Graiul Sălajului, decembrie 2012 (Anul 23, nr. 5232-5246)

2012-12-06 / nr. 5235

GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro Joi - 6 decembrie 2D12 SPORT www.graiulsalajului.ro ’ U j O I Remat Zalău ■ Asseco Resovia Rzeszow ^ ** (-24, -24, - 22) la pauză Față de precedentele meciuri, campioana României a jucat bine, astfel că elevii lui Mariusz Sordyl s-au bătut de la egal la egal, în multe momente, cu polonezii de la Asseco Resovia V_______________ I Chiar dacă nu mai avea șanse de a se califica în fazele superioare ale cupelor europene, gruparea sălăjeană a făcut spectacol în fața campioanei Poloniei, dorind să își lase amprenta în cea mai importantă competiție intercluburi de pe bătrânul continent. Marți seara, la Sala Sporturilor din Zalău, lumea a venit cu mic cu mare în tribune, pentru a asista la un regal voleibalistic de înaltă clasă, pe care nu se știe când vor mai avea ocazia să îl vadă. Pentru ca spectacolul să fie garantat, în tribune au asistat și un grup de aproape 50 de suporteri polonezi care, pe tot parcursul meciului, au cântat fără să supere fanii Regatului, au întreținut atmosfera. Dar "jos cu pălăria" și pentru galeria zălăuană care, în ciuda rezultatelor, a rămas aproape de echipă. A primit întăriri și din partea șimleauiilor, fapt care demonstrează că sălăjenii sunt uniți și când vine vorba de sport. Privind scorul final, 3 - 0 în favoarea polonezilor, mulți ar fi tentați să spună că Remat a fost învinsă de o manieră categorică. Dar nu a fost așa și ai noștri au luptat cu multă dăruire pentru fiecare minge. Diferența s-a făcut la micile detalii, la artificiile tehnicotactice acolo unde suntem sub nivelul granzilor din Europa. Fără Adrian Feher și Răzvan Mihalcea în teren, campioana s-a ținut bine în primul set, iar polonezii nu au reușit să se distanțeze la mai mult de două - trei puncte. Asta, până la al doilea time out tehnic, când campioana Poloniei s-a aflat în avantaj (12-16). Deși se părea că oaspeții vor intra în posesia setului fără prea mari probleme, Andrei Stoian și colegii săi au revenit și au egalat (24 - 24), dar time-out-ul solicitat de tehnicianul Andrej Kowal le-a prins bine eleviilor săi, astfel ultimele două puncte au intrat în posesia campioanei Poloniei. Setul al doilea a început cu Remat la conducere (8 - 5) la primul moment de pauză și, după cum au decurs ostilitățile, eram tentați să spunem că ai noștri vor egala situația la general. Dar oaspeții au restabilit egalitatea (14 -14), iar apoi s-au dus și la trei puncte diferență (17 - 20). Din nou, zălăuanii au egalat pe final (24 - 24), dar din păcate nu au mai avut suflul necesar pentru a obține ceva de la acest set. Ultimul parțial a fost la îndemâna polonezilor, iar elevii lui Mariusz Sordyl au contat prea puțin. Au avut o tresărire de orgoliu, dar în zadar au egalat în final (20 - 20), deoarece adversarii au gestionat cu mult calm finalul setului și au obținut o victorie facilă la Zalău, după cum o arată scorul. Cert este că Remat nu s-a făcut de râs la ultima partidă de pe teren propriu, din Liga Campionilor, iar publicul a plecat de la Sală cu gândul că în cel mai scurt timp va mai avea ocazia să vadă astfel de meciuri la "masa bogaților", chiar la poalele Meseșului. Să mai spunem că, pentru Remat, aventura din Liga Campionilor se va încheia miercurea viitoare când, în Italia, campioana României va da piept liderului din grupă, pre Banca Sannutti Cuneo. La finalul partidei, antrenorul Mariusz Sordyl a declarat: "A fost un meci bun, un pas înainte pentru Remat. A fost plăcut să-i văd pe jucători cum au luptat, dat fiind faptul că meciul a