Gazeta Sporturilor, septembrie 1937 (nr. 2515-2544)

1937-09-01 / nr. 2515

ii 2 Vești aviatice din toata lumea România 136 DE PERSOANE AU FOST DUMINICA CU AVIONUL LA BALCIC Aviația românească de pasageri a obținut și Dumineca aceasta un frumos succes. Excursia în massă organizată de societatea L. A. R. E. S. la Balcic a realizat un record. 136 de persoane s’au deplasat Duminecă cu avionul pe coasta de argint. Pentru transportul pasagerilor societatea L. A. R. E. S. a utilizat nouă avioane, între care trimotorul „România” și aparatele De Haviland Dragon, Junkers și Potez 56. S-au efectuat în total 18 zboruri. Cele nouă avioane au parcurs împreună o distanță de 3960 km, ceea ce echivalează cu o călătorie aeriană pe distanța București-Paris și înapoi. Toate sborurile au decurs în perfecte condițiuni, iar cei 136 de pasageri au fost încântați și de priveliștile văzute din avion precum și de plăcuta zi petrecută pe malul mării, fără să fie nevoiți pentru aceasta să parcurgă mai întâi un drum obositor. Iari la amiază a aterizat la Băneasa avionul italian de linie Savoia Marcheti, având la bord, pe generalul Pelegrini, directorul aviației civile italiene. ii . . Tot eri a sosit la Băneasa un avion Dragon aparținând organizatei de transporturi aeriene turcești, venind de la Istanbul. Avionul care a avut la bord mai mulți turiști turci, este destinat serviciului pe linia Istanbul-București ce se va înființa în curând, și care e probabil să fie prelungită până la Belgrad. TREI NOI AVIOANE PENTRU ASOC. C. F. R. Asociația aviatică C. F. R. — a cărei activitate în domeniul aeronauticei este demnă de subliniată— a achiziționat trei avioane Klemm B5, pentru școala sa de pilotaj din Galați. Cele trei avioane au decolat Duminecă dimineața de pe aeroportul Í Otopeni, având la bord pe d. căp. ■ Mustață, șeful școalei de pilotaj din Galați, căpitan Firescu, instructa aceiași școală și pe d. I. D.Georgescu, secretar general al asociației. După o călătorie care s’a făcut în bune condițiuni, avioaneleau ajuns la Galați, unde au fost predate școalei de pilotaj, ale cărei cursuri practice de sbor au și început in după amiaza aceleiași zile în orele patru. Botezul acestor avioane se va face la o dată ce se va fixa ulterior, în prezența reprezentanților oficiali ai căilor ferate și în cadrul unei manifestațiuni aviatice al cărei program va fi anunțat la timp. Italia Cunoscutul aviator italian, colonelul Mario Pezzi, comandantul școlii de sbor la mari înălțimi, a fost decorat cu cea mai înaltă distincție aeronautică italiană, „Medalia de Aur Aeronautică”, cu următoarea calificare: pilot îndemâitatec, de valoare excepțională, trei luni de conducere a detașamentului I de sbor la mari înălțimi. S’a distins printr’un admirabil spirit de sarviciu în temera.e securi de experiențe și a câștigat pentru Italia recordul mondial de înălțime. Pentru o cât mai bună propagandă aviatică în masele mari ale tineretului, două trimotoare au fost destinate să facă demonstrative. Astfel în cursul lunei iulie au primit botezul aerului 7000 studenți și 1200 profesori. Luxemburg DUCATUL DE LUXEMBURG IȘI ARE AERODROMUL SAU In cadrul unei grandioase serbări aviatice se va face la 26 Septembrie inaugurarea primului aerodrom al Ducatului pe terenul de la Esch. Cu această ocazie se va desfășura un ralley aeronautic cu participarea piloților belgieni, francezi, germani ,olandezi și alte naționalități. La Berlin a murit inginerul Alfred Wilm, care a inventat duraluminiul, metal atât de întrebuințat în industria aeronautică. Wilm a activat mult timp la uzinele aeronautice din Breslau, Essen, Götingen și în cele din urmă la Neuebabelsberg, la centrul de cercetări științifice și tehnice din acea localitate. întinsele ținuturi ale Australiei sunt explorate în ultimul timp cu ajutorul avionului. O expediție condusă de Donald Mackay a făcut o călătorie de studii în aceste părți, acoperind un drum de 30 de mii de km., utilizând două avioane De Haviland. Germania Australia S2&10 m. D. Neaga Boerescu s’a reîntors eri în Capitală, reluându-și activitatea. Vineri seara la ora 8,30 are loc ședința de Comitet a federației de pingpong. Membrii sunt rugați a lua parte. ASOCIAȚIUNEA A. D. M. I. R., secția București, organizează pentru Duminică 5 Septembrie o colectivă pe Valea Țapului—Hornul Central —. Valea Seacă din Coștila. Informații la sediu în Pas. Român Nr. 15, Vineri orele 20. Punct de grupare Cor. Bușteni Cofetăria din fața Gării, Duminică 5 Septembrie crt. orele 6 dim. Conducerea colectivei Titi V. Ionescu. SPORTUL nautic german este îndoliat după înotătorul Franz Roessner, care a murit la Herzberg. In vărsa de 97 ani, Roessner a fost innotătorul cel mai bătrân din lume, care în 1931, adică în vrstă de 91 ani, a luat parte la un concurs de natație... Din Tg. Mureș se anunța că turneul proectat al clubului B.E.A.C. în primele zile ale lunii Septembrie a fost contramandat. B.E.A.C. a înștiințat pe Cs. TG Mureș, că Csik și Lengyel au fost foarte ocupați în vara aceasta și nu se pot deplasa în România. (Despre Grof nici n’a putut fi vorba, deoarece el nu este membru la B.E.A.C., ci la U.T.B.). Având în vedere că în România nu sunt bazine acoperite, turneul înotătorilor unguri rămâne pentru anul viitor. (Precum ziarul nostru a prevăzut la timp). Campionatul de tenis al Federației Macabi s’a disputat la Oradea, deoarece concursurile fixate la Sighet n’au putut fi ținute din cauza timpului nefavorabil. Rezultatele sunt următoarele: Ier: Simplu domnie pentru Cupa Schind 1. Grunwald-Cernăuți, 2. Goldstein-Oradea, 3. Simon-Haggibbor și Rado-Haggibbor. Finala: 5:7, 6-4, 6,2. Simplu doamne pentru Cupa Weinberg Verea: 1. Erdős-Hag, 2. Schwartz- Hagg, 3. Arato-Oradea și Papos-Oradea. Finala 6:4, 6:0. Simplu doamne juniori: 1. Erdős- Hag, 2. Szasz-Oradea, 3. Lehi-Oradea și Perl Samson. Finala: 6:3, 6:3. Simplu domni juniori: 1. Braun-Sighet, 2. Morgenstern-Oradea, 3. Klein- Oradea și Rippner-Oradea. Finala: 6:2, 1:6, 6:0. ssHT HL E T ■ Si m zs. Șansele României la cea de a Vill a Balcaniadei Grecia își va menține și în acest an primul loc în clasament, dar România va învinge Iugoslavia, iar Turcia va fi superioară Bulgariei De prima zi a Jocurilor Balcanice nu ne mai despart decât patru zile. Intr’adevăr Duminică 5 Septembrie ora 16.30 cei aproape o mie de porumbei vor vesti țărilor din dreapta și stânga Dunării deschiderea solemnă a Jocurilor Balcanice. Având înaintea noastră numai atât de puține zile, în care interval avem atâtea de vorbit despre splendida manifestațiune, ne întrebăm cu ce să începem sau mai precis cu ce să continuăm propaganda în favoarea jocurilor. Să vorbim de modul frumos cum vor fi primiți oaspeții străini, de programul atât de încărcat întocmit de F. R. A., de viața pe care o duc