Gazeta de Sud, noiembrie 2021 (Anul 27, nr. 7843-7862)

2021-11-24 / nr. 7860

/ SPORT Miercuri, 24 noiembrie 2021 • Gazeta de Sud | „Tricolorii”, în căutarea visului american. Seniorii de la tenis de masă au ajuns la Houston, acolo unde se va disputa ultima mare competiție din acest an, Campionatul Mondial. Startul a avut loc ieri, pe 23 noiembrie. „Din momentul în care am auzit că Mondialul se va ține la Houston m-am bucurat enorm. America este America, cred că oricine și-ar dori să ajungă acolo, chiar și cu sportul, nu doar în vacanță”, a declarat Eliza Samara. Ovidiu Ionescu, veteran” echipei masculine, are a._..știri frumoase de la ultimul Campionat Mondial la care a participat, cel de la Budapesta, din 2019. „Am reușit să obțin locul doi alături de Alvaro Robles în proba de dublu băieți, bineînțeles că există speranță și pentru acest campionat mondial. Sunt sigur că va fi o experiență frumoasă și o aștept cu nerăbdare. Am fost de 3 ori, o dată cu logodnica mea la New York, apoi am jucat un meci din campionatul Germaniei chiar la Washington și o dată la un concurs în Las Vegas. Fiecare oraș are povestea lui. Aș merge în toată America, dacă aș avea ocazia. America e de vizitat, dar pentru mine tot Europa este tărâmul preferat”, a punctat Ovidiu Ionescu. Pentru Cristian Pletea acest concurs va fi primul contact cu Statele Unite ale Americii. „Nu am mai fost până acum, vreau să mă simt bine, să fac un rezultat cât mai bun pentru mine personal”, a adăugat și Cristian Pletea. DE CRĂCIUN, ÎN AVION Cel care a uitat șirul zborurilor către State este Andrei Filimon, antrenorul lotului național masculin. „Am avut contract cu o firmă din America și eram obligat între Crăciun și Revelion, să fiu acolo. Timp de 8 ani am făcut acest drum”, a spus Andrei Filimon, antrenorul lotului național masculin. Chiar dacă le place mult America, sportivii nu și-ar dori să locuiască acolo. „Nu m-aș vedea locuind în America, îmi place doar în vacanță, să vizitez, să mă distrez și să merg la cumpărături”, a adăugat Eliza Samara Lotul feminin este format din Eliza Samara, Bernadette Szocs, Adina Diaconu și Andreea Dragoman, iar cel masculin din Ovidiu Ionescu, Hunor Szocs, Rareș Șipoș și Cristian Pletea. Sportivii vor fi însoțiți de antrenorii Viorel Filimon, Andrei Filimon și Ionuț Seni, Mioara Șincan, psiholog și Ion Anghel, fizioterapeut. 128 de sportivi sunt pe tabloul principal la feminin și masculin, iar 64 de perechi participă la dublu feminin, masculin și mixt. Pentru sportivii români tabloul arată astfel: Simplu feminin: Bernadette Szocs - Paulina Vega (Chile), Elizabeta Samara - Anna Wegrzyn (Polonia), Adina Diaconu - Sofia Polcanova (Austria), Andreea Dragoman - Anastassiya Lavrova (Kazahstan); Simplu masculin: Ovidiu Ionescu - Yang Wang (Slovacia), Cristian Pletea - Padasak Tanviriyavechakul (Thailanda), Hunor Szocs - Ruwen Filus (Germania), Rareș Șipoș - Martin Allegro (Belgia); Dublu feminin: 16-imi Elizabeta Samara/Andreea Dragoman - Farah Abdel-Aziz/Yousra Helmy (Egipt), 32-imi - Bernadette Szocs/Sofia Polcanova (Austria) - Elina Maharjan/Nabita Shrestha (Nepal); Dublu masculin: 16- imi- Ovidiu Ionescu/Alvaro Robles (Spania) - Khalid Assar/Ahmed Saleh (Egipt), 32- imi - Rareș Șipoș/Cristian Pletea - Kwan Kit Ho/Chun Ting Wong (Hong Kong). Simona Halep va colabora, din nou, cu Teo Cercel D e-abia întoarsă din vacanța de la Paris, Simona Halep a dat pe contul personal de Si„dgram o revenire importantă în echipa pentru sezonul 2022. Simona a postat o fotografie cu echipa alături de care va pleca în noul sezon din WTA. Pe lângă Daniel Dobre și Adrian Marcu, în imagine apare și Teo Cercel, preparatorul fizic alături de care Halep a mai lucrat de-a lungul carierei. La începutul anului 2020, Simona a anunțat despărțirea de Teo Cercel (colaborat din 2013), cel care a participat din calitatea de preparator fizic la marile victorii ale carierei sportivei (cele două titluri de Grand Slam și ajungerea pe primul loc al ierarhiei mondiale). „Toată lumea e acasă acum. Vă mulțumesc, băieți, că sunteți echipa și familia mea. Trecem la treabă, dar, întâi, zâmbim. Pentru Teo, zâmbetul încă este un proces în