Gazeta Sporturilor, iunie 1934 (nr. 1345-1374)

1934-06-01 / nr. 1345

Huat l-a făcut k. o. B . pe d. Aurică Niculescu... «.»cu o directă la porteficuille. Toma Aurel— Huat la 9 Iunie ?.H la privința semi-vederii reuniunei dela 9 Iunie, dela Arenele Romane, a circulat în ultimele zile un zvon senzațional în zvon afirmând nici mai mult, nici mai puțin decât că semi-vedeta reuniunii de la 9 iunie va fi furnizată îM aux mentinat Toma Aurel, Toma Aurel, făcându-și reintrarea, după o admirabilă activitate de cinci luni, la Paris. Iar Hunt, fost campion al Europei și venind la București cu un titlu extrem de reprezentativ: primul învingător înainte de limită, al lui Lucian Popescu. Matchul s’ar prezenta firește cu reale perspective de succes. Dar... va putea să fie organizat ? Un confrate l-a anunțat „sigur“. Să vedem însă. D. NICULESCU K. O... In ultima sa călătorie la Paris, d. Aurică Niculescu a tratat printre alți boxeuri și cu Huat, căruia i-a oferit două matchuri la București. Unul cu Toma și altul — în caz de victorie — cu Gorun. — N’am nimic contra! a răspuns Huat. A cerut însă o bursă care n’a fost primită de d. Niculescu cu entusiasm. Din contra, — 12.000 de franci de match a cerut Huat. Adică, aproximativ 90.000 de lei. Tratativele au rămas firește aici, d. Niculescu fiind făcut K. O. de pretențiile lui Huat. O NOUA OFERTA In pregătirea programului reuniunii de la 9 iunie, d. Niculescu s’a gândit din nou la Huat, pe care ar vrea să-l opună lui Toma Aurel. Și ea, i-a telegrafiat la Pariss, propunăndu-i o bursă de 6000 de franci. Se pune deci întrebarea: va putea să fie perfectat matchul ? Va renunța luat la 6.000 de franci (48.000 de lei) din bursa pe care a cerut-o acum câteva săptămâni, acceptând să vină la București pentru jumătate din bursa pe care a cerut-o ? Noi ne îndoim. Dar perfectarea matchului Toma Aurel-Huat pentru 9 Iunie — chiar în cazul când Huat ar accepta să boxeze pentru 6.000 de franci—mai are de trecut încă un obstacol: Toma Aurel. VA BOXA TOMA? De la 16 Aprilie, când l-a întâlnit pe Jackie Brown la Manchester, Toma n’a mai boxat. Starea sa de pregătire este foarte sumară. In mai puțin de 10 zile, câte mai are la dispoziție pentru antrenament, nu va putea să se pună la punct, pentru un match cu Hunt. Și în plus, Toma nici nu este în București. Se află la Tulcea, unde a fost încorporat, și de unde nu se știe când se va întoarce în Capitală, încât, încă o dată ne întrebăm: va putea să se organizeze matchul Toma Așurel — Pillat pentru 9 Iunie? Răspunsul îl lăsăm în sarcina cititorilor. CEF. X Paolino-Neusel la Madrid? ...sau: Paolino-Tommy Loughian MADRID, 30. 1— Aproape restabilit, de pe urata rănilor la arcade pe cari le-a suferit în matchul cu Schmelings, Paolino va relua zilele acestea antrenamentul. In cercurile pugilistice de aici se vorbește foarte insistent de un match Paolino—Neusel, sau Paolino — Tommy Loughran, care să se dispute la Madrid în primele zile ale lunii Iulie. Ilie Petrescu învingător prin k. o. Interesanta reuniune de la Atelierele C. F. R. Aseară a avut loc la Atelierele Grivița C. F. R. o interesantă reuniune mixtă de box organizată de secțiunea Centrală de box C. F. R. cu concursul boxeurilor grupării Box Carpentier. Rezultatul tehnic a fost următorul: MATCHURILE AMATOARE D. Petre (C. F. R.) a învins la puncte pe V. Georgescu (B. O. ) Al. Marinescu (C. F. R.) a învins prin abandon în repriza I-a pe V. Șușnea (B. G). Gh. Niculescu (C. F. R.) a învins la puncte pe Simon Mihail (Arad). Titi Cornea (C. F. R.) a câștigat prin abandon în repriza I-a în fața lui Cristu Marin (B. C.). Minea R. Florea (Fulgerul C F. R., Craiova), a câștigat la puncte în fața lui Traian (B. C.). Dumitru Panaitescu (C. F. R.) a făcut match nul cu Gaspar Marin (Fulgerul