Gazeta de Sud, noiembrie 2021 (Anul 27, nr. 7843-7862)

2021-11-11 / nr. 7851

SPORT . Joi, 11 noiembrie 2021 • Gazeta de Sud Mirel Rădoi, optimist înaintea meciului cu Islanda Naționala României întâlnește astăzi, de la ora 21.45, pe stadionul „Steaua“, reprezentativa similară a Islandei. Apoi, pe 14 noiembrie, va juca împotriva reprezentativei din Liechtenstein, pe stadion „Rheinpark“ - Vaduz, de la ora 19.00. Acestea sunt ultimele meciuri din Grupa J a preliminariilor Cupei Mondiale din 2022. Tricolorii au nevoie de două victorii pentru a fi siguri de ocuparea locului doi și calificarea la barajul pentru turneul final din Qatar. Partida România - Islanda va fi arbitrată de o brigadă din Rusia. Aceasta este compusă din centralul Serghei Karasev, asistenții Igor Demeșko și Maksim Gavrilin, și rezerva Kiril Levnikov. Arbitrajul video va fi asigurat tot de doi ruși, Vitali Meșkov și Serghei Ivanov. Clasament Grupa J: 1. Germania 21 puncte (golaveraj 23-3), 2. România 13 (11-8), 3. Macedonia 12 (15- 10), 4. Armenia 12 (8-11), 5. Islanda 8 (11-15), 6. Liechtenstein 1 (2-23). „ESTE O PRESIUNE MARE PE NOI“ Selecționerul României, Mirel Rădoi, a afirmat, ieri, că meciul cu Islanda poate fi ca un meci de box, dar speră ca tricolorii să rămână în picioare. „Cred că în momentul de față noi am avea mult mai multe lucruri de pierdut decât Islanda. Cred că ăsta ar fi un lucru important pentru noi, care să conteze pentru a termina această campanie pe locul doi. Cred că din punctul acesta de vedere avem un avantaj. Islanda, chiar dacă teoretic ar mai avea șanse pentru locul 2, în momentul de față poate fi o echipă periculoasă, pentru că nu mai are nimic de pierdut, încearcă integrarea unor jucători de la Under-21 și atunci este o echipă care vine să joace și poate fi periculoasă. Dar asta nu înseamnă că nu suntem pregătiți pentru partida de mâine seară. Cred că în momentul de față echipa arată mult mai bine. Am câștigat lucruri ca spirit de echipă, de sacrificiu. Sunt lucruri care contează, care s-au văzut în ultimele partide și care, indiferent de adversar, trebuie să le păstrăm. Ei au șanse teoretice, dar ca stil de joc nu cred că îl vor schimba doar pentru aceste ultimele două partide. Islanda are același stil de joc pe care l-a avut și la U21, mult diferit față de echipa pe care noi am întâlnit-o în barajul pentru Campionatul European, un joc mult mai dinamic, bazat pe o posesie mai prelungită. în mod normal ar trebui să ne avantajeze acest joc, pentru că poate fi ca un meci de box. Să sperăm că nu vom fi cei care vom cădea primii și vom rămâne în picioare până la sfârșit. Este posibil ca jucătorii să aibă acest gând, să fie relaxați, dar ei trebuie să își dea seama că indiferent de ceea ce s-a întâmplat în tur, este o cu totul altă partidă, este o presiune mare pe noi. Aș vrea ca în primele 10 minute să începem mult mai bine decât am făcut-o în Islanda“, a spus Rădoi. „AM SPERAT SĂ AVEM SPECTATORI ÎN TRIBUNĂ. Selecționerul a subliniat că naționala avea nevoie de spectatori în tribune și a criticat faptul că este interzis accesul pe stadioane: „Am sperat să avem spectatori în tribună. Nu vreau să vorbesc despre politică, dar ne vaccinăm ca să mergem la mail și nu putem merge pe stadion... Cred că cea mai bună campanie pentru vaccinare era ca oamenii să poată să vină la acest joc. în momentul de față echipa națională avea nevoie ca oamenii să fie prezenți la un asemenea eveniment sportiv, în mod normal și logic era ca echipa națională să dispute acest meci cu spectatori în tribună". NU EXCLUDE SĂ RĂMÂNĂ LA NAȚIONALĂ Despre anunțul făcut după meciul cu Armenia, că vrea să plece de la națională la finalul preliminariilor, Rădoi a precizat că o decizie va fi luată după meciurile cu Islanda și Liechtenstein. „Am avut întâlniri cu președintele și cu directorul tehnic și a rămas să luăm o decizie după aceste două jocuri. Asta tocmai pentru a ne concentra pe lucruri mult mai importante. Așa cum am spus, am început să cunosc grupul destul de bine, atmosfera, felul lor de a fi. Important este că atmosferă a rămas aceeași în ultimele partide, începe să fie un grup foarte puternic și trebuie ca atmosfera să rămână aceeași. Jucătorii își dau seama de faptul că sunt aproape de o performanță care nu s-a mai întâmplat de mulți ani. Nu cred că vor fi probleme din punct de vedere psihologic pentru jucători privind anunțul meu de a pleca“, a precizat