desfășurare” a precizat, printre altele, Simona Halep. HALEP JOACĂ LA JOHANNESBURG ÎNAINTE DE CRĂCIUN Simona Halep va participa la un turneu demonstrativ pe finalul acestui an, chiar înainte de Crăciun. Românca a confirmat prezența la Johannesburg, la Africa Cares. Turneul demonstrativ din luna decembrie va include atât meciuri de simplu, cât și partide de dublu-mixt! Astfel, Simona Halep își va face încălzirea înaintea sezonului 2022 la acest eveniment cu totul special. „Este oficial. Sunt încântată să anunț că voi participa la turneul Africa Cares, la Johannesburg, Africa de Sud, pe 18 și 19 decembrie. Evenimentul folosește tenisul ca un mijloc pentru a susține lupta împotriva violenței de gen”, a scris Simona Halep, pe Facebook. La evenimentul de la Johannesburg vor putea participa doar persoanele vaccinate. Vor fi 2.000 de bilete disponibile în fiecare zi, respectându-se numărul maxim de persoane permis pentru evenimentele în aer liber. SCMU Craiova - SCM Timisoara, duel f f echilibrat în sferturile Cupei Luni, pe 22 noiembrie, a avut loc tragerea la sorți pentru sferturile de finală ale Cupei României. Aceasta s-a desfășurat fără capi de serie, iar SCMU Craiova nu va avea o misiune deloc ușoară pentru a accede în „careul de ași“ al competiției. Alb-albaștrii vor întâlni, în dublă manșă, SCM Timișoara, una dintre echipele interesante din acest sezon. Conform tragerii la sorți, în sferturi se vor duela: Athletic Constanța - CSM Galați, Dinamo București - U BT Cluj, SCM Timișoara - SCM U Craiova și CSO Voluntari / CSM Târgu Jiu - CSU Sibiu. Din turul anterior a mai rămas de jucat returul dintre CSO Voluntari-CSM Târgu Jiu, amânat în perioada participării celor de la CSO în cupele europene; în tur. Voluntari s-a impus cu scorul de 92-66. Turneul Final Four va avea loc între 17-19 februarie 2022. Reamintim că SCMU Craiova s-a calificat în faza sferturilor de finală după o „dublă“ excelentă cu Oradea, în manșa tur, în Bănie, oltenii s-au impus cu 79-64, în timp ce în jocul din sala „Antonio Alexe" orădenii au câștigat cu 67-58, insuficient pentru a întoarce soarta calificării. Cupa României la baschet masculin este o competiție sportivă organizată de Federația Română de Baschet deschisă participării cluburilor de baschet. Această competiție se dispută în fiecare an începând cu 1954. Competiția începe prin meciurile preliminare, după care se joacă Final Four-ul, incluzând și o finală mică. Se dispută un singur meci pentru a decide echipa calificată. Trofeul Cupa României este deținut de CSO Voluntari, care l-a câștigat pentru prima dată în 2021. Sferturile de finală se joacă în sistem tur-retur, la finalul lunii decembrie, in 27 și 30. Știința București, adversarul din Cupă a voleibaliștilor de la SCMU Voleibaliștii de la SCMU Craiova debutează, miercuri, în faza sferturilor din Cupa României împotriva echipei Știința București. Disputa din manșa tur are loc în Bănie, în Sala Polivalentă, de la ora 18.00. Returul de la București este programat anul viitor, după jumătatea lunii ianuarie. După ce anul trecut au pierdut la mustață trofeul, după finala cu Dinamo, albalbaștrii își doresc un parcurs cât mai bun și în această ediție a Cupei. Acum, oltenii întâlnesc Știința București în faza sferturilor, una dintre echipele modeste ale campionatului, în duelul din Divizia A1, Craiova s-a impus chiar la București cu 3-0. Cert este că și în această dublă manșă trupa lui Dan Pascu pornește ca favorită și are prima șansă la calificare în Final Four. SCMA vine după o perioadă excelentă în campionat, în care a adunat trei victorii consecutive de trei puncte. Forma sportivă este de invidiat, iar moralul băieților este unul în creștere, mai ales că situația din clasament este una bună: locul patru, cu 16 puncte, la doar trei lungimi de prima poziție. De partea cealaltă, Știința București a cedat în ultima rundă disputată, pe terenul lui Dinamo, asta după ce obținuse trei victorii la rând cu Timișoara, Rapid și Baia Mare. Pe lângă acest duel, în sferturile Cupei se vor mai disputa următoarele partide: Baia Mare - SCM Zalău, Olimpia Titanii - Steaua și Dinamo - Arcada Galați. Pagină realizată de Tiberiu Cocora