Gazeta de Sud, mai 2018 (Anul 24, nr. 6967-6987)

2018-05-23 / nr. 6982

LOCAL I Miercuri, 23 mai 2018-Gazeta de Sud TÂNĂR DAT AFARĂ DIN CASĂ DE PĂRINȚI PRIN INSTANȚĂ Un cuplu din comitatul Onondaga din New York a încercat în van să își convingă fiul să părăsească locuința în care a crescut și să devină independent, așa că perechea s-a hotărât să îl dea în judecată pe băiat, pentru a-l evacua. Ai câine? Nu-I poți scoate la plimbare fără carnet de sănătate Craiovenii care au animale de companie pe care le scot la plimbare pe străzile sau pe spațiile verzi ale orașului trebuie să știe că îi pasc amenzi usturătoare dacă nu respectă anumite reguli. Chiar dacă unele dintre prevederile legale ce țin de plimbarea patrupedelor sunt considerate absurde de mulți iubitori de animale, care nu le respectă și este prins de Poliția Locală plătește. D Anca Dumitrașcu anca.dumitrașcu@gds.joacă ai un animal de companie, trebuie să fii foarte atent la tot ceea ce prevede legislația în vigoare, pentru că o simplă plimbare alături de patruped îți poate aduce amenzi usturătoare. Dacă regula de a curăța fecalele animalelor este semn de civilizație, există și prevederi a căror logică proprietarii de necuvântătoare nu o înțeleg. Potrivit legii, cel care iese la plimbare cu un animal trebuie, obligatoriu, să aibă la el cartea de identitate. în plus, proprietarul sau însoțitorul animalului trebuie să dețină, în timpul promenadei, și carnetul de sănătate al acestuia. De asemenea, cei care își plimbă animalele trebuie să fie cu ochii în patru la zonele verzi marcate cu indicatorul „Accesul animalelor interzise, animalele pe care le scot la plimbare trebuie să aibă lesă, iar cele periculoase și botniță. în spațiile de joacă amenajate pentru copiii, prezența animalelor este strict interzisă. „Știu despre faptul că este nevoie să cureți după animalul de companie și respect acest lucru, de fiecare dată când ies la plimbare cu cei doi câini ai mei. E normal, nu trebuie să lăsăm mizerie în urmă pentru că acest lucru nu este civilizat și poate supăra vecinii, însă, faptul că eu trebuie să am cartea de identitatea la mine și carnetele de sănătate ale câinilor mi se pare absurd. Știm cu toții că la o simplă plimbare întrun părculeț apropiat de casă e incomod să camc după tine aceste acte. Chiar nu înțeleg aceste reguli, sunt absurde și nu cred că ar trebuie să se dea amenzi pentru așa ceva“, a declarat o tânără din Craiova care are doi câini. 121 DE CRAIOVENI, SANCȚIONAȚI Mulți dintre cei care dețin animale pe care le plimbă pe domeniul public al orașului nu cunosc regulile, iar acest lucru le-a adus unora dintre ei amenzi destul de mari. Astfel, de la începutul anului 2017 până la sfârșitul lunii martie 2018, 121 de oameni au fost sancționați contravențional. 67 dintre acești au primit avertismente scris, iar 54 s-au ales cu amenzi contravenționale în valoare totală de 42.500 de lei. Așadar, o amendă medie s-a ridicat la 787 de lei, adică echivalentul a aproximativ opt saci de 15 kilograme de hrană pentru câini. „15 amenzi contravenționale, în cuantum de 7.800 de lei, au fost date pentru plimbarea câinilor de companie în părculețe și locuri de joacă special amenajate pentru copii și pe zonele verzi, semnalizate corespunzător cu «Accesul animalelor interzis». 21 de amenzi, în coatum de 24.800 de lei, au fost pentru plimbarea câinilor pe domeniul public fără lesă, iar a celor periculoși fără botniță și lesă. Zece amenzi, care au însumat 7.600 de lei, au fost date pentru că proprietarii câinilor nu dețineau materiale necesare pentru a curăța dejecțiile", au declarat reprezentanții Poliției Locale Craiova. în plus, doi craioveni au primit amendă, câte 400 de lei, pentru că nu dețineau carnetul de sănătate al animalelor în timpul plimbării. Alți șase proprietari de patrupede au primit amenzi pentru lăsarea animalelor nesupravegheate, pentru intrarea cu animalele în spații care nu permit acest lucru, dar și pentru amenajarea de adăposturi improvizate pentru animale pe spații verzi aflate pe domeniul public. „Știu despre faptul că este nevoie să cureți după animalul de companie și respect acest lucru, de fiecare dată când ies la plimbare cu cei doi câini ai mei. E normal, nu trebuie să lăsăm mizerie în urmă pentru că acest lucru nu este civilizat și poate supăra vecinii, însă, faptul că eu trebuie să am cartea de identitatea la mine și carnetele de sănătate ale câinilor mi se pare absurd. Știm cu topică la o simplă plimbare într-un părculeț apropiat de casă e incomod să camc după tine aceste acte. Chiar nu înțeleg aceste reguli, sunt absurde și nu cred că ar trebuie să se dea amenzi pentru așa ceva“. O TÂNĂRĂ DIN Craiova CARE ARE DOI CÂINI FOTQ-arhiva GdS Ji ~ M .......................................... Centrul de Remorci Oltenia Telefon: 0758.855.109. www.Automedal.ro Peste 50 de modele în stoc! Craiova, str. Izvorul Rece, nr. 93, la intrare în Craiova dinspre Filiași 500 de metri după sensul giratoriu NEWS & COFFEE cu Oana Baban (9JE Romojdo>ny)