Gazeta de Sud, ianuarie 2013 (Anul 19, nr. 5430-5453)

2013-01-23 / nr. 5446

SPORT [1] Miercuri, 23 ianuarie 2013 -Gazeta de Sud Larisa Toma: Nu-mi place să pierd meciuri Cea mai titrată baschetbalistă din lotul SCM U Craiova spune că va face tot posibilul ca formația din Bănie să se califice în play-off-ul campionatului, deși nu va fi deloc ușor Larisa Toma, cea mai experimentată jucătoare din lotul echipei feminine de baschet SCM U Craiova, a prefațat, pentru GPS, confruntarea de astăzi de pe teren propriu, cu CSM Sportul Studențesc București. Meciul din Sala Sporturilor „Ion Constantinescu" va începe la ora 14.00 și este foarte important pentru cele două formații, care se află în luptă directă pentru accederea în play-off-ul Ligii Naționale. După 17 etape disputate, Craiova și CSM Sportul Studențesc au același număr de puncte, 21, fiind departajate la coșaveraj. SCM U ocupă locul opt, ultimul calificant în play-off, iar bucureștencele se află pe locul zece, în timp ce pe locul nouă se află CS Olimpia Brașov. Larisa Toma, jucătoare care la 38 de ani are un palmares impresionant, consideră că înfruntarea de astăzi va fi dificilă, dar că echipa sa poate să câștige. „Este meci greu cu CSM Sportul Studențesc, iar miza este menținerea în locurile de play-off. Noi suntem puțin obosite după meciul de la Timișoara, unde am mers în efectiv redus din cauza unor accidentări. La fel ca și Timișoara, am aflat că și echipa Sportul s-a întărit în pauza competițională. Cu toate acestea, le-am învins în tur și sper să câștigăm și mâine", a spus jucătoarea care măsoară 1,92 m. în istoricul confruntărilor, craiovencele au câștigat opt din cele nouă partide disputate, în turul acestui campionat SCMA impunându-se cu scorul de 78-70. PALMARES IMPRESIONANT Jucătoarea are 200 de selecții la naționala României, trei titluri de campioană națională cu MCM Târgoviște, un titlu de campioană cu ICIM Arad, cinci Cupe ale României. în 2010, baschetbalista a reușit o triplă istorică cu ICIM Arad, campionat - Cupa României și Liga Europei Centrale. Larisa Toma a evoluat în acest sezon pentru SCM U Craiova în 15 partide, cu o medie de 31 de minute, 9,2 recuperări și 10,9 puncte. înainte de a ajunge la formația pregătită de Milan Nisic, jucătoarea și-a trecut în CV multe formații (Târgoviște, Arad, Sfântu Gheorghe), a jucat la nivel înalt, dar nici acum, când nu se mai bate pentru campionat, cupă sau în competiții europene, nu suportă să cedeze ușor: „în vară am fost conștientă că vin la o echipă care nu trage la titlu. M-am gândit că nu este o presiune așa mare, este mai aprope de casă, eu locuind la București. Chiar dacă nu mai joc așa, la high-level, tot nu vreau să pierd meciuri, iar când se întâmplă așa, mă enervez". „NU AM FĂCUT STOP CARDIO-RESPIRATOR LA TIMIȘOARA!" Larisa Toma a avut parte după meciul trecut, de la Timișoara, de un evenimnt mai puțin plăcut. „Pe uns.„ a apărut că am făcut stop respirator pe bază nervoasă, ceea ce nu este adevărat. Această știre s-a răspândit repede și s-au îngrijorat toți cunoscuții mei. Cu puțin înainte de finalul meciului am primit un cot în plex, nu am cerut schimbare deoarece mai erau câteva secunde de jucat, iar când am ajuns pe bancă am realizat că nu mai puteam respira. M-am întins câteva minute, apoi mi-am revenit. Nu am fost inconștientă nici o clipă. Dacă cineva poate face dovada unui stop cardiorespirator să o arate!