Gazeta de Sud, octombrie 2017 (Anul 23, nr. 6825-6846)

2017-10-10 / nr. 6831

LOCAL Marți, 10 octombrie 2017 • Gazeta de Sud DOAR UNA DIN ZECE ROMÂNCE ÎȘI ALĂPTEAZĂ COPILUL Studii recente arată că, la nivel mondial, viețile a aproape un milion de copii ar putea fi salvate dacă aceștia ar fi alăptați de mamele lor, cifre alarmante, spun medicii, pentru că faptele matern e crucial pentru sănătatea copiilor, dar doar una din zece românce își alăptează copilul, în timp ce media europeană e de trei ori mai mare. OPINII Dezonoarea Universității din Craiova . Acordarea titlului de Doctor Honoris Causa lui Tudorei loader, ministrul justiției, este o decizie ce nu face cinste Universității din Craiova, de care, altfel, sunt foarte mândru. Sunt mândru, de exemplu, că un matematician și un filosof care și-a păstrat întreaga lui existență busola morală, Solomon Marcus, a primit acest titlu. Cum să-l așezi pe Solomon Marcus lângă Tudorei Toader, cel de azi? Nu există altă explicație decât aceea că hotărârea de înnobilare a lui Tudorei Toader, a cărui integritate morală și profesională este pusă sub semnul întrebării de mii de magistrați din România, are un resort politic. Tudorel Toader s-a transformat dintr-un ministru în care mulți și-au pus speranțele că va proteja Justiția de atacurile lui Liviu Dragnea, în instrumentul lui Liviu Dragnea. Și acest mandat îi pătează cariera profesională de până acum, indiferent cât de prestigioasă ar fi fost aceasta. Dacă ar fi avut onoare, Tudorel Toader ar fi refuzat să execute ordinele lui Liviu Dragnea, care urmărește intimidarea procurorilor și judecătorilor și oprirea tuturor dosarelor de corupție care îl privesc pe el, prietenii și apropiații lui și pe liderii partidului pe care-l conduce. Dar Tudorel Toader a ales să apere penalii și nu Justiția și să-și păstreze funcția. A fost dureros să aud din partea unui respectabil profesor de drept de la Universitatea din Craiova cum a contribuit decisiv Tudorei Toader la instaurarea statului de drept pe care acum îl distruge, pentru că așa poftește șeful său politic Liviu Dragnea. Și să asist la un elogiu adus acestuia, primit fără nici un protest de audiența din care făceau parte decani și profesori ai marilor universități din România, București, Cluj, Timișoara, Iași, într-un alt context poate discursul omagial ar fi fost potrivit. Dar ascultându-1 în aceste zile în care toate forțele reformiste din societate îi cer lui Tudorei Toader să retragă legile care subordonează justiția politicului am avut impresia că justifică, prin recontextualizare, acțiunile de astăzi ale ministrului justiției. Am aflat astfel că Tudorel Toader este autorul unei opere de umanizare a dreptului penal căruia i-a înțeles resorturile intime, că are o viziune liberală asupra acestui domeniu și că promovează demnitatea umană contra abuzurilor politice. Chiar dacă Tudorel Toader a făcut aceste lucruri, nu mai putem să separăm opera de om, iar omul atacă astăzi, sub pretextul umanizării dreptului penal, independența profesională a procurorilor și judecătorilor. Așa cum istoria nu desparte profesori de drept, filosofi sau scriitori străluciți de propaganda lor în favoarea regimurilor autoritariste, fascist sau comunist, nici noi, și cu atât mai puțin o universitate, nu putem să separăm opera unui onorabil profesor de drept, Tudorel Toader, de acțiunile lui politice, puse în slujba unui partid cu reflexe antidemocratice. Universitatea îi spală onoarea lui Tudorei Toader, care a dezamăgit și a produs revoltă prin modificările pe care le propune la legile