Graiul Sălajului, ianuarie 2013 (Anul 24, nr. 5247-5267)

2013-01-18 / nr. 5258

^ GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro Vineri -18 ianuarie 2013 SPORT www.graiulsalajului.ro Handbal, Liga Națională Vor să respecte tradiția în fața clujencelor Ultimele patru confruntări jucate la poalele Meseșului au fost tranșate în favoarea echipei zălăuane Pauza fără meciuri oficiale se încheie la finele acestei săptămâni și pentru HC Zalău. După o perioadă de pregătire exemplară, atât cu jocuri amicale cât și cu antrenamente fizice, fetele pregătite de Gheorghe Tadici revin în Liga Națională și nu oricum ci cu un meci "de joc". Azi, la poalele Meseșului poposește "U" Jolidon Cluj, vicecampioana României, în fața căreia HC Zalău nu are altă variantă decât victoria pentru a nu pierde contactul cu echipele clasate pe un loc de cupă europeană. Avantajul echipei clujene este acela că are deja la activ în 2013 două partide oficiale, în timp ce, pentru HC Zalău, ultimul joc oficial a avut loc în luna noiembrie a anului trecut. Dar între timp, Gabriella Szűcs și colegele sale au evoluat și la un turneu amical, organizat chiar la Zalău, pentru a fi cât mai bine pregătite, pentru reluarea campionatului. Ca un avantaj mult mai consistent pentru echipa noastră îl putem considera acela că, joacă pe teren propriu, acolo unde ultimele cinci confruntări cu echipa de sub Feleac spun un lucru care ne face să ne gândim și mai mult la victorie, în precedentele cinci confruntări, ultimele patru au fost câștigate de HC Zalău, iar duelul din 2008 s-a terminat la egalitate, fiind un meci "cu cântec" având în vedere că la vremea respectivă, HC Zalău avea nevoie ca de aer de puncte în vederea luptei pentru evitarea retrogradării, întâlnirile dintre cele două formații sunt adevărate derbyuri, așa că în condițiile de față, meciul devine și mai important. în cazul unei victorii, HC Zalău ar egala la puncte vicecampioana României și în mod sigur va urca și în clasament, având în vedere că Dunărea Brăila, echipă clasată pe locul 5 a pierdut pe terenul campioanei Oltchim. Cealaltă echipă din fața noastră, care mai poate fi depășită după această rundă, Corona Brașov are meci relativ ușor, pe teren propriu cu CSM București, și mai mult ca sigur, brașovencele își vor apropia victoria. Nu ne rămăne decât să sperăm că, tribunele Sălii Sporturilor vor fi luate cu asalt de către spectatori, care vor dori să încurajeze HC Zalău la primul joc oficial în noua casă. Nu putem să ne gândim altfel, deoarece lumea e nerăbdătoare să vadă handbal în Sala Sporturilor, drept dovadă și numărul mare de spectatori la partidele amicale jucate de HC Zalău la turneul internațional din luna decembrie. "Jolidon Cluj este o echipă redutabilă, iar o victorie ar fi nu doar una de moral, ci importantă și pentru a nu ne îndepărta de grupul de echipe, care luptă pentru un loc în cupele europene. A menține contactul cu cele mai bune echipe din campionat înseamnă, și din punct de vedere al iubitorilor de handbal, o satisfacție. Sunt convins că meciurile următoare vor fi urmărite cu mult mai mult interes, asta și pentru că suporterii s-au obișnuit să vadă meciuri ,tari> și cu miză. Urmează o perioadă cu jocuri importante. După întâlnirea cu Clujul ne vom deplasa la Brăila, o altă echipă cu pretenții la un loc fruntaș, iar o victorie în jocul de vineri near oferi suportul moral pentru a încerca, la Brăila, să recuperăm punctele pierdute acasă, știu că a fost o perioadă de întrerupere destul de lungă dar după reluarea pregătirilor, jocurile de verificare pe care le-am văzut mă fac să fiu optimist", ne-a declarat președintele lui HC Zalău, Tiberiu Marc. Azi, ora 18.00, Sala Sporturilor din Zalău: HC Zalău ■ "U" Jolidon Cluj Programul complet al etapei a X-a: Oltchim Rm. Vâlcea - Dunărea Brăila (s-a jucat marți, 30 - 22) HC Zalău - "U" Jolidon Cluj, Corona Brașov - CSM București, CSM Ploiești - HCM Roman, Danubius Galati - HCM Baia Mare, SCM Craiova stă Remat vrea revanșa și sub Pietricica I . După prima etapă a returului, CS Remat a ajuns pe locul 4, poziție care cât de cât este mai rezonabilă. Sigur, să nu ne îmbătăm cu apă rece, deoarece de la locul 8 și până la locul 4, echipele sunt despărțite între ele doar de câteva puncte și un eventual pas greșit al echipei noastre ar putea știrbi rezultatul din partida cu SCMU Craiova. Dar ai noștri nici nu vor să audă de așa ceva și se deplasează sub Pietricica cu gândul la cele trei puncte și la o revanșă de luat în fața celor de la UCM LPS Piatra Neamț. Nu avem amintiri prea plăcute de la confruntarea cu moldovenii din turul campionatului. După ce Remat a avut 2 - 0 la seturi, oaspeții au revenit și au câștigat partida, provocând campioanei la vremea respectivă a doua înfrângere din campionat, între timp, pietrenii au ajuns în subsolul clasamentului și trag cu dinții să prindă playoff-ul; înaintea