atleții noștri în așteptarea evenimentului, de pregătirile ce le fac toate țările în vederea jocurilor, de în primul rând să începem cu clasamentul pe națiuni. Grecia nu poate pierde nici în acest an primul loc în clasamentul jocurilor. Atletismul elen posedă o serie de elemente de o clasă ridicată, superioritatea Greciei nu va atinge însă în acest an forma netă manifestată în anul trecut. Pentru locul al doilea cu destulă satisfacție putem vorbi de șansele României. Ca niciodată de data aceasta suntem categoric mai buni ca yugoslavii. Adăugați și avantajul că luptăm acasă și veți vedea că nu putem sub nici un motiv pierde. Despre Turcia și Bulgaria nu avem date prea precise în special despre bulgari nu avem absolut până în prezent nici un amănunt care să ne înfățșeze valoarea actuală a atletismului vecinilor dela Sud. A vorbi deci de șansele acestor două națiuni este destul de greu, prin simplă impresie doar credem că Turcia va reuși să fie mai bună ca Bulgaria. EXAMENUL SPORTIV In proba clasică de viteză prevedem o finală în care se va întâlni un turc, unul sau doi români, un yugoslav și doi greci — deși grecii nu mai au nici pe Frangandis, nici pe Lambru. O victorie a noastră nu este exclusă, dar e puțin probabilă, între un grec și un turc credem că se va decide soarta titlului. La 200 metri în schimb șansele noastre apar mult mai clare. Iordache dacă reușește să-și mențină forma din ultimul timp nu vedem cum ar putea pierde campionatul. Grecii și yugoslavii sunt cei mai primejdioși. In această probă avem toate șansele să ne calificăm cu doi atleți în finală. La 400 metri, învingătorul probei va trebui să termine sub 50 s. pentru a putea câștiga. Iordache și Nemeș sunt după părerea noastră doi finaliști siguri și mai ales cu mari șanse, singurii adversari serioși par a fi grecii. La 800 m. lupta va fi de toată frumusețea între reprezentanții Greciei—Iugoslaviei în primul rând, iar cu șanse mai reduse alergătorii români, turci și bulgari. S’ar putea fără îndoială ca cei doi reprezentanți ai noștri să termine aproape, dar nu avem șanse de a-i vedea în primul loc, organizarea tehnică și materială care va fi după cum se anunță excepțională? Nu știm nici noi despre ce să scrim mai întâi. Până în cele din urmă, ne-am decis să ne ocupăm în numărul de față de problema ceva mai delicată, și anume de șansele României în acest concurs, analizând superficial — în lipsa unor date precise — și șansele celorlalte națiuni. Fără a ne lua aere de Mafalda cu atât mai mult cu cât ne-am ridicat de atâtea ori contra sistemului de a face pronosticuri, nu ne putem opri de a semnala cu acea rezervă ce se impune totdeauna când este vorba de atletism — deci de cifre — posibilitățile României în cea de a VIII ediție a Jocurilor Balcanice. Situație aproape identică la 1500 m, unde yugoslavii, grecii și românii nu sunt forte prea departe unii de alții. In concluzie cele două probe de demi-fond, va fi un duel greco-yugoslavo-român, nici una din cele trei trei țări neavând șanse clare. La alergările de fond vom asista la un duel Grecia—România—Turcia și Iugoslavia. La 5000 m, Dinu Cristea are mari șanse la 10 km, campionul nostru se va mulțumi să-l urmărească pe Kiriakides un câștigător quasi sigur. Cele două alergări cu garduri nu pot scăpa Greciei și mai precis lui Mantikas. Totul este să vedem ce locuri vor lua reprezentanții noștri La 110 m. garduri