Gazeta Sporturilor, ianuarie 1936 (nr. 1918-1945)

1936-01-01 / nr. 1918

2 O x ßel mai mare eveniment pugilistic al anului 1936 natchul MsSshmeling va avea loc in Iunie la New-York Se scontează o rețeta de 300 milioane lei. Condiți unile Gasuraetalul, Ibu Statel Unite au și început să se angajeze pixuri NEW-YORK. 30. — Organizatorul Mike Jacobs a publicat principalele condițiuni ale matchului Joe Louis—Schmeling, care după părerea experților în materie de box va fi cel mai mare eveniment sportiv al anului 1936. întâlnirea va avea loc la «Yankee Stadium» din New-York. întâlnirea Louis—Schmeling nu .Va putea fi organizată la «Madison» deoarece comitetul care conduce această arenă și care îl are un manajament pe Jimmy Braddock nu vrea să-l programeze pe Joe Louis decât dacă acesta va trece la organizația lor. Ori, negrul nu vrea să-l părăsească pe Mike Jacobs, care-i reprezintă interesele destul de bine și cu foarte mult tact. In orice caz, în ipoteza că Louis îl va învinge pe german, matehul negrului cu Bradock va fi organizat la «Madison». Ziua exactă a disputei Louis — Schmeling n'a fost încă definitiv fixată. Se știe că cei doi oameni s’au angajat să nu întâlnească pe nimeni până la matcrial din Iunie Această condiție va fi un bun prilej pentru Joe Louis să se odihnească după numeroasele matchuri pe cari le-a susținut în ultimul timp și după cumi pare să fie supra-antrenat Mike Jacobs a declarat că contează pe 85.000 spectatori și pe o rețetă de 3 milioane dolari (N. B. 300 milioane lei). Boxeurii vor primi 30 la sută din retetă, adică câte 90 de milioane lei. Schmeling a primit o garanție de 3 milioane lei în schimbul căreia el i-a dat lui Jacobs dreptul de a organiza toate matchurile lui timp de un anam anunțat mai sus în Iunie, au și început să se publice pronosticuri și să se angajeze pariuri. In afară de câteva excepții, aproape toate ziarele americane îl instalează favorit pe Joe Louis. La pariuri negrul conduce deocamdată cu 4—1. ------=*==----- Șerbanescu va pleca la Pars Vasile Șerbănescu, unul dintre cei mai serioși candidați la titlul național semi greu și challenger oficial al lui Moti Spakow, campionul României la categoria grea, Intenționează să părăsească țara. cu destinația Paris, Șerbănescu nu va face deplasarea în baza vreunui angajament sau, cel puțin, a unor tratative. Va pleca la Paris pe cont propriu, în speranța că pe pământul Franței va găsi promotori cari să-l aprecieze și să-i ofere posibilitatea de a activa. Hower învins în Argentina BUENOS AIRES 30. Pentru debutul său în America de Sud, Vincent Hower, campionul Germaniei la categoria grea, a fost opus campionului chilian Arturo Godoy. Nefiind încă aclimatizat, Hower a fost învins, arbitrul oprind lupta în repriza zecea. RINGUL INTERNATIONAL La Filadei fia, TONY HERERA a învins la puncte pe LOU FELDMANN și LOVETORE a obținut aceiaș decizie asupra lui FORD SMITH. Ambele matchuri au durat 10 reprize a 3 minute. Intr’un match disputat la West Palm Beach, TONY SPIEGEL a învins la puncte, în 10 reprize pe SOTO MORALES. Marcel nnu își va apara titlul mondiai Dar unde ? La Paris, Londra sau Berlin ? marcel Thil, campionul lumii la categoria mijlocie, urmează să-și apere titlul, înainte de 23 Februarie. In fata noului său challenger oficial, americanul Lou Brouillard, recentul învingător al lui Gustavo Roth, în calitatea căruia s-a substituit în urma victoriei dobândită la Paris. Americanul, învingând pe Gustave Both, a luat locul belgianului pe tabloul lui International Boxing Union. Boxeurul canadian este deci