Gazeta de Sud, octombrie 2021 (Anul 27, nr. 7822-7842)

2021-10-28 / nr. 7841

SPORT Joi, 28 octombrie 2021 • Gazeta de Sud £ 3 Emma Răducanu a debutat cu o victorie frumoasă la Cluj Emma Răducanu (18 ani, 23 WTA) a învins-o pe Polona Hercog (30 de ani, 123 WTA, scor 4-6, 7-5, 6-1 și s-a calificat în turul doi la Transylvania Open. Britanica va rămâne cu un gust plăcut după turneul din Cluj-Napoca. Asta pentru că până acum nu reușise să se impună în nicio partidă de pe tabloul principal al unui turneu WTA, după ce a pierdut încă din primul meci la San Jose, Nottingham și Indian Wells. în partida cu experimentata Hercog (30 ani, 124 v WTA), Răducanu a început în forță și a condus cu 3-0 și 4-1, dar apoi jocul său s-a dereglat, a făcut multe erori neforțate și i-a permis slovenei să revină și să câștige setul cu 6-4, după cinci ghemuri consecutive. în actul secund s-a mers cu serviciul, iar britanica a reușit să încline balanța pe final (7-5). în decisiv, Emma Răducanu a fost mult mai concentrată și mai precisă, a dominat clar jocul și s-a impus cu 6-1, încheind cu un as. Emma Răducanu a avut 4 ași și 3 duble greșeli. Britanica și-a creat nu mai puțin de 17 mingi de break (4 fructificate), față de 5 ale slovenei (2 transformate). Emma a mai jucat un singur meci după evoluția sa de senzație de la Flushing Meadows. Aceasta a fost învinsă de belarusa Aleksandra Sasnovici, în turul al doilea la Indian Wells. SE DESCURCĂ ȘI ÎN ROMÂNĂ La finalul meciului, Emma Răducanu a fost intervievată de Alexandra Dulgheru în limba engleză, însă Emma a insistat să răspundă în limba română. „O să încerc să vorbesc un pic în română și, dacă nu pot, voi schimba în engleză. Azi am avut un meci foarte dificil, ea (n.r. - Polona Hercog) a fost foarte tare. Eu nu am jucat foarte bine, dar am câștigat. Iar acum simt foarte multă bucurie. Cred că am avut un adversar foarte dificil și experimentat... Nu cred că am jucat așa de bine, dar am luptat și am reușit să câștig. A fost foarte greu să revin după primul set, pentru că ea are un serviciu foarte bun, iar eu nu am reușit să returnez așa de bine azi", a punctat Emma, citată de Digi. Emma Răducanu s-a arătat bucuroasă de faptul că are ocazia să joace pentru prima oară în țara tatălui ei. „Mulțumesc foarte mult, turneul este foarte bine organizat, îmi place România foarte mult și mă simt ca acasă aici, înseamnă foarte mult pentru mine să pot juca în țara tatălui meu, am amintiri foarte plăcute de aici. Mulțumesc tuturor pentru suportul oferit. Eu sunt un pic tristă pentru că nu sunt spectatori în tribune, dar, atunci când am ajuns aici și am făcut primele antrenamente, am avut parte de o primire foarte călduroasă din partea publicului”, a menționat ea. EMMA: „SIMT CĂ DEJA ÎMI ÎMBUNĂTĂȚESC ROMÂNA" Emma Răducanu a subliniat că a progresat în privința limbii române în ultimele zile, în condițiile în care de un an și jumătate nu a folosit-o aproape deloc. în doar câteva luni, se pare că Emma a strâns câteva milioane bune doar din publicitate. Iar drumul ei în lumea tenisului este abia la început. „Nu am învățat niciodată limba română, doar am reținut cuvinte atunci când bunica îmi vorbea. De multe ori, îmi spunea multe povești, iar așa am învățat vocabularul. Când eram mică, de fiecare dată când veneam în România, petreceam vreo două săptămâni și progresam încet-încet. Nu vorbesc prea des româna. Acasă nu o vorbesc prea mult și nu cred că am vorbit română în ultimele 18 luni, în afară de câteva apeluri telefonice cu bunica mea, săptămânal. Stând aici, la Cluj, de cinci zile, simt că deja îmi îmbunătățesc româna și devin mai puțin timidă”, a spus Emma Răducanu. în optimile de la Transylvania Open, Emma Răducanu va da peste Ana Bogdan. „Nu am jucat cu Ana Bogdan până acum, dar am vorbit cu ea, este o fată foarte drăguță și veselă. Sunt însă sigură că va fi un meci foarte greu și de abia aștept să joc”, a încheiat Emma. Emma Răducanu a avut un „boom” al carierei anul acesta la Wimbledon, când a ajuns până-n optimi, iar marele succes a venit la US Open, turneu pe care l-a și