Gazeta de Sud, septembrie 2013 (Anul 19, nr. 5629-5653)

2013-09-11 / nr. 5637

ADMINISTRAȚIE 1 I Miercuri, 11 septembrie 2013- Gazeta de Sud CĂGĂUZIA ATACĂ LIMBA ROMÂNĂ Adunarea Populară a Găgăuziei intenționează să examineze, în ședința de vineri, interzicerea pe teritoriul regiunii autonome a termenilor „limba română", „literatura română" și „istoria română", potrivit unui comunicat de presă citat de PRO TV Chișinău. Din groapă-n groapă! Străzile din Craiova oferă un spectacol dezolant. Pe multe artere, gropile sunt atât de numeroase încât și trecătorii, și mașinile fac slalom printre ele. ă Am luat-o la pas pe câteva străzi din oraș, de fapt, printre gropi. Una dintre acestea este strada General Dr. Ion Cernătescu, din apropierea Gării Craiova, care nu a mai fost reparată de 30 de ani, după cum spun chiar oamenii din zonă. Groapă în stânga, groapă în dreapta, groapă în față, asta e tot ce poți vedea pe această stradă. Nu ai cum să ocolești pentru că zona e plină. Gropile s-au răspândit ca o tumoră și au împânzit toată strada. Ca să le evite, șoferii merg cu mașina pe trotuar. Locatarii blocurilor din zonă au cel mai mult de suferit, pentru că sunt nevoiți să suporte zi de zi această situație. „De ani buni nu s-a făcut nimic aici. Cei de la Termofkare au spart strada și nu au mai astupat gropile. Asta e marea supărare, că nu repară ceea ce fac. Cu mașinile nu avem decât să mergem foarte încet ca să nu le stricăm. De ani buni nu am mai văzut pe cineva să toarne asfalt", a spus Ion Bârlaghe, care locuiește în blocul din fața străzii. „CU MAȘINA NU CIRCUL PE AICI, OCOLESC PE ALTĂ STRADĂ“ Strada General Dr. Ion Cernătescu din cartierul Brazda lui Novac nu a mai fost reparată de mai bine de trei decenii și nici nu pare că lucrurile se vor schimba prea curând, idee pe care o susține și Doina Popescu: „La această stradă nu s-a mai lucrat de 30 de ani. Eu stau aici din 1979 și nu îmi amintesc să fi fost vreodată renovată această stradă. Ne descurcăm foarte greu, mai ales cu mașinile care se strică în gropi“. Faptul că strada este împânzită de gropi de atâta amar de vreme îl confirmă și Costin Ghirghinaru, care locuiește în blocul vecin: „De 10-15 ani, de când stau eu aici, nu am văzut pe nimeni să lucreze la această stradă. Anul trecut, au venit și au depozitat aici utilajele și bordurile pentru străzile celelalte. Am crezut că o să lucreze, dar nu a fost așa. Cu mașina nu circul pe aici, ocolesc pe altă stradă". DENIVELĂRILE FAC LEGEA Continuăm turul străzilor „bolnave“ din Craiova și ne oprim chiar în buricul orașului, pe strada Frații Buzești. Aici, denivelările fac legea. Șoferii sunt obligați să apese frâna și să reducă viteza ca să nu își rupă mașinile. Pentru că mașinile trebuie să oprească din loc în loc pe strada Frații Buzești, se creează deseori aglomerație. Șoferii știu cel mai bine ce înseamnă să mergi cu mașina în această zonă. „Se circulă greu. Denivelările sunt de mult timp pe această stradă". Alt șofer prins totdn trafic In timp ce traversa strada cu pricina mărturisește că „se circulă foarte prost. Se rup mașinile pe strada asta și pe multe altele din oraș". SCAPI DE UNA, DAI DE ASTA! Alexandru cel Bun, altă stradă din oraș, aceeași problemă. Și aici sunt multe gropi, iar autoritățile nu trec prin zonă decât în campania electorală, atunci când au nevoie de voturi, după cum spune un localnic. „Doar la alegeri vin cei de la primărie pe aici, ca să îi votăm. De ani buni nu s-a luat nici o măsură pe această stradă. Mașinile merg foarte greu, pentru că sunt numai gropi. Primăria ar trebui să facă ceva pentru că noi contribuim cu bani din pensie și din salariu“, a declarat Aurel Gaftonie. Toți șoferii fac slalom printre gropi. Scapi de una, dar de alta! Problema străzii Alexandru cel Bun e veche, după cum spune Dumitru Buzatu, care locuiește în această zonă. „Nu s-a făcut nimic de șase ani. Toată lumea sapă, sparge, dar nimeni nu repară. De la colțul străzii până la sediul Poliției Rutiere nu s-a făcut nimic de 25 de ani, de când stau eu aici". ȘANȚURILE DE PE STRADA CÂMPIA ISLAZ AU FOST ASTUPATE Există însă și o stradă pe care lucrările s-au finalizat, după lungi încercări. Șanțurile de pe strada Câmpia Islaz din cartierul Brestei au fost astupate zilele trecute, după ce muncitorii au spart strada pentru efectuarea unor lucrări de reabilitare a conductei de gaze. Pentru început, ei