Gazeta de Sud, septembrie 2015 (Anul 21, nr. 6223-6248)

2015-09-12 / nr. 6233

LOCAL j Sâmbătă - Duminică, 12-13 septembrie 2015 • Gazeta de Sud A venit toamna, începe haosul . Mai multe mașini au rămas blocate, de joi până vineri, pe strada Trandafirului din Bariera Vâlcii, în urma ploilor căzute în ultimele zile. Oamenii din zonă se plâng că nu mai au cum să iasă din curți și dau vina pe constructorul care a lucrat la introducerea rețelelor de apă și canalizare. Municipalitatea recunoaște că este vina constructorului, dar le transmite locuitorilor din Barieră că lucrurile vor intra, în curând, pe un făgaș normal Anca Ungurenuș anca.ungurenus@gds.ro Un cititor GdS ne-a sesizat, vineri dimineață, că pe strada Trandafirului din cartierul Bariera Vâlcii se circulă foarte prost. „Vă trimit atașat câteva poze cu strada Trandafirului din Bariera Vâlcii, cartier uitat, scufundat în nămol, bălți și nepăsare de mai bine de doi ani, în cazul în care doriți să faceți un reportaj pe această temă. Aseară (joi - n.r.), în jurul orei 00.00, când veneam spre casă, s-a scufundat mașina cu mine pe mijlocul străzii“, ne-a scris Augustin Șerban. MAȘINI SCOASE DIN NĂMOL CU TRACTORUL Situația este, într-adevăr, dezastruoasă pe strada Trandafirului. GdS a mers la fața locului vineri dimineață, atunci când o mașină de tractare, care avea pe platformă alt autovehicul, rămăsese blocată în nămolul de pe stradă. „Am încercat să mă duc cu mașina la service și s-a lăsat pământul. Cred că e de vină traversarea de la conducta de apă, nu am idee. S-a surpat dintr-o dată. Am vreo 40 de minute de când stau aici, înaintea mea au mai fost vreo două taxiuri. Așteptăm să vină să ne scoată. Au zis de la primărie că trimit două mașini de piatră“, a povestit Dorin Marian, șoferul autoutilitarei. Oamenii care locuiesc în zonă sunt de părere că de vină ar fi lucrările la rețeaua de apă și canalizare. „S-au blocat mai multe mașini deoarece s-au făcut lucrări de canalizare și de apă, drumul nu a fost reabilitat, iar de la ploaie am rămas împotmoliți aici. Nu putem să trecem nici în capătul străzii celeilalte, nici pe aici. Mașina e blocată de vreo oră, au fost mai multe mașini blocate care au fost tractate cu un tractor. Și tractorul a rămas împotmolit, iar ulterior a luat-o pe câmp, pentru că nu a mai putut să treacă pe aici“, s-a plâns și Adela Drăgan. „LUCRĂTORII NU AU FĂCUT COMPACTAREA PĂMÂNTULUI“ Reprezentanții municipalității au explicat pentru GdS că, într-adevăr, lucrarea nu a fost făcută așa cum ar fi trebuit. „Ceea ce s-a întâmplat a fost din cauza ploii și a faptului că lucrătorii care au muncit săptămâna trecută acolo la branșamente nu au lucrat cu simț de răspundere și nu au făcut compactarea pământului. Am vorbit la telefon cu cetățenii de acolo. Este clar că este vina unității de implementare a proiectului de la Compania de Apă Oltenia (CAO). Avem promisiunile celor de la CAO că, până la sfârșitul lunii, se vor termina lucrările pe această stradă. După aceea, se va intra pe strada Viilor și sperăm să nu mai apară asemenea probleme. Cu puțină grijă, constructorii ar fi putut să evite astfel de situații neplăcute. Am auzit că și mașinile de la CAO au rămas înțepenite, ceea ce denotă o lipsă de minimă atenție și de minim control care trebuie efectuat la lucrările pe care le au“, a declarat viceprimarul Craiovei, Dan Cașoveanu. Luc este efectuată în cadrul netsterplanului de apă și canalizare, un contract care aparține constructorului Mitliv, după ce lucrările au fost preluate de la TMUCB, câștigătorul inițial al licitației, dar care a intrat în insolvență. Lucrarea de pe strada Trandafirului a fost realizată de un subcontractor al Midv. Gârlești, o altă stradă de pământ din Craiova care devine un dezastru atunci când plouă FOTO: Lucian Anghel