Gazeta de Sud, noiembrie 2018 (Anul 24, nr. 7095-7115)

2018-11-20 / nr. 7108

SPORT Marți, 20 noiembrie 2018* Gazeta de Sud [ SCM Craiova, în grupele EHF Echipa feminină de handbal SCM Craiova a reușit să elimine în turul trei preliminar formația germană Borussia Dortmund și să se califice în grupele Cupei EHF, competiție pe care a câștigat-o sezonul trecut. După 1917 în Germania, în prima manșă, handbalistele lui Bogdan Burcea au reușit să se impună și în Bănie, duminică seară, cu 19-18, în ciuda problemelor medicale din lot, la această întâlnire lipsind Ana Maria Țicu, una dintre pincipalele marcatoare ale echipei, accidentată grav în meciul cu Minaur Baia Mare. De remarcat revenirea Jelenei Trifunovic, evoluția acesteia fiind foarte bună. Un rol extrem de important l-a avut publicul spectate care a umplut Sala Polvată și a creat o atmosferă foarte frumoasă. SCM Craiova: Ekaterina Dzhukova, Florentina Stanciu, Bianca Carment - Andreea Ianăși, Jelena Trifunovic (4 goluri), Carmen Gabriela Șelaru, Ana-Maria Tănasie (1), Zelika Nikolic (3), Andrea Seric, Elena Gjeorgjievska (3), Alexandra Ionela Colac, Timea Judita Tătar (2), Beatrice Lorena Stoican, Patricia Maria Vizitiu (1), Cristina Zamfir (5). Antrenori: Bogdan Burcea, Costin Dumitrescu, Grigore Albiei, Borussia Dortmund, Rinka Duijndam, Clara Wolferg - Alina Grijseels (3), Odavia Weisheiter, Caroline Muller (2), Anne Muller (1), Leonie Kockel, Hildigunnur Einarsdottir (1), Johanna Maria Stockschiader (3), Harmna Van Kreis (4), Svenja Huber (3), Asuka Fujita (1), Yara Ten Holte, Nadja Mansson, Dana Blcckmann. Antrenori: Zuzana Porvaznikova, Gino Smits, Andreas Kuno. BURCEA. E O VICTORIE MERITATĂ Antrenorul principal al SCM Craiova, Bogdan Burcea, a fost extrem de bucuros pentru victoria obținută și speră ca la tragerea la sorți echipa sa să aibă parte de adversare accesibile. „Victorie mare, calificare în condiții grele și mă refer la lot. A jucat Trifunovic după șase săptămâni, cu un singur antrenament făcut, fără Ticu, fără ranăși... Mă bucur că au avut puterea să depășească momentele grele din repriza a doua și, în special, pentru simplul fapt că au reușit acest ultim gol. E o victorie meritată. Sper să avem noroc la tragerea la sorți, să avem o grupă cât de cât mai accesibilă, după care o vom lua pas cu pas. Ca și anul trecut, sunt foarte multe echipe care ne depășesc ca buget, ca tot și este foarte greu să faci față într-o astfel de competiție. Noi luptăm și în Liga Florilor ca să fim în top, dar am pierdut niște puncte importante. Nu suntem o echipă de subsolul clasamentului, așa cum am fost catalogați, și spuneam în urmă cu patru jocuri să nu ne îngroape nimeni atât timp cât încă respirăm. Nu-mi pierdusem speranța când am fost conduși cu trei goluri, am trăit clipe mai grele împotriva unor echipe puternice. Le-am spus fetelor că sunt câteva care au învățat aici cum se fac victoriile mari, în special în fața propriului public și îmi felicit echipa, care, încă o dată pentru handbalul românesc, va reprezenta tricolorul în grupele EHF. Din acest moment pot să le urez și eu vacanță plăcută“, a declarat Bogdan Burcea. „CRAIOVA E ÎN SĂRBĂTOARE" La rândul lor, jucătoarele Craiovei au făcut o baie cu șampanie, apoi au afirmat că nu au preferințe în privința tragerii la sorți privind stabilirea grupei și i-au asigurat pe suporterii handbalului din Bănie că vor face tot posibilul să fie cât mai sus. „Le mulțumim tuturor că au fost alături de noi, pentru că trecem printr-o perioadă destul de grea, avem multe probleme medicale în lot, plus că oboseala și-a spus cuvântul. Mă bucur din tot sufletul că ne-am calificat și am reușit să mai diminuăm din durerea pe care am suferit-o în vară, când nu ne-am calificat în Liga Campionilor. La Craiova se respiră handbal, fotbal și ne bucurăm că am reușit să facem acești oameni fericiți. Ne dorim din tot sufletul să fim sănătoase și să revenim în forță. Nu am favorite la tragerea la sorți. Și anul trecut, cu cine am căzut, am respectat adversarul și am încercat să ne facem treaba“, a declarat Patricia Vizitiu. „Craiova este în sărbătoare, pe care toată lumea o merită. Anul trecut am văzut finala pe viu, dar din tribune, și mi-a părut rău că nu am făcut parte din acel colectiv. Acum sunt aici și sper să jucăm din nou o finală de Cupa EHF și să păstrăm trofeul. Au fost emoții în acest meci, dar totodată s-a văzut că am muncit, ne-am dorit mult, și rezultatul a arătat tot ceea ce am făcut noi până acum“, a spus Andreea Tănasie. ZAMFIR. A FOST ȘI VICTORIA ANEI ȚICU Liderul echipei, Cristina Zamfir, a afirmat că succesul înregistrat a