Gazeta Transilvaniei, 1858 (Anul 21, nr. 1-76)

1858-11-22 / nr. 70

Ar G0. Prășuienii, Gazeta si Edea este regulata o data pe septemana, adeca: Mercurea. — Pretiulu loru este pe 1 anu 10 f., pe diumetate anu 5 f. austr. inlaintrulu Monarechiei. TRANSSILV IDDDP înngn L] „ rniio 4 GA = Pentru tieri straine 7 f. 35 cr. pe 1 sem., si 14 f. 70 cr. pe 1 an. Se prenpunega la toate postele c. r., cum si la toti cunoscutii nostri DD. corespondinti. Pentru serie, petit se ceru 8 cr. val. austr. IMINI. *. Monagenia Apsighiasa. Ragtea ofisioasa. Nro. 27,286. 12472 ex 1858. PUBLICĂCIUNE. Înaltulu ministeriu c. r. de finante a aflatu cu cale a prelungi terminulu, ue s'a fostu dată pănă la sfârșitulu lui Octombre 1858, pentru tragerea în lăuntru a baniloru de aramă de valoarea Vienei, apoi a baniloru căte de 3 mi aceloru căte de 7, de cruceriu monetă convenționale, cari s'au fostu însemnatu în alinia 1. a disnuseciuniloru din 30. Aprile 1858 (bul. leg. prov. măn. XVII, Nro. 67 din 1858) pănă la 31. Decembre 1858 închisiru, astfelu, pn cătu acești bani nu se potu întrebuința cu adevăratu ca plăți, la deregătoriele împărătești primitoare de bani, se primescu însă în schimbu aa toate cassele provinciali și filiali de strânsură, pănă Decembre 1858, în valurea loru de manainte, în monetă convenționale, la cererea părțiloru, ne lăngă darea afară a sumei corespunzătore în bani căte de unu și de doi cruceri mon. conv. după valoarea loru de mai nainte, dacă suma ce este menită pentru schimbatu, nu face mai puținu de unu fiorinu m. c. În conformitate cu înaltulu decretu alu ministeriului c. r. de finanțe din 16. Noembre an. c. Nr. 5786, spre scopulu acestei schimbări de bani se hotărăscu următoarele casse, precum: Cassa provinciale primare din Sibiiu, Cassele de strânsură Orăștia, Cluju, Bistriță, Murăș-Oșorheiu, Brașovu, mai încolo Hunedoara, Bălgradu, Abrudu, Tășnadu, Șimleulu-Sălagiului, Dealu, Giurgiu-St.Micloșu, Cic-Șomlio, Chezdi-Oșorheiu, Secheli-Odorheiu, Făgărașu, și oviciulu de dare alu preturei Orlatului ue ce află în Sibiiu. Sibiiu, mn 26. Noembre 1858. — Dela presidiulu gubernământului c.r. din Ardealu. ai lancapis 1850 - bul. imp. Nr. 51 - ce întregescu, în urma approbăciunei împărătești din 24. Octombre 1858, în modulu următoriu: 1. Deupă vorbele: „Timpulu respunderei” din alinia a 4-a a articlului 4 ce va pune: „va putea fi pentru întreaga sumă de bani numai unulu și același și se va pute defige și celelalte”). 2. După vorbele: „a poliței (cambialei)” ce va întrepune: „or în care se cuprinde vr'o promisiune de interese, dap. m. c. l.””)” 3. Ca adhitământu aa alinia din tăia a articlului 18 ce va întrepune: „altă învoială contrariă acestui prescriptu nu va are activitate cambiare.” D JVCn A. La articlulu 30 ce na adauge: „ear' dacă timpulu respunderei oa pusu pe începutulu or pe capetulu mlei, atunci ce va pricepe ziua cea din tăia op cea de pre urmă a lunei.” la articlulu 99 ce va adauge: „afară de acestu cas nu e de lipsă spre a'și conserva dreptulu cambiare în contra în ziua respunderei niceemisropisa si nice ka să ce presânteze “ca să se suscepă protestulu. Oficiulu de dare din— - - D. Comitele Nadasd. m. p. ORDINĂCIUNEA ministeriului de justițiă din 2. Noembre 1858, pentru totu cuprinsulu imperiului, afara de confinisaă militare, prin care se explică articlulu 29 alu regulământului cambiare din 25. Ian. 1850 - bul. imp. Nr. 51. Fiindcă sau născutu îndoiele despre înțelesulu vorbeloru de pre urmă din articlulu 29 alu regulământului pentru polițe din 24. Octombre 1858 - bul. imp. Nr. 51, de aceea se dechlară, pe temeiulu rescrisului împărătescu din 24. Octombre 1858 că, posesoriulu poliței are dreptu în casurile însemnate în articlulu 29 a pretinde prin procesu cambiare securitate, chiaru și deja acceptante.” Comitele Nadasd. m. p. ORDINĂCIUNEA ministeriului de justiție din 2. Noembre 1858, pentru toiu cuprinsulu imperiului, afara de confiniuri militare, prin care se întregescu mai mulți articoli ai regulământului de polițe (cambie) din 25. Ianuariu 1850, bul. imp. Nr. 51. Spre a desface unele îndoiele, ue ce păscuseră, articulii 4, 7, 18, 30, 99, ai regulământului (nopmei) de polițe din 25. DECRETULU ministeriului de finanțe din 4. Noembre 1858, pentru tote țerile imperiului, despre proibirea necondicionată a esportului și a transitului de specitare de arme și de municiune cătră Serbia și Principatele de la Dunăre. Ordinăciunea acestui ministeriu din 10. Octombre 1858 - bul. imp. Nr. 182 - despre proibirea esportului și a transit) Adnotăciune: Prin urmare, respectivulu locu alu aliniei a 4-a articlulu 4 din regulământulu de cambie (polițe) va căuta în viitoriu să gsunei „Arătarea timpului, căndu sunt de respunsu banii. Timpulu respunderei va pute fi pentru întreaga sumă de bani numai una ori aceeași și se va putea defige numai pe o zi anumită, pe vedere ș. c. l.” **) Adnotăciune: Întregu articlu 7 alu regulământului de polițe (cambie) Ba suna în viitoriu pedeplini precum urmeză: „Oblegăciune cambiale nu poate precede dintr'o hărtiă, căreia 'i lipsește vreuna din recerutele esențiale a cambialei (poliței) (apr. 4), op, în care se cuprinde vr'o promisiune de interese, ear' dechiărăciunile scrice ne aceea (indosământulu, acceptulu, avalulu) încă n'au putere camiiale” -