selecționerul. Rădoi nu se teme că ar putea fi probleme cu gazonul Stadionului Steaua după ploaia de marți. „Nu cred că vor fi probleme cu gazonul, mai ales că nu va ploua nici astăzi, nici mâine. Avem asigurări că va fi un gazon bun. Stadionul Steaua a fost mulți ani o casă pentru echipa națională. Din punctul meu de vedere aș prefera să mutăm echipa în fiecare oraș acolo unde UEFA ne poate da aprobarea să jucăm aceste meciuri, să obișnuim oamenii din toată țara să vină aproape de echipă. Echipa națională este a românilor și ar trebui să poată să joace pe cât mai multe stadioane ale țării“. VLAD CHIRICHEȘ: „DACĂ AJUNGEM LA BARAJ AVEM ȘANSE DE CALIFICARE LA OM DE 50%“ Căpitanul echipei naționale a României, Vlad Chiricheș, a declarat că dacă va ajunge la baraj, reprezentativa noastră va avea 50% șanse de calificare la Cupa Mondială din 2022. „Cred că cel mai important este să ne gândim la aceste două jocuri, să le câștigăm, să fim siguri de calificarea la baraj. Apoi putem să ne gândim ce adversari vom avea și procentajul pe care îl putem avea pentru calificare. Cred că dacă vom ajunge acolo, vom fi șanse de 50-50. Ar trebui să ne gândim la jocul nostru, nu la al celor din Islanda sau ale celor care joacă fără miză. Trebuie să ne gândim că noi trebuie să câștigăm meciul, să fim concentrați, să fim puternici în fiecare duel și să câștigăm meciul. Ca fundaș te pregătești pentru orice, celor de la Islanda le place să aducă jocurile în benzi, cu multe centrări, sunt foarte periculoși la fazele fixe. Cel mai important este să fii concentrat în careu. Islanda o văd ca pe o echipă normală pe care trebuie să o batem și victoria să ne ducă >mai aproape de baraj. Trebui á fim foarte concentrați și determinați să obținem această victorie, cred că toți jucătorii și staff-ul știu că este foarte important să avem o atitudine extraordinară pentru a câștiga acest joc“, a spus fundașul echipei Sassuolo. AZI JOACĂ ȘI ROMÂNIA U20 Selecționata României U20 întâlnește joi, 11 noiembrie, de la ora 18.00, pe stadionul „Anghel Iordănescu“ - Voluntari, reprezentativa Poloniei, într-un joc amical. Acesta ar fi al cincilea test pentru elevii lui Bogdan Lobonț. Tricolorii au învins Portugalia (2-1) în septembrie și Cehia (2-1) în octombrie, ambele pe teren propriu, și au pierdut categoric în deplasare cu Anglia (1-6, septembrie), respectiv cu Germania (0-4, octombrie). După acest amical cu Polonia, România U20 va juca și cu Italia. Meciul este programat pe 15 noiembrie, de la ora 15.00, pe „Stadio Enzo Ricci“. România U19, victorie la limită cu Letonia în preliminariile CE 2022 Naționala sub 19 ani a României a învins echipa Letoniei, scor 1-0, miercuri, la Manavgat (Turcia), în Grupa a 9-a a preliminariilor Campionatului European de juniori din 2022. Golul care a făcut diferența a fost marcat de Ștefan Bodișteanu (‘43). De menționat faptul că tricolorii au ratat și un penalti, tot prin Bodișteanu (‘41), șutul său fiind apărat de portarul Nikita Saranins. Lovitura de pedeapsă a fost obținută de Costin Amzăr, după un duel cu Karlis Piksens. România a avut și o bară, prin Albert Hofman (76). Cel mai bun jucător al echipei României a fost portarul Alexandru Bordei (Lecce), care a apărat două penaltiuri, ambele executate de Lukass Vapne (‘31, ‘64), potrivit site-ului UEFA. Primul a fost dictat după un fault al lui Amzăr la Vapne, iar al doilea după o intervenție a lui Borbei asupra lui Valerijs Lizunovs. Selecționerul Adrian Văsîi a mizat pe următorii jucători: Alexandru Borbei - Alexandru Pantea (‘58, Andrei Coabiș), Botond Gergely, Cristian Ignat, Costin Amzăr (75, Bogdan Lazăr) - Dan Sîrbu, Andrei Pandele - Doru Andrei (‘46, Albert Hofman), Răzvan Tănasă, Ștefan Bodișteanu (78, Alex Trifan) - Andreas Chirițoiu ('58, Rareș Burnete). Miercuri, după închiderea ediției era programată și cealaltă partidă a grupei, Turcia - San Marino. Programul mini-turneului U19 de calificare, găzduit de Turcia, 13 noiembrie - ora 12.00: România - San Marino, ora 16.00: Letonia - Turcia, 16 noiembrie - ora 16.00: Turcia - România, Letonia - San Marino. Câștigătoarele celor 13 grupe, ocupantele locurilor secunde și cea mai bună echipă de pe locul al treilea se vor califica la turul de elită, ultima rundă dinaintea Campionatului European. Turneul final, la care participă 8 selecționate, va avea loc în iulieaugust 2022, în Slovacia. Pagină realizată de Alexandru Vîrtosu