avem oarecari șanse să-i vedem pe amândoi atleții noștri în finală, până acolo putem urmări, de aci încolo, grecii ne vor fi superiori, un turc ne este superior, așa că după «calculele hârtiei» am putea pretinde.locul al patrulea, dar... ** La 400 garduri din nou doi greci, care vor domina, apoi un iugoslav, cu care Krupka și Lăpușan se vor război printi Săriturile pare că vor fi apanajul grecilor cu excepția înălțimii unde turcii emit pretenții serioase. Noi românii în această probă, dacă ajungem în finală este încă un succes. La prăjină un duel aprig în perspectivă între Bulgaria, Grecia și România. Grecii au cele mai mari șanse având doi oameni care trec sigur peste 3 m. 75! La lungime un duel greco-român care până în cele din urmă va reveni primilor, noi luptându-ne a ne menține înaintea iugoslavilor. La triplu salt, din nou un duel, dar mai accentuat între greci și români cu un turc și iugoslav care se va intercala. Aruncările se vor împărți, grecii având și aci partea leului. Discul nu le poate scăpa, cu Syîlas care își va însuși cele două stiluri, România fiind cu puțin superioară Iugoslaviei și Bulgariei. La suliță un mare semn de întrebare; va fi indiscutabil cea mai disputată probă din toate aruncările. Grecia, România, Jugoslavia și Turcia au șanse egale La greutate duelul se va da între Iugoslavia și Turcia, singura probă de altfel în care grecii nu au nici o șansă. Locul nostru ca și anul trecut. La ciocan un duel: Grecia, Jugoslavia, România în care grecii indiscutabili au cele mai multe șanse-Ștafetele sunt speranțele României și cu excepția celei balcanice: 100—200—400—800 m, ele nu ne pot scăpa cu condiția bineînțeles ca schimbul să funcționeze ireproșabil. Iată pe scurt analizate șansele noastre în cea de a VIII ediție a Jocurilor Balcanice. O încercare temerară pe care desigur circumstanțele care în atletism sunt inevitabile o pot răsturna. Ne îndoim însă că neprevăzutul să lucreze chiar atât de mult, în orice caz suntem tare curioși să vedem în ce măsură încercarea noastră va corespunde cu realitatea. OAMOR sa—_SS===~%<==S~—:— Grecia nu poate fi învinsă Un nou record mondial la pentathlon I Tvir/M»dT»AT«4 1 Dacin 1 M ~ O. "1K —— A PARIS 3o (Intersport). — Pe stadionul Colombes s’au desfășurat campionatele universitare. In cadrul acestor campionate, pentatlonul fost câștigat de germanul Mueller, care a realizat următoarele performante. 2oo m. 21 s. 8; 1.5oo m. 4 m. 333 s. 4; disc. 38 m. 08; suliță 62 m. 38; lungime 7 m. ÎL Punctajul pe care l-a făcut este 3824, ceea ce însemnează un nou record mondial. Pedala de aur IX de Emil Jenes. După etapa 15-a se afla în locul 8 și numai la 4 minute și 52 secunde de italianul Giuseppe Morenitto care începuse să se îngrijoreze — Dan mai avea în față pe francezul Michel Beaufrand de care-i separau numai 58 secunde. Isprava aceasta a românului Dan extaziase toată lumea ciclismului din Occident. Iar în țară era un adevărat delir. După etapa 17-a Dan era în locul doi și numai la 1 minut și 17 secunde de Morenitto. Duelul Petrescu—Morenitto pasiona și ocupa coloane întregi în «L'Auto», «Gazetta de la Sporto», «Miroir des Sports», «Azurri», etc. Etapa 20, — ultima — a adus clarificarea. Un duel vârtos la 35 kmde Roma i-a permis lui Dan să-i ia italianului 50 metri. A întors capul, a văzut distanța, a vârât capul în ghidon, a încleștat mâinile și a «tras». A «tras» la disperare, cu prețul ultimelor resurse. In urma lui plutonul se frământa ca un veritabil coktail. Totuși distanta creștea. Dan pedala de zor ca undement. Casele mărginașe ale Romei apăreau în zare. Traversarea suburbiilor, cu pavaj mizer, i s-a părut interminabilă. Iată bulevardul, unde trarea pe stadion, două ture pistă, și publicul aclamând. Dan n’a mai auzit nimic, nu mai văzut nimic. Căzut vlăguit pe brațele câtorva entuziaști a fost purtat spre vestiar și apoi la duș. Când s’a reîntors în incintă, după câteva minute și un masaj rapid dar reconfortant, concurenții lăsați în urmă soseau la mici intervale. După alte câteva momente patru difuzoare gigantice au făcut cunoscut clasamentul general: 1. Dan Petrescu 114 ore 51’ 35”. 2. Giuseppe Morentto 114 ore 51' 52". Clasamentul a continuat până la al 43, lanterna roșie. întoarcerea în țară a fost, în adevăr triumfală. O pregătise cu toată meticulozitatea, Teodoru. Casa «Pedala de aur» înscria astfel, la activul ei, cea mai strălucită victorie iar Dan atinsese cea mai înaltă culme a carierei sale. De altfel Teodoru a ținut să sărbătorească cum se cuvine acest eveniment. A dat un banchet de proporții uriașe la «Suzana». Erau acolo câteva sute de sportmeni, figuri simandicoase ale capitalei, ziariști, fotografi, totalizând o cifră de câteva sute invitați. Jazzul «Sony» în formație completă, — 25 persoane, — a antrenat publicul. Și, cum totul e bine când se sfârșește bine, în toiul acestui banchet început Sâmbătă seară și care avea să țină mai bine de 48 ore, — s-a servit odată cu prăjiturile un carton cu marginile aurite pe care sta scris: Dan Petrescu și Rodica Angelescu Logodiți — Sfârșit —. statele unite cu Japonia la atletism TOKIO: 30. — Eri s-a disputat aci concursul internațional de atletism între Japonia și Statele Unite. Atleții reprezentativi ai Statelor Unite au învins pe japonezi cu 94 puncte contra 84. Rezultatele tehnice: 1500 m.: 1. Fenzice St. Unite 3:57, 2. Nakamura 3:59,4. Săritura în lungime: 1. Fukuda (Jap.) 7,32 cm. 100 m. plat: 1. Tolmich (St. U.) 10,8 sec. 400 m., 1. Woodruff (St. U.) 48 sec., record japonez, 3000 m. steeple chase: 1. Lochmer (U.S.A.) 9 min. 27,6 sec., rec. japonez. Săritura cu prăjina: 1. Oe (Japonia) 4,30 cm., 2. Sefton (St. U.) 4.20 cm. Aruncarea suliței: 1. Zeitz (St. U.) 64.43 m. 4x100 m. ștafeta: 1. Statele Unite 42.1 sec. 2. Japonia 42.2 s. Aruncarea discului: 1. Reynolds (St. U.) 42.20, 2. Sefton 41.61. 400 m. garduri: 1. Aihara (Japonia) 54.2. record japonez 800 m. plat: Woodruff (St. U.) Imin. 58,6 sec. Săritura în înălțime: 1. Albrition (St. U.) 198 cm., 2. Tanaka 195 cm. 200 m. plat: 1. Weierhauser St. U.) 22 sec., Young (U.S.A.) 22.3 s. Aruncarea greutății: 1. Rynolds (St. U.) 14.51 m. 110 m. garduri: 1. Tolmich (St. U.) 14.8 sec. Triplu salt: 1. Togami (Jap.) 14.81 m., 2. Janaka (Jap.) 14.53 m. Aruncarea ciocanului: 1. Forewalnt C St. U.) 51.66 m. 5000 m., 1. Murakoso (Jap.) 15:11,4. 