astăzi, singurul challenger al lui Thil, Matehal Thil,Brouillard, va avea loc, în mod sigur dar, data lui, conform declarației lui Jeff Dickson, nu a fost încă fixată. Până atunci — am mai scris noi de această chestiune — nu este exclus ca Marcel Thil să și pună titlul în joc, în ziua de 3 Februarie, in cadrul unei reuniuni ce se va desfășura la Londra. Principial deci, Thil urmează să și pună titlul în joc, înainte de matchul cu Brouillard. Dar cine va putea fi adversarul lui Marcel Thil în Anglia. Fără îndoială, un boxeur englez. Ori, actualmente, principala vedetă britanică în categoria mijlocie este Jack Mac Avoy și acesta se găsește deocamdată în Statele Unite unde cunoaște strălucite succese. Nu vom uita, între timp că New York se găsește la distanță de numai șase zile de mers cu vaporul, de Londra și ca atare credem că Mac Avoy nu va ezita să se îmbarce, imediat ce i se va da asigurarea matchului pentru titlu, cu Marcel Thil. Pe de altă parte, tratativele începute de un promotor berlinez în vederea organizării campionatului mondial dintre deținătorul Marcel Thil și germanul Gustav Eder, campionul semi-mijlociu al Europei, nu au fost abandonate. Mai mult chiar, ele au fost reluate și în principiu s-a stabilit ca el să aibă loc în cursul lunei Martie, la Berlin. Alexandru Tallard, managerul campionului a confirmat el chestiunea reluării tratativelor pentru organizarea matchului în Germania. In consecință, Gustav Eder a renunțat la voiajul proeciat în Statele Unite și va pleca numai pentru câteva zile întro plimbare de agrement pe mare. Evident, toate acestea ar părea foarte complicate, atâta timp cât, un singur match este obligatoriu, cel oficial dintre This și Lou Brouillard. Totuși este posibil ca Marcel Thil să-și pună titlul în joc la Londra, înainte de a înâlni pe Brouillard și apoi, după matehul său cu boxeurul canadian să se ducă la Berlin, unde și-ar apăra din nou titlul, în fața lui Gustav Eder. Dacă Marcel Thil va accepta să dispute aceste trei campionate mondiale el va trebui, spre a și conserva titlul să isbutească triplul event, victorii la Paris, Londra și Berlin. ’§... 9... io... onL AMATORUL Dumitru Voiculescu, fost campion regional la categoria pană a reluat antrenamentul în sala «Campion club» și își va face în curând reintrarea. PENTRU matehal Ilie Petrescu— Mihail Diam, care se va disputa la 15 ianuarie in sala atelierelor Grivița, combatanții au căzut de acord asupra unui juriu format din ănii: Ion Ionescu, Naum Ionescu și Paul Zahirnic. Director de luptă, d. Jean Constantinescu. PROFESIONISTUL D. IORDANESCU s’a oferit sa boxeze gratuit in cadrul reuniunii de la «Gib» dela 16 Ianuarie, in beneficiul înfometaților basarabeni. Deasemeni și amatorii Aurel Weintraub și David Rabetz de la gruparea Turda, HOCKEY PE UHIAȚA Telefon-Club a învins cu ușurința Sportul Studențesc cu 50 (20, 1-o, 2-0) Aseară, la Oteteleșeanu, Sportul Studențesc a înfiinat în cadul campionatului Capitalei pe câmp ori de anul trecut ai Bucureștiului, Telefon-Club. Deși sarcina celor de la Sportul Studențesc nu a fost de pe ușoară, ei s’au achitat cu succes. Lipsiți de rutina pe care adversarii lor o posedă într’o măsură mai mare echipării Sportului Studențesc s’au retras în apărare fapt care a împiedecat pe Telefoniști să marcheze mai mult. Dintre „Sportiști” ne-au plăcut Papastoian căruia dacă îi lipsește rutina posedă în schimb pozeții de spirit, lucru atât de necesar unui portar de hockey, și Tănase posesorul unei clase bune, care a întreprins câteva ațiuiți pesonde mult aplaudate de spectatori. Telefon