justiției, care subordonează Justiția politicului. Or, universitatea funcționează sub un clopot de sticlă, universitățile au o responsabilitate morală față de societate. Universitatea din Craiova a dezertat, prin acordarea titlului de Doctor Honoris Causa, de la această responsabilitate. Adrian Prisnel Magazinul de Muzică aniversează zece ani, alături de artiști locali In urmă cu zece ani, într-o mansardă din Craiova, se auzeau primele note muzicale dintr-un proiect pe care, mai târziu, craiovenii îl luau ca reper în alegerile lor pentru petrecerea timpului liber. „Am început totul ca un side project și, la scurt timp, mie și lui Adini s-au alăturat Sorin și Laurențiu. Am avut primele cântări în Mediclub, au urmat apoi mai toate puburile din oraș, încet, încet, am reușit să reînviem obiceiul craiovenilor de a ieși în oraș pentru a asculta muzică live“, își amintește Ionuț Ilicevici, chitaristul trupei. Bilanțul celor zece ani de Magazinul de Muzică cuprinde momente memorabile. „Am urcat pe sute de scene mari sau mici în Craiova și în țară, unde ne-am făcut mulți prieteni, îmi vin în minte două momente, acela când am cântat în deschiderea concertului lui Michael Bolton, iar, la polul opus, un concert rock în aer liber, la Potcoava (Olt), când am cântat pe o scenă improvizată pe un tir", adaugă solistul trupei, Adi Blejoiu. Inspirată de acel „ceva" unic pe care îl au în general piesele de valoare, trupa își alege repertoriul din muzica marilor artiști, iar la cântările Magazinului de Muzică se aud acorduri semnate de INXS, Queen, Coldplay, Muse, Phoenix, U2, The Cure, Whitesnake, Metallica, David Bowie și mulți alții. Din componența trupei au făcut parte muzicieni de excepție, între care Sorin Pătru (tobe), Petre Cotarcea (clape), Laurențiu Gherghina (bass), Alin „Babu“ Nicu (tobe), Ionuț Moandă (clape), Radu Taca (bass). Ei sunt oamenii care se asigură că în Craiova muzica live este prezentă peste tot. Actuala componență a trupei îi păstrează pe veteranii Adrian Blejoiu - voce și Ionuț Ilicevici - chitară, alături de care cântă Răzvan Lazăr - chitară bas, Bogdan Popa - percuție, Alin Mil" - clape, iar tehnicul e asignat de Costi Nicu. La zece ani de la primele cântări live, băieții de la Magazinul de Muzică sărbătoresc, alături de artiști și trupe locale iubite de public. No Antidote, The Players și Single Barrel se alătură evenimentului aniversar și promit o seară incendiară pe scena Cult Music Club. Detalii despre eveniment se găsesc pe pagina de facebook a trupei. ^ Casa de Ajutor Reciproc • Oferă o dobândă fixă de 5% pe an cu capitalizare, pentru economiile dumneavoastră, depuse ca fond social • Dobânda nu se impozitează • Fără comisioane de retragere • Garantare și siguranță: Fondul Național de Garantare al C.A.R. str. Theodor Aman, bl. 73, parter (zona English Park) Tel. 0351.46.20.20, 0351.807.808. in intima by permark tt-ui ui Rezervări: www.coloaradnema.re Din 06 Octombrie 15 lei biletul * preț promotional de Luni până Joi H OSBBO www.colourscinema.ro PWOOIWm 0« - 12 OCTOflMHU« The Showman Avanpremira 3 oi 21:00 Blade Runner 2049 3D Vineri pana ]ol 20:IS Home Again Vineri pana Miercuri 21:20 foi 19:00 Happy Familiy 3D dublat Vineri pana )oi 13:20 Flatliners Vineri pana Miercuri 19:10 3oi 14:50 Borg versus McEnroe Vineri pana Miercuri 14:30 Kings nun: The Golden Circle Vineri pana }oi 17:30 The Lego Ninjago 3D dublat Vineri pana )ol 1S:20 It Yineri pana Miercuri 16:30 Joi 14:15 The Jungle Bunch dublat Jf ■ Vineri pana Mercur! 12:30 Joi (2:15 ttf0* Nov«« Unși dslomrs IT'S MOVIE TIME! (Autopromovare)