Gazeta de Sud, octombrie 2021 (Anul 27, nr. 7822-7842)

2021-10-21 / nr. 7836

SPORT Joi, 21 octombrie 2021 • Gazeta de Sud B] Halep a spulberat-o pe Potapova în primul tur de la Moscova Simona Halep (România, 19 WTA) a trecut relativ lejer de Anastasia Potapova (Rusia, 68 WTA), scor 6-1, 6-4 în primul tur al turneului WTA 500 de la Moscova (Rusia). Astfel, Halep merge în optimile de finală ale turneului din Rusia după un joc aproape perfect, încheiat după o oră și jumătate. Halep, care a câștigat titlul la Moscova în 2013, s-a impus după un meci disputat, în care Potapova (20 ani, 68 WTA) a greșit mult Pe duble greșeli. Halep și-a judecat primul set cu un sec 6-1, însă diferența de pe teren nu a fost așa de mare. Românca a început bine și setul secund, a condus cu 3-1, dar a pierdut trei ghemuri la rând (3-4). Halep a profitat de câteva erori ale adversarei și a făcut un nou break la 4-4, câștigând cu 6-4, după ce a salvat trei mingi de break în ultimul ghem. Halep a câștigat și primul său duel direct cu Potapova, la începutul anului acesta, la Melbourne (Gippsland Tropphy), cu 6-4,6-4, în turul secund. Simona Halep și-a asigurat un cec de 8.200 de dolari și 55 de puncte WTA. „E GREU SĂ MĂ GÂNDESC LA TITLU" Simona a avut o primă reacție uimitoare după calificarea în optimile de finală, întrebată dacă se vede printre favoritele la câștigarea turneului de la Moscova, la care a mai triumfat în anul 2013, după 7-6, 6-2 în finala cu Samantha Stosur. Simona a spus că nu are mari speranțe că va repeta performanța reușită în urmă cu 8 ani. „A fost un meci greu, am mai jucat amândouă în Australia și a fost strâns și atunci! Chiar dacă m-am impus lejer în primul set, ea a jucat solid și nu mi-a fost ușor. Serviciul m-a ajutat foarte mult astăzi! Dar e greu să mă gândesc la titlu, pentru că vin după accidentare, îmi propun să câștig cât mai multe meciuri și să rămân cât mai mult la Moscova. Am amintiri frumoase de aici, având în vedere că am cucerit titlul în 2013, a declarat Simona. Campioana noastră o va înfrunta în optimile de finală pe rusoaica Veronika Kudermetova. Aceasta a dispus marți de conaționala sa Oksana Selehmeteva cu 4-6,7-6 (7/3), 6-4. Kudermetova (24 ani, 32 WTA) a obținut o victorie mai dificilă decât era de așteptat, după două ore și 20 de minute, în fața unei adversare de 18 ani, care se află pe locul 238 în lume. Halep (19 WTA), campioană la Moscova în 2013, a câștigat în primul meci cu 6-1,6-4 în fața altei rusoaice, Anastasia Potapova. Simona Halep și Veronika Kudermetova s-au mai întâlnit o singură dată, la începutul acestui an, la Australian Open, când românca s-a impus cu 6-1, 6-3 în turul al treilea. MONICA NICULESCU, NEINSPIRATĂ LA DUBLU Perechea formată din românca Monica Niculescu și rusoaica Vitalia Diatchenko a fost eliminată, marți, în primul tur al probei de dublu din cadrul turneului WTA 500 de la Moscova. Monica și Vitalia au fost învinse de echipa Victoria Kuzmnova/ Alexandra Panova (Slovacia/ Rusia), scor 7-5, 6-2. Meciul a durat o oră și 20 de minute. Pentru prezența la Kremlin Cup, Niculescu și Diatechenko vor primi 3.500 de dolari și câte un punct în clasamentul WTA de dublu. JAQUELINE CRISTIAN A PIERDUT LA TENERIFE Jaqueline Cristian (locul 108 WTA) a fost învinsă de către Anna Karolina Schmiedlowa (Slovacia, 90 WTA), scor 6-2, 7-5, în optimile de finală ale turneului de la Tenerife. Meciul a durat o oră și 42 de minute; în setul doi, românca a condus cu 5-3 și a ratat o minge de set în game-ul 10. Pentru participarea la WTA 250 Tenerife, Jaqueline Cristian va primi 30 de puncte în clasament și 3.675 de dolari. Partida dintre Irina Begu și Doina Velcic, tot din faza optimilor