Graiul Sălajului, septembrie 2010 (Anul 21, nr. 4666-4687)

2010-09-21 / nr. 4680

pagina PD-L a măsluit votul la Legea pensiilor pagina 2 Zălăuan arestat în Scoția pentru un laser Radu Moldovan, un tânăr din Zalău, a ajuns după gratii în Scoția pentru că s-a jucat cu o luminiță verde pe cer. El a perturbat zborul unui avion militar de tip Tornado, al cărui pilot a fost atât de traumatizat încât a ratat aterizarea de două ori. Radu nu deținea vreo armă secretă capabilă să doboare sateliții de pe orbită, ci un simplu creion cu laser, scrie Jurnalul Național. în seara de 16 august, puțin înainte de ora 22:00, zălăuanul își petrecea timpul liber alături de colegii de muncă. Aștepta să se facă grătarul și își găsise între timp o ocupație, căuta să țintească un avion cu laserul de jucărie cumpărat de pe internet. Procurorii au afirmat că jucăria folosită de Radu a perturbat zborul avionului militar și doar aptitudinile pilotului au împiedicat o catastrofă. Tânărul are 28 de ani este din Zalău și lucra ca supraveghetor la ferma Cairnie de lângă Cupar. Era la al treilea contract în Scoția, la același angajator, care fusese mulțumit de serviciile sale. în 2007, Radu a terminat Colegiul Universitar Agricol și a fost selectat pentru un contract de muncă de o firmă care venise în facultate să facă recrutări. Așa a ajuns prima oară în Scoția. Zălăuanul a fost condamnat joi la patru luni de detenție pentru delictul de a ținti cu o jucărie un avion ultraperformant; întâmplarea, aparent ridicolă, este însă extrem de serioasă și plină de învățăminte nu numai pentru Radu, care nu a știut că distracția cu laserul pe cer te poate băga după gratii, ci și pentru cei care folosesc asemenea dispozitive aparent inofensive. (P.G.) Radu Moldovan va sta patru luni după gratii pentru că s-a jucat cu un laser pe cerul Scoției. Fără să știe ce face zălăuanul"a pus în pericol un avion militar Tornado.