Gazeta Mureşului, 1933 (Anul 3, nr. 1-47)

1933-01-01 / nr. 1

Pagina 2. GAZETA OFICIALĂ La o retribuţie lunară sub lei 2500, se acordă o diurnă de 60 lei pe zi. Art. II. Se exceptează dela aceste dispoziţiuni personalul geolog şi personalul de inspecţiuni de orice natură căruia, avându-se in vedere atribuţiunile lui de permanente deplasări, i se acordă următoarea diurnă zilnică, indiferent de salariul cu care este retribuit în buget: Personalul geolog. Directorul geolog lei 450 pe zi. Subdirectorul geologilor şi chimiştilor şefi cl. I. Lei 350 pe zi. Geologilor şi chimiştilor şefi cl. II. şi cl. III. Lei 300 pe zi. Geologilor, chimiştilor şi inginerilor cl. I, II şi III lei 250 pe zi. Asistenţilor lei 200 pe zi. Preparatorilor lei 150 pe zi. Personalul de inspecțiune : Inspectorilor generali lei 250 pe zi. Inspectorilor lei 200 pe zi. Administratorilor financiari, lei 180 pe zi. Art. III. La achitarea diurnei se va tine seamă dacă deplasarea nu a trecut de 24 ore şi funcţionarul a avut putinţa să petreacă noaptea la reşedinţă, in care caz diurna se reduce la jumătate. Art. IV. Deplasările care nu sunt prevăzute prin legi sau regulamente speciale, se vor efectua numai pe baza unui referat motivat, aprobat de ministrul sau de delegaţii săi direcţi, in urma avizului conform al comisiunii prevăzută de art. 2 alin. din legea excepţională relativă la numirile și inaintările în funcţiuni publice, promulgată în Monitorul Oficial No. 301 din 28 Decemvrie 1931. Când deplasarea va dura mai mult de 30 zile diurna se va reduce cu 30°/o începând din ziua 31-a. B) Detaşări. Art. V. Funcţionarii publici care sunt deplasaţi pentru ca să îndeplinească în altă localitate atribuţiunile funcţiunii respective, sau alte funcţiuni caracteristice unei funcţiuni anumite, se consideră ca detaşaţi. Art VI. Orice detaşare, într’o aceeaşi localitate dela un serviciu la altul, nu va da dreptul la niciun fel de indemnizaţie. Art. VI. Detaşările care sunt prevăzute de legi şi regulamente speciale, urmează să se facă şi să fie retribuite în conformitate cu dispozitiunile respective din acele legi şi regulamente. Art. VIII. Toate celelalte detăşări care nu sunt prevăzute de legi şi regulamente speciale, nu se vor putea face decât in cazuri excepţionale, neputându-se depăşi in nici un caz termenul maxim de detaşare de trei luni. Detaşarea in acest caz nu se va putea face sub nici un motiv mai mult decât o singură dată pe an, pentru acelaş funcţionar. Detaşarea in cazul primului alineat de mai sus, nu se va putea face decât prin aprobarea ministrului sau delegaţilor săi direcţi şi pentru un interes de serviciu bine determinat, in conditiunile art 4, alin. 1 din prezentul jurnal. Dacă detaşarea neprevăzută de legi şi regulamente speciale depășește termenul de o lună, nu va putea fi aprobată decât prin jurnalul Consiliului de ministri, după ce in prealabil, se va fi obţinut avizul conform al comisiunii menţionată la art. 4 de mai sus. Art. IX. Pentru tot timpul detaşării din cazul art. 8 de mai sus, dintr’o localitate intr’alta, se va acorda funcţionarului public detaşat, o indemnizaţie de detaşare egală cu 20% din salariul funcţiunii dela reşedinţă unde este numit, fără chirie şi ajutor de familie, indemnizaţie calculată proporţional cu timpul detaşării. Chiria urmează să fie identică cu cea corespunzătoare funcţiunii şi localităţii din localitatea de reşedinţă. Art. X. In cazul detaşării neprevăzute de legi şi regulamente speciale, salariul cu accesoriile urmează să fie achitate de serviciul unde funcţionarul a fost numit, iar indemnitatea de detaşare, de serviciul unde a fost detaşat. Art. XI. Toate dispoziţiunile de mai sus se vor aplica întocmai de toate administraţiile publice, indiferent dacă sunt sau nu cu gestiune autonomă, precum şi de judeţe şi comune. Art XII. D.nii consilieri-controlori şi d-nii directori ai contabilităţiide la orcare administraţie publică, sunt direcţi răspunzători de aducerea la îndeplinire a prezentului jurnal. I . Duca, Dimitriu, C. I. Brătianu, General de corp de armată adjutant P. Angelescu, Gh. Tătărescu, R. Fransovici, Dr. C. Anghelescu, General de divizie N. Uica. Comitetul Local de Revizuire Cluj Secţia I. No. dos. 2030 1 933. D e c i z i u n e No. 1612 Audienta din 20 Septemvrie 1933. Presidentia Dlui I. Virgolici. Membru prezent Dl. E. Deciu. Referent Dl. E. Stefanescu. S’a luat in cercetare cererea introdusă de Prefectul jud. Mureş prin petiţiunea înregistrată sub No. 21107 1933, pentru disolvarea Consiliului şi delegaţiei consiliului comunei Mătrici. La apelul nominal nu se prezinte nimeni. Procedura s’a constatat că este complectă, iar acțiunea este introdusă in termenul prevăzut de lege. După ce s’a citit raportul de către referent, s’au examinat actele dela dosar. Desbaterile fiind declarate închise comitetul s’a retras in camera de deliberare si in urma deliberaţiunei ce a avut loc a pronunţat următoarea deciziune. Comitetul Asupra actiunei de faţă A^nd in vedere actele dela dosar. Având in vedere că in fapt se constată următoarele: Prefectul jud Mureş, cu adresa No. 21107933, conform cu art.