fost unul diferit, mult mai deschis, ofensiv și puternic. Nu am jucat să câștigăm un set, am jucat pentru cele trei puncte și sunt fericit pentru acest meci, chiar dacă am pierdut. Avem câteva mici probleme și este ușor să judeci acum echipa față de rezultatele de anul trecut. Dar cred că și azi (n.r. marți) am oferit plăcere spectatorilor. Nu știu dacă putem fi la fel de puternici ca și anul trecut, dar după ce i-am văzut pe băieți am încredere și știu că pot să joace și mai bine". Asseco Resovia Rzeszow:Lukas Tichacek, Bartman Zbigniew, Perlowski Lukasz, Nowakowski Piotr, Aleh Akhrem, Nikola Kovacevic, Ignaczak Krzysztof - libero. Au mai evoluat: Kosok Grzegorz, Schöps Jochen, Dobrowolski Maciej, Paul Lotman. Antrenori: Andrzej Kowal (principal) și Marcin Ogonowski (secund) Remat Zalău, Andrei Stoian, Șerban Pașcan, Fabian Birău, Mihai Gheorghiță, Silmar Almeida, Robinson Dvoranen, Mihai Mărieș - libero. Au mai evoluat: Rázván Mihalcea, Nagy Peter, Rareș Bălean, Mihai Criste și Andrei Tecieș. Antrenori: Máriusz Sordyl și Ovidiu Macarie Volei: Divizia A1 Internaționalul Adrian Feher, tras pe linie moartă!? Chiar dacă este unul dintre cei mai importanți jucători ai grupării zălăuane, libero-ul Adrian Feher a fost lăsat pe dinafară la partidele cu Explorări Baia Mare și Asseco Resovia. Pentru fanii Regatului, lipsa internaționalului din lot a ridicat semne de întrebare, însă persoane din conducerea Regatului au ținut să precizeze un lucru. "Feher este accidentat la genunchi și nu intră în echipă. El merge zilnic la tratament și nu avem de unde să știm când va reveni. Numai medicii pot ști acest lucru", ne-a declarat directorul executiv Marcel Doru Țârle. Cel care a câștigat trei titluri cu Remat nu a jucat nici oseară cu Asseco Resovia și nu a fost nici măcar pe foaia de joc, chiar dacă CEV prevede ca echipele din Liga Campionilor să aibă 12 jucători în lot. Pentru a respecta aceste cerințe, oficialii campioanei au urgentat venirea în lot a juniorului Mihai Criste. Din câte se pare, problemele voleibalistului, care chiar azi împlinește vârsta de 33 de ani, sunt mult mai grave și de altă natură: în oraș se vorbește că Feher ar fi unul dintre cei care vor să-l pună "pe făraș" pe polonezul Mariusz Sordyl, iar antrenorul s-a plâns deja conducerii de un anumit boicot împotriva lui. Astfel, la finalul meciului de la Șimleu Silvaniei, polonezul a și declarat: "Unii jucători nu au caracter și fără așa ceva nu ai cum să lupți într-un meci", avea să spună Máriusz Sordyl. Făcând o paralelă, nu e greu de crezut că Adrian Feher ar fi intrat în dizgrația antrenorului. Mai mult, și persoane din conducerea s-au săturat de "fițele" jucătorului. Fără internaționalul originar din Baia Mare, Remat a jucat bine, în ambele partide, iar Mihai Mărieș a avut o evoluție de apreciat pe postul de libero și poate fi oricând o soluție. Cel mai titrat jucător al campioanei Remat a fost lăsat de-o parte de antrenorul Máriusz Sordyl, în ultimele două partide Ionel Ganea: "Aștept telefonul conducerii de la FC Zalău" Turul Ligii a III-a s-a încheiat de aproape două săptămâni, iar, după cum afirmase președintele Ioan Morar, care l-a contactat pe Ionel Ganea pentru a prelua banca tehnică a echipei, această mutare trebuia deja să se realizeze. "Am vorbit cu Ganea și și-a dat acordul pentru un viitor angajament cu FC Zalău. Schimbarea pe banca tehnică se va realiza la finalul turului, adică după cele două partide importante cu CS Oșorhei și FC Hunedoara", spunea Ioan Morar în urmă cu trei săptămâni. Dar nimic nou la FC Zalău. Jucătorii au intrat în vacanță, conducerea încă nu s-a întâlnit