Gazeta de Transilvania, 1839 (Anul 2, nr. 1-52)

1839-10-08 / nr. 41

survel capta VOE 344 a88An IU. 2f. 4 cr. poșăa f. 8 cr.arg. Pentru înștiina Prețiul ameezii foi din priua cuFria, pentru minte inimă și literatură este pri un jumptati. de an cu poșa Krausnotv. 8. Figtombctie., Traticum, Crașov. La 14. ai acesttei luni c. n. lună amiazi la 5 sfaturi și 6 au mutat din aceasta viață d. Georgie Frideric le Traușenfels, Sinator și c. perțeptor în al 50-lea an an gristei sale lortur tuiz dine le citii. nu este mini mănar unciă le Apușkni, l dacă vom întări, cum că părerea le rua pentru moartea reposatului sărbat, la oamenii de toată condiția, nici o deosibire a naționalității sau religiei lăcuitorilor acestei cetăți, este cea mai sinceră și curată. Pici unul nu fu, pe care neașteptata veste despre moartea lui să nu'l fi străbătut. Întru adevăr, nobilitatea caracterului ovu, nepătata sa viață, atăut publică căt și primată, ne era nouă tuturor cu mult mai de aproape cunoscută, decât să nu fie putut sfărșitul ei a ne aduse o asemenea întristare, la marginea mormăntului stă un nemângăiat pătrăn de 80 ani, tatăl acestui răpostat, Domn, Ioan Gheorghie de Traușenfels, julețul primariu al Districtului dinpreună cu nepoții săi și cu nevasta fericitului, căria însă, fiind în călătorie depărtată, nu'i s'au dat a priimi rămas punul cel de vecie dela iuvitul său svărvat. Remășițele lui cene pământești s'au petrecut la 16. Octomvr. seara la 8 ceasuri așezămiute întru îngropătoare creștinilor protestanți de Confecia Augustană. Fiii țărăni bine de 15 milioane lieuitori, minge șrii ușoară! ștrrmi să plutesc pănă la su u Ecran aci între argint - Unu- Țara Românească. București. Prințului Miloșiu. dat mummuție le cătră curtea rusească la plana soarta și protestația lui împrotiva pricinilor, care lau silit în bara trecută a se lăpăda de prințipat; aceea fu împărtășită dăngului de noul consul D. Titos- După cum se nu te a lștpta, cereria pomenită n'au făcut nici o întipărire în St. Peterecurt, ci lăpădarea prințului e cunoscută ca bigiuită desăvârșit. Se crede, cum că nici din Constantinopol nu va veni priun respuns mai plăcut la imenstrățiile lui Miloș, în urma acestora, și fiindcă dânsul la moșia era nu departe le București, nu poate petrece, avea a întreprinde o călătorie la Iuda. (ad. În ci să ține Dietă, știm; și totuși pănă acum, deși curgerea și era și pentru publicul nostru prin mint înțeresătoare, în coloanele acestei foi intrară foarte puține știri asupra celor dizbătute și hotărăte în trănsa pănă în zinele ancete, privind grelele impingiururi, se legăna într'o parte și într'alta, ți acum, ca mai desăvârșit să putem cunoaște cem care s'au lucrat în poninita dieta, socotim a fi de folos, ca să atingem cu cuvinte cât se poate de ocarte ceva și dispre consttituția Ungarii. Ungaria întinză împreună cu Croația și Slavonia pe 6175 miluri pătrate, cu mai Uagaria. 1383. JJT