Gazeta de Sud, iulie 2017 (Anul 23, nr. 6761-6781)

2017-07-10 / nr. 6766

PUBLI REPORTAJ Cofetăria Minerva aduce aerul parizian în inima Craiovei De câteva luni încoace, una dintre cele mai frumoase clădiri ale orașului este animată de un suflu nou, de un „joie de vivre“ parizian, emanat de cofetăria Minerva. Adăpostită din această primăvară în superba clădire din centrul Craiovei, cofetăria revigorează frumusețea clasică prin designul său deosebit, în stil maur, și ispitește orice iubitor al dulciurilor prin prăjiturile inovative, speciale prin arome și aspect, pe care craiovenii au șansa să le găsească aici. O vizită la cofetăria Minerva se poate dovedi mai mult decât o simplă ieșire în oraș, căci atmosfera locului este cu totul specială și te cucerește cu fiecare detaliu, de la pereți și tavan, mobilier și podea, până la uniformele elegante ale celor care așteaptă să te servească, muzica clasică pe care deseori ai ocazia să o auzi și culminând cu vitrina cu deserturi care par, mai degrabă, mici bijuterii. Fie că vorbim de mousse-uri de ciocolată belgiană sau combinații delicate cu fructe, oferta deserturilor este extrem de variată și, cu siguranță, va face orice alegere dificilă, deși iubitorii de ciocolată ar putea începe cu gustul intens al unei prăjituri raffinato sau cu textura cremoasă și fină a unei Costa Rica. Iar în plină vară, vă puteți răcori cu un cocktail aromat la terasă, alături de un profiterol. Cofetăria Minerva este mai mult decât o simplă cofetărie. Este, de fapt, un loc dedicat rafinamentului, care ne învață că putem savura, alături de o cafea Gourmand sau o prăjitură, frumusețea lucrurilor care ne înconjoară. Pentru mai multe informații și fotografii, puteți vizita și pagina de Facebook: https://www. facebook.com/Minerva Cofetarie/ LOTO 6/49 NOROC NOROC PLUS SUPER NOROC W f 26,30,8,24,35,23 3305924 350013 709338 LOCAL I Luni, 10 iulie 2017. Gazeta de Sud Atenție la parbrizuri, pe drumul " Mai mulți craioveni ne-au sesizat, vineri, în legătură cu lucrările care se execută pe drumul național DN 6B, începând de la intrarea în comuna doljeană Șimnicu de Sus, și care ar reprezenta un pericol pentru autovehiculele aflate în tranzit. Peste asfalt se toarnă în aceste zile un strat de criblură, iar pietrele care sar de la roți riscă să lovească parbrizurile mașinilor. Constructorul susține că procedura este cea standard de întreținere periodică a drumurilor și de prelungire a duratei lor de viață, că criblura se va fixa în asfalt în câteva zile, și îi sfătuiește pe șoferi să respecte restricțiile rutiere impuse în această zonă. Lucrările vor continua și în această săptămână, fiind vizat un tronson de 12 kilometri de drum. îs Marian Apipie marian.apipie@gds.ro oferii care circulă în aceste zile pe drumul național DN 6B trebuie să fie atenți la indicatoarele amplasate la intrarea în comuna doljeană Șimnicu de Sus și să se deplaseze cu prudență, pentru că există riscul să-și avarieze autoturismele. Drumul este în lucru, peste stratul de asfalt se toarnă criblură, iar pietrele care sar de la roți pot lovi parbrizul mașinilor. Mai mulți craioveni s-au plâns deja de acest lucru, dând vina pe constructor și pe „modul haotic în care a executat lucrările“. „Pe drumul care duce spre Șimnicu de Sus, o firmă pune pietriș peste asfaltul bun, în mod haotic, fără indicatoare, fără semnalizare de limitare de viteză. Toată strada este plină de pietriș, iar pietre peste tot, astăzi (vineri, 7 iulie - n.r.) mi s-a spart parbrizul. Probabil că mai sunt oameni în situația mea. Ce se întâmplă aici e bătaie de joc, mașinile pot oricând derapa pe pietrișul aruncat aiurea“, este mesajul primit vineri, de GdS, de la Constantin, din Craiova. „Drumul Craiova - Melinești este moartea parbrizurilor. Toată lumea merge cu mâna pe parbriz. Cei care îl mai au întreg...“, ne-a sesizat, tot vineri, Alin Popovici, din Craiova. Un alt craiovean, George, ne-a trimis la redacție o sesizare similară. „Pe DN 6B, porțiunea Centura Craiovei - Șimnic, se efectuează lucrări la partea carosabilă, și anume se pune peste asfalt un strat cu criblură, pe direcția (banda) Craiova - Șimnic. Acum cealaltă bandă este plină de material provenit de la lucrare și de pe banda «reabilitată», când trec mașini, sunt aruncate și bucăți de criblură în mașinile din sens opus. Este o lucrare neglijentă și chiar periculoasă“, a precizat acesta. Pe drumul național de pe raza comunei Șimnicu de Sus, vineri, se turna de zor criblură. Pe anumite porțiuni, aceasta era întinsă deja pe ambele benzi, dar erau și sectoare unde criblura se turnase, deocamdată, doar pe o bandă. în zonă se circula cu restricții, câțiva angajați ai constructorului dirijau traficul, în timp ce utilajele care turnau masticul și criblura în același timp își continuau lucrul, pe sensul de mers spre Craiova, în spatele lor venea tractorul care fixa criblura în carosabil. Pe drum mai rămâneau însă pietre care nu se prindeau de asfalt, acestea creând și pericolul la care se refereau șoferii. Cei care se aflau în acel moment în trafic dădeau din mână o nemulțumire și arătau spre parbriz, dând de înțeles că oricând s-ar putea alege cu vreun geam spart. CRIBLURA AR PRELUNGI CU CINCI ANI DURATA DE VIAȚĂ A DRUMULUI Pentru a evita astfel de situații, șoferii sunt sfătuiți să circule cu prudență și să respecte restricțiile și indicatoarele din zonă. La intrarea în comuna Șimnicu de Sus este un indicator pe care se menționează că există pericol de spargere a parbrizelor, șoferilor li se recomanda .... reducă viteza la 40 km/h, să nu depășească și să păstreze distanța în trafic. Lucrările vor continua și în această săptămână, fiind vizat un tronson de 12 kilometri, pornind de la ieșirea din Craiova. Potrivit unui reprezentant al constructorului, această procedură de lucru este cea standard de întreținere a drumurilor, respectă toate normativele privind sistematizarea circulației și mărește Ș