acoperiseră doar unele șanțuri, care deveniseră adevărate capcane pentru șoferii neatenți. Măcar o stradă din Craiova a fost reparată până la urmă. Ana-Maria Predilă ana.maria.predila@gds.ro Universitatea din Craiova - Facultatea de Inginerie Electrică ORGANIZEAZĂ CONCURS DE ADMITERE Studii de licență - ingineri, durata studiilor 4 ani Domenii de studiu: - Inginerie Electrică (Inginerie electrică și calculatoare - zi, Electromecanică - zi și frecvență redusă, Sisteme electrice - zi) - Inginerie Energetică (Ingineria sistemelor electroenergetice - zi, Termoenergetică - zi); - Științe Inginerești Aplicate (Informatică aplicată in inginerie electrică - zi); - Inginerie Aerospațială (Echipamente și instalații pentru aviație - zi); - Ingineria Mediului (Ingineria și protecția mediului în industrie - zi). Locuri disponibile: 166 finanțate de la buget; 78 cu taxă. Perioada de înscrieri: 9-16 septembrie 2013 Informații: www.ie.ucv.ro ; tel. 0251-436447; secretariat@ie.ucv.ro COMENTARIILE CITITORILOR www.gds.ro Războiul primarului cu craiovenii Doina Drăculeț: „Este cel mai citit ziar al Olteniei... iar rândurile care reflectă adevărul deranjează." Sima Marian: „Din păcate, greșiți. Asta este ce vrea electoratul Uitați-vă și la Ponta. Nesimțirea și tupeul obraznic sunt la putere și, se pare, sunt și agreate azi." Doru Caplea: „De-a lungul timpului, Gazeta de Sud s-a dovedit o publicație profesionistă, care, indiferent de cine a fost la con** ducerea administrației locale, a prezentat in mod corect ceea ce se întâmplă in urbea noastră, fiind un liant intre cetățeni și administrația locală, aducând la cunoștința cetățenilor mesajele de interes public ale administrației locale. Numai că acum avem parte de o doamnă primar obișnuită cu servilismul celor din jur, care nu poate accepta critica și care ii transformă in dușmani pe toți cei care au curajul să o chestioneze in privința activității sale și a subordonaților săi. Cât despre întâlnirea cu cetățenii... doamna primar ia parte numai la activitățile care îi aduc imagine... Despre locuri de muncă, câini maidanezi, locuințe pentru tiner, canalizare în zonele periferice și alte probleme ale urbei nu poate spune nimic. Pardon, poate spune decât minciuni!" Daniel Adrian Florea: „Olguța a început vânătoarea la RAADPFL. După ce a venit cu anexa la contractele de muncă, cu clauze ABUZIVE, care practic pun monopol pe om, acum sunt urmăriți de oameni de la regie sau primărie cu aparatul foto. Motivul este de a da oamenii afară, în special toți care sunt de la țară și fac naveta, să angajeze numai din oraș. Rasism și discriminare.“ Cici Mihaela: „Așa cum a intuit cel care a scris articolul de mai sus, are mult, foarte mult tupeu și o mentalitate deformată a puterii funcției, indiferent de... funcție. Știu sigur, în urma unei discuții la care am asistat, când cineva din conducerea PRM-ului, unde s-a format ca politician, i-a atras atenția că ar putea să o dea de gol într-o problemă (era o simplă bârfă asupra unei persoane cu funcție mai mare...), iar răspunsul a venit prompt: «...și ai impresia că nu voi spune că nu este adevărat și te voi contrazice privindu-te în ochi??!! Cred că nu știi cât tup eu am...!!!!».“ Rebeca Chesini: „Gazeta de Sud este unul dintre cele mai de ziare, motivul fiind adevărul pur scris în articolele sale. Faptul că i se folosește manipularea reprezintă o gravă încălcare a drepturilor noastre, libertatea presei și a cetățenilor este un drept constituțional. Conform art. 30 din Constituția României, libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credințelor și libertatea creațiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public sunt inviolabile." Theodorescu Alexandru: „«Miss Craiova 2012» cenzurează ce nu vrea să vadă și nu ia in seama ce aude..." Consuela Cristescu: „Cred că se exagerează cu acest articol... Ceva bun se întâmplă în Craiova în fiecare zi și cu ajutorul primăriei..." Simona Alexandra Avramescu: „Mai important decât simpatia sau antipatia doamnei primar pentru o anumită publicație este faptul că toate promisiunile ce păreau pentru unii un mecanism bine pus la punct de aceasta s-au dovedit a fi niște baloane de săpun. Și mai tragic este faptul că a trecut doar un an din cei patru ani de glorie ai acestui oraș." Notă: GAZETA DE SUD nu este responsabilă juridic pentru conținutul textelor de mai sus.