4x400 m, ștafetă: 1. Statele Unite 3 min. 17,8 sec., 2. Japonia 3 min. 21.4 secunde. Posta loturilor OTTY GEORGESCU. Rezultatele le trimiteți după ce apare și jocul al optelea, împreună cu bonurile cari au apărut. De altfel lucrul acesta îl vor anunța la timp. V GAZETA SPORTURI IO** a AB CB ~|T:-ClLff« I iC fci I SuMa Paul Vasilescu suferit un grav auidant După victoria strălucit repurtata în cursa de coastă de la Sinaia, motociclistul Paul Vasilescu se întorcea dri dimineață spre Capitală, la ghidonul mașinei cu care a câștigat cupa col. Th. Săulescu. Afaceri personale reclamându-l In București, Paul Vasilescu venea in viteză susținută spre casă. Călătoria a decurs in condițiuni perfecte până la virajul viu situat intre Tâncăbești și Săftica. Paul Vasilescu a atacat acest viraj, în conformitate cu legile dramației pe dreapta, lipit de coardă. Din sens invers venea un autobuz S. T. B., plin cu excursioniști. Șoferul autobuzului, in loc să-și continue drumul, a tăiat virajul pe stânga, astfel că a apărut deodată in fața motociclistului. Orice încercare de evitare a ciocnirei era cxlu ă și Paul Vasilescu a fost prins intre o bornă de pe dreapta a șoselei și roata din stânga a autobuzului, jocul produs a provocat p ostarea motociclistului ta bara de apărare și apoi peste aripa stângă a autobuzului. Din ciocnire, Paul Vasilescu s’a ales cu dubla fractură a piciorului stâng. La partea inferioară sunt fracturate tibia și peroneul, fapt care i-a cauzat și o serioasă rană deschisă, iar sus, femurul. Ridicat imediat de la locul accidonului Paul Vasilescu a fost transportat in spitalul Colțea și dat în îngrijirea d-lui dr. Al. Popovici, care a intervenit urgent cu o părintească grije. Astăzi de dimineață, d. dr. Popovici împreună cu d. dr. Ciupagea care a sărit de asemenea imediat în ajutorul rănitului vor supune pe pacient unui complect studiu radiografie. ,, OLLET-BhET Se reîncepe activitatea Singurile sporturi care mai erau în vacanță, volley și basket-ball, reîncep activitatea după o vacanță de aproape două luni, Miercuri 1 Septembrie în orele 20.30, când este convocată liga regională «Muntenia». Toți delegații de cluburi sunt obligați a participa la această ședință pentru a primi instrucțiuni în vederea noului campionat și pentru a se fixa primele jocuri de baraj- Campionatele României de tir cu calibru redus în vederea selecționării echipelor reprezentative ale României ce vor trage pentru Cupele Balcanice de glonț si talere, și totdată pentru repartizarea trăgătorilor amatori de tir cu calibru redus în diferitele categorii în vederea competițiunilor poștale internaționale ce vor avea loc In sezonul de toamnă și iarnă. Federația Română de Tir a luat toate dispozițiunile în vederea organizării și disputării unui Campionat națonal de tir cu calibru redus, după următoarele norme: 1. In ziua de Marți 14 Septembrie (sărbătoare legală) ora 9 dimineața, va avea loc pe poligonul A.M.E.F. primul concurs eliminatoriu. La acest concurs vor putea lua parte absolut toți trăgătorii, seniori și juniori, domni și doamne, civili și militari. Se vor trage douăzeci focuri (patru țințe a 5 focuri fiecare) în poziția culcat rezemat, arma liberă de calibru redus 22 long, rile. Concurenții cari vor totaliza mai mult de 180 puncte din 200 posibile la acest concurs, vor fi repartizați în grupa A. Concurenții ce nu vor totaliza decât 150—180 puncte, vor fi repartizați în grupa B. Concurenții al căror punctaj va fi sub 150 puncte, vor fi repartizați în grupa C. 2. Duminică 19 Septembrie dimineața, se va disputa tot pe poligonul AMEF finala grupei C, pe 30 focuri (6 ținte a 5 focuri). Acei concurenți ce vor totaliza mai mult de 250 puncte din 300 posibile la acest concurs, vor fi repartizați în grupa B, cu care vor trage în finala acestei grupe. Ceilalți concurenți, cu un punctaj sub 250 puncte din 300 posibile, vor rămâne definitiv în categoria III-a, numărul punctelor servind totodată la clasamentul final în această categorie. 