Gazeta de Transilvania, 1839 (Anul 2, nr. 1-52)

1839-09-17 / nr. 38

seu cevdilit) tov, priețuul acestui foi din organă. cu Foitea pentru minte inimă și Mi- ceratură este și un 2f. 24cr., fără poștă 2f. u claru. Pentru înștiințări să plăgesc pănă la 6 rânduri 3 cr. de ani însue 1 cr. argint de un rând. 3a FUL Szania.. - - ae - Muăn Aam.- 67. . Trăptin bani, DPiminu de sus, 25. Sept. ș Știri oficiale neîncredințeate, cum că în ținutul Plaiului Teleazsen prin buna îngrijire a dregătoriilor, poala vitelor ar fi contenit cu totul, căci dela 12. L Ang. c. v. nu lu mai murit nici o vită. Drept acea și măturile care spre înpedecare acești boale sau luat, adecă lazaretul de doă ori 48 de ceasuri care era rădicat pentru vitele de din Angil- Blia mare. 15. Supt. c. n- ori avurăm o zi, strălucită în care cu adevărat românimea de aici, necunoscătoare de înpă gretieri, și au sămnat un tâmp de mult. dorit, fiind norocită a primi în finul seu Pre Of. și Pre Lumanu de Demeanu, episcopul Făgărașului, cari catăr că deoparte fiind ostănit di părințatea cercetare, și canonica vizitație, a districtului Căuț, de îma pe fiiia poftitoriu de laude, au binevoit a intra în orașul acesta fără de mari ceremonii, totuși sunetul clopotelor, și nenumerata adunare a cetețenilor preuniți adeveriră mulțămirea sa cătră veninul pre laudat LArhi Păstor, care de înpreună cu alți Domni cinstiți preoți, și cu pre strălucita Magistratuană asistență, cu mare cucurie fu primit la casa parohiană, de pre Cinstitul Domn paroh și Protopop locului loan Domn Io Lasz), și o sobie cuviincoasă cină cinstit. Tot acolo îl întimpinară din nul Listici C. Domni . Sterihan Ratachi, Moieszoga Noac parohul poavicului, așișderea lui renumărați Domni preoți și mireni, toți cu o dorire a inimii etărilor înprejur acomodată, cătră carii pria o sfințili Păstoriu, cu deosibită dragoste, și cuvinte foarte pretinoase sau arătat. Dee atot puternicul Dumnezeu ca neamul român sec să aibă pre Mării sa totdeauna ocrotitoriu și apărătoriu pentru a căruia presicire ține verserile lui celea cu rugăciuni cătră Dumnezeu, dagoși, volo, aztăzi sau rălbat iaraș pot întra fără cu totul, și vitele protopop și a Dierezului paroh al Ardiosadului, vimorozii mari, pre neul și  megati de an cu poșta 453350. 3 ți . anunl bucurești, la 50. lugust s'a săreat de obște aniversara numelui M. Sale Prea înzițitului nostru Domnu. înfântul Clerr, corpul diplomatic, poserimel, Statuul ator, toți ofițerii din garnizona capitalei, și o mulțime de norod, s'au lus la Sf. Mitropolie opre asculta Dumnezeiatea slujbă, și a'și uni glasurile lor” cu ane plujitorilor lui Dumnezeu pentru înțelungata și fericita viață a M. Sale. Toată ziua s'a petrecut în bucurie, iar seara s'a dat un bal strălucit la curte cum n'a mai fost pănă acum în Vara Rumănescă.. a panie