Gazeta de Transilvania, martie-iunie 1838 (Anul 1, nr. 1-16)

1838-05-28 / nr. 12

an ssp RVEAJALTA VOV) pe TURPMNEEPO DU ARIPA:. Ngo. 12. GRAȘOE. 78, maiuau 78. Transilvania- - mania. - jiguni. Mar . J- lcunari. -- odier. TRANPSILVANIA. brașov. u.lun. Cităiuciri de omeniri, razbeliea și dor de a întinde celor nepăstuiți ajutoriu și mângăere, încolțește inimile credincoșilor supuși a măritei lmpărăției austriace și în cele mai depărtate ale ei Hotare, lovediră din nou în faptă lăcuitorii cetățeni romani, greci și bulgari din cetatea noastră, carii r. de lăruiriri, ce le făcură în rândul celormarți cetățeni, centru nenoroliții prin înundarea și eșirea ghieții la Cudia și Pest aruncați în starea desnădăjduirei, ca mălumri a Statului neguțetorescu de aici, porniți De creștineasca vârtute a Dragostei, au mai adunat încă spre acelaș scopos de Ijutoriu 1071 sl. v. v. sfară de lăruirine acelor neguțători cetățeni, carii împliniră fapta iubirei de oameni, dând darul său în 859 fl. 10 cr. v. v. minnunat cu suma adunată dela mădularii privilegiatei Companii grecești de aici, care împreunată cu suma de sus face: 1910 fl. și 10 cr. v. b., adunată dela neguțătorii cetățeni afară de compatiști, cum să vede din următoarea Cinetamnție. Pentru patru sute lo veci și opt fl. 24 cr. arg., sau o mie șaptezeci și unu fl. v. v., care cinstitul Stat neguțătoreesc greco- omânesc în urma înaltei și prea'naltei porunci de adunare de milă, pentru cetățile din Crăiea ungariei Cuda și Pest prin spargerea vieții și prin înundare mult nenorocite și păgubite, afară le adopteute treizeii și păle l, 10 cr. v. v., care dânșii cu prilejul fucutei adunări prin cinstita companie privilegiată grecească de aici iau fost amestecat cu ai aceiaș, în ziua de astăzi prin c.c. Directorii ozi loan Jipa, loan Iuga și Rudolf Orghidan, iau adus în lontru numărați deplin spre trimiterea mai încolo. Brașov, 8. lun. 1838. Adecă 1071 fl. v.v., afară de cei 859 fl. 10 cr, varii sau ridicat cu ai săi privimigiata Companie. dscălii - POLIȚia: Ioan Albiihofeld, Senat și Sucst. Pol. Director. Fie ca, precum cu acest prilej, așa în toată vremea și din toate faptele noastre să strălucească asemenea pilde ale iubirii de omenire! 2 și 4 lun. Alăturat punctului întăilea, din diata prințului Grigorie Crâncovan, fecută asupra moșiilor Sâmbăta de sus și Poiana mărului, dăruite sieriiii grecești din Crașov, după ce precum de actori, așa și acum s'ar fi împărțit mai nainte făină de cucuruz la 110 săraci de romăni, la 25 săraci catolici, la 25 săraci luterani, la 25 unguri luterani, la 25 reformați elvetici și 10 mături dentru p.p., Franciscani, iar la robi în temniță o ar fi împărțitu câte o pie și 6 cr. b. v., la patru Iunie s'au ținut în igtrica greșile că obicinuita slujbă dumnezeiată )ND AF SEREFR Roosone SEE