“. La 38 de ani, Larisa Toma este „motorul" echipei craiovene Primul sparring, o reușită pentru elevii lui Pucă Patru dintre luptătorii de la clubul Power Gym Craiova au participat, în weekendul trecut, la prima sesiune de sparring din 2013, desfășurată la Timișoara, cu participarea a încă două cluburi, Knockdown Timișoara și Ron Gym din Serbia. Gabriel Nica a înfruntat un sportiv profesionist din Timișoara, Flavius Boiciuc, iar craioveanul a demonstrat că are un talent deosebit și poate surprinde pe oricine. A urmat o testare cu Emanuel Vintilă, luptător cu multe KO la activ. Gabriel a rezistat și s-a ales doar cu un knockdown. Craioveanul s-a ridicat și, la îndemnul antrenorilor, și-a continuat meciul. Răzvan Tudora (65 kg) s-a comportat exemplar și a făcut față cu brio adversarilor. Alex Lupu (85 kg) încă se reface după două accidentări, un deget de la o mână fracturat și o coastă fisurată. Cu toate acestea, a demonstrat că se poate ridica după fiecare knockdown și își poate urma drumul. Cătălin Oprea, care ieri a împlinit 16 ani, a făcut o serie de meciuri reușite la Timișoara. A debutat cu sportivi amatori de la cluburile din Timișoara și Serbia, impunându-se prin knockdown-uri repetate, dar și prin KO, în cea de-a doua etapă, Oprea a înfruntat sportivi seniori profesioniști. Finalul sesiunii i-a adus față în față pe Cătălin Oprea și Emanuel Vintilă. „Cătălin a debutat ezitant, ceea ce l-a determinat pe Emanuel să lovească foarte tare, iar pe Cătălin să cadă în genunchi. Eu și cu Alex Bibire, preparatorul său personal, i-am sugerat să se ridice și să-și continue testul, ceea ce a și făcut, însă o nouă lovitură l-a «îndoit» pe sportivul nostru. Așa cum era de așteptat, colegii lui Emanuel au izbucnit în urale, gândindu-se că s-a terminat. De la colț am strigat «Sus și la treabă», iar Cătălin a continuat și a finalizat prin execuții tehnice deosebite, spre disperarea adversarului, care făcuse uz de tot arsenalul său și al publicului", a spus Ionuț Pucă, antrenorul celor de la Power Gym Craiova. Cătălin Oprea va debuta la profesioniști luna viitoare, în circuitul AFC. BASCHETBALIST!! JOACĂ LA „DOOBLEJA“ După ce săptămâna trecută s-au întrecut cu elevii de la Colegiul Național „Frații Buzești" într-un joc demonstrativ desfășurat la Sala „Voința", astăzi baschetbaliștii de la SCMU Craiova vor continua acțiunile de promovare. Elevii lui Anderko Mandic se vor deplasa la Liceul „Ștefan Odobleja“, aflat în cartierul Sărari, unde de la ora 12.30 vor înfrunta în sala de sport a liceului echipa școlii care are o bogată tradiție în baschet. Luptă pentru careul de aui la CM de handbal . Astăzi se vor disputa partidele din sferturile de finală ale Campionatului Mondial de handbal masculin, găzduit de Spania. Franța, câștigătoarea ultimelor două titluri mondiale, și Croația se vor înfrunta, de la ora 22:30, într-un meci șoc. Francezii au câștigat ultimele patru întâlniri contra Croației, în semifinalele JO 2008, finala CM 2009, finala EURO 2010 și semifinala JO 2012. Celelalte partide sunt: Danemarca - Ungaria (21.45), Germania - Spania (ora 20.00) și Rusia - Slovenia (ora 19.15). în optimile de finală s-au înregistrat următoarele rezultate: Danemarca - Tunisia 30-23, Ungaria - Polonia 27-19, Islanda - Franța 28-30, Croația - Belarus 33-24, Germania - Macedonia 28-23, Serbia - Spania 20-31, Brazilia - Rusia 26-27 și Slovenia - Egipt 31-26. Semifinalele sunt programate vineri. Pagină realizată de Daniela Mitroi-Ochea