Club a opus tinerilor săi adversari o echipă complectată cu rezerve fiind sigur că adversarul de aseară nu prezintă un pericol prea mare. Și nu s’au înșelat. In schimb, lipsa de importanță pe care o dădeau telefoniștii adversarilor a făcut pe aceștia să joace cu mai mult elan, elan care antrenase la un moment dat și pe abaștrii, dând loc la o luptă înverșunată, presărată pe alocuri chiar cu brutalități. La aceste brutalități au contribuit într’o oarecare măsură și telefoniste cari țineau cu tot dinadinsul să facă figură de „ași”. Mai buni de la Telefon Club au fost Bracks, Biro și Polizu. Material nu a avut prea mult istoric. A dominat Telefon Club cea mai mare parte din timp, Sportul Studențesc nereușind decât câteva acțiuni destul de frumoase. Au marcat: Anastasiu, Brakl (2) Țicu și Polizu. Cei doi adversari au prezentat următoarele formații. TELEFON-CLUB: Sprencz; Tucker, Polizu, Bracks, Paul Anastasiu, Pană, Petrovici, Ticu, Biro. SPORTUL STUDENȚESC: Papastoian, Gheorghine, C steu, Tănase, Mainescu, Teodorescu, Păcuraru, Spencinsky, Stadnecker. Arbitrajul d-lui Maxim, bun. ,W. Ulli Meintli HiE. ililiigen clasamentul ur al ai „Cupei Europei“ După cum am anunțat, Vineri seara Telefon Club joacă ultimul match din cadrul turului Cupei Europei. De astădată întâlnește pe B. K. E. din Viena, o echipă cu nimic mai prejos decât B. K. E. sau Rapid și în fața căreia Telefon Club are o ingrata. , sarcina Vom face la timp aprecieri asupra echipei vieneze și a șanselor Telefon Clubului. Ne vom mărgini deocamdată sa atragem atenția că această partidă este hotărâtoare.r pentru clasamentul turului. . ,9s. m .ÎÎ 1»03 "»• ’ • - - ■"» - miercurea Ciucului va face un turneu in Polonia MIERCUREA CIUCULUI 30 (prin telefon). Echipa locală C. S. Ciuc va întreprinde în cursul lunei Ianuarie un turneu în străinătate. După o etapă la Cernăuți, echipa din Miercurea Ciucului va pleca în Polonia unde va juca la: Kolomea, Stanislav, Tarnopol, Lemberg, Varșovia și Kattowice. La reîntoarcerea din turneu, Miercurea Ciucului va lua parte la campionatele naționale care au loc la București. »I in „Liga de Centru sunt șapte echipe pe hockey Ele au activat In mod neoficial In urma celor scrise în ziarul nostru privitor In activitatea neoficială a echipelor de hockey din provincie, Federația din București a primit, așa cum am anunțat într’un număr trecut numeroase deciziuni. In acelaș timp am anunțat pe corespondenții noștri din provincie rugându-i pe aceia din orașele unde se găsesc mai multe echipe de hockey, să ne comunice acest lucru. Am primit un prim răspuns. Acel al corespondentului din Diciosânmartin. El ne informează că în acest an activează acolo și în orașele din apropiere, 7 (șapte) echipe. Iată numele lor : Sticla. Diciosânmărtin, Mureș, Tg. Mureș. CI. Sp. Tg. Mureș (MSE), Tg. Mureș-Soc. Gimn. Reghin (STV), Reghin. Soc. Gimn. Mediaș (MTV), Mediaș-Soc. Pat. Sighișoara (SEV), Sighișoara. Solvny, Uioara. Aceste echipe au organizat în anul precedent un campionat regional fără ca acesta să fie pus sub egida Federației de hockey. Corespondentul nostru recunoaște că ar fi salutată organizarea și în acest an a unui campionat și ne comunică că grupările din acea regiune se plâng de faptul că «forurile federale nu dau nici o importanță hockeyului dim provincie». Cum se poate avea însă pretenția la mai multă atenție din partea Federației când această Federație habar nu avea de existența unui număr atât de mare de echipe în regiunea Ligii de Centru ? Credem că era datoria conducătorilor de grupări să se pună în legătură