Graiul Sălajului, iulie 2010 (Anul 21, nr. 4622-4643)

2010-07-15 / nr. 4632

MACROGROUP ZALAU a ajuns în semifinală Campioana județului și deținătoarea titlului național din prima ediție (Buzău-2007), a jucat onorabil și-n noua ediție a C.N., desfășurată la Cluj Napoca. Echipa din Zalău a trecut de grupă în urma rezultatelor: 5-4 cu Power Satu Mare, 3-2 cu Bodok Sfântu Gheorghe și 2-3 cu Vulturii Dej, în optimi a trecut cu 5-3 de Inter Arad, iar în sferturile de finală a depășit cu 5-1 pe Ozer Golden Roman. în ultima zi a întrecerilor, în semifinală, zălăuanii au fost întrecuți cu 1-0 de Old Boys Craiova. în meciul pentru locul 3, Macrogroup Zalău a fost întrecută cu 2-1 de Avantaje Deva, ratând "la mustață" un loc pe podium. TENIS DE CÂMP Király Iris ■ locul I la Memorialul "Grigore Vaida". Câmpia Turzii 6 tinere speranțe de la CSM Zalău au participat, în perioada 10-13 iulie, la concursul național organizat la Câmpia Turzii sub genericul Memorialul "Grigore Vaida". Cea mai bună comportare a avut-o Király Iris, care a câștigat întrecerea la categoria sa de vârstă, 12 ani-fete. La aceeași categorie Cosmina Costea a urcat pe treapta a lll-a de premiere, iar Alexandra Istrate, 14 ani, s-a numărat printre protagoniste, încheind concursul pe locul III. Din păcate, așa cum ne-a informat antrenorul Constantin Carp, ceilalți trei sportivi din Zalău au fost eliminați încă din primul tur. Următorul concurs la care vor participa reprezentanți ai CSM Zalău, va fi la Satu Mare, în perioada 16-18 iulie, la Cupa Sătmarului. VOLEI (M) - Liga Europeană România va juca semifinala cu Portugalia Naționala masculină a României, din care fac parte și jucători de la Remat Zalău, campioana României (Adrian Feher, Andrei Laza, Dan Borota), a ajuns în premieră printre cele mai bune 4 echipe calificate în liga Europeană,o competiție paralelă cu Campionatul European. Echipele care-și vor disputa trofeul: Spania, Turcia, România și Portugalia vor susține meciurile de clasament în zilele de vineri și sâmbătă (16-17 iulie), în Sala Sporturilor "Aguas Vivas" din Guadalajara (Spania), în urma tragerii la sorți, în semifinale se vor întâlni: România-Portugalia și Spania-Turcia, învinsele din semifinale vor juca pentru locurile IlI-IV, iar învingătoarele vor juca finala mare. Edițiile anterioare au fost câștigate de Cehia, Rusia, Olanda, Spania, Slovacia și Germania. Spania are șansa să repete "isprava" și-n acest an, fiind gazda întrecerilor. Ar fi o premieră ca o țară să câștige din nou această competiție. SPANIA - o forță în sportul mondial De-a lungul istoriei poporul spaniol a impresionat într-o seamă de domenii: literatură, artă, cuceritori de teritorii, fiind unii dintre cei mai de temut conchistadori, în ultimii ani națiunea spaniolă se remarcă și-n domeniul sportului. Să amintim doar că la ultimele 3 ediții ale Jocurilor Olimpice au cucerit 11 medalii de aur, 24 de argint și 13 de bronz (2000- Sidney: 3/3/5; 2004 - Atena: 3/11/5; 2008-Beijing: 5/10/3). Spania a cucerit 108 trofee importante în sport în ultimii 10 ani: 59 titluri europene și similare, în sporturi de echipă, individuale, la nivel de club: Baschet(m): Campioană mondială în 2006, europeană în 2009, Euroliga în 2003 și 2010. Volei (m): Campioană mondială în 2007, Handbal (m): Campioană mondială 2005, Liga Campionilor 2000, 2005, 2006, 2008, 2009, Formula 1, prin Fernando Alonso, 2005 și 2006. Polo: Campioană mondială 2001. Tenis: Cupa Davis în 2000, 2004, 2008, 2009 și de Grand Slam prin Nadal (8) și Ferrero (1). Trofee majore începând din 2000: 13 în Tenis, 9 la Fotbal, 7 la Handbal, 6 la Moto, 4 în Ciclism, 4 la Baschet, 2 în F1, 2 în Dakar, 1 la Volei și 1 la Polo. Spania și-a demonstrat superioritatea europeană și mondială și la Fotbal, deținând, în prezent, ambele titluri. Sportul a devenit un cult pentru poporul spaniol. Cel mai bine l-a sintetizat marele nostru poloist Vlad Hagiu: "Numai orașul Malaga are bazine de înot cât întreaga Românie", iar "Sălile de handbal din Spania rivalizează cu orice arenă din lume". Ce să mai spunem, că în România și orele de sport din programa școlară s-au redus, iar la unele nivele chiar s-au desființat, iar baza materială este chiar de plâns.Trageți concluziile. Handbal ()• Cupa Mondiala România în grupă cu Norvegia, Suedia și Rusia Naționala României se prezintă în Danemarca din postura de deținătoare a trofeului, meciurile Grupei B, din care face parte România,alături de Norvegia, Suedia și Rusia, se vor disputa în orașul Aarhus. Cupa Mondială va avea loc în perioada 21-26 septembrie, în partida inaugurală naționala noastră întâlnind Norvegia. Din cealaltă grupă, A, fac parte naționalele Franței, Germaniei, Danemarcei și Ungariei. Handbal (î • Liga Campionilor Oltchim Rr,Vâlceaîn grupă cu norvegience și franțuzoaice în perioada când majoritatea echipelor din Liga I feminină sunt în pregătiri asidue în cantonamente, printre care și HC Zalău, care-și încarcă bateriile pe litoral și apoi la munte și finalizate cu două turnee, unul la Cluj-Napoca și al doilea pe plan local, la Zalău, campionul Rm. Vâlcea a trăit emoțiile tragerilor la sorți pentru Liga Campionilor. Oltchim va face parte din Grupa C, alături de Larvik (Norvegia), Toulon (Franța) și câștigătoarea grupei I turul II preliminar , unde se vor întâlni: Randers (Danemarca), Leverkusen (Germania), Smart (Ucraina), Milli Piyango (Turcia). Din celelalte grupe fac parte: Grupa A: Viborg, Volgograd, Buducnost și câștigătoarea grupei 3 turul II preliminar. Grupa B: Hypo Viena, Leipzig, Itxako și câștigătoarea grupei 4 turul II preliminar. Grupa D: Győr, Krim, Podravka și câștigătoarea grupei 2 turul II preliminar. Primele două clasate din grupă se vor califica în semifinală. Locul 3 se va duce direct în optimile Cupei Cupelor. Meciurile se vor juca în intervalul 9 octombrie-21 noiembrie. Cealaltă reprezentantă a României în Liga Campionilor, "U"Jolidon Cluj, va juca din turul II preliminar, unde o va avea ca principală adversară pe Byasen (Norvegia). Din această grupă preliminară mai fac parte Metalurg Skopje și Sävehof, în cazul în care se califică mai departe, "U" Jolidon Cluj va face parte din Grupa A.