câștigat. IRINA BARA A CÂȘTIGAT DUELUL ROMÂNESC CU BEGU Irina Bara a reușit surpriza zilei de marți la Transylvania Open, sportiva aflată pe locul 138 mondial învingând-o pe Irina Begu după trei seturi pe muchie de cuțit, scor 7-6, 0-6, 6-4. Partida a fost una maraton de aproape două ore și jumătate. Bara (wildcard) a câștigat primul set (7-6(2)), dar Begu a făcut ajustările necesare și s-a impus categoric cu 6-0 în cel de-al doilea. S-a ajuns în decisiv, acolo unde Irina Bara a comis mai puține greșeli și a bifat calificarea în turul al doilea de la Transylvania Open (6-4). în optimi, Irina Bara o va întâlni pe Rebecca Peterson (99 WTA). Eliminată, Irina Begu va primi 2.675 de dolari și un punct WTA, în timp ce Irina Bara va fi recompensată cu 3.675 de dolari și cu 30 de puncte WTA. La finalul partidei, Bara a menționat că se aștepta la o partidă dificilă având în vedere experiența și meciurile bune reușite de adversara sa în acest sezon. „Este o senzație nemaipomenită să joci în România, acasă, ar fi fost mai bine dacă am fi avut și spectatori, dar ne descurcăm în condițiile de față. Știam că va fi greu să joc împotriva Irinei Begu, pentru că este o jucătoare cu multă experiență, clasamentul o dovedește. A avut rezultate foarte bune în ultimul timp și mă așteptam la un meci greu, în setul doi cred că nu am fost atentă la început și ea și-a ridicat nivelul. Am încercat să fiu mai agresivă, dar nu am reușit. Am știut însă că în decisiv trebuia să fiu mai agresivă, să iau inițiativa” a declarat Bara. Referitor la adversara sa din următorul tur al Transylvania Open, suedeza Rebecca Peterson, Bara a afirmat că o cunoaște și că speră că va avea un nivel al jocului la fel de ridicat. „De obicei nu mă uit pe tablou, mă uit după ce câștig. O cunosc, cred că suntem aceeași generație, ne-am mai întâlnit de câteva ori la juniori. Și la echipe chiar. Sper să reușesc să am un nivel la fel de bun ca astăzi, poate chiar mai bun” a mai menționat Irina. Universității Craiova, obligați să învingă Drobeta Handbaliștii . Handbaliștii de la Universitatea Craiova nu își mai permit pași greșiți în Divizia A. Seria C, asta după ce în etapele precedente s-au înregistrat rezultate deloc satisfăcătoare. în acest weekend, în etapa a 7-a, băieții pregătiți de Cătălin Popescu primesc vizita celor de la AHC Drobeta, una dintre formațiile care nu emit pretenții. Partida este programată sâmbătă, de la ora 12.00, în Sala „Ion Constantinescu“. Alb-albaștrii nu trec printr-o perioadă foarte bună, iar acest lucru s-a observat și prin ultimele prestații din campionat. Dacă acum două etape SCM TimiPagină realizată de Tibi Cocoroșoara ne-a ținut în șah chiar pe teren propriu (35-35), etapa precedentă, la Oradea, lucrurile au fost diferite. Cu mai multe absențe importante, craiovenii nu le-au putut face față adversarilor, care au marcat de câte ori au avut șansa și și-au asigurat victoria. De această dată, unicul gând al Universității Craiova este victoria, mai ales că majoritatea sportivilor s-au refăcut, au revenit la antrenamente și pot fi prezenți la partida cu Drobeta POPESCU: „NU IAU ÎN CALCUL ALT REZULTAT ÎN AFARĂ DE VICTORIE" Antrenorul Craiovei, Cătălin Popescu, nu admite ca echipa sa să nu reușească victoria, chiar dacă oaspeții vin cu încredere în Bănie după victoria cu cei de la Tg. Jiu, din etapa precedentă. „Nu ar trebui să avem probleme, mă gândesc doar la victorie. Nici nu iau în calcul alt rezultat. Mă bucur că majoritatea băieților s-au refăcut și au revenit la antrenamente. Doar Mihai Păun nu poate evolua 100%, dar pe Iovănescu, Ruseanu și Bouros îi voi putea folosi la acest joc și de acum înainte. Este un joc la îndemâna noastră, dar nu trebuie să îi neglijăm, pentru că etapa precedentă i-au învins pe cei de la Tg. Jiu. Presiune nu avem, pentru că suntem încă în obiectiv. Au mai fost și rezultate pe placul nostru, cum ar fi eșecul echipei din Sânnicolau la Timișoara. Se joacă, mai este până la final, dar trebuie, mai întâi, ca noi să ne facem treaba, iar apoi să privim și în alte părți“, a spus Cătălin Popescu, pentru GdS.