C. F. R. Craiova). Gh. Roman (C. F. R.) a învins la puncte pe Eugen Moldoveanu (B. C.). ILIE PETRESCU A ÎNVINS PRIN K. O. IN REPRIZA 2-a PE ION TIȚĂ Debutul lui Ilie Petrescu ca profesionist a fost excelent. Intr’o formă excelentă, ceferistul a învins prin k. o. în repriza 2-a pe Tiță Ion. Tiță a fost la începutul reprizei a 2-a Knock-down pentru 9 secunde. A arbitrat d. C. Aureliu. Din cele 3812 răspunsuri pe cari le-am primit la «CONCURSUL NOSTRU PUGILIST CUPREMIS»,opt au indicat rezultatele exacte ale reuniunii de Sâmbăta trecută de la Arene. Exacte însă, cu o oarecare aproximație. Fiindcă nici unul din cei opt «ghicitori», nu a prevăzut în matchul DICĂ SCHWARTZ—ȘT. MOLDOVEANU, victoria lui Schwartz prin descalificare. Toți au indicat victoria la puncte, faptul însă că au indicat celelalte rezultate exact, ne-a determinat să trecem peste «aproximația» din rezultatul matchului Dică Schwartz-St. Moldoveanu, acceptând toate cele opt răspunsuri. UN KNOCK-OUT Celelalte răspunsuri au fost departe de a se apropia de rezultatele cari s’au realizat Sâmbătă la Arene. Cele mai multe au indicat victoria prin k. o. a lui Axiot, o parte victoria lui Moldoveanu, iar alta infrângerea lui Spakotv. Am primit însă un răspuns care era cât pe aci să knock-outeze toate celelalte răspunsuri, adjudecându-și premiul întâi printr’o precizie de pronostic, extraordinară. Este vorba de răspunsul d-lui Popai Șinca, din Șoseaua Ștefan cel Mare No. 151, care a indicat nici mai mult nici mai puțin decât victoria lui Iică Schwarze... prin descalificare în repriza cincea. Păcat însă că la celelalte pronosticuri, d. Șinca a fost mai puțin inspirat indicând: Axioti învingător la puncte și Nelu Oprescu, deasemeni învingător la puncte. Altfel, premiul concursului nostru i-ar fi revenit cu elogii. CEI OPT Iată acum pe cei opt cititori ai noșri cari au indicat rezultatele exacte: 1. D. Ioan Iliescu, din strada Motmileani No. 34. 2. D. Niculae Tohtale, din strada Grigore Alexandrescu Nou 98. 3. 7. Teodor Șchor, din strada Belvedere No.,5. 4.>. Mihai Prunescu, din strada D. Filișaami No. 3. 5. D. L. Zilberman, din strada Petre Carp No. 3. 6. 7. Ion Neculci (fără adresă), 7. D. Jean Muscați, din strada Coriolan No. 23, și 8. D. Petrașch, liceul Spiru Haret. TRAGEREA LA SORȚI Fiind opt răspunsuri identice, cei trei premiați ai «Concursului nostru» vor fi desemnați prin tragere la sorți. Operația aceasta va avea loc în redacția noastră astă seară la ora 8, în prezența direcțiunii noastre, a personalului redacțional, și a oricăror cititori ai noștri cari ar dori să asiste. Sânt deasemeni stăruitor invitați să ia parte la tragerea la sorți de astă seară, titularii celor opt răspunsuri cari își vor disputa cele trei premii. Deci, astă seară la ora 3, sorții vor desemna pe cei trei premiați ai concursului nostru pugilist . Concursul nostru cu premii Opt tipii a inditat rezultatele rate Cei trei premiați vor fi desemnați astă seară prin tragere la sorți dui singur răspuns a indicat victoria prin acs caiticare, a lui Died Schwartz Huat va boxa la 7 iunie la Paris Un confrate a anunțat — fără nici o rezervă — că la 9 iulie se va disputa la Arenele romane matchul Huat — Toma Aurel. Ne ocupăm în altă parte a rubricei, de dificultatea organizării acestui match. Aici, vom nota un ultim amănunt, care scoate definitiv din discuție posibilitatea organizării matchului Haut—Toma Aurel, la 9 Iunie. La 7 iunie, Hant va boxa la Paris împotriva lui Deciul, în joc făini campionatul Franței la categoria cocoș. Deci, nici vorbă de venirea lui la București pentru un match cu Toma Aurel, la 9 iunie. Pentru campionatul semimijlociu al Europei PRAGA 30. — Matchul Tenet-Rabak care se va disputa la 7 iunie la Praga contează drept eliminatoriu, în vederea campionatului semi-mijlociu al