3. Duminică 19 Septembrie, după amiază, se va disputa finala grupei B, la care vor participa și trăgătorii grupei C. cari au totalizat dimineața în finala acestei grupe mai mut de 250 puncte din 300 posibile. Concurenții cari vor totaliza la acest concurs mai mult de 280 puse din 300 posibile, vor trece în categoria A, cu care vor disputa finala acestei categorii în ziua de Duminică 26 Septembrie. Ceilalți concurenți, cu un punctaj sub 280 puncte, însă mai mare de 250 puncte, vor fi repartizați definitiv în categoria II-a, punctajul obținut la acest concurs servind totdoată la clasamentul final în această categorie. 4. Duminică 26 Septembrie, dimineața va avea loc finala grupei A. La această competițiune vor putea lua parte toți concurenții cari vor fi totalizat mai mult de 180 puncte din 200 posibile In seria întâia disputată Marți 14 Septembrie, precum și acei concurenți din seria B, cari la competițiunea, din 19 Septembrie, vor fi totalizat mai mult de 280 puncte din 300 posibile. Această finală se va trage în 40 jocuri (condițiunile internaționale), pe 8 ținte a 5 focuri fiecare. Primii 5 clasați în această finală vor fi promovate în categoria trăgătorilor de elită (hori concurs), următorii rămânând în categoria I-a, iar punctajul lor servind pentru clasificarea finală în această categorie. Cei 5 trăgători la Echipei Naționale, precum și rezervele acestei echipe, se vor selecționa dintre primii B trăgători ai categoriei I-a fi cei 5 trăgători de cită. In urma unui baraj tras între aceștia câteva zile înaintea competițiunei balcanice, la o dată ce se va fixa ulterior. Echipa Națională a României va disputa material pentru Cupa Balcanic de Tir cu calibru redus în ziua de 11 Octombrie 1937. Afară de finala de campionat a categoriei I-a, tot Duminică 26 Septembrie, după amiază, se va trage finaa Campionatului României pentru doamne. Condițiunile de tragere: 30 focuri, pozițiunea culcat nerezemat, arma liberă calibru 22 long riile, și finala pentru juniori sub 16 ani, în aceleași condițiuni 30 focuri, pe 6 ținte a 5 focuri fiecare. Federația de Tir va împărți cu această ocazie celor mai buni trăgători din fiecare categorie, câte o diplomă de onoare, iar primilor clasați în barajul final, câte o frumoasă amintire, înscrierile pentru Campionatul României de Tir cu calibru redus se pot face de pe acum, la custodele poligonului AMEF în schimbul unei taxe, de 3# tei de persoană. Regulamentul Campionatului României de tir la porumbei și talere va fi publicat ulterior. Amănunte se pot cere de pe acum la Federația Română de Tir, str. General Tell Nr. 9 (Uniunea generală a vânătorilor) unde se primesc și Înscrierile. e=8P SM: Cg^gP O M €»=, Redeschiderea sâni Sporting-Club Clubul campion, Sporting-Club, anunță redeschiderea sălii «Isbânda» din calea Văcărești și reînceperea antrenamentului, care va avea loc în fiecare zi de la ora 8-13 și 16—23. Tânăra grupare pune în acest sezon la dispoziția membrilor săi cinci mese de antrenament In programul acestui an «Sporting Clubul» are trecut înființarea unei secțiuni de Volley, Basket și Handbal și a unei secțiuni de gimnastică. înscrierii © la secțiunea de pingpong, se primesc în fiecare zi la sala «Izbânda» din Cal. Văcărești 21.