de finală, s-a disputat după închiderea ediției. Handbaliștii Universității Craiova merg să facă un meci bun la Oradea Handbaliștii de la Universitatea Craiova au surprins neplăcut săptămâna trecută, în meciul de pe teren propriu cu SCM Timișoara. Băieții lui Cătălin Popescu au remizat, scor 35-35, într-un joc, pe care, în mod normal, ar fi trebuit să-l câștige. Acum, pentru olteni va urma un meci de joc la Oradea, contra echipei din localitate, CSM. Partida este programată în această duminică, de la ora 12.00. Până în prezent, Craiova a înregistrat trei victorii, o remiză și o înfrângere în Divizia A, Seria C, iar în clasament se află pe poziția a treia, cu 10 puncte. De partea adversă, Oradea este imbatabilă în această serie, obținând cinci victorii în primele cinci runde. De asemenea, în clasament se află pe prima poziție, cu maximum de puncte (15), la cinci lungimi de urmăritoare. Antrenorul Universității Craiova, Cătălin Popescu, s-a arătat extrem de dezamăgit de remiza cu SCM Timișoara și regretă că băieții săi nu au putut obține victoria pe final. Totodată, acesta a prefațat, pe scurt, și duelul de la Oradea, de duminică. „Sincer să fiu, încă nu am trecut peste rezultatul cu Timișoara, pentru că m-am mai uitat o dată la meci, la filmare și chiar am pierdut pe mâna noastră. Defensiva și poarta nu au mers deloc. Acest egal e cât o înfrângere. Așa le-am spus și băieților la ultimul time-out, ori victorie, ori eșec, pentru că o remiză nu ne încurcă de tot. Dacă mă uit pe clasament, și Reșița are un egal, dar puteam sta mult mai bine. Acum mergem la Oradea, o deplasare grea, cum a fost de fiecare dată. Ei nu au pierdut până acum, sunt într-o formă bună, iar noi avem ceva probleme de efectiv. Sper ca până la ora meciului să am tot lotul valid și să ne luptăm de la egal la egal cu ei“, a spus Cătălin Popescu. Loredana Marin și Livia Botică , și-au asigurat medalii la CE Pugilistele române Loredana Andreea Marin și Maria Livia Botică s-au calificat, marți, în semifinalele Campionatelor Europene de box pentru tineret de la Budva (Muntenegru) și și-au asigurat astfel medalii. Loredana Marin, campioana europeană en titre de tineret, a câștigat prin KO tehnic în repriza a treia la cat. 60 kg, în fața turcoaicei Berfin Polat, după ce aceasta a fost numărată de două ori în runda a treia. în semifinale, Loredana Marin va lupta contra rusoaicei Nadejda Golubeva. La cat. 81 kg, Maria Livia Botică, antrenată de Titi Tudor și Adrian Pîrlogea la CSM Ploiești, a câștigat și ea înainte de limită sfertul de finală cu poloneza Maria Pepek, care a fost numărată de trei ori, astfel că arbitrul a declarat meciul încheiat chiar pe gongul de final al primei runde. In semifinale, campioana europeană de junioare o va înfrunta pe rusoaica Maria Proskunova. Maria Ceplinschi, în finalele de la individual compus și sol la Mondiale Sportiva română Maria Ceplinschi, în vârstă de 16 ani, s-a calificat în finalele de la individual compus și sol la Campionatele Mondiale de gimnastică artistică de la Kitakyushu (Japonia), marți, odată cu încheierea concursului feminin de calificare. Maria Ceplinschi s-a calificat la individual compus cu al 20-lea rezultat, 50,399 puncte (13,700 la sărituri, 12,333 la paralele, 11,066 bârnă și 13,300 la sol). Cel mai bun punctaj l-a avut rusoaica Anghelina Melnikova, 57,065 puncte, urmată de americancele Leanne Wong, 55,749 puncte, și Kay-9 la di Cello, 55,700. i. Ceplinschi, care face parte din proiectul „Țară, țară vrem campioane” coordonata de Mariana Bitang și de Octavian Belu, a prins și finala de la sol (13,300), cu a opta e notă (însă a fost devansată de trei japoneze). Pagină realizată de Tibi Cocora