Gazeta de Sud, august 2020 (Anul 26, nr. 7526-7546)

2020-08-04 / nr. 7527

SPORT Marți, 4 august 2020 • Gazeta de Sud Turul României, cel mai important eveniment al anului în țară Federația Română de Ciclism, alături de Ministerul Tineretului și Sportului, au anunțat debutul celei de-a 53-a ediții a Turului României, una dintre cele mai prestigioase curse de ciclism rutier din Sud-Estul Europei și cel mai important eveniment sportiv internațional din țara noastră, în 2020. Competiția, inclusă în calendarul competițional al Uniunii Cicliste Internaționale, la categoria 2.1, se va desfășura în intervalul 8-13 septembrie ^iși propune să alinieze la _o rt aproximativ 20 de echigente cicliști ce vor parcurge un total de peste 800 km, traversând unele dintre cele mai spectaculoase și mai frumoase zone ale României. TRASEU SPECTACULOS. In cinci etape „Cu mult entuziasm facem acest anunț: Turul României se va desfășura și în acest an, deși aveam emoții legate de organizarea acestuia, în contextul actual. Ediția cu numărul 53 va fi una captivantă, dedicată, ca și până acum, atât amatorilor de cim, cât și profesioniștilor din țară și din străinătate. Am pregătit un traseu spectaculos, în cinci etape, care trece și prin Transfăgărășan. Nu doar că ne dorim să promovăm România, dar ne propunem să încurajăm cât mai mult și spiritul de echipă, forța și curajul în depășirea propriilor limite, îi așteptăm, așadar, pe toți iubitorii de ciclism să ni se alăture în cea mai importantă competiție de gen din România, unde sigur că ne vom întâlni respectând toate normele de igienă și de siguranță impuse” a declarat președintele Federației, Eduard Novak. Asemenea altor competiții cicliste europene care își continuă tradiția - Turul Italiei, Turul Franței etc., și Turul României va fi organizat anul acesta, respectând un set de reguli stricte privind măsurile sanitare impuse. Turul României va debuta cu o cursă-prolog în Timișoara, aceasta fiind urmată de 5 etape: Timișoara - Oradea, Oradea - Cluj- Napoca, Târgu Mureș - Lacul Sf. Ana, Brașov (Transfăgărășan) - Curtea de Argeș, iar etapa finală se va desfășura la București. Totodată, organizatorii, alături de partenerii acestei ediții, își propun să reediteze, la un nivel superior, succesul evenimentului de anul trecut, care s-a bucurat de participarea echipelor naționale ale României, Poloniei, Slovaciei, Rusiei și Estoniei. DESPRE „MICA BUCLĂ” Turul României sau „Mica Buclă” este cea mai importantă competiție ciclistă din România. Prima ediție a Turului, câștigată de echipa Bulgariei, a avut loc în 1934, pe o distanță de 1026 de kilometri, având 7 etape. Originile Turului datează însă de la începutul secolului trecut, în august 1910, inspirată de Turul Franței, publicația „Revista Automobila” a organizat Circuitul Munteniei, la care au participat 18 concurenți, pe ruta București-Sinaia- Târgoviște-Butimanu- București. Odată cu venirea Primului Război Mondial, competiția s-a oprit. în 1934, ziarul „Sportul Zilnic” a organizat prima ediție a Turului României, țara noastră devenind a șasea din lume cu propriul tur național. Din 1950 până în 1974, Turul României a fost organizat cu regularitate, urmat de o perioadă de pauză până în 1983. Din 1984, a fost reluată organizarea Turului. Cea mai rapidă cursă parcursă în cadrul Turului României a fost în 1974, între