care suntem în discuții să semneze cu noi. Primele două săptămâni ne antrenăm în Zăvoi, apoi, în funcție de condițiile meteo, vom vedea. Sper să se achite restanțele financiare, pentru a avea liniște în pregătire“, a declarat antrenorul Laurențiu Tudor, pentru liga2.ro. Cealaltă formație vâlceană, Damila Măciuca, antrenată de Claudiu Niculescu, se va deplasa în această dimineață la Craiova, urmând să efectueze vizita medicală la Policlinica pentru Sportivi din Bănie. FOTO: Alexandru Vîrtosu Dan Oprescu a strigat catalogul Divizionara secundă FC Olt Slatina s-a reunit ieri-dimineață la baza sportivă „Metalurgistul", antrenorul Dan Oprescu comandând și prima ședință de pregătire din acest an. Cum gruparea de pe malul Oltului are interdicție la transferuri, lotul alb-vișiniu a fost format din jucătorii cu care a încheiat turul campionatului. De la ședința de pregătire au lipsit Gabriel Velcovici, care și-a reziliat deja contractul și se află în cantonament cu CS Turnu Severin, Alin Vigariu, Dan Săndulescu și Ninel Corcoveanu, care nu au mai fost primiți de antrenorul Dan Oprescu și conducerea intenționează să pună capăt colaborării cu ei, în planificarea slătinenilor pentru această săptămână figurează vizita medicală, aceasta urmând să fie efectuată mâine, la Policlinica pentru Sportivi din Craiova. FC Olt va susține și un cantonament montan în perioada precompetițională, programat în intervalul 24 februarie - 5 martie, la Poiana Brașov, dar până atunci se vor antrena pe plan local, înainte de cantonament, alb-vișiniii vor susține cinci jocuri de verificare, adversare fiindu-le FC Balș (2 februarie), SCM Pitești, FC Argeș, Sportul Vișina și CS Mioveni. După pregătirea centralizată, Cosmin Crușoveanu și compania vor juca două amicale cu colegele de serie din Oltenia, mai exact cu Damila Măciuca și CSM Vâlcea. Pagină realizată de Alexandru Vîrtosu