pentru a lua unele măsuri și nu se știe nimic nici la capitolul veniri, dar nici la capitolul plecări. Totuși, președintele Ioan Morar a dat de înțeles că deocamdată nu pleacă, dar nici nu vine nimeni. Cum deocamdată nu se știe nimic în privința viitorului echipei, iar antrenor este Marius Pasca, fostul internațional Ionel Ganea nu a dorit să vorbească mai multe despre o posibilă venire a lui la Zalău, dar a dat de înțeles ca va da curs unei oferte și că așteaptă telefonul conducerii. "Nu este prea bine să vorbesc înainte să se realizeze un contract. Dacă conducerea clubului mă dorește și cei de la FC Zalău sunt interesați de serviciile mele, atunci stabilim o întâlnire și cădem de comun acord. Deocamdată nu s-a făcut nici o înțelegere, doar verbală, dar aștept telefonul conducerii celor de la FC Zalău. Eu vreau să antrenez și, pentru mine, Liga a Ill-a nu presupune niciun impediment. Vreau să încep să antrenez de jos. O să onorez cu plăcere să antrenez la Zalău", ne-a declarat fostul internațional Ionel Ganea. România și-a început aventura la "europene" Revenit pe banca tehnică a naționalei, Gheorghe Tadici a debutat marți într-un meci oficial, în primul joc al României la Campionatului European din Serbia. "Tricolorele" au înfruntat tocmai Rusia, echipă pe care naționala noastră nu a mai învins-o din anul 1996, de la Campionatul European din Norvegia. Aproape 1000 de români au susținut în permanență echipa noastră, la Vrasc. "Tricolorele" au fost aproape de o victorie, însă s-au ales doar cu un punct din confruntarea cu Rusia. Apărarea a fost punctul forte al României, iar prestația celor doi portari, Tolnai și Smedescu, nu poate fi trecută cu vederea. S-a mers cap la cap timp de 13 minute, iar din acel moment a început desprinderea României pe tabelă. Până la pauză, fetele noastre s-au desprins la cinci goluri. La șase minute de la reluare, româncele s-au distanțat la șase goluri (14 - 8) prin Geiger. Din păcate, româncele nu au reușit să mențină avantajul până la final. Makeeva a punctat pentru 21 - 20, în timp ce Punko a restabilit egalitatea. România a mai avut la dispoziție 30 de secunde pentru a marca, dar Neagu și colegele nu au reușit să găsească drumul către poarta Măriei Sidorova, iar meciul s-a terminat la egalitate. La fel ca și la echipa noastră și echipa Rusiei a schimbat liniile și a fost total remaniată, iar selecționerul Evgheni Trefilov, tehnicianul de care se leagă toate succesele ex-sovieticelor, a fost înlocuit în acest an cu Vitali Krohin. Chiar dacă la precedentul Campionat European România a câștigat medalia de bronz, de data aceasta va fi mult mai greu de a ocupa un loc pe podium, având în vedere că selecționerul vrea să facă o reconstrucție, iar principalul țel este calificarea la Jocurile Olimpice de la Rio, din 2016. Sigur, se va încerca un parcurs cât mai bun, deoarece Tadici se bazează în mare pe jucătoarele pe care s-a bazat și Radu Voina la precedentul Campionat European. Selecționerul a convocat și câteva jucătoare tinere și fără experiență la nivel de națională, printre care și pe Crina Pintea, dar Tadici este convins că aceste jucătoare vor crește în valoare. Cu câteva zile înainte de startul europenelor, naționala a pierdut-o, pentru un timp, pe Paula Ungureanu, care a plecat din cantonament după ce tatăl ei a decedat. Portarul echipei naționale va reveni după ce își va conduce tatăl pe ultimul drum și va fi prezentă la meciul cu Muntenegru, ultimul din grupă. Până atunci, România se va baza pe doi portari, Talida Tolnai și Andreea Smedeasca. Ultimul meci va avea loc vineri, de la ora 21:15, în compania Muntenegrului.