rundei, elevii lui Dan Gavril ocupă locul 9 și vin după o înfrângere pe terenul liderului Tomis. Partida dintre UCM LPS Piatra Neamț și Remat Zalău a fost devansată cu o zi și va putea fi urmărită și pe micile ecrane, pe postul Digi Sport. "Ca la orice meci, mergem să jucăm și să câștigăm, încercăm să facem un joc cât mai bun, ca să putem veni acasă cu cele trei puncte. Nici un meci nu este ușor, noi trebuie să ne găsim ritmul nostru și să încercăm să dăm la fiecare meci tot ce avem mai bun din noi. Sper să începem să legăm cât mai multe victorii", ne-a declarat antrenorul Rematului, Aurel Vlaicu. De cealaltă parte, antrenorul echipei din Piatra Neamț, Dan Gavril este conștient de dificultatea meciului, dar speră ca echipa sa să reproducă surpriza din turul campionatului. "Ne așteaptă un meci dificil cu Remat. In tur aveau o problemă pe poziția falsului, dar m-am uitat la meciul lor cu Craiova și s-ar părea că au acoperit acel post, și noi și cei din Zalău suntem în criză de puncte și se anunță o partidă disputată. Poziția pe care ne aflăm în clasament nu ne convine și vrem să urcăm cât mai repede. Cu o mobilizare exemplară din partea băieților putem face din nou surpriza, dar va fi foarte greu", ne-a mărturisit antrenorul celor de la VCM LPS Piatra Neamț, Dan Gavril. Azi, ora 17.00, Sala Polivalentă din Piatra Neamț: VCM LPS Piatra Neamț - Remat Zalău Cătălin Anghel vine din nou la FC Zalău Chiar dacă reunirea echipei va avea loc abia luni, conducerea lui FC Zalău și-a definitivat în mare lista cu jucătorii care pleacă de la echipă, dar și cu cei care vin. Dacă Codruț Ardelean nu mai este o noutate, el antrenânduse din toamnă sub comanda lui Marius Pașca, primul transfer în 2013 al grupării conduse de Ioan Morar este fundașul Cătălin Anghel. Ultima dată la Flacăra Halmășd, jucătorul a aparținut de CS Barcău Nușfalău, el fiind împrumutat la campioana Sălajului în turul campionatului. Asta după ce în vară, Anghel s-a pregătit cu FC Zalău însă când să semneze contractul a intervenit o piedică și anume salariul prea mic propus de conducere. "Am avut o înțelegere cu ambii jucători, am bătut palma și urmează să semnăm contractele", ne-a declarat președintele Ioan Morar. Cum fundașul originar din Cerișa (comuna Halmășd) este ca și venit la Zalău, el va fi coleg cu Codruț Ardelean, un alt jucător care a jucat până acum la CS Barcău Nușfalău. Pe lângă salariu și prime de joc, cei doi jucători vor avea asigurată cazarea și masa. Dornic să facă pasul spre un eșalon superior, Cătălin Anghel a dat curs de data aceasta ofertei venite din partea clubului condus de Ioan Morar. “Am vrut să joc la un nivel mai înalt decât Liga a IV- a, dar dacă într-un an, maxim doi, nu progresez, atunci mă las de fotbal. Eu vreau să ajung mult mai sus decât Liga a III-a și vreau să mă pregătesc și să joc titluar la FC Zalău", ne-a declarat Cătălin Anghel. Jucătorul s-a înțeles cu conducerea și urmează să semneze contractul _________ _ _______________ Șimleuanii vor primele puncte din 2013 Sâmbătă, ora 17.00, Sala "Lascăr Pană" din Baia Mare: Știința Explorări Baia Mare - CS Phoenix Șimleu Silvaniei O nouă deplasare pentru CS Phoenix la finele acestei săptămâni. După partida disputată în Capitală în fața celor de la Dinamo, elevii lui Mircea Abra ham și Marius Oniga vor evolua sâmbătă în Capitala Maramureșului, acolo unde vor da piept cu fosta vicecampioană Explorări Baia Mare, într-un meci ce contează pentru etapa a doua a returului Diviziei A1 la volei masculin. Cristian Pop și colegii săi vor puncte de la Baia Mare, mai ales că, în urma rezultatelor din runda precedentă, au căzut pe locul 7. De cealaltă parte, băimărenii au avut etapă liberă și sunt dorniți de a reintra sub fileu, atacând a doua parte a sezonului de pe locul 5. Având în vedere distanța scurtă dintre Șimleu și Baia Mare, la meciul de sâmbătă din Sala "Lascăr Pană" va fi prezentă și galeria simleuană. Pentru jucătorul Șimleului, Ovidiu Teușan, meciul de la Baia Mare va însemna prima partidă în Sala "Lascăr Pană" în calitate de adversar al fostei sale echipe, pentru care a jucat mai bine de 10 ani. "Sincer, emoțional, nu înseamnă mai nimic că voi evolua împotriva fostei mele echipe chiar la Baia Mare. Am schimbat echipa, acum joc pentru Șimleu și mergem la Baia Mare să scoatem punct sau puncte. Nu am niciun orgoliu față de Explorări, eu tratez meciul la fel ca și celelalte partide din campionat. Nu mi se pare o diferență mare de valoare între echipa din Șimleu și cea din Baia Mare. Au avut puțin noroc că au câștigat în tur la noi", ne-a mărturisit jucătorul celor de la CS Phoenix, Ovidiu Teușan. Programul complet al etapei a Xlll-a: Tomis Constanța - Dinamo București, UCM LPS Piatra Neamț - Remat Zalău, Explorări Baia Mare - CS Phoenix Șimleu Silvaniei, SCM U Craiova - CSM Agronomia București, Steaua București - "U" Cluj, Unirea Dej stă.