cu centrul. Ne luăm noi sarcina de împăciuitori și vom pune în legătură Federația cu grupările din provincie. Repetăm apelul către corespondenții noștri din provincie și le cerem din nou, acelora ce s’au făcut-o încă, sa ne trimită adresele grupărilor din orașul lor. Suntem siguri că făcând legătură între Federație și echipele cari practică hockeyul, deci dând un ajutor reglementării campionatelor de hockey, vom contribui foarte mult la răspândirea în masse a acestui sport, în masse a acestui sport. W. Pentru unicul match cu E. K. E. biletele vor fi puse în vânzare începând de azi. Marții 31 Decembrie, la: 1. Biroul C. N. E. F. (Pasagiul Imobiliara). 2. Cassa patinoarului. Aceasta din urmă va fi deschisă și în ziua de Anul Nou, de la ora 9 dimineața până la ora 8 seara. In mod cu totul excepțional, biletele cu prețuri reduse de lei 50, pentru elevi, studenți și membrii grupărilor sportive (toate trei categoriile vor prezenta legitimația atât la cassă cât și la control) vor fi puse în vânzare numai Joi 2 Ianuarie la ambele oficii, de la ora 9 dim. la ora 8 seara. Din pricina aglomerării care a fost la ultimul match, sub nici o formă nu vor mai fi puse în vânzare bilete reduse înainte de match, la cassa patinoarului. Se atrage atențiunea că biletele de lei 100, dau dreptul la un loc numerotat pe scaun, în incinta patinoarului. Se va adresa orice reclamații la control. Pentru că mulți spectatori preferă anumite locuri, se precizează că biletele numerotate 1-300 se găsesc la biroul C. N. E. F. iar numerile 301 —300 la cassa patinoarului Oteteleșanu. "* ilkq Detalii de organizare * Puckul și crossa xox B. B. T. B. a participat la turneul de Crăciun de la Amsterdam și a făcut următoarele rezultate: B. B. T. B — Blauwe Lewis 3—1. B. B. T. B. — Blauwe Lewis 6—1. CANADIENII englezi au jucat pentru a cincea oară cu echipa națională a Angliei și au câștigat cu 5—2, (2—1, 2—0, 1—1). IATA ultimele rezultate înregistrate pe continent: H. C. Davos — Stade Francais Paris 5—0 (2—0, 2—0. 1—0). Diavoli Rossoneri — E. H. C. St. Moritz 2—0 (1—0, 1—0, 0—0). Grasshoppers (Zurich) — Klagenfurter A. C. 3—1 (1—1,1—0, 1—0). L. T. C. Praga—Reprezentativa Po loniei 9—3 (1—0, 0—3, 5—0), Berliner Schlittschuh Club — Goeta Stockholm 1—0. Cambridge — Rosey Gestad 5—1 (1-0, 3-0, 1-1). Oxford — Klosters 10—0 (3—0, i-0, 3-0). Züricher S. C. — Árosa 6—0 (3—0, 1—0, 2-0). Davos — Oxford 6—0. S. C. R%8serse — Zehlendorf i—2 (1—0, 2—2, 1—0). E. H. E. St. Moritz — Stade Francais Paris 6—L Diavoli Rossoneri —Grashoppers Zürich 2—1. Grashoppers — Stade Francais 5—í. Diavoli Rossoneri —, Grashoppers 5—9 (2—0, 3—0, 0—0) E. H. E. St. Moritz - H. C. Klagenfurt 2—1 (1—0, 1—0, 0—1). É.K.E. In mare formă VlENA 30 (Intersport). — E. K. E. a întâlnit pe W. A. C. într’un match amical și a câștigat cu 9—0 (3—0, 2—0, î-0). Vienezii sunt într’o formă excepțională, , I Germania-Polonia 21 HAMBURG, 30. (Intersport). — Hockeyul pe ghiață a luat în Germania un mare avânt. La Hamburg a fost inaugurat zilele trecute, cel mai mare stadion de ghiață existent în Germania. Cu această ocazie, reprezentativa de hockey a Germaniei a dispus de cea a Poloniei cu 2—1 și ă—3. , mii».... Rezultatele turneului din Davos DAVOS 30. In cadrul turneului de Crăciun organizat în orașul nostru, Oxford a fost învins de E. H. C. Davos cu 6-0 (3-0, 3-0, 0-0), iar Klosters de Oxford cu 10-0 (3-0, 4-0, 3-0). Turneul internațional dela Berlin BERLIN, (Intersport). — Joi a început aci turneul internațional la care participă S. T. C. Praga, selecționata Poloniei, selecționata