fost realizat și de Ana Maria Țicu, chiar dacă aceasta a fost doar în tribune, fiind accidentată grav în timpul ultimului meci din Liga Florilor, cu Minaur Baia Mare. „Este o victorie mare, muncită. Și astăzi am fost o echipă unită și suntem fericite că ne-am calificat în grupe și că am făcut fericiți acești oameni minunați, care au fost al optulea jucător. Le mulțumim din suflet și îi așteptăm în continuare alături de noi. Ne dorim să păstrăm trofeul EHF, o să luăm totul pas cu pas și vom vedea ce se va întâmpla. Nu mi-a fost teamă și tot ce mi-am dorit a fost să luptăm 60 de minute, și am știut că vom reuși. A fost greu, este adevărat, pentru că suntem puține, însă suntem inimoase și am reușit un rezultat foarte bun. Jucăm cu oricine, o să pregătim fiecare meci cât mai bine și o să vedem ce se va întâmpla. Cu siguranță, a fost și victoria Anei (Țicu - n.r.), care, din păcate, nu a fost în teren, însă a fost în tribună și ne-a trimis puterea ei. Ne bucurăm că am făcut-o fericită și o așteptăm alături de noi“, a afirmat Cristina Zamfir. Țicu a replicat: „Este victoria lor, ele au muncit pe teren 60 de minute. Am fost alături de ele din tribune cu sufletul, le-am încurajat la fiecare fază și sper că le-am transmis toată energia mea. Mă bucur enorm că am reușit să ne calificăm în grupe, îmi pare foarte rău că nu am putut să fiu pe teren, e foarte greu să stai în tribună, dar trebuie să trec peste. Sper să fiu aptă din ianuarie, încă nu am un diagnostic exact și trebuie să mai fac niște controale“. FOTO: Alexandru Vîrtosu Trupa lui Contra joacă ultima carte Naționala României întâlnește astăzi, de la ora 21.45 (Pro TV), la Podgorica, reprezentativa Muntenegrului, în etapa a șasea (ultima) din Grupa 4 - Seria C a Ligii Națiunilor. Tricolorii au nevoie de un succes pentru a spera la primul loc, dar și de un rezultat bun al Lituaniei în Serbia; înaintea acestei dispute, clasamentul grupei arată astfel: 1. Serbia 11 puncte (golaveraj 7-3), 2. România 11 (7-3), 3. Muntenegru 7 (7-5), 4. Lituania 0 (2-12). Lotul de 23 de jucători deplasat în Muntenegru îi cuprinde pe următorii portari: Ciprian Tătărușanu (FC Nantes), Costel Pantilimon (Nottingham Forest), Florin Niță (Sparta Praga); fundași: Cristian Manea (CFR Cluj), Cristian Săpunaru (Kayserispor), Ionuț Nedelcearu (FC Ufa), Cosmin Moți (Ludogorets), Alexandru Pașcanu (Leicester), Alin Toșca (PAOK Salonic), Nicușor Bancu („U“ Craiova); Mijlocași: Alexandru Chipciu (Sparta Praga), Răzvan Marin (Standard Liege), Paul Anton (Krylia Sovetov), Tudor Băluță (FC Viitorul), Nicolae Stanciu (Sparta Praga), Alexandru Cicâldău („U“ Craiova), Alexandru Mitriță („U“ Craiova), Ianis Hagi (FC Viitorul), Alexandru Maxim (Mainz), Ciprian Deac (CFR Cluj); atacanți: Claudiu Keșerű (Ludogorets), George Pușcaș (Palermo), George Țucudean (CFR Cluj). Germanul Felix Zwager va fi arbitrul central al meciul Muntenegru - România, asistenți Thorsten Schiffner și Marco Achmuller, adiționali Tobias Stieler și Sascha Stegemann și rezervă Christian Gittelmann. Tricolorii U19 speră la Turul de Elită Reprezentativa Under 19 a României întâlnește astăzi, de la ora 14.30 (FRF TV), la Stara Zagora (Bulgaria), echipa similară a Gibraltarului, acesta fiind ultimul joc al grupei a 13-a a turneului de calificare la CE din 2019, găzduit de Armenia. Trupa lui Dan Oprescu are nevoie de o victorie la scor ca să realizeze calificarea la Turul de Elită, care depinde însă și de rezultatul din celălalt meci al grupei, dintre Bulgaria și Grecia, unde avem nevoie de un succes al elenilor. Clasament: 1. Grecia 6 puncte, 2. Bulgaria 4, 3. România 1,4. Gibraltar 0. La Turul de Elită, ultima rundă înainte de EURO, se califică primele două clasate în grupă. Campionatul European, la care vor fi prezente doar opt selecționate, va avea loc în iunie 2019 în Armenia. Etapa a 16-a: Flacăra Moțăței - Unirea Amărăștii de jos 1-1, Dunărea Calafat - Jiul Podari 2-0, Tractorul Cetate - Vânătorul Desa 5-3, Danubius Bechet - CS Cârcea 1-4, Unirea Vela - Progresul Segarcea 2-8, Metropolitan Ișalnița - Recolta Ostroveni 1-2, Victoria Plenița - UT Dăbuleni 2-0. Clasament: 1. Dunărea Calafat 38 puncte (golaveraj 46-19), 2. Tractorul Cetate 33 (53-26), 3. CS Cârcea 31 (55-26), 4. Metropolitan Ișalnița 30 (46-28), 5. Jiul Podari 27 (44-23), 6. UT Dăbuleni 26 (44-30), 7. Vânătorul Desa 26 (42-36), 8. Danubius Bechet 22 (44-36), 9. Amărăștii de jos 21 (29-39), 10. Victoria Plenița 18 (32-46), 11. Recolta Ostroveni 16 (36-49), 12. Progresul Segarcea 15 (35-48), 13. Flacăra Moțăței 7 (20-52), 14. Unirea Vela 5 (18-86). Pagină realizată de Alexandru Vîrtosu