Europei. învingătorul va fi opus la Paris învingătorului din matchul Eder-Charlier, pentru titlul Europei la categoria semi-mijlocie. Dică Schwartz-Milică Teodora la 9 Iunie? Este foarte probabil ca pe programul reuniunii de la 9 Iunie, de la Arenele romane, să figureze și revanșa Dică Schwartz—Milică Teodorescu. După cum se știe, astă iarnă la Gib, cei doi boxeuri au terminat — după un match foarte dur — la egalitate. Bruch se antrenează la Tir începând de aseară, boxeurul german Bruch și-a stabilit câmpul de antrenament la Tir. — Mă simt mai bine aici ne-a declarat Bruch. Am la dispoziție o sală mai spațioasă și mai mulți sparring-parteneri, cu concursul cărora mă voi prezenta în fața lui Spakow mai pregătit decât în matchul cu Axioti. Debutul profesionist lai lul Sandu Ion Excelentul campion național la categorie muscă, Sandu Ion, își va face debutul profesionist, probabil în cadrul reuniunei de la 9 iunie, de la Arene, boxând cu ceferistul V. Voinescu. «c Campionatul mondial la categoria muscă LONDRA, 30. — In ultima sa ședință, Federația engleză de box a autorizat matchul Jackie Brown— Angelmann, pentru titlul mondial la categoria muscă. Matchul se va disputa la 18 iunie, la Manchester. După cum se știe, Angelmann l-a înlocuit pe Toma Aurel care fusese angajat pentru acest match, dar a trebuit să renunțe la el, întorcânduse în țară pentru a fi încorporat. rangul INTERNATIONAL JACK KIDBERG întâlnește astă seară la Liverpool, pe Jimmy Stewart, recent învingător prin K. O. al belgianului Stegert. * LA CENTRAL Sauvage a dispus la puncte de Malibran. In aceiaș seară, Sanchez a făcut matchaul cu Barras. * BOUQUILLON, Romerio și Gandon — vechi cunoștințe ale ringului nostru — au trecut cu succes, la Paris, examenul de profesori de gimnastică. Milcoveanu-M. Covaci Slatina Gruparea I. M. C. A., filiala Slatina, va organiza Sâmbătă la Slatina o reuniune profesionistă cu următorul PROGRAM D. Doicescu (T.) — N- Greissing (Slatina). Mandache (SI.) — Ion Cristea (T). Boiangiu (SI.) — Cr. Georgescu (J. C). PROFESIONIȘTI Patriciu Milcoveanu — M. Covaci. 10 reprize a 3 minute. la TE ?£ N mN IS Campionatele de tenis al Societăților Macabi din România In zilele de 27—29 crt. s’au disputat la Cernăuți campionatele asociațiilor «Macabi» din întreaga țară. Aproape din toate colțurile țării au sosit reprezentanți, campionatele bucurându-se de un mare interes. Campionul României, Al. Botez, și-a dat concursul, jucând câteva matchuri exibinie, mult gustate de public. Campionatul la «Simplu Domni» a fost câștigat de bucureșteanul M. Segall, care și cu această ocazie a dat dovadă de excelentele sale calități. Dintre ceilalți participanți s’au distins în ordine: Steiner-Oradea Mare, Simon-Cluj, Gaster Cernăuți, și Cerbu- București. La «Dublu Domni», campionatul nu s’a putut termina din cauza timpului nefavorabil, rămânând a se disputa mai târziu finala Segall-Simon, contra Steiner-Breyer. A urmat apoi împărțirea premiilor. REZULTATELE TECHNICE SIMPLU DOMNN Sfert de finală Steiner — Burger 6-3, 5-7, 6-4. Cerbu — Radio 6-2, 8-6. Simon — Bleyer 6-3, 6-4. Segall — Gaster 6-2, 61. Semifinală Ste ner — Cerbu 6 1, 6-3. Segall — Simon 6-1, 6-2. Finală Segall — Steiner 3-6, 6-1, 6-3. DUBLU DOMNI Semifinală Segall-Simon b. Gaster-Fleminger 6-4, 6 3. Finala Nu s-a jucat din cauza timpului nefavorabil. ____. ...I Concursurile „Universității“ la am In zilele de 1, 2 și 3 Iunie, «Universitatea din Cluj, organizează campionate de tennis. S’au înscris, până în prezent, numeroși concurenți. Din București vor participa, probabil, d-na Caracostea și Botez. ATLETISM a patra Ulmii stelara U Mers Mediaș 30. In zilele de 27 și 28 Maiu au avut loc în localitate anualele concursuri sportive ale școalelor săsești din Ardeal, manifestatiune cunoscută și sub numele de «Olympiada școlară». A fost o impozantă reuniune sportivă la care au luat parte următoarele școli: Liceul Honterus-Brașov (Prof. G. Albrich), Liceul Banat la Timișoara (Prof. Kindl), Liceul Bruckenthal Sibiu (Prof. Fels), Liceul Bischoff-Sighișoara (Prof. Kraus), Gimnaziul Bistrița (Prof. Gross), precum și Liceul din Mediaș, Seminarul din Brașov, etc. Programul concursului a cuprins următoarele probe sportive: 1. Gimnastica la aparate. 2. Pentathlon atletic. 3. Tennis. 4. Handball precum și concursuri literare, muzicale, etc. In probele de atletism, elevii liceului Honterus din Brașov, antrenați de d. prof. Albrich au reușit să se impună în deosebi. Vom remarca excelenta formă arătată de tânărul Kreisel, care a reușit să-și însușească Pentathlonul, obținând performanțe care merită a fi menționate. Cele mai bune rezultate atletice înregistrate cu această ocazie sunt următoarele: 100 m.: Kreisel 11 s. 6 înălțime: Kreisel 1 m. 68 Lungime: Kreisel 6 m. 53 Geeutate: Kreisel 13 m. 61 (gr. 5 kgr.) Disc: Desto 38 m. 30 (1 kg. 500) 4x100 m.: Honterus 47 s. 1. Kreisel se afirmă ca un atlet complect și care antrenat metodic, va deveni peste câțiva ani (azi nu are decât 18 ani) unul din cei mai buni decataloniști din țară. In clasamentul pe școli, Liceul Honterus din Brașov s’a clasat întâiul, urmat de seminarul din Brașov, Bruckenthal din Sibiu, etc. * G' A’ In preajma campionatelor mondiale feminine PRIMUL MEETING DE SELECȚIONARE JAPONEZ. TREI RECORDURI AMELIORATE In luna August vor avea loc, după cum se știe, la Londra, campionatele mondiale femenine. In vederea acestei manifestatiuni, care va strânge în capitala Angliei tot ce are mai select atletismul femenin din întreaga lume, toate țările au început pregătirile. Japonia a cărei atletism femenin este extrem de desvoltat, tine cu orice chip ca la Londra să lase o frumoasă impresie. In acest scop a avut loc la Tokio la începutul lunei Mai un important meeting atletic femenin la care au luat parte cele mai bune atlete, meetingul servind și ca o primă selecțiune în vederea alcătuirii echipei japoneze pentru campionatele mondiale. Trei recorduri japoneze au fost ameliorate cu această ocazie. Iată și rezultatele tehnice obținute: 60 metri: luni 8 s. 100 m.: Watambe 12 s. 4; 200 m.: Makino 28 s. 3; 800 m.: Taida 2 m. 31 s. 3 (record). 80 m.: Mizui 13 s. 5; înălțime: Noguti 144; lungime: Watambe 5 m. 57; greutate: Izisu 10 m. 71 (record); disc: Izisu 34 m. 98 (record); suliță : Yamamoto 40.64 (record).--------------------------- Primul meeting femenin din Austria Duminică a avut loc la Viena primul concurs femenin al anului. Iată cele mai bune rezultate înregistrate: 100 m.: Wancura 12 s. 7; lungime: Gotlieb 4 m. 85; greutate: Gottlieb 10 m. 15; înălțime: Kromatka 1 m. 40; sulița: Riker 30 m. 16. 4x100 m.: Hacoah 56 s. 2. Jufte Atleții finlandezi în formă Primul concurs important al anului, disputat la Aboo și la care au luat parte o bună parte din cei mai buni atleți finlandezi, a dat următoarele rezultate : Sulița: M. Jarvinen 75 m.03; Taivonen 64.64; 30 metri: Strandwall 35 m. 3; 1000 m.; Michelson 2 m. 33 s. 1; săritura în înălțime: Kotkas 1 m. 90 cm.; disc: Kotkas 44 m. 59 cm. Cereți mâine Gazeta Sporturilor la ora 5, in 6 pagini mari, 3 LEI EXEMPLARUL ■GAZETA SPORTURILOR» UGBY Școala de arte și meserii campioană interșcolară școala de arte și meserii—Colegiul Sfântul Sava i-0 (4-0) Sub arbitrajul d-lui Radu Cesianu s’a disputat ori finala campionatului interșcolar, echipele prezentându-se în următoarele formațiuni: ȘCOALA DE ARTE ȘI MESERII : Moldoveanu, Eduard Pană, Munteanu, Costache, Șerban Octavian, G. Loga, Popescu V., Ciiiciu, Iordan, Niculescu, Costea, Scopilide și Petrescu. COLEGIUL SFÂNTUL SAVA: Ifrim, Ghica