Suediei, Berliner Schlittsbuhklub. Iată primele rezultate: S. T. C. Praga — Selecționata Poloniei 9—45 (4—0, 0—3, 5—0). Berliner Schlittsbucklub — Göta Stockholm 1—0. tsia searâ. Idefon Club- Draga din Astă seară la ora 9 se dispută la patinoarul Oteteleșanu matehal de campionat Telefon Club—Bragadiru. La prima lor întâlnire nici una din echipe nu a reușit să smulgă victoria, partida terminându-se la egalitate. Câștigătorul de azi, noi indicăm pe Telefoane, va fi cu siguranță, campionul României de hockey din acest an. BRAȘOV. 3«. (Prin telefon). — Duminică a avut loc la Piatra Mare în apropierea Brașovului, primele concursuri de selecționare la vederea alcătuirii echipei României pentru jocurile de iarnă de la Garmisch Partenkirchen. După informațiunile pe care le avem, România va trimite reprezentanți la probele de coborâre și ala lom. K Uimurli va fi Mi Olup de iarnă și cu o echipă de schicuri GAZETA SPORTURILOR RUGBY O noua victore a stadiului Român )n Franța Roș-albaștrii au dispus de Stade Clermont- Ferrand 10-3 (§-6) Roș-albaștrii au jucat Duminică la Clermont-Ferrand cu campioana categoriei de onoare a districtului, înregistrând o frumoasă victorie în fața unui public extrem de numeros. Succesul Stadiului Român este în bucurător, căci adversarii reprezintă clasa ridicată a rugbyului francez. La match au asistat 6000 de spectatori. Mai îmbucurătoare a fost prezența la match a d-lui Laurent, secretarul general al federației franceze de rugby. Acest om asistase anul trecut la materiul «naționalei» noastre cu U. S. Metro» și natural a plecat la jumătatea matchului cu o impresie urâtă asupra rugbyului român. Studiului Român îi revine meritul de a fi schimbat opinia d-lui Laurent. Prin succesul de la Clermont Ferrand, roș-albaștrii au adus un real serviciu rugbyului român Stadiul Român a utilizat formația: Jianu, Tudor Ioanu Zamfir, Bogos, Greceanu, C. Turutz, Covaci, Crivătz, Vogi Arthur, Burlescu, Blaschek, Slobozianu, Andronache și Gică Ionescu. La prima repriză Stadiul Român marchează prin Virgil Ioan, o încercare în urma unei șarje pe treisferturi. Transformarea este reușită de Tudor Ioan. In repriza doua francezii reduc handicapul printr-o încercare marcată la colt și rămasă netransformată. înaintarea românilor ia conducerea jocului și Gică Ionescu marchează o nouă încercare în urma unui atac la mână al înaintărei. Tudor loan reușește și această transformare. Dintre Stadiști s’au remarcat: frații loan, Bogos și Greceanu. Roș-albaștrii susțin în ziua de 1 Ianuarie un match contra reprezentativei din Montlucon.t 0 felicitare a Stadiului Român De la Béziers primim din partea echipei Stadiului Român, o caldă felicitare, adresată cu prilejul anului nou, sportivilor români. Stadiștii mulțumesc cu această ocazie și d-lor Kurt Mott, mare industriaș, din București și ing. Matak, cunoscutul om de sport, pentru sprijinul prețios pe care l-au dat cu prilejul turneului în Franța. — vi .ii ■ ■—■ II • All Blaks continuă LONDRA, 30. (Intersport). El a avut loc în localitate pe stadionul Twickenham, în fața a 30.000 spectatori, material de rugby dintre puternica echipă neozelandeză, All Blaks și echipa engleză London Counties După ce au condus tot timpul matchului, neozelandezii au învins cu 24-5) PATINAJ Sonia Henie la Oslo OSLO. 30. (Intersport). Campioana mondială de patinaj artistic, norvegiana Sonla Henie, a sosit la Oslo, unde va face o exhibiție pe stadionul Fragner, în folosul comitetului olimpic, privitor la deplasarea echipei Norvegiei la Garmisch Partenkirchen. — CHUIU— SECTAMHELT» «SUFLETE