Pitești și București, când cei 109 kilometri au fost parcurși cu o medie de 52,516 km/h. Mircea Romașcanu și Constantin Dumitrescu, două legende ale ciclismului românesc, au câștigat fiecare de 3 ori Turul României, fiind cel mai mare număr de victorii individuale; în cadrul competiției de anul acesta vor fi acordate o serie de tricouri distincte: tricoul galben (liderul clasamentului general), tricoul alb (cel mai bun U23), tricoul roșu (cel mai bun sprinter), tricoul verde (King of the Mountain) și tricoul albastru (cel mai bun român). Lewis Hamilton a triumfat din nou la Silverstone M arele Premiu de Formula 1 de la Silverstone (Marea Britanie) a avut parte de un final dramatic. Pilotul Britanic Lewis Hamilton a câștigat cursa, dar nu fără emoții. Chiar dacă de la început a fost de neclintit de pe prima poziție, ultima tură a fost cu adevărat dramatică, iar Hamilton putea pierde fotoliul de lider. Mașina acestuia a făcut pană și a fost nevoit să se târască până la finalul cursei. Diferența de aproximativ 35 de secunde față de Verstappen, locul secund, a fost suficientă pentru a-i asigura britanicului cel de-al 7-lea triumf la Silverstone. Locul secund a fost ocupat de olandezul Verstappen, care a profitat de problemele lui Bottas și s-a instalat confortabil pe 2. Podiumul a fost completat de Leclerc. Coechipierul lui Hamilton, finlandezul Valtteri Bottas, care a luat startul de pe poziția secundă și a suferit și el o pană, a terminat până la urmă pe locul 11. „Până în ultimul tur, totul a fost bine. Când am auzit însă că Valtteri a avut pană am observat că pneurile mele sunt în regulă. Dar dintr-o dată am avut și eu aceeași problemă. Am încercat apoi să-mi mențin viteza fără a rupe janta”, a spus la final Hamilton. Au abandonat Kevin Magnussen (Danemarca/ Hans-Ferrari), Daniil Kviat (Rusia/AlphaTauri-Honda), iar Nico Hülkenberg (Germania/Racing Point) nu a pornit în cursă din cauza unei defecțiuni. Clasament Marele Premiu al Marii Britanii: 1. Lewis Hamilton (Mercedes), 2. Max Verstappen (Red Bull Racing), 3. Charles Leclerc (Ferrari), 4. Daniel Ricciardo (Renault), 5. Lando Norris (McLaren), 6. Esteban Ocon (Renault), 7. Pierre Gasly (AlphaTauri), 8. Alexander Albon (Red Bull Racing), 9. Lance Stroll (Racing Point), 10. Sebastian Vettel (Ferrari), 11. Valtteri Bottas (Finlanda/Mercedes) la 42.167, 12. George Russell (Marea Britanie/Williams-Mercedes) la 52.004,13. Carlos Sainz Jr (Spania/McLaren-Renault) la 53.370, 14. Antonio Giovinazzi (Italia/Alfa Romeo Racing-Ferrari) la 54.205, 15. Nicholas Latifi (Canada/Williams-Mercedes) la 54.549, 16. Romain Gros jean (Franța/Haas-Ferrari) la 55.050, 17. Kimi Raikkonen (FIN/Alfa Romeo Racing-Ferrari). Clasamentul piloților: 1. Lewis Hamilton (Ma rea Britanie) 88 pet., 2. Valtteri Bottas (Finlanda) 58 pet, 3. Max Verstappen (Olanda) 52 pet, 4. Lando Norris (Marea Britanie) 36 pet, 5. Charles Leclerc (Monaco) 33 pet, 6. Alexander Albon (Thailanda) 26 pet, 7. Sergio Perez (Mexic) 22 pet, 8. Lance Stroll (Canada) 20 pet, 9. Daniel Ricciardo (Australia) 20 pet, 10. Carlos Sainz Jr (Spania) 15 pet, 11. Esteban Ocon (Franța) 12 pet, 12. Pierre Gasly (Franța) 12 pet, 13. Sebastian Vettel (Germania) 10, 14. Antonio Giovinazzi (Italia) 2 pet, 15. Daniil Kviat (Rusia) 1 pet, 16. Kevin Magnussen (Danemarca) 1 pet. Pagină realizată de Tibi Cocora