Șerban, Popovici, Teodorescu, Calfa, Negrescu, Popescu V., Ivan, Popescu, Tranulis, Papadopol, Dimitriu, Aroneanu, Rădulescu și Vlad. Matchul a decurs în avantagiul teritorial al Școalei de arte și meserii, datorită superiorității sale la grămadă. Au dominat, dar un atac nu au uzat de șarje clasice, ci au abuzat de lovituri de picior cu pretenție de «a suivre». Jocul a fost de o factură complet redusă și nu a reamintit nici pe departe vestitele interșcolare din 1925- 1926. Pentru învingători au marcat: Șerban, un droap-goal în prima repriză și tot Șerban, al doilea droap-goal în repriza doua. Către sfârșitul matchului, Ifrim luptează în fața buturilor, iar Marinescu profită și marchează singura încercare a partidei, stabilind rezultatul la 11—0. S’au remarcat de la învingătorii Șerban, Moldoveanu, care a fost cel mai bun om de pe teren, Pană, Marinescu și Ciinciu. La Sfântul Sava au muncit serios: Ifrim, Teodorescu, Tranulis și Dumitriu. Arbitrajul d-lui Cesianu bun, cu excepția unor mici neatenții.p. v Un instantaneu interesant al finalei Protestul I. C R. Ui ® se judecă Vineri Sunt citați 6 martori. Arbitrul matchului suspendat pe doi ani Pentru azi la ora 2:30 fusese fixată ședința biuroului regional, pentru judecarea protestului clubului T. C. R. în contra rezultatului categoriei de onoare în matchul cu P. T. T. arbitrat de d. Virgil Negrescu. Protestul se bazează pe trei dispozițiuni din regulament și anume: 1) Arbitrul nu poate reveni asupra unei deciziuni. Ori, în protest se susține că arbitrul matchului a dat în primul moment essai. In urmă a întreprins o sumară cercetare în publicul spectator și a dat a doua oară essai, iar în urma unei a doua consultări a revenit și a dat «22». 2) Arbitrul nu are voe a consulta pe nimeni, în afara arbitrului de tușe pe chestiunea de încălcarea tușei și cronometraj. Ori, în protest se susține că indiferent de revenirile d-lui arbitru, prin simplul fapt că înainte de a lua o deciziune a consultat persoane de pe tușe, aduce vicierea deciziunei. 3) Terenul trebue marcat. Cum terenul nu a fost marcat, arbitrul nu putea aprecia chestiuni de încălcare a liniei de balon mort. Toate trei motivele sunt puternice și ele sunt independente unul de altul. Biuroul regional a admis în principiu primele două puncte ale regulamentului, sub rezerva ca ele să fie dovedite. In acest scop a convocat pentru ele la ora 2,30 pe dt. Virgil Negrescu, arbitrul matchului, ale cărui declarațiuni erau așteptate cu mult interes. Delegației care i-a pus în vedere convocarea sa d. Negrescu a declarat textual: «nu vreau să fiu, nu am de ce veni». Totuși se spera într-o revenire la sentimente mai bune, căci în fond nu i se cerea decât relațiuni asupra unor fapte petrecute. Și indiferent de ce ar fi declarat d. Negrescu, dacă ar fi recunoscut sau nu cele susținute în protest, nu avea motive să refuze forului conducător informațiuni. Era chiar dator să le dea. Membrii biroului regional au făcut un lucru cam hazliu dar foarte practic și ingenios. S’au deplasat la domiciliul d-lui Negrescu, unde nu au fost primiți, spunându-li-se că d. Negrescu lipsește. Lucru posibil. In prim rând, biroul apreciind că revenirea d-lui Negrescu, coroborată cu refuzul său categoric de a veni, constitue un act de indisciplină, i-a aplicat o suspendare pe doi ani. In al doilea rând, a convocat pentru ziua de 1 Iunie a. c. la orele 20 în localul din str. Carageale No. 15, etajul II pe următorii martori: d-nii D. Tănăsescu, Gusti Fanella, Keneș, Tudor Andrei, C. Bărbulescu, Dan Ștefănescu, Mișu Valter, urmând ca prin aceștia să se stabilească veracitatea celor susținuta prin protest. Cereți ln librării, operile emoționante ale lui PANAIT ISTRATI ȚAȚA MUICA leiM*NERANT SULA L € 1~40 Apărute In Editura „EMINESCU” București, Strada Anghel Saligny 2