BICIUITE» LA VOX Ultima bandă „Suflete biciuite” în care apar împreună doii dintre cei mai cunoscuți priveligiați ai peliculei, este cu adevărat calificată de a reține interesul publicului cinefil. Wallace Beerg, un pictor de clasă — care, pare-se a început să se specializeze exclusiv în filme cu subiecte luate din lumea veșnic frământată a circurilor — are o creație ireproșabilă în rolul unui tată neînțeles de sufletul unei ființe dragi pentru care și-a sacrificat existența. Jackie Cooper — de care ne amintim cu plăcere de pe timpul când a jucat în „Piciul” și acum în urmă „Haimanaua” — este pur și simplu impresionant, reușind să ne dea și câteva scene de o emotivitate rară care smulg lacrimi... Scenariul și muzica perfect adecuate subiectului tratat cu îngrijire, fac din acest film un succes pe deplin asigurat. Un film care merită elogii... S’A SCHIMBAT PSIHOLOGIA PUBLICULUI? Majoritatea acelor ce urmăresc cu atenție filmele prezentate de diferitele case producătoare, au observat, desigur, o aparentă schimbare în psihologia spectatorilor. S’au văzut filme de o calitate submediocră obținând succese și filme cu adevărat bune căzând lamentabil« Cari să fie cauzele? » Răspunsul nu e greu de găsiți Această schimbare de psihologii se datorește în primul rând metodei adoptate și continuată cu perseverență de către anumiți cinematografiști de a oferi numai filme slabe, care, natural, sunt și mai oftini..« Sistemul n’a făcut decât să lovească grav în interesele oamenilor pricepuți și cinstiți a căror programe, deși calitativ superioare, sunt ocolite de publicul păcălit de atâtea ori. Astăzi amatorii cinefili nu se mai grăbesc să se îndrepte spre sălile de premieră, ci se duc la cele de cartier unde găsesc ce vor.. După ce am schițat sumar situația așa cum se prezintă azi, nu mai putem întreba oare: S’a schimbat psihologia publicului? Noi credem că nu! Să se schimbe însă mentalitatea bolnăvicioasă a anumitor cinematografiați A. D. DALEDO MEMENTO TEATRE NAȚIONAL: matineu «Inșir’te mărgărite»; seara «Casa Hervey». REGINA MARIA: matineu și seara «Nunta de argint». LIGA CULTURALA: matineu și seara »Prostul» EXCELSIOR: «Afacerea Kubinsky» MAJESTIC: Tic-Tic-Tic. PATINAJUL OTETELEȘANU: zilnic patinaj. CINEMATOGRAFE ROXY. — Joan Crawford în „Vreau să-mi trăesc viața". CAPITOL. — „Vreau să-mi trăesc viața” cu Joan Crawford. ARO — Grace Moore în „Iubește-mă" jurnal și complectare colorată TRIANON. — „Caravana” cu Charles Bouer și Loretta Young. SAVOI!.-" „Femeia și minciuna" cu Harry Baur și Alice Cocea . MARNA: «Clo-Clo» și revistă. REGAL. — „Oci Ciorina” cu Simone Simon și Harry Baur. CORSO: «Vulturul Roșu» cu Ramon Novarro și Lupe Velez și revista Dracul m’a pus». IZBÂNDĂ, m» „Anna Karenina’« L%. SCALA. — Jan Kiepura în „Iubesc toate femeile". ARPA. -r- Shirley Temple în „Singuri pe lume”. SELECT. — „Stan și Bran scoțieni" BD. PALACE. — „Stan și Bran scoțieni”. VOX. — Wallace Beery și Jackie Cooper în „Suflete chinuite”. BIZANTIN. — „Agentul G” și compania de reviste Titi Mihăilescu FORUM. — „Iubirea lor” și complectări. MARCONI: «Shanghai» cu Charles Boyer și revista Titi Mihăilescu. LIZEANU: «Cascada blestemată» și «Onoarea familiei». OMNIA: — „Denunțătorul” și „Cerul in flăcări”. VOLTA BUZEȘTI: «Ana Karenina» și «Banda Veselă»,. RAHOVA: Anna Karenina cu Greta Garbo și Frederic March și o complectam colorată. DIANA (Griviter His): «Atenție dinamita» și Stan și Brav. LIA: «Roberta» și «Volga în flăcări». MANON (str. Doamnei 11): «David Copperfield». CITY